Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Clio II 1.4 16V
Musis na nej zatlacit kolmo na smer linek mrizek,tozn.jakoby pri otevrenych dverich smerem k pravemu dolnimu rohu dveri ze Tveho pohledu.Prsty si opri o vrsek krytu repro.Oni jsou uchycene ve vrchni casti dvema zobacky a dole v tom pulkruhu jsou jen jakoby nasunute,to povoli az udelas tu vrchni cast. -
« Re: Clio II 1.4 16V
S tymi tlmicmi si ma nepotesil a vlastne ani s inymi zavadami, co si popisoval. Aj ja som dufal (a este stale dufam) ze budem mat auto, do ktoreho obcas nalejem benzin, 1x rocne olej a obcas ho umyjem. Clia sa vyrabaju priamo vo francuzsku, myslel som, ze si daju na kvalite zalezat. Inak s testami tlmicov su vraj problemy vseobecne, v nejakej rubrike som cital, ze namerali na skoro novom aute ucinnost tlmicov 20% a potom v inom servise 370% na tych istych tlmicoch.
Vcera som zakupil to radio a repro a hned som sa pustil do instalacie. Asi 15 min som sa snazil vybrat tu zasuvku, kam sa strka radio, nechcel som ju polamat a drzala sa veru poriadne silno :-). Potom som zistil, ze koncovka na antenu je ina, takze dnes si idem kupit druhu a preletujem to. Kable k repro su fakt biedneho prierezu, musim kupit poriadne a natiahnut to nanovo. Este som nerozobral kryt na repro v dverach, takze neviem, ako to tam vyzera, lebo neviem ako to rozobrat (nic nechcem polamat). Vyzeraju, ze ich treba iba silno stlacit a je to. Porad, ak stihnes este dnes. Diky. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Pokud na to existuje sprej,tak se tam dostanes jednoduse,kdyz vyndas kryt repro ve dverich.
Jinak mi ted konci zaruka a byl sem na testu tlumicu v Barumu a jeden tlumic vzadu mel vyrazne horsi parametry nez jeho braska na naprave,tak sem to odvezl do Renaultu,at se na to podivaji.Sem velmi zvedav,jak se k tomu postavi.Pristup byl sice relativne lepsi,nez posledne,ale porad mi to nejak nesedi,nevim proc.Asi se mii nechce platit za servis noveho auta.Ja si ho kupoval s tim,ze budu mit nejaky cas pokoj a zatim to nejak nepozoruju. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Diky za odpoved a za link na DEXONy. Na autohifi su ale na ne dost rozporuplne nazory. Vcera som bol vo Viedni a stravil som asi 3 hodiny pocuvanim reprakov a radii a zmenil som svoju volbu. Ak si to nahodou precital nejaky HiFi maniak, aby si nemyslel, ze som na hlavu padnuty. Teraz mam vo vyhlade Radio Clarion ARX4670R + cd menic a repro MB Quart, dvojpasmove komponentne. Tato zostava ma vyjde na asi 6 tis silingov, ale myslim, ze tych tisic silingov navyse sa na zvuku poriadne premietne. Buduci tyzden to idem kupit, ale repro zatial len dopredu (presdalen nemam tolko peniazkov hned poruke). Potom zavolam bratranca a urobime nejaku instalaciu. Nevystriekaval si vnutro dveri nejakym materialom (chlpaty sprej???), vraj to velmi pomoze, ale velmi nechcem rozoberat dvere. Uvidime...
Dal so dotaz aj na autohifi, ci niekto nema skusenost s instalaciou na Clio, ale zatial ziadna odpoved.
Caf. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Kabelaz je tam normalne natazena, i kdyz prumer dratu je uplne o nicem. Na ty vyskace dopredu to staci, ale do dveri jsem si natahl svoje kabely. Kdyz vyndas ten kastlik (musis ho nahore i dole vprostredku zmacknout-jsou tam takovy zarazky), tak je tam primo smotek kabelaze, dokonce i s ISO zasuvkou, ale jsou tam vyvody jen na predni repro, na ty zadni jsem tam musel nasunout konektorky do te zasuvky. Oznaceni tech repro je Magnat ...162 (presne to nevim), stali asi 1800 Kc. Museli jsme taky trochu prizpusobit i ty otvory ve dverich, ale to Ti moc nedoporucuju, pokud nejsi vylozene zrucny, musel mi tam vysoustruzit takovy podlozky ze dreva a vubec je s tim dost prace.Radsi tam kup neco mensiho. Zadni repro umistovat do grilu? No asi nic moc. Ty vyskace jsem koupil z www.dexon.cz, sami o sobe jsou v takovem luzku, ktere je nasmeruje dopredu. Urcite si tam vyberes komlet ozvuceni do celeho auta, maji tam i sestavy. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Ja som tak trochu tiez Hi-Fi maniak, ale momentalne velmi obmedzeny rozpoctom. To vies, kupa auta, zariadovanie a prerabanie noveho bytu a k tomu este jeden dost nakladny projekt, ktory prave rozbieham, to cloveka pribrzdi. Vcera vecer som bol pozriet nejake repro do auta a celkom sa mi pozdavaju PIONEER za cca.1500 silingov. Radio chcem s kazetakom a CD wechslerom, do 4000 silingov je najlepsie SONY, v tejto triede maju vsetky priblizne rovnaky zvuk. Ked si toto precita nejaky skutocny Hi-Fi maniak, tak si pomysli, ze tato zostava s Hi-Fi nema nic spolocne. Ja len potrebujem aby to hralo cisto a prirodzene, na skutocne Hi-Fi mam doma obyvacku (domace kino za cca. 150 tis)
A teraz k nejakym otazkam:
1. Tie Magnaty, co si tam dal, kolko priblizne stoja a ake maju presne oznacenie?
2. Kabelaz - ako to vyzera, ked vyberiem tu zasuvku co je miesto radia? Su v aute natiahnute kable, alebo treba vsetko urobit? Da sa to aj bez rozoberania palubovky?
3. Zadne plato vyrezavat nechcem, ale je tam take miesto hned vedla, kde je grill a inak nic. Tam by sa asi 13cm repraky zmestili. Ale Clio ma zadne sklo gulate, takze s odrazom od neho sa asi moc pocitat neda, ako si vyriesil umiestnenie vyskacov? A co ty (resp. tvoj poradca) na umiestnenie repro pod ten grill?
4. Kadial si tahal kable k zadnym repro, da sa nejako dostat pod koberec?
Sorry, ja sa ta stale len nieco vypytujem. Ja sa viacej vyznam v pocitacoch a v domacich kinach ako v tomto. Zatial som ozvucoval len R21, a moc som s vysledkom nebol spokojny, takze teraz sa obraciam na niekoho, kto uz ma nejake skusenosti. Mozno by som nemal zvuk v aute porovnavat s kvalitnou zostavou doma :-)
Diky. Caf -
« Re: Clio II 1.4 16V
Dopredu sem dal do dveri normalni reproduktory od firmy Magnat, byly u nich i vyskace. Ty sem do palubovky umistil tak, ze sem do mista, kde jsou "mrizky" pro jejich umisteni vykuchal nozikem odpovidajici otvory a prilepil je silikonem. Vypada to, jako by se tam narodily a hrajou jako vino. Rozhodne se to neda srovnavat s tim *, co prodavaji Renaulti. Autoradio sem si koupil v Rakousku. Je to Blaupunkt s CD a stal 2500 silinku. Na zadni plato sem dal basaky (predtim mi ho svagr vyztuzil) i vyskace a mam hudbu za cca 10000. A kdyz to poradne okotlim, tak mas videt ten srumec. Ale moc to nedelam, protoze se s tim neda jezdit, za chvili Ti tresti hlava. Jenze je to dobry i pri nizke hlasitosti, protoze ten zvuk je takovy plny. Ale toho si moc nevsimej, svagr je totiz HI-FI maniak, takze me trochu dotlacil do toho, abych tam dal neco nadupanyho. -
« Re: Clio II 1.4 16V
A este som sa zabudol opytat na jednu vec: Ja som kupil auto bez radia, lebo nemam rad Renaultacke original radia. Teraz chcem kupit radio. Nemontoval si nahodou repraky do Clia? Dopredu treba basak do dveri a vyskace do palubovky. Vyzera to ale tak, ze treba koli tomu rozoberat palubovku. Nerobil si to nahodou, nevies ako na to? Diky. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Keby sa ku mne spravali v sevise takto, tak si zistim, kde sa mozem na nich stazovat. Ale nie u nejakeho miestneho sefa, ale rovno u francuzov. To nie je male auto za male peniaze, to je proste auto. A kazdemu modelu by mali venovat rovnaku pozornost. Napriklad vo francii je Clio najpredavanejsie auto, ako by sa predavalo, keby boli takto "ochotni" v servisoch? So servisom na Renault sme nikdy nemali problemy, vzdy vsetko spravili dobre. Iba raz nevedeli dat dokopy elektroniku na Espace, ale to ani neni auto, ale pocitac, a ti mechanici maju strednu skolu...
Oprava stala 6.960Sk, poistovna to zaplati. Keby to auto nemalo 6 dni, ked sa to stalo tak by som to tiez riesil nejako inak, ale ked to zaplati poistovna, tak nech je to urobene uplne.
Luf -
« Re: Clio II 1.4 16V
Asi se placnu pres kapsu a koupim tam nejaky rozumny olej. Ono je pravda, ze do nakladu se to zase az tak moc nepromitne, a da se asi opravdu jen usetrit, protoze je urcite pravdou, ze to muze trochu usetrit na spotrebe. S tou prodlevou na 20000 km pocitam, je to v servisni knizce tak napsane, takze to asi doopravdy staci. S tou ryhou mas pravdu, jestli byla opravdu tak hluboka, tak to asi nema vyznam. Ale od tech kaminku uplne staci nechat si namichat tu barvu, protoze litat s kazdou prkotinou do servisu je asi financne dost narocne. Kolik stala ta oprava laku?
A s tim vycistenim auta, to se mi dost libi. To je to spravny lakadlo na zakazniky. Ono je to uplne neco jineho, kdyz Ti predavaji auto v poradku a ne jako se to stalo me. Ani na to nesahli, a jeste k tomu mi to ani nespravili a prohlasili, ze je to auto za maly penize. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Do oleja investuj urcite. Ja som do starej R21 stale lial obycajny olej, ze sak jej to staci a ten olej je dost dobry. Raz som ale nalial kvalitny (s tymi istymi specifikaciami!) olej a znackovy olejovy filter a voila, ten motor sa spraval uplne inak. A v servise mi doporucili vymenu po 20 tis, teda o 5 tis km viacej a rozdiel ceny sa tym uplne zminimalizoval. Ale urcite som aj usetril, lebo auto trochu menej zralo. Do noveho auta by som nevahal, nestalo par korun a rozdiel ceny sa mne nezda az taky velky. BTW: Do mojho Clia ide len plne synteticky olej a tam lacny olej asi nai nekupis :-)
Vcera som auto zobral zo servisu a som spokojny, lak presne sedi, je dobre spraveny a navyse, vycistili cele auto! Manzelka sa pozrela aj pod koberceky a oni to vysali, vsetko vyutierali, nalestili atd... Zatial maximalna spokojnost. U predajcu so mnou prediskutovali vsetky moje poznatky za mojich prvych 1000 km, opravili vrzgajucu sedacku a vsetci boli mili a ochotni.
Na OMV benzinke som sa este nepozeral, ale pochopil som to od teba tak, ze je to vosk, ktorym sa ta ruha prekryje. Nieco take uz mam, ale farbu som si presne vybrat nemohol, odtiem ale priblizne sedi. S voskom ale nepojdu opravit odlupnutia po kamienkoch na predku. Uz si nieco opravoval tym namiesanym lakom, ja som sa na to pytal (ked otec poskriabal na R21 v garazi dvere) a povedali mi, ze ten lak je mozne iba striekat? Ta ryha, co som mal bola dost hlboka a siroka cca 1 mm, nezostala by tam potom ryha, ibaze zafarbena?
Sorry za dlhy prispevok a vela otazok, ale rubriku v ktorej som sa chcel spytat prave na toto mi neotvorili. Diky
Luf -
« Re: Clio II 1.4 16V
Ono s tou metalizou to bude asi trochu problem,ale stejne bych to radsi sveril lakyrnikovi z povolani a ne z donuceni,jaky jsou zpravidla ve znackovych servisech. Ty tuzky se u nas uz normalne prodavaji a jsoou bud smyvatelne,nebo je to primo barva,kterou si je mozno vybrat podle vzorkovniku.Videl sem to na pumpe OMV.Takze pokud to bylo jen skrably,tak bych to asi vyresil takhle.Ja si nechal namichat pro tyhle pripady 1 dcl barvy podle jejiho cisla u lakyrnika,stalo to 190 Kc a na tyhle drobny skrabance to mam na dostatecne dlouho(snad).Ted se priravuju na vymenu oleje,tak premyslim,co tam nalit.Jestli mam utracet za znacku,nebo tam dat neco obycejneho.Rozdily v cenach jsou dost vysoke,tak zatim vaham. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Dal som to robit u Renaultu, pretoze som si myslel, ze maju originalne laky a nebude potom problem, ze by bol iny odtien. Ale moje prekvapenie bolo velke, ked mi povedali, ze to asi bude hotove v piatok, ak sa podari namiesat spravny odtien, inak to budu musiet lakovat znova. To som si fakt mohol dat urobit hocikde, miesane laky robia snad v kazdej lakovni...
Mam priatela vo Francuzsku a tam maju nieco, ako lak na nechty, ale je to specialny lak na opravu prave takychto drobnosti. Dufam, ze ked najblizsie pride, tak mi ho donesie. BTW: Vo francii to ludia robia tiez.
Mna ten test tiez velmi tesi, lebo medzi Fabiou a Cliom som sa rozhodoval, ale zvitazila vernost k znacke. Skoda, ze manzelka nechcela Megane, Classic je podla mna bezkonkurencny. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Z toho si nic nedelej, to je bohuzel v nasim zemepisnych sirkach naprosto normalni jev. Moje auto uz tuhle anabazi zazilo trikrat, takze uz sem otupel. Jednou sem takhle sel po ulici a napadlo mne, ze se podivam, kolik aut je z tech novych takovymto zpusobem "oznaceno" a muzu rict, ze je to drtiva vetsina. Bohuzel pozde mne napadlo, ze sem mel na svym aute provest imitaci kvalitniho poskrabani, vono by to pak ty * * (moc se omlouvam) tak nelakalo. Ale s tim reznutim si nedelej takovou hlavu a hlavne si to nenechavej delat u renaultu. Za prvni sou to bridilove, co se jen vytahujou, jak je oprava pouze u nich profesionalni a za druhy je to nehorazne drahy. Ja jim kaslu i na garancni prohlidku. Uz sis cetl, co obsahuje? To si muzu vsechno udelat sam a budu mit aspon jistotu, ze se to skutecne udelalo. Stejne po roce zaruka zanikne, at uz si tam na garancce byl nebo ne. U nas za ni chteji 3500 Kc, za to mi v Barumu prezujou na zimu, vymeni naplne, filtry, zmeri tlumice, geometrii a jeste mi minimalne 1000 Kc zbude. Nerikam, ze si to vsechno necham udelat, ale jen tak pro srovnani.
Jinak to srovnani s Fabii me jen tesi, i kdyz nemuzes vedet, nakolik je to objektivni hodnoceni, zase ale na kazdym sprochu pravdy trochu. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Ty lidi jsou fakt *, nachytat ho u toho, zlámal bych mu ruce. Měl jsem něco podobného s Felicií v roce 96. Tři neděle staré auto, vymlácené okno, páčili to o rám. Sice jenom Felicie, ale 330 tisíc taky není málo a člověka to sere. Nejhorší na tom je, že když takovýho * nachytáš a rozbiješ mu hubu, tak budeš mít průser Ty. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Vcera som sa prvy krat netesil, ze mam nove auto. Kym som bol v robote, niejaky dobrak, ktoremu sa zrejme velmi pacilo moje modre metalizovane Clio, mi poskriabal dvere klucom. Vobec nie vela, ale dost hlboko a oprava (bojim sa, ze ked to neopravim, tak to tam skor-neskor zacne chytat hrdzu) zahrna lakovanie celych prednych dveri, t.j. cca. 8 tis Sk! -
« Re: Clio II 1.4 16V
Dnes som nezabudol a mam ten casopis so sebou. Vysledky su taketo:
Ukazovatel -Clio/Fabia
Drzanie stopy - 7/6
Brzdy - 4/4
Pruznost(zrychlovanie) - 4/3
Riadenie - 6/5
Motor,prevodovka - 6/5
Max. rychlost - 5/6
Tlmenie nerovnosti - 7/5
Prenos hluku z nerovnosti - 7/6
Komfort - 6/7
Max pocet bodov za ukazovatel bol 10. Fabia jasne vyhrala vo vnutornom priestore, vacsi kufor, detaily v interieri a samozrejme v cene. Naopak jasne prehrala v spotrebe.
Ja som bol Fabiou po zvezeni velmi prekvapeny. Fakt dobre auto na dobrom podvozku. Ale nie az tak perfektnom, ako vsetci tvrdia, mozno si treba najskor zvyknut. Na Cliu som este neskusal to, co na Fabii, takze zatial nedokazem subjektivne provnat. Ale Fabia bola mojim horucim kandidatom. Ked som zistil, ze Clio je ale za tu istu cenu, tak som uz nevahal. A zatial mam pocit, ze som vybral spravne. Vsetko ale ukaze cas, zatial som do toho auta zalubeny a neposudzujem ho triezvo :-) -
« Re: Clio II 1.4 16V
Jenze jizdni vlastnosti zakonite nemuzou vychazet jen z brzdne drahy,ja sem se s Fabii svezl,sice jen kousek,ale myslim,ze bude urcite lip drzet na silnici,nez Clio,je to jinak odladeny podvozek(rekl bych lip).Mozna to vypada,ze plivu na Clio,ale tak to neber.Ja bych si skodovku nekoupil,to jeste chvili potrva,nez to bude evropsky auto. -
« Re: Clio II 1.4 16V
K tym brzdam: Testovali brzdnu drahu z 50km/h, 90km/h a 130 km/h. V 50 a 130 malo Clio mensiu brzdnu drahu, v 90 rovnaku ako Fabia. Mozno po tych kritikach, co sa na tie brzdy zniesli s tym nieco francuzi urobili, neviem...
Moje cesty budu asi 40/30/30 dialnica/okresky/mesto, ked budem mat dalsie vysledky spotreby, dam vediet. Znamy ma Megane s tymto motorom a vobec ho nesetri a primernu ma cca. 6 litrov. Uvidime, ale mam pocit, ze s tym motorom sa neda jazdit pohodovo, zvadza k tomu, aby clovek isiel svizne. S klasickou 1.4 sa pohodovo jazdi nadherne, je to super motor, ak sa nechces pretekat.
Pozri do rubriky Co rikate na Renaulty, pisal som o mojej skusenosti s Opel Astrou. Hroza auto, sklamalo ma! -
« Re: Clio II 1.4 16V
Ono porovnavat 16V a klasickou 1,4-ku asi neni uplne korektni z hlediska vlastnosti motoru,ale muz Ti treba rict,ze mam od zacatku,tj. po roce uzivani spotrebu mirne pod 6 litru.Jezdim teda na pohodu,zpravidla tak okolo 100,po dalnici minimalne(jsem na takovym miste,ze ji moc nepotrebuju-Jihlava).Ale zase jezdim nejvic ve ctyrech a nalozenej,protoze sme s manzelkou takovi cestovatele,takze si myslim,ze je ta spotreba adekvatni.Ty brzdy mam fakt "pomalejsi",cimz rozhodne netvrdim,ze sou malo ucinne.Jizdni vlastnosti mi vyhovuji,ale to,ze sou lepsi,nez u Fabie,to posoudit nemuzu,Jen bych se tomu dost divil,kdyz takova spousta odborniku tvrdi opak.Cau
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!