Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 11.09.05 20:18
« Bez nadpisu
Francuzske kreditove karty akejkolvek banky su vseky modrej farby preto je to carte bleue okrem zlatich kart ale tie sa volaju carte premiere.Ten kriz vyuzivaju hlavne policajti,ked stoja na hociktorej strane krizovatky a vidia ze niekto niekto presiel ked sa zasvietil kriz uz aj idu za nim a stoji to potom 235 eur a 4 body z 12-tich z VP. -
"-- skrytý --" 11.09.05 13:49
« Re:
jarod: Diky moc za vysvetleni :-)
Ale nemohu si pomoct, jsou ti Frantici divni .. proc bezne znamemu terminu creditcard rikaji po svem Carte Bleue? :-) Pochopitelne embossovanou VISu s sebou vozim, tuhle vymozenost jsem objevil uz pred davnymi lety ;-) No ted diky Tobe aspon vim, co ta CB je.
Ta oranzova .. urcite nemuze padat zelena bezprostredne po padnuti cervene u "krizujicich", takze nejaka bezpecnostni prodleva tam byt musi .. a ta prodleva je prostor pro oranzovou, aby uvedomila, ze ta zelena "za vterinu" padne. Je to asi subjektivni dojem, ale mne to prijde pohotovejsi a lepsi pro vetsi propustnost krizovatky.
Ten kriz .. to je zajimavy napad, ted uz chapu, to je dobre, to maji zase vychytane spravne.
Skoda, ze nemame takovy palmal toho, co je po Evrope. Nechat si nasi oranzovou po cervene, pridat blikajici zelenou jako v Rakousku, kdyz ma chvili na to padat oranzova a treba pridat i tenhle francouzsky cerveny krizek. A byl bych spokojeny :) -
"-- skrytý --" 11.09.05 13:08
« Bez nadpisu
Ta bluecard ako pises je pospravnosti carte bleue a je to obycajna medzinarodna kreditova karta bud VISA alebo MASTERCARTE presne taka ako na Slovensku alebo v Cechach.To je ta karta s vypuklimi cislami a pismenami a to ze ju nemas pri ceste do zahranicia to je tvoja chyba .Trocha neprakticke mat pri sebe vacsi obnos penazi pri ceste za hranice mne uplne staci ta CARTE BLEUE v hociktorom state Europy ako aj vo Francii a nikdy som toho nelutoval.Mne ta oranzova vobec nechyba skor ta oranzova tam zdrzuje a ten kryz je celkom prakticky viem ked sa vo vedlajsej ceste rozsvieti tak ja mam ihned na to zelenu a mozem ist. -
"-- skrytý --" 11.09.05 08:44
« novy dalnicni usek za Rozvadovem + Francie
Prekvapil me za Rozvadovem novy dalnicni usek. Ne ten bezprostredne za hranici, resp. za odbockou na Playstein, ale o neco dal, kterym se vyhne vsem vesnicim od Wernberg-Koeblitz a dopravu sklani dolu na dalnicni 93ojku, ktera se pak dal napojuje na zacatek norimberske 6tky. Akorat jsem z nej trochu na rozpacich, protoze je tahle varianta o 16km delsi nez pres Hirschau a Amberg a pro nekoho jako ja, kdo po dalnici nejezdi 130, je to i na cas o dost pomalejsi. :-/ Sice tam clovek nemusi resit, kde na znamych mistech mezi vesnicemi muze predjet kolonu jedouci za ceskym kamionem :-) .. ale ty tam ted nejspis taky nebudou jezdit, pojedou timhle novym usekem a ty okresky budou prijemne volne.
Jinak pri ceste do Nemec jsem byl vinou vlastni pomalosti pri vypravovani se z domova "nucen" jet skoro o hodinu pozdeji, nez jsem planoval, a kdyz pripomenu, ze to byla minula nedele a pridam informaci, ze ve 14hod zacinal primy prenos F1 z Monzy, tak asi zacinate tusit, ze me to nenechalo chladnym a musel jsem ozelet svou pohodovou eco-jizdu, protoze formulky v TV je jedine, co me dokaze donutit zrychlit. :-D Tak me samotneho zajimalo, jak se to odrazi na spotrebe. Pocital jsem, ze budu muset jet v prumeru o 10km/h rychleji, abych nahnal cas a byl na warm-up uz v kresle pred telkou. Zatimco tu celou streku normalne jezdivam prumerem cca 80km/h, ted jsem mel na konci 90,9km/h, na dalnicich jsem jel porad mezi 100-105 (z nekterych klesani dokonce az neskutecnych 130! >:D ), takze jsem se nevezl ani za nakladaky a vsechny jsem je predjizdel se slzou v oku. Zatimco jinak mivam spotrebu nekde mezi 2.6-2.7, ted byla 2.93 a v absolutnich cislech me to stalo o 1.11 litru navic .. skoda, kdybych vstaval driv, mohl jsem si za to poridit treba velkeho sladkeho melouna. :-D
Jinak zkusenost z Francie .. Cesi nemaji nikterak idealni dopravni znaceni, ikdyz on si na to Cech zvykne a na rozdil od lidi ze zapadu mu to uz problem nedela :-), ale znaceni smeru v nekterych velkych francouzskych mestech .. to je kapitola sama pro sebe, kam se Cechy hrabou. Nic horsiho jsem doted nevidel. Strassbourg, radsi ani nekomentovat. Ukazatel na vnitrnim mestskem okruhu do kazde pr*ele s peti obyvateli, ale jak se jede na hlavni velka francouzska mesta, dlouhe nekonecne kilometry nic. A ty jejich kulataky, to uz me taky pekne tocilo. :-) Jsou to uchylove, me nic jineho nenapada. Pri prijezdu do Rennes je nadherna sekvence po sobe jdoucich myslim 5ti kruhaku, mezi kterymi je vzdy tak 200-250 metru spojnice .. a porad a porad dokola. Francouzska auta z toho musi mit mnohem vic odepsane prave tlumice, ramena, pneumatiky, nez na leve strane. >:-[]
Jo nahodou, netusite nekdo, co znamena za semafor v krizovatce, na protejsi strane, cerveny blikajici krizek jako x? Nejak jsem to nepochopil. :-) A ten jejich vymysl, ze po cervene na semaforu nepada nejprve zluta, ale uz rovnou zelena, to je taky hovadina. Zlate Cechy :-)
A jeste jedna dobra rada nad zlato. Nevim, jestli to plati i na placenych dalnicich, po tech jsme vubec nejeli :), ale na okreskach, na per Nationale, ve mestech, po seste hodine vecerni jako kdyz utne, tak temer spolehlive nenatankujete! Pumpy s obsluhou tam delaj jen do sesti, pak se sem tam objevi nejaka pumpa 24/24 7/7, ovsem kdyz nemate jejich bluecard, s kterym u tehle samoobsluh pri strceni do stojanu zaplatite, tak jste namydleni :-( Skutecne, civilizovana zapadni Evropa. U jedne Shellky se na nas vykaslali, protoze jsme prijeli v 18:01 a odmitl nas jeste nechat natankovat. Nastesti se jeden Francouz nabidl, ze s nama zajede k blizke Esso a proti nasi cash nas necha natankovat z jeho bluecard. Opet srovnani s Cechami, kde je benzinka na kazdem rohu a tech non-stop s obsluhou taky dostatek, tak tohle mi prislo, ze jsem se vratil do doby Franze Josefa .. nebo spis u nich Ludvika XIV. >:D
A na zaver dotaz do fora .. netusite, jestli je mozne jezdit po francouzskych placenych dalnicich ZDARMA, pokud jde o drzitele invalidniho prukazu ZTP, ktery ma na voze symbol invalidni osoby?? (v Cechach mit dalnicni znamku nemusi, tak nevim, jestli by stejne bezplatne privilegium platilo i tam?) -
"-- skrytý --" 10.09.05 22:52
« Už je mám - CPC 2
Jelikož jedu za 14dní na jachtu do HR a pravděpodobně budu muset vzít cliouše, tak jsem mu koupil nové botičky. Nemá cenu riskovat pokutu a navíc bezpečí spolucestujících.
Continental Premium Contact 2 - 185x55 R15 82H
Ve všech směrech by měli být lepší, ale ty starší byly po vzhledové stránce (design) o něco lepší.
To Ajvn: mají menší valivý odpor, tak se možná dostanu o 0,1 l/100 níž ;-) -
"-- skrytý --" 10.09.05 15:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Tak uz me mate zase zpatky :-) Cestoval jsem po Evrope, ale se svym Cliousem jen do Baden Wuentenberg v Germany, ale podival jsem se coby spolujezdec az do francouzskeho Rennes. Ale mam cestovani zase na dlouho dost, za necele dva a pul dne absolvovat B-W -> Rennes - B-W - Beroun, 2550 km, uz mi chybelo chozeni po vlastnich nohou. :-D
Jo, Orin, to zaslzeni v oku chapu, taky jsem trochu slzel, kdyz jsem cestou u Frantiku videl tahac a na nem uz nove modely Cliouse :-)
Miro: jojo, za kamionem to znat je, a jeste vic, kdyz je to za vic kamiony, tak tri az ctyri .. ale nemusis jet az tak na kufru, aby sis uzil jejich slipstream. Staci byt tak do 1 vteriny za nim. Ale ten muj absolutni rekord na dlouhe strece 2.53 jsem zajel v nedeli, kdy jsem zadny kamion nepotkal, takze .. ono to jde i bez nich ;-) -
« Re: Re: Re: Re:
Ajvn: tiraci Ta poznaju po celej europe, lebo pravidelne jazdis v ich zavese ? To by vysvetlovalo trosku tak extra nizsku spotrebu. Lebo ist v zavese je na plyne hooodne poznat, ale aj tie nervy pri sledovani brzdovych svetiel. Je to inak pekne o hubu. Skusal som to raz pre zaujimavost a uz nie. Inak aj jazda v kolone co sa ruti konstntnou rychlostu je citit. -
"-- skrytý --" 04.09.05 06:46
« Re: Re: Re:
ym: Sice mi to lichoti, ale na rovinu .. jestli jsem king, to si o sobe reknu, az budu na sklonku sveho ridicskeho zivota bilancovat, pokud bych si mohl rict, ze jsem jezdil bez nehod, sebe i ostatni jsem vzdy v poradku dovezl, kam jsem chtel a ze jsem jezdil vuci ostatnim ne jako prase, ale ohleduplne. Pak si reknu, byl jsi kral za volantem a mohu byt za to na sebe pravem hrdy, .. ale driv je to predcasne. A to, s jakou spotrebou ten zivot odridim, to v tom moc velkou roli nehraje .. leda, ze pak za celozivotni zasluhy dostanu od Kiotske nadace cenu za prinos o snizovani ekologicke zateze prirody a pozvou me do nejake jejich hall of fame. >:D
Jakou mam barvu? Koukam do objednavkoveho listu a mam tam "F47 modra metaliza" :-) Hmm, neni ani svetla, neni ani tmava, ma takovy lehky cink do petroleove? .. a moc nebyva videt .. byla strikana na limit.serii Extreme jak v mem roce 2002, tak myslim i v minulem 2004 (to si ale nejsem jisty). Ted frcim na tyden do D a F, az se vratim do republiky, muzes mi sem hodit svuj mail a poslu Ti nejaky obrazek tohohle auta v te same barve z nejakych dobovych prospektu. Resp. muj mail je, svete div se ... clio-extreme@volny.cz :-!
Jo a je to petidverak. -
« Re: Re:
>Ajvn: Si proste king! Na tych 2,54 urcite nemam sancu.
Inac akej farby presnejsie mas auto? Modru kralovsku, metalizovu alebo perletovu? Mas 3D alebo 5D verziu?
Inac trosku tu zacnem pridavat, muchy mojho milacika.
Napr. papa olej, cca 1liter na 10 tis. km, olej davam ELF EVOLUTION SRX 0W30, aky tam naliali po narodeni vo fabrike. Zatial to je znesitelne a nechcem si dat rozrypat motor v servise. Pokracovanie poruch nabuduce... -
"-- skrytý --" 01.09.05 11:01
« Re:
luf, setiny to neukazuje. Ale po tolika najetych km uz vis pomerne velmi presne, po kolika stometrech, v jakem jizdnim rezimu, to uzira dalsi setinu ze zobrazene desetiny. A pri zapoceti dalsi jizdy se to necha dobre zkontrolovat, jestli ten "zustatek" z rozjete desetiny odpovida tomu, co jsi pred tim svym trenovanym odhadem odecetl. :-! Takze pak to v praxi vypada tak, ze staci zachytit nastup nove desetiny a behem jizdy Ti povim, mezi kterymi patniky pravdepodobne spadne dalsi desetina spotreby. :-) Ne, ted vazne, na patniky to netrefim , ale +-150-200 metru vcelku ano >:D
Teda tu vzdalenost prubezne neodecitam tachometrem, to uz bych vsechno nezvladal porad preklikavat :), vzdalenost mi mozek sleduje okometricky :) -
"-- skrytý --" 31.08.05 21:14
« Re:
ym: 4.5, hmm, klobouk teda doluuu, vyborny vykon. A tim spis, ze bez palubaku, to musis mit dobry cit pro chovani auta. No to jsem rad, ze tu takovy "blazen" nejsem jediny >:D Ikdyz me uz tu s tou moji "zalibou" asi maji nejspis i za naprosteho posuka. >:D .. a asi od pravdy daleko nejsou ;-) Ja si kolikrat rikam, jestli uz me neznaji ti TIRaci po cele Evrope, jedno jestli Cech, Slovak, Madar, Turek, Nemec, Holandan .. si rikaj .. hele, to je to zname modre Clio, to mame zase spolecnost na dlouhe kilometry zajistenou :roll:
Jaky mam rekord? Na dlouhe strece myslim 2.53 palubakovych, ale kdyz prihodim obligatnich 8% odchylku od reality, tak jsme na realu 2.73. Pochopitelne takove kratke ulety, jako vcera, kdy jsem jel z Phy Veleslavina, oklikou Prahou pres Petriny, zpatky kolem Sarky a na okruh dal po D5 do Berouna, je to streka jen 32km, je to ale zacatek-konec prevysenim z kopce, takze se mi povedlo palubakovych 2,46, ale to je vazne ulet. :-)