Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 04.11.05 11:12
« a co takhle Norsko?
Kdybyste mel nekdo zajimave informace z cest po Norsku, nevahejte a dejte do placu. Chtel bych tam s Cliousem vyrazit pristi leto a projet ho. Tak kazdy dobry tip se mi bude hodit. >:D A nerikejte, ze jste tu vsichni pod vlivem svych manzelek a pritelkyn, pro ktere je etalonem dovolene vylucne sluneni na jihu u more a sever nikdy! >:-[] >:D -
"-- skrytý --" 04.11.05 11:10
« vylet po Francii
Uff, tak jsem zase najezdenej na pul roku dopredu. Za 13 dni jsem s Cliousem do Francie, po Francii a zpet nakrouzil 4.550km. Ale podivali jsme se az na nejzapadnejsi cip Francie a divali se Yankees pres ocean oknem do kuchyne >:D , ze severu zase anglickym gentlemanum pres kanal a vubec jsme prokrizovali Bretagne krizem krazem.
Neprijemne zjisteni je, ze ty nove CPC2, co mam obute, opravdu zerou vic. :-/ Mel jsem sice auto nahyble, cestu tam a zpet jsem jel sam se zasobami a bagazi, cestou tam nebylo nejteplejc mezi 5-10'C, ale spotreba 3.2 a 3.1 zpatky, to neni to, na co jsem byl zvykly :'-( Ikdyz asi v tom hraje svou roli drsnejsi ne tak kvalitni asfalt ve Francii na vetsine mist (jel jsem par Nationale), po Nemecku sla spotreba razem o vic jak dve desetiny dolu. No a ty jejich kulataky, to taky plynulosti jizdy moc neprida, ikdyz jsem s prekvapenim zjistil, ze zadne jine auto tam kruhaky tak rychle nestrihalo, jako to moje >:-[]
Zajimavost cislo dve, za 3.300 km po Francii jsem nepotkal jedineho Cecha, jedine "ceske" auto. Ale cestou zpet, par set metru za Rynem, jsem hned potkali do Francie jedouci 3 ceske kamiony >:D
Uz si pomalu na to jejich znaceni cest zvykam, ale po Bretagni jsem vzal rad za vdek GPS a Route66 >:D
Straznici Frantici jsou dobri tipci. Jednak obdivuju, jak jim to sekne v jejich uniformach, je to sice od pohledu "archaicke" 20.stoleti, ale ma to styl. Navic bacha, ty potvory pouzivaji radary v aute taky na zadku v zadnim cele patych dveri napr. u kombika P307, navic sprazene s velkou bleskovou vybojkou o velikosti dobre jako fotka 13x18 >:D Jednou jsem takhle mezi mesty uvidel jedouc na kopci v udoli pode mnou zablesk a pod kopcem si to opravdu takove auto stalo na odstavnem parkovisti a fotili co se kolem mihlo. A aby toho nebylo dost, cestou zpet, v 22hod v noci, si me zastavili v jednom mestecku za kruhakem a zachtelo se jim meho abstinencniho dychnuti a kontroly dokladu. Ale byli prijemni, usmevavy, ikdyz se chvili pozastavovali nad tim, ze mam ridicak na skupinu B. >:D :roll: Jestli tam vetsina lidi ma spis na traktor? :P
Jen si neodpustim pochybnosti nad ferovosti jejich pump, konkretne Elf. Jsou ze znackovych nejlevnejsi, obcas je srovnatelne cenou Esso (bral jsem trikrat za 1.050 EUR/l), ale vzdy se mi do nadrze veslo o znatelne vic, nez o kolik vic mi bezne promeruje palubak a tankovani na ceskych pumbach. 8-s
Jinak streka do Rennes se necha zmaknout na jednu nadrz z Cech dobre. Tam jsem dotankovaval na posledni CZ-pumpe v Katerine pred Rozvadovem a v Rennes (1346km) jsem mel jeste 3 litry v nadrzi, zpatky jsem cestou dolil sebou vezenou 10tku kanystr a cestu jsem s rezervou absolvoval na jednu takhle "dolitou" nadrz az do Berouna (1466km) s 8 litrovou rezervou.
Jinak jsem videl par povetsinou zaparkovanych Clio III, ale zatim to je spis svatek je videt, mnohem casteji uvidite Vel Satis :-) A propos, rad bych videl tabulku trhu automobilek ve Francii. Je to klam, nebo tam dobre 3/4 aut jsou spolehlive francouzske a ve zbytku se krci jine automobilove narody? Hodne malo VW, to uz je tam vic Opelu a Fordu. Hodne malo Japoncu. V oblasti Bretagne a Normandie dosahuje celkem ne nezajimavych cisel Rover, to me prekvapilo, preci jen znama "laska" Frantiku k Anglanum? >:D
Francouzsti ridici v tehle oblasti mi prijdou jako jeste vetsi defensmani, nez Nemci. Na nacionalkach se jim moc do predjizdeni nechce, premysleji o tom kilometry a kdyz nemaji volno aspon na pul mile dopredu, tak se moc neodvazi. Kdyz to srovnam s ceskymi stuntmany na silnicich >:D Ale taky jedou vsichni po okresce svych povolenych 90 a kdyz jede nekdo individualisticky o deset mene, uz jsou nevrli a nemaj nekteri pro problikani daleko. :) -
« Re: THalia Tlmice
Thalia ma vyssi podvozok ako Clio, takze je celkom mozne, ze tlmice budu uplne ine. Ale naisto to neviem.
BTW predajne nahradnych dielov ti predaju aj to, co na auto nepasuje. Uz som podobnu skusenost urobil a vyhodil som v predajni 2500SKK za vec, ktora na to auto fakt nepasovala (v znackovom servise to so mnou nakoniec nemysleli uplne zle). -
"-- skrytý --" 27.10.05 11:33
« Re: Re: Moje 60tisic. prohlídka - neautorizovaný servis
To Miro:
stírací gumičky jsem si kupoval sám - grafitové. Ostřikovací kapalinu si stejně dolévám sám a ostatní kapaliny kontroloval akorát jsem koukal jako blázen, že je v servisce psané až po 120tis km nebo 4 letech (brzdovka a chladící).
Zkrátka v Praze po mě chtěli 11000,- a to se mi zdá vážně moc :!:
A navíc: který neautorizovaný servis má diagnostiku ;-) (nemá korejce a japonce) -
« Re: Moje 60tisic. prohlídka - neautorizovaný servis
Teče Vám převodovka - to už muselo dělat v záruce, jenže Renault se asi na to vysral.
renault sa na to nevysral, je to proste v norme
Zadní brzdy "pakny" maximálně ještě 10tis km, což se mi zdá málo a jelikož normálně vydrží tak 2x tolik co přední tudíž tak 120tis km. A do toho všeho lehce teče jedno prasátko. Opět podezřívám Renault, jelikož mi v záruce opravovali pískání zadních brzd. Neuznali to ani jako záruku a naučtovali mi to.
normalna vec u kazdeho auta
nebyt prednych desticek, mas to za 3t. A kontroloval ti stierace, vodu v ostrekovacoch ......, lebo aj to je dolezite, autorizovany servis si da na tejto cinnosti zalezat :-) -
"-- skrytý --" 24.10.05 18:15
« Moje 60tisic. prohlídka - neautorizovaný servis
Tak jsem tam ráno zavolal a v 10:15 přistavil auto. Hotové bylo v 13:30. Takže žádných 5,5hodin fakturovaných jako u Renaultu.
Mám najeto 60200km a auto je staré 2,5 roku.
Technik:
Teče Vám převodovka - to už muselo dělat v záruce, jenže Renault se asi na to vysral. Co si zákazník neřekne přehlednou. Zadní brzdy "pakny" maximálně ještě 10tis km, což se mi zdá málo a jelikož normálně vydrží tak 2x tolik co přední tudíž tak 120tis km. A do toho všeho lehce teče jedno prasátko. Opět podezřívám Renault, jelikož mi v záruce opravovali pískání zadních brzd. Neuznali to ani jako záruku a naučtovali mi to. Navíc mi poškrábali zadní bubny, když je sundavali, ale to jsem zjistil až v pneuservisu, když jsem přendaval letní obutí za zimní. Nemohu to dokázat, ale pravděpodobně mi je technik vyměnil anebo ty pakny vydrží pěkný prd.
Když jsme se bavili o motorovém oleji, tak říkal, že 30tis je moc. A že ten starý olej nevypadal moc dobře. Pokud mám prý motor rád, tak ať přejdu na 15 tis.
Resume:
Za to co chce Renault servis za garančky bych nejradši stál vedle toho technika a pozoroval ho, jest-li to dělá pořádně.
Cena:
Přední brzdové destičky - 1349,-
Vzduchový filtr - 332,-
Olejový filtr - 208,-
Motorový olej 5W40 - 1395,-
Diagnostika motoru - 500,-
Práce - 1000,-
Celkem: 4784,-
Ještě mi bude dělat příští týden palivový filtr, protože ho neměli - na počkání.
Diagnostika našla chybu:
Kód chyby: DF031
Popis: Obvod elektromagnetického ventilu EGR - nad maximální mezí
Stav: přerušovaný
Chybu vymazal a časem uvidíme jest-li se objeví znovu. -
"-- skrytý --" 20.10.05 14:33
« Re: Re: Re: trochu jsem se odmlcel
dlabas: kdyztak poreferuj o tom "Tvem" neautorizovanem servise. To me docela dost zajima. :-)
Jinak za 2.5 to litat nebude :-( Zatim bez ohledu na to, ze je chladnejc, ty gumy opravdu trochu vic "zerou", nez ty predchozi. No na te dlouhe strece se ukaze, tam mi to nebudou devalvovat ty skoro pravidelne zacpy po Praze :-) .. ikdyz .. v patek odpoledne u Frantiku, to taky nebude zadny med :-D
Tak se tu mejte a nezlobte tu! ;-) -
"-- skrytý --" 20.10.05 09:50
« Re: Re: trochu jsem se odmlcel
To Ajvn:Takze to uz mozna zacnes jezdit za 2,5/100km s CPC2 >:D
Docela s cliousem litas, takze doufam, ze nam poradne poreferujes o 120tis. prohlidce.
PS: Pristi tyden davam cliouse do neautorizovaneho servisu, ktery vlastni i diagnostiku, tak Vam pak poreferuji. Servis v Kladnu vyzkousim, kdyz se podela neco vaznejsiho ;-) -
"-- skrytý --" 19.10.05 11:32
« Re: trochu jsem se odmlcel
tak ty pneu byly opravdu trochu podhustene oproti mym zvyklostem .. o 0.2-0.3 atm. Uz jsem je dofoukl na mych oblibenych 2.5/2.3, ted to jeste otestovat, akorat ta teplota jde porad niz a niz, potvora, dneska me rano prekvapilo na teplomeru -4'C :o) -
"-- skrytý --" 18.10.05 23:40
« Re:
milan: kdyz se to pokusim shrnout a rict aspon trochu univerzalni radu, tak urcite k danemu rychlostnimu stupni budou idealni otacky shodne s maximem krouticiho momentu. U tech 1.5dCi 45 a 60kW to byva 1950-2050ot/min. Druhe takove optimalni misto je pri otackach u tehle motoru nekde kolem 1500-1550ot/min. Neda se ale rict, ze cokoliv MEZI temihle dvema hodnotami by bylo z pohledu spotreby nejak zasadne horsi. Ale .. cokoliv ZA (ve smyslu vne) temihle dvema hodnotami otacek uz je z pohledu spotreby zretelne se zhorsujici. -
"-- skrytý --" 18.10.05 10:39
« trochu jsem se odmlcel
Tak jsem opet na chvili tady, mezi svymi. >:D Protoze my jsme kdo? My jsme Champions!!! >:D (kys kys, strouham mrkvicku McLarenum, Ferrari, Toyotam, a jinym tymum ;-) )
Uz mam CPC2 taky (od patku) :-) Tamty chudinky uz jsem musel dat k ekologicke likvidaci, za ty by se nestydel ani Alonso po zavode :-! Nakonec uzavrely svou eru po 78.356 km. Ale sedely potvurky na suchu jako prikovane a valivy odpor temer zadny :P Na ty CPC2 jsem cekal skoro 3 tydny, nez mi je "proBarumacky" pneuservis sehnal a kuryr jim je dovezl. Teda je fakt, ze opticky ty CPC2 nejsou zadna velka slava, stare CPC se mi libily vyrazne vic. Ty 3 vyrazne obvodove drazky, siroke a hluboke .. to jezdim efektivne ne na 185kach, ale na 160kach >:-[] Na vode to bude asi fajn. Zatim je sucho, tak uvidime. Po prvnich km, kdy se trochu ojizdely z te "vyrobni mastnoty", ted uz se zda, ze sedi minimalne stejne dobre. Zatim jsem je na limit netlacil, chci si na ne zvyknout a osahat si je postupne. Jsou krasne tiche uz od prvnich km. Subjektivne na pohled se mi zdalo, ze je nafoukli urcite ne mene, nez jsem byval zvykly (trouba jsem se jich nezeptal, na kolik). Nicmene zatim zjistuju, ze mi auto zere trochu vic (1-2 desetinky..ikdyz se venku taky ochladilo) a z kopce se vic zpomaluji nez tam s temi sjetymi. Takze valive treni ZATIM je horsi, ackoliv deklaruji, ze i v jeho pripade ma byt zlepseni oproti CPC1. Odpoledne je premerim, kdyztak dofouknu na mych obvyklych 2.5/2.3. Uvidim, jak se zachova taky urcite sjeti, jestli to bude mit vliv na mensi treni nebo ne. Teda akorat kvalita vyrobku po strance cistoty vylisku ... grrr ... po obvodech tech "otrepu" z forem ... budu tomu muset udelat obrizku >:D
Zajimavy fenomen .. po vymene na nove gumy se mi na stejne strece nezmenila ujeta vzdalenost k vyssi hodnote! :shock: Tak ja fakt nevim, jak to auto tu vzdalenost meri, asi ma GPSku a vyrobce nam to taji >:D Ale to bych vlastne mohl overit. Projedu se Strahovskym tunelem, ten je dost dlouhy na to, aby GPSka ztratila signal satelitu a kdyz mi tam bude Clio porad odmerovat stometrovky, tak to GPSku nema ;-) >:D
Jak se tu nekdo ptal na ty reference ke kladenskemu K&N Car servisu .. ja jsem jejich zdarny priklad, jak tam funguji .. tak hledejte me prispevky, napsal jsem tu toho kdyz ne tuny, tak par metraku jo :-!
Me bude cekat v pulce prosince prohlidka po 120.000km (uz mam pres 112 :'-( ) Moc se na to netesim. Krome identicke s 60tkovou prohlidkou navic dojde uz i na prvni vymenu brzdovych desticek (copak to je jen cca 2000), ale jeste navic rozvodak .. uz to nevim z hlavy, to je neco mezi 12-15 tis myslim. >:-[]
Jo, jeste abych nezapomnel, za ty CPC2 vcetne umyti disku, prehozeni, vyvazeni (to cele za 100Kc bez DPH/kolo) jsem dal 10.600 vc. DPH. Ale kdyz k tomu pripoctu tu ocekavanou garancku, to mi letosni naklady vylitnou docela vysoko. :roll:
V patek odjizdim k Zabozroutum do rodne zeme nasich vozitek, po dvou tydnech se vratim, tak si zase pripisu kolem 3.500 km. Pak Vam poreferuju, jak se s novymi gumami jezdi po kruhovych objezdech >:D -
"-- skrytý --" 15.10.05 20:03
« Re: Re: Re: Moje 60tisic. prohlídka
Už jsem z toho Renault servisu fakt zmatenej.
Dneska jsem koukal do knížky udržba vozu - brzdová a chladící kapalina se mění po 4 letech :?:
Já mám auto lehce přes 2 roky a 59600km. Pri 60000km se navic oproti 30000km prohlidce meni palivovy filtr.
Tak proc sakra chteji na stejnem miste o 5000,- vic, kdyz brzdove desticky stoji cca 2000,- a filtr palivovy cca 1000,-
Klima nemam, pylovy filtr taky ne.
:?: cena :?: cena :?:
Chápu, že vydělavají na službách, ale na tom materialu mají určite marži, tak ať si řeknou maximálně 2.500,- za práci a je to. Marže mají určitě minimalne 20% a to neberu v potaz olej, kde můžou mít i 100%. -
« Re: Re: Moje 60tisic. prohlídka
teraz sa chysta 60000ka na sceniku a mne povedali podobne cisla ako tebe v JEDNOM servise obidve - jedna je standard a druha je "urcite pojdu aj nove platnicky" ... :mrgreen:
... tak aby to nebolo tak ze v tom "lacnejsom" ta len dopredu neupozornili -
"-- skrytý --" 14.10.05 09:05
« Re: Re: Moje 60tisic. prohlídka
BLOKOVÁ VÝJIMKA v praxi
Vstupem České republiky do EU se zásadně změnila pravidla a možnosti pro prodej a servis osobních vozidel i pro české podnikatelské subjekty (nařízení Evropské komise č. 1400/2002 – tzv. Bloková vyjímka).
Co to znamená v praxi? :
Servis vozidel
• nezávislý/neznačkový servis může provádět veškeré nezáruční opravy a údržby
stanovené výrobcem na jakémkoliv vozidle, aniž by tím zákazník ztrácel záruku
daného výrobce
• při opravě, nebo údržbě může takový servis použít i díly jiné, než dodané výrobcem
• platnost záruky je samozřejmě podmíněna odborně a řádně provedenou prací
takového servisu
• záruční opravu, na kterou se vztahuje záruka výrobce provádí pouze autorizovaný
servis a používá jen originální náhradní díly
• nezávislý/neznačkový servis má dle Blokové výjimky přístup ke všem technickým
informacím, diagnostickému a jinému vybavení, které jsou potřebné k opravě a
údržbě vozů dané ho výrobce.
• nezávislý/neznačkový servis má možnost školit své zaměstnance ve spolupráci se
zastoupením daného výrobce
• obchodní společnosti se značkovým servisem mohou provozovat , po splnění
určitých kritérií, značkový i neznačkový servis i jiného výrobce
Prodej vozidel
• základním cílem je zajištění efektivní distribuce motorových vozidel v zájmu
zákazníků a zajištění účinné konkurence mezi distribučními systémy jednotlivých
výrobců
• prodejci vozů mohou, po splnění některých kritérií, bez omezení prodávat vozy
i jiných výrobců, tzv. Multibranding
• smlouvy s výrobcem dané značky jsou odděleny. Prodejce vozů má možnost
uzavřít smlouvu odděleně, na prodej, příp. jen servis, nebo obojí
• prodejní aktivity (inzerce apod.) jsou bez regionálního omezení
• od října 2005 bude uvolněna tzv. lokační neboli pobočková klauzule.
Každý obchodník s automobily si bude moci kdekoli v EU otevřít svoji pobočku nebo
vyskladňovací místo, aniž by mu v tom příslušný výrobce, nebo importér bránil. -
"-- skrytý --" 12.10.05 22:49
« Moje 60tisic. prohlídka
Tak jsem volal do Renaultu, ze chci 60tis prohlídku + brzdové destičky a řekli mi cca 11000,- :x
Takže s nimi končím. Záslepku na EGR ventil pro 1.5dCi stále nemají.
Servisovat mi to bude známej a jen v případě vážné chyby zajedu na diagnostiku. Jinak je u dieselových motorů celkem drahý palivový filtr.
Dále přecházím na 20tis interval výměny oleje.
To Ajvn: CPC2 zatím spokojenost
Clio do HR a zpět ve 4 lidech + pěkně naložené a jelo se prevážně po dálnicích za 5l/100km. Jelo nás 5aut a docela passati s tdi čumeli, jak mi to frčí a hned se ptali na motor >:D