Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 28.06.07 00:05
« Re: par oprav
Ten prusak oleje se zatim znova neobjevuje, mozna i diky tomu, ze jsem procistil ty dve spojene trubky a znova poradne utahl tu kovovou sponu. Mozna tam byla nejaka vule po letech.
Co me potesilo, ze po dvou nadrzich, kdy to ukazovalo blbe o 5 litru min, tak ted pri tretim tankovani od te doby, uz je zase vse jak ma a kontrolka prazdne nadrze se rozsvitila, az kdyz opravdu chybelo pouze 5 litru. :-) -
"-- skrytý --" 21.06.07 10:46
« Re: kupit/nekupit?
Ahojte
diky moc za odpovede.
Nabehane ma 50 000Km.
Uz som stastny majitel:) (zatial:D)
Nakoniec na zaklade rady dlabasa sa podarilo slevit na 250tis.
Jedine co tomu auticko resp. jeho vyrobcovi mozem vytknut je velkost sedadiel.. meriam takmer 190cm a ako si na takychto ludi moc nemyslia. Ked sedim tak sedadlo konci v polovici chrbta. je sice pekne ze sa da volant nastavovat hore/dole ale nezaskodilo by aj dopredu a dozadu:) Lebo bohuzial nie som brat Saksany:)
Ale zasa na druhej strane na to ze je to take male auticko sa dobre do neho nastupuje to klobuk dole.
Co sa tyka objemu motora rozmyslal som nadtym a bal som sa 1.2l pretoze viac ludi ma varovalo, ze ked zapnem klimu tak sa nepohnem:)Kvoli poistke som vsak zvolil 1.2 a vobec nelutujem. Klima ma na vykon auta min vplyv...teda ak neplanujete pretekat s podobnou kubaturou. A ak je problem staci stlacit gombik TURBA... AC off:)
Diky moc vsetkym a prajem vam vela stastnych kilometrov bez havarie
-
"-- skrytý --" 15.06.07 12:10
« par oprav
Mam na spadnuti 175tis.km, pomalu se mi i blizi garancka a rovnou tam pujdu se tremi problemy, ktere se mi posledni dobou vyskytly.
1) Prvni je banalita, prestalo mi svitit podsviceni stredoveho panelu, konkretne ovladace ventilace.
2) Co me vic trapi, ze se mi podvakrat objevilo, v obou pripadech pri jizde vic pod plynem, po dojeti par kapek neceho olejnateho pod vozidlem a v obou pripadech byl zdroj uniku pro me nepochopitelny. Z prostoru motoru, z jeho prave strany (pokud na to koukam od cumaku smerem do auta :-) ) se toci dopredu k predni masce cca 2palcova, minimalne zvenci PLASTOVA cerna trubka, ktera jde podle predni masky, nahore dobre viditelna a pristupna, jde nad chladicem a u jeho leveho okraje jde dolu kamsi do spodniho prostoru chladice. V tom hornim levem zalomeni, resp. maly kousek pod nim, je ta trubka chycena paskovou svorkou k jine svisle .. a nekde z prostoru tohohle spoje ten patrne "olej" unika, a to tak, ze jsem mel poprskany trochu kryt motoru a nalevo od te trubky alternator + ty kapky se vysrazely dolu, kde jich par odkapalo pod auto. Patrne to mozna souvisi s nejakymi vyssimi tlaky?? Protoze kdyz jezdim tim svym umirnenym stylem (jen vzacne nad stovku), tak neni ani naznak, ze by se neco takoveho opakovalo. Ten posledni pripad byl, ze jsem to auto honil 20km rychlosti 130km/h. Mozna je to jen problem nejakeho tesneni v tom spoji, doufam, ze to bude takova banalita. Jen nechapu, co by v te plastove trubce delal olej? Snad to nesouvisi nejak s turbem, uz jsem ho mel jednou meneny v garanci pri 90tis. km, ted by to byl podobny probeh.
3) A posledni problem je opravdu perlicka. Pred cca mesicem se mi povedlo pri snaze rychle zabrzdit u STOPky a okamzite se rozjet, abych chytil na jedne rusne komunikaci diru mezi auta, chcipnout motor. Prisel jsem si jako v autoskole, roky se mi to nestalo. :-) Po tom rychlem nastartovani se mi bezprostredne rozsvitila kontrolka prazdne nadrze, ackoliv mi v tu chvili ukazoval PP (nuluju ho vzdy s plnou nadrzi - 50l) teprve 38 spalenych litru, zatimco bezne se mi kontrolka rozsveci az kolem 42-43 litrech, tzn. cca 5 litru rozdil oproti normalu, kdy se ted rozsvitila driv. Plovakovy merak na palubce ukazoval, ze bych prazdnou nadrz jeste urcite mit nemel. byl necely dilek od konce. Zajimavy udaj .. PPeckem v tu chvili ukazovany dojezd na zbyvajici nadrz ale odpovidal tomu, ze uz jedu jen na rezervu. Pri tankovani .. jak si tipnete? :-) .. jsem ale dokazal natankovat jen 44 litru! Totez se mi ted opakovalo s dalsi nadrzi podruhe, presne to same, opet pri 38litrech kontrolka, dojezd ukazovany na rezervu, plovak ale ukazuje realny stav a dotankoval jsem cca 44 litru.
Nejak to s tim chcipnutim motoru muselo souviset, otazkou je, kde hledat zakopaneho psa. Ridici jednotka?? Ta spravne eviduje (v ramci bezne odchylky), resp. na PP spravne ukazuje, kolik jsem realne spalil paliva. Plovak rovnez ukazuje spravny fyzicky stav. Jen kontrolka a dojezd, vypocitavany ridici jednotkou, resp. PPocitacem, je nespravny. Stalo se to nekomu z Vas take, resp. netusite, odkud vitr vane? Nebo je v nadrzi jeste nejake elektronicke cidlo, ktere indikuje, ze rezerva (jako cast nadrze) vubec existuje? Protoze takhle mi to prijde, ze si ridici jednotka mysli, ma to nekde ulozene, ale blbe, ze mam nadrz jen na 45 litru, ne na 50. :-( -
"-- skrytý --" 07.06.07 08:52
« kupit/nekupit?
Ahojte,
chcel by som Vas poprosit o radu resp. vas nazor.
Do aut sa moc nevyznam, ale mam moznost si kupit ojazdeny renault clio z limitovanej edicie fun music.
tu je par technickych info:
rok vyroby 7/2004, 1,2 16V, 55kW
ABS, protismykovy system, airbag 4x, elektricke ovladanie okien vpredu, mechanicka klimatizacia, hmlovky,radio s cd, hlinikove disky + zimne gumy na diskoch.
Auto bolo garazovane, nehavarovane.
Cena: 260 000Sk
Je to rozumna cena? na co odporucate si davat pozor pri kupe? Neviete niekto o tejto serii nieco viac? na internete som toho vela nenasiel.
Dakujem
-
"-- skrytý --" 29.05.07 05:26
« Re: 1. technická
Zustal zasekly v otevrenem stavu tedy prepoustel vyfuk. plyny do sani - pri naslednem zvysovani otacek nemel vykon, hulil a "rachotil" jako traktor.
Nekdy se pry povede ho uvolnit zvysenym tlakem vyfuk. plynu - plny na delsi dobu - ale troufni si plny kdyz nevis co tomu je.
Dik -
"-- skrytý --" 28.05.07 09:16
« Re: 1. technická
Žádný manuál jsem s fotkama nikam nedával, ale nejdřív jsem si přečetl tohle: [odkaz]
Ale je to celkem jednoduchá věc. Sundáš ten plastový kryt motoru. Na zadní části motoru je EGR ventil. Je přidělán 3 šrouby a vede do něj jeden konektor. Když se koukneš na motor od pravého předního blatníku, tak ho uvidíš. Dělal jsem to menší golou s asi 10 cm nástavcem. Ten šroub je tuším 8. Budeš muset předtím odšroubovat pár držáčků a vyndat pár kabílků aby jsi měl k tomu lepší přístup. Jakmile se povolíš šrouby, tak ten EGR ventil vezmeš do levé ruky a budeš s ním otáčet dopředu a dozadu jako když přidáváš plyn na motorce. A postupně ho budeš vytahovat ven. Dávej pozor ať si nepoškodíš těsnění co je na něm nasazené. Je tuším měděný a zapamatuj si jak tam byl, jelikož už je tak vytvarovaný. Pak použij čistič na brzdy. Pomáhal jsem si i malým šroubováčkem a hadrem který nepouštěl chlupy. Zkus i vyčistit ten úložný prostor toho EGR ventilu. A to by ti snad mělo stačit. Na svém cliu jsem ho čistil, protože na něm diagnostika hlásila chybu a stále ji hlásí. Problémy však nemám a i ta dignostika ukázala, že se otevírá a zavírá. Pak jsem ho čistil u kámoše na Megane 1.5dCi 100k a ikdyž byl dost zanešenej, tak po jeho vyčištění nic nezaznamenal a já také ne. Čistil jsem u kámoše na odpadní nádobě na vyjetý olej. Kdyby něco tak piš ;-) -
"-- skrytý --" 21.05.07 07:33
« Re: 1. technická
Měl jsem tam Barum Polaris 2, ale už do nich asi nepůjdu. Jsou docela dost hlučný. Jinak na zimákách jsem si krásně užíval nájezd na dálnici nebo kruháče. Dál tam za dva a pak už jen korigoval plynem - a bylo krasně cítit co to auto dělá. Pokud máš někde v okolí nějaký dobrý plac, tak je tam dodělej. Mě se to bohužel nepodařilo. Nejsou sjeté úplně což mě malinko mrzí, ale třeba je na podzim ještě dodělám ;-)
Jinak Clio IIB se kvalitou docela povedlo a nové clio mě moc netáhne (interierové věci z megana), tak mě napadlo zkusit koupit časem mladší. Doplatit si třeba 30-50 tis. a mít méně najeto a mladší auto. Ale jelikož jsem si to stávající objednával na míru a nenechal mě nikdy nikde ve štichu, tak se ho jen tak nevzdám. Škoda že nemám klima, ale za manuál se mi 35-tis zdálo dost. -
"-- skrytý --" 19.05.07 14:31
« Re: 1. technická
Jojo, ja brousim sve zimni zimaky taky jeste ted, taky uz to na dalsi zimu neni, tak si uzivam jeste mekkou smes, nejlepe v zatackach. :-) Co jsi tam mel Dlabasku za typ pneu, ze Ti tak brzo odesly?? Jestli mas 91tis., to najely tak cca kolem 30-35tis, ne?
Hm, spis ted resim, jake si poridim jine zimni, misto tech soucasnych Marshalu KW-15. Rad bych nejake asymetricke, maji lepsi podelnou stabilitu nez ty sipove a takove, co jsou dobre na vode a zaroven maji nizky valivy odpor .. a nebudou mi mizet pred ocima. :-). -
"-- skrytý --" 01.05.07 22:32
« spinac nudzovych svetiel
mam problem so spinacom nudzovych svetiel - neda sa stlacit, vymontoval som ho a zda sa byt mechanicky poskodeny. Chcem sa spytat ci uz mal niekto tento problem, po pripade co hho to vyslo :-). Dalej mam problem asi s tlmicmi, nakolko pri kazdom hrbole mi auto "bucha" co sa mi zda na 76.000 km dost skoro - ci to nieje aj nieco ine dik
Ani po sluchu nemůžu najít místo původu.