Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Thalia
Zdravim vsetkych,
uvazujem o kupe renaultu thalia, je to absolutna novinka, snad minuly tyzden prisli prve kusy na slovensko.
je to vlastne clio s obrovskym kufrom(510 l)
vybral som si klasicku 1.4(75PS), takze by som rad vedel, ake mate skusenosti s tymto motorom
zaujala ma hlavne cena (339000,-Sk) a bohata vybava(2xairbag,central,el.okna,posilova… riadenia)
takze uvitam kazde info o tomto auticku(resp. clio 1.4)
dik -
« Re: Clio II 1.4 16V
to RaK: Presne takeho mame aj my, ale spotrebu nikto nikdy nemeral, lebo asi 80% najazdeneho ma na trase 7km tam, poobede 7km spat (celkom ulet kupovat take auto na takuto trasu, ale to sa predtym nevedelo)
to mfilip: Diky za dobru radu. Kedysi, ked som menil predne sklo, dohodol som sa s ujom, ze od neho mi vyletel kamienok atd. Zaplatilo sa to z jeho zakonnej a bol pokoj
to msem: Tiez ma vie nastvat, ked sa predajca sprava arogantne ked si kupujem niejku drahsiu vec (u nas bezne pri kupe elektroniky, ale tiez zalezi od obchodu). Nepredava rohliky, ktore do vecera zjem, ale nieco, co ma sluzit par rokov, tak by mohol byt aspon informovany, poradit a byt prijemny. BTW: Vcera som sa vracal z rakuska, viezol som sefa na rokovanie, takze som sa musel ponahlat a moj pokus so spotrebou je tatam... Najprv sa chvalil, ake on ma super auto (Focus), ale nakoniec bol dost prekvapeny a najviac ho zaujimalo, aky ma motor vykon ;-) (predbiehanie na trojku v otackach okolo 6tis je celkom silna kava aj s tromi ludmi na palube). S tou rezervou v nadrzi to moze byt tak, ked zoberiem, ze benzin peni a neda sa natankovat az po stupel, tak to vychadza. Diky
Luf -
« Re: luf
Nepodari se zajit s nejakou poznavaci znackou nakladaku na pojistovnu a zkusit uhradit ten praskly reflektor ? Musis si ale zapamatovat presny cas a misto, kde si za tim nakladakem jel, kvuli "alibi". Ke svetlum, za pomerne velky nedostatek povazuju u Bravy, ze kontrolka svetel nerozlisuje, jestli sviti obrysova,nebo tlumena. BTW u Bravy po vytazeni klicku nesviti nic. Obrysova jdou pouze po zamacknuti cudliku na spinaci skrince pri vytazeni klicku ze zapalovani. -
« Re: luf
Megan sice nepatří do této rubriky, ale mám 1,4 z 5/97 v nejlevnějším provedení. Zatím 53tis km, spotřebu za letošní rok zatím nemám dopočítanou, ale na konci 99(při 36 tis.km) byla 6,3lt. Ze závad byla po roce nesvítící žárovička pod počítadlem km, což jsem nedokázal sám vyměnit a tak jsem musel do servisu - stálo to 460.-Kč. Kamínkem zřejmě proražený reflektor jsem před půl rokem přelepil izolepou a zatím to drží. Výměna přijde asi na 4000.-Kč, tak počkám do TP.
Nedostatkem je nevýrazná kontrolka světel a to, že tlumená zůstávají svítit i při vyndaném klíčku, bez zvukové signalizace. Občas je tak zapomenu zhasnout a 1x se mi akumulátor podařilo vybít úplně.
Další slabinou je topení, resp. rozvod tepla k zadním dveřím, kde si spolucestující stěžují na chlad. Vpředu to jde.
Teď jsem ještě před zimou vyměnil původní pneu Michelin raději za nové Barum OR-57, ale zdá se, že nesedí jako ty původní - uvidím až se trochu ojedou. R.K. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Ono to chovani prodejcu bude asi vychovou importera dane znacky.U nas na to asi Renault dost pece a podle toho to taky vypada.
S tou rezervou je to podle me trochu jinak.Rezerva se pocita az kdyz rucicka zashne do cerveneho pole a to je u me priblizne 10 l.Coz si myslim, ze i odpovida, kdyz vezmes obsah nadrze 50 l.
Spotrebu mam za priblizne 17000 km 6 l, nebo neco malinko pod. Jezdim teda vetsinou na pohodu, i kdyz o dovolenych sme jezdili v obsazeni 4 lidmi, jenze zase po Rakousku a Madarsku, obcas v Nemecku a tam naprosto evidentne jde spotreba dolu. A nejen spotreba, ale i hlucnost auta, protoze silnice u nich, to je jiny zradlo. Kdyz sme byli v tom Rakousku (nevim, jestli se neopakuju), tak sme jeli za 5,3 a to sme jeli hlavne dalnici priblizne 120km/h v plnem obsazeni s bagazi (4 lidi). Ten Tvuj sportak by mel mit spotrebu hodne podobnou, protoze mu nemusis pro dosazeni stejnych jizdnich prumeru tolik slapat po krku. V zime mi sla spotreba zhruba o litr nahoru, s tim se hold clovek musi smirit. Mrzi me, ze s tema 16V motorama vylezli az ted, taky bych ho uvital, i kdyz je pravda, ze na normalni jezdeni to staci.
A ty tlumice Ti doporucuju pred skoncenim zaruky taky nechat promerit. Kdyz sem se s nima dohadoval, jestli sou dobry nebo ne, tak me dokonce poslali i s novym Cliem, aby meli srovnani a to auto melo po ujetych 1400 km tlumice taky docela nic moc (mluvim o zadnich, predni byly v poradku). -
« Re: Clio II 1.4 16V
Caf msem. Takze zaruka ti skoncila a nezostava ti ine, ako sa teraz modlit, aby uz tomu autu nic nebolo. Zaruka jeden rok je v terajsej dobe uplne nedostatocna. 3 roky a 100tis. km je podla mna optimum. Ale co uz, ked som chcel renaulta. Ma vobec nejake europske auto zaruku 3 roky?
S tym motorom sa urcite nedam v servise odpisat- posledne mi povedali, ze ak sa to do 3000 nestrati, tak sa na to pozru, ze je auto este moc nove a motor si este musi sadnut atd. Najblizsie ale auto nezoberiem zo servisu, kym to nebude opravene (dufam, ze je tam len uvolneny nejky ten kryt v motore, je ich tam celkom dost aby ten motor vyzeral krajsie). Ku mne su renultaci vzdy velmi ochotni. Co som ale cital niektore fora na MC, tak u vas v cechach sa predajcovia moc nesnazia a o servisoch sa tu pise tiez malo dobreho. Asi je to tym, ze na Slovensku maju ludia menej penazi a preto, aby si kupili nove auto, musi redajca aj nieco urobit. A ta ochota a milost je najlacnejsia a najucinnejsia :-)
S tou mojou spotrebou je to asi tak, ze ked som zacinal, na prvych 500km to vzalo 6.25l, pri poslednom tankovani vychadza sporeba 6.7l. Dlhodobo som najazdil 1882 km za 124l benzinu (udaje pri poslednom tankovani v sobotu, 6.59l calkovy priemer). Cakal som, ze budem jazdit asi za 6l. Pravdou ale je, ze som necakal, ze budem jazdit 120 po okreskach a 150 po dialnici, a v meste na semaforoch nechavat vsetkych daleko vzadu (ja s tym autom pomaly jazdit neviem :-) ) Teraz som ale v rakusku a tu su pokuty za rychlost vysoke, takze jazdim predpisovo, max 110. Uvidim, ako sa to odrazi na spotrebe.
Este kedysi v zacaitku som sa pytal na ukazovatel stavu paliva. V rozmedzi plna nadrz az po poslednu bodku nad rezervou je to u mna 30 litrov. Z toho mi vychadza ze rezerva na vyse 15l, co je nerealne. Kolko je teda rezerva v nadrzi?
To som sa ale rozpisal. Dnes ale nemam v robote co robit, takze sorry. Luf -
« Re: Clio II 1.4 16V
To: LUF Tlumice mi vymenili za nove, doufam, ze to pomuze. Ten prijimaci technik se sice pri prevzeti dusoval, ze se vsadi klidne o "pakel" cigaret, ze to tlumicema neni, ale kdyz sem je nechal zmerit na SACHSu, tak byli evidentne lepsi a hlavne oba vykazovali stejny hodnoty.
Ale muzu Ti rict, ze sem rad, ze sem s nima uz skoncil (mam po zaruce), protoze pristup je fakt hrozny. Ja si nemuzu pomoct, ale myslim, ze by se k Tobe v zaruce meli chovat stejne ochotne, jako kdyz si tam jedes nechat opravit starsi auto, a ne delat z cloveka vola, ze si vymyslis. Penize za zarucni opravy maji stejny jako za jakykoliv jiny. Ja osobne jim na jejich servisni prohlidky pecu, protoze okouknout auto ze vzdalenosti 1 m umim taky a kdyz bude problem, tak radeji navstivim nejakeho fachmana, co se tim zivi a nebude chtit za hodinu prace 500 az 700 Kc.
A Tobe i komukoliv jinemu vrele doporucuji. pokud budou mit jakykoliv problem s autem v zaruce, tak byt dusledny pri pozadovani napravy a nenechat si namluvit, ze je vse v poradku (viz Tvoje problemy s motorem). A na vsechno papir s popisem provedenych operaci (sichr je sichr). Duvera je sice hezka vec, ale dneska uz se na to nehraje.
Jo a servisni interval zavisi na motoru, ja mam u klas. 1,4 20000 km. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Bol to Renault Kestler s.r.o. v Bratislave na Panonskej ceste (za mostom SNP smerom na pertzalku). Vzdy bol ku mne velmi mili a ochotni, az tak velmi, ze som u nich kupil auto :-) Dobry servis je vraj aj niekde v Podbrezovej, ale s tym nemam osobne skusenosti. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Caf RaK. Vitam noveho cloveka v tejto rubrike
Mozno to fakt neni garancka, ale ja to uz zo zvyku tak volam. Ved je to v podstate jedno. Zabeh fakt nie je potrebny, ale vyrobca doporucuje prvych 1000km tocit max 3500 az 4000 otacok, a potom tomu uz davat na frak. Plny vykon vsak motor dosiahne az priblizne pri 3000km (motor sa zabehol asi po 300km, odvtedy sa uz len trochu zlepsuje).
Mas megane s klasickou 1.4 alebo 1.4 16v? Aku mas spotrebu, kolko mas najazdene a ake si mal zavady/poruchy. Diky.
Caf. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Re:LUF - garanční prohlídky Renault snad vůbec nedělá, jen servisní - dřív to bylo po 15 tis.km, nebo po roce, nyní po 30 tis. nebo po roce. (Jen u Daewa povídali něco podobného, tak jsem o něj ztratil zájem) Moderní auta nepotřebují ani žádné "zajíždění". Snad jen pár km na pneumatiky. U Megana 1,4 jsem jen při první cestě po dálnici moc nepřekračoval povolený limit a do kopců dřív řadil. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Takze muzika je uz v aute. Hra to celkom slusne, ale mam teraz problem s odhadom rychlosti. Na dialnici som sa zhrozil, ked som sa pozrel na tachometer ze ukazuje 160. Inak celkom pohodova rychlost :-)
Auto sa uz zabehava, motor je zivy a vykonny, radost jazdit. Od asi 200km som pozoroval nejaky pazvuk z motoru na volnobeh (take jemne klepanie), teraz je to pocut aj pri otackach okolo 2000. V 3000km je garancka, tak som zvedavy, co s tym urobia. Predtym mi povedali, ze mam pockat na garancku, ze motor je v poriadku a potom sa uvidi. A okrem toho mi stale stupa spotreba (aktualne mam okolo 6.6l). Mozno je to tym, ze tomu autu stale viacej slapem na krk (posledna cesta s priemernou rychlostou 125km/h). Koniec zabehu je v 3000, uvidime, co sa potom stane so spotrebou. BTW: Ako dopadli tvoje tlmice?
Luf
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!