Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Tuning zraz
Ked uvidis niekde nablizku Clio ako mas ty, ale s BA znackou, tak som tam. Este to zalezi od toho, co bratranec, ci sa mu podari dat dokopy jeho Rapidu tak, aby mohol sutazit. Potom ma hladaj v blizkosti zltej Rapidy s napismi MMV Tuning (jeden z tych dvoch vypalnikov pri nej som ja). Ak to nevyjde, daj na seba nejaky kontakt, pridem sa na chvilu pozriet vecer, ozvem sa ti ked tam budem. -
« motor 1.4 16V
Plne suhlasim s nazorom ze motoru viac vadi podtacanie ako vacsie vytocenie. Myslim ze optimalne (podla mna, nie som expert na motory) je vyuzivanie vykonu tak do 2/3maxima, takze zhruba do 4 5000 ot/min. Ozaj nemas nahodou vykonovu a momentovu krivku oskenovanu?
Inac je to velmi zaujimavy motor. Ma to objem 1.4 ale funguje velmi dobre, je dostatocne tichy, vie jazdit pokojne, ale ked treba fachci skoro 200. Na to sklbanie som sa vysr..., skratka prestal som si to vsimat, pripadne pazvuky spolahlivo prehlusujem muzikou a je pokoj.
V sobotu bude v Dunajskej strede tuning, autohifi zraz? -
« Re: Škubání
Ventil fajka, ta sa musi dat poznat podla chodu motora, ci nie? Nikdy som nic take nemal, ja som skrivil 3 ventily a motor bol tym padom odpisany. Ale stalo sa to preto, ze som nevymenil rozvodak a on praskol pri brzdeni motorom. Tento motor je 16 ventil, urcite nieco vydrzi. Zrejme mu viacej vadi podtacanie ako vytacanie. Ale tiez nejazdim bezne az na obmedzovac, standardne radim pri 3-4 tisic podla teploty motora. -
« Re: Škubání
Je mozne ze na niektore veci som asi az moc haklivy, ale predtymto sme mali tiez Clio. Bolo to s 1.8 benzin, 8ventil a ked sme ho kupili bolo v prefektnom stave, interier, exterier tip top, original kluce, rezervny asi este ani nebol pouzity, dostali sme k nemu vsetky mozne povodne knizky. Takze malo dobreho majitela.
Po nejakom case sme zistili, ze ma jeden ventil mierne skriveny. Co myslis ako sa to asi mohlo stat? Druha vec je ze mozno (asi viac nez mozno) nemalo obmedzovac. Ale pri podradeni na trojku v 140 ti obmedzovac asi tiez moc nepomoze.
Ale to je jedno. Ako si vravel, cas ukaze.
-
« Re: Škubání
Speedy, ty si myslis, ze obmedzovac je posunuty tak daleko, ze tieto otacky autu skodia? To je nezmysel, motoru sa nic nemoze stat. A nemalo by sa mu stat ani v pripade, ak spatne podradis a vytocis ho povedzme do 8tis. V Renaultoch je obmedzovac velmi nizko, v podstate kusok za maximalnym vykonom, ten motor nieco musi vydrzat. Poznam staru Skodu, ktora ma menenu vacku a ine veci a v pohode toci az do 7tis. Takto jazdi uz 50tis km, predtym bez uprav najazdila divokych 100tis a motor je stale v poriadku. Si myslis, ze je ten motor o tolko lepsi a nas to nevydrzi? Nemusis nan byt zase taky chulostivy.
Vcera mi v servise povedali, ze mam motor dobre zabehnuty a velmi dobre taha. Vytacanim tomu motoru urcite nic nespravis. Ti, co ho konstuovali, nepadli z hrusky a urcite veria, co urobili, ked si dovolili nahnat mu taky vysoky vykon. Ja im zatial verim, uvidime za 3 roky :-) -
« Re: Škubání
To s tym obmedzovacom snad nemyslis vazne. Ved to je auto a nie japonska motorka. Som vsetkymi desiatimi za sportovu jazdu a vytacanie motora, ale preco to trapit az do uplneho maxima.
Este jedna vec, to o tej adaptivnej ci uciacej sa schopnosti pocitaca, to si myslis ze tam mas namontovanu umelu inteligenciu ci co?
Ja si myslim, ze tam je len obycajny jednoduchy jednocipak, ktory meria rozne veci na motore a podla toho upravuje bohatost a mnozstvo zmesi. Clovek ktori ti to u predajcu tvdil ma zrejme poriadnu fantaziu. Tot moj nazor, netvrdim ze to je na 10O percent tak, ale stojim si za tym.
S tym volnobehom po vytoceni motora to vyskusam. -
« Re: Škubání
S vytocenim suhlasim. Dokonca mi to pri predaji auta doporucili, po 1000km to obcas aj poriadne vytocit. Pocitac ma vraj samouciacu funkciu a uci sa na tvoj styl jazdy a keby si ho nevytacal, zlenivie nie motor ale pocitac. Ale vzdy vytacat az poriadne zohriaty motor. Ja to robim po prichode do BA, predtym idem 100km po dialnici a tam sa motor dobre prehreje, potom mu vytacanie nemoze skodit.
Ten priebeh som mal na obrazku a podla neho som vytvoril grafy v exceli, poslem ti to. -
« Nepravidelny chod
Ja mam Renault Thalia 1.4 16v 98k, momentalne mam na tom cca 4700 km. Podla mojich doterajsich skusenosti nema zmysel sa s tymto motorom rozbiehat pomalicky, ako tu bolo uvadzane 0-100 za cca 10 minut ale treba tomu stupit trochu na krk, pokial potrebuje clovek dosiahnut povedzme 80 km/h oplati sa motor tocit cca aj do cca 4000 ot. Samozrejme tie otacky platia iba pre zrychlovanie, pri jazde konstantnou rychlostou sa oplati mat zaradeny co najvyzsi stupen (5ka cca od 70km/h). Inak mam dojem, ze pokial clovek jazdi dlhodobo na nizkych otackach (cca 2000) tak sa potom zhorsuje kultura chodu motora aj na volnobehu. Nemem na to nijake technicke zdovodnenenie, ale mam taku subjektivnu skusenost. -
« Re: Škubání
To mas pravdu, ak to sklbe vtedy, ked nema, tak s tym treba nieco urobit. BTW ja som zabehaval az do obmedzovaca uz po asi 1500km a vyzera to tak, ze mu to vobec nevadilo. Motor je zivy a celkom dobre taha na 5ku od 2000 a na nizsie od 1500ot. Ale zije fakt az nad 3000. Zohnal som priebeh tocaku pre tento motor a pri 2500ot je tam dost velka diera, ale to bude asi suvisiet s tym, ze 2500 je tam na 5ku pri 90km/h takze sa snazia minimalizovat spotrebu.
Ja idem do servisu s reklamaciou tento tyzden. Vady na motore uz nie su, netuka ani neklepe a zlepsilo sa to po 10tis. km same. Ale teraz mi zacalo cosi pukat vo vystuzi strechy, tak to idem dat do servisu. Inak je uplne super, auticko je tiche a nic ine neklepe, nerezonule a nehrka. -
« Re: Škubání
Mas v casti pravdu, ja si sice uvedomujem, ze to nie je rolls royce ale nemozem si pomoct. Teraz ma uz pomaly 3000 km. Teraz ho uz sem tam tocim aj do 5500 (ked je uz zohriaty samozrejme). Ten motor zacina zit az od 3000 vyssie. To s tym sklbanim a pod. mi ide o to, ze ked nahodou tomu autu nieco je, tak to nechcem podcenit a nechat to tak, ale vyriesit to cim skor aby z toho neboli nasledky. -
« Re: Škubání
Sklbat mi to nesklbe a to cvaknutie som nespozoroval nikdy. Asi to privelmi pozorujes, ak je uz zabehnute, trosku ho pretiahni v otackach 5tis a vyssie a hned mu vela veci odpustis. To nie je na akceleraciu ako pises, poriadne mu pritlac, nech nelenivie :-) -
« Clio TechRoad
Takze mam prve dojmy a skusenosti s novym Cliom:
- prve prekvapenie su skvele jazdne vlastnosti, ciastocne maju na tom aj podiel dobre pneu (Conti Sport Contact)
- druhe prekvapenie - motor 1,2 16V taha velmi dobre uz od 1900 ot/min. Sprevodovany je optimalne do mesta, pri 100 km/h uz su otacky na piatom stupni cca 3000 ot/min.
Jazdi tym hlavne manzelka a napriek tomu je spotreba cca 6,5 Litra/100 km. Auto je prijemne tiche a velmi dobre sa ovlada. Zatial ma najazdene cca 1500 km. Howgh. -
« Re: Škubání
Chlapi mam na Vas vstkych jednu prosbu. (pre tych ktori mate 1.4 16V (98PS). Nechcem chodit neustale do servisu a furt sa len stazovat, preto
Vas prosim vyskusajte pri jazde so studenym motorom velmi jemne akcelerovat (tak zhruba 0-100km/h za 10minut) a pozoravat ci motor reaguje plynule, alebo je citit take slabe sklbanie. Nesklbe to celym autom, ale pri troche sustredenia sa to da citit. Dnes som to spozoroval aj pri zohriatom motore. Volnobeh mam stabilny, auto chodi ako ma, takze v servise asi aj tak nic nenameraju a nechcem ich s tym stale otravovat.
Mam este jednu vec. Ked auto nastartujem, zacuvam a potom sa pohynam dopredu (pri vyberani z garaze) po zaradeni jednotky po par sekundach sa v pristrojovke ozve take cvaknutie. robi to aj Vam ?
Neberto to tak ze tu chcem posliapavat toto auto, a tiez si nemyslim ze aj ked je nove bude jazdit ako Mercedes ale zopar veci sa mi na nom skratka nezda.
-
« Re: Škubání
Dnes som bol u predajcu kvoli reklamacii na vadny imobilizer v jednom kluci. Pri tej prilezitosti som s mechanikom prestrcil do kabiny aj napajaci kabel pre zosik podla toho navodu. Isli to skvele. Znovu som sa pytal a stahoval na to sklbanie a dnes vyvmysleli, ze to bude tym, ze motor potrebuje tak cca 10-15 tis.km a to aby si vsetky suciastky poriadne sadli, potom sa vraj uvidi. Tych 15000 spravim takci tak v ramci zaruky, takze budis.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!