Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Re: Re: Re: Clio na snehove brecce
Retaze som nepouzil prave z toho strachu. A kedze boli na blizku 3 ludia, aby ma tlacili, ani som sa nepriznal, ze mam retaze ;-)
BTW pri 50km/h na ujazdenom snehu je auto uplne v pohode stabilne, aby som zacinal mat pocit, ze tancuje, musel som ist +70. Zrejme je to vyhoda, ale nieco divoke na zimne blbnutie by som uvital :-) Ale Skoda 105 to nie je, ma prilis lahky predok a nezataca. 100ka bola lepsie rozlozena, ale trafit v nej nejake zvodidlo = tazke zranenie. Kupim si Suzuki GrandVitaru a bude to! -
"-- skrytý --" 03.01.06 14:44
« Re: Re: Re: Re: Clio na snehove brecce
yyyyy: >:D Ja jen ted nevim, jestli to myslis vazne nebo jako ironii :P >:-[] ;-) Mozna to bude znit blbe, ale ja nemusim mit nejrychlejsiho kone, ktery vsechny predbehne, ani na technicke obtizne trati. To mi neda takovy pocit zadostiucineni, jako mit kone, ktery ac treba pomalejsi, tak je ale divoky a ja toho kone dokazu zkrotit. Z toho zkroceni mam mnohem vetsi pozitek, nez ze samotne vysoke rychlosti. :-) To je to, co mi na tom jezdeni s Cliem bavi a co urcite dobre zna i Luf ze svych vzpominek ;-)
Hm, kdyz to po sobe znova ctu, ono muze byt mozna jeste lepsi zabava v tehle podminkach jezdit se Skodou 105 a uzit si to bez posilovace rizeni >:D
Uz mlcim, uz mlcim :*) :D -
"-- skrytý --" 03.01.06 14:27
« Re: Re: Clio na snehove brecce
hm, to je mozna to, co se mi na tom libi .. ty jizdni projevy nad 50km/h >:-[] To je okamzik, kdy se naplnuje, ze ridic to auto RIDI, protoze zadnou vterinu si nemuze byt jisty, ze mu to neulitne nekam jinam, kdyz by dal ruce z volantu. :-) Jeste ze nemam ESP nebo ASR, to by mi do toho porad nejak kafralo. :roll:
Jen mi neni dlabasku jasne, proc nejak neomezi vjezd tranzitnich nakladaku na tuhle komunikaci mezi exitem Jesenice a Uvaly. Jasne, oni si to tam zkracuji, aby nemuseli jet az do Prahy pres Cernak, ale nadelaji tam prusvihu behem zimy az az. Dneska byla za Ricany zase nejaka bouracka nakladaku, jestli jsem videl z kopce do zatacky dobre, vsichni jsme se tam v kolone otaceli a jeli jinudy, pritom D1 byla pres pooole na dohled :-/ Minuly rok v zime jsem zazil za Uvaly na Skvorec taky hororove chvile. Husta vanice, vsechny smery neprujezdne kvuli navatemu snehu a jeden tenhle expert s tirakem se vydal na tuhle silnici, kde byl prohrnuty s obtizemi jediny jizdni pruh a jeste v nem uvizl a z opacneho smeru to ucpal dalsi kamion. Mezi nima linkovy autobus, nas par osobaku, uz po setmeni, za husteho chumeleni .. Nebyt traktoru ze Skvorce, ktery tam prijel odhrabat s bagrovym ramenem trocha snehu do strane do pole, tak jsme tam zustali celou noc a i tak jsme meli velky problem se odtamtud podel toho autobusu a nakladaku protahnout a neuvaznout. Uz aby byl hotovy ten prazsky obchvat, ale v tehle casti nevim kdy, protoze porad snad nemaji vyjasnene ty pozemky kolem cca Jesenice a vazne to i na nejasnem napojeni na planovanou dalnici na CBudejovice, protoze tu pro zmenu blokuji zase ekoteroriste a neni doted vyjasnene, kudy teda povede. :-( Jen nevim, co si prat, jestli dokonceni obchvatu nebo prutahy s jeho realizaci. Uz vidim, jak po dokonceni bude okamzite zpoplatneny vjezd do Prahy :( -
« Re: Re: Clio na snehove brecce
Trosku vam zavidim. S Cliom bola na snehu zabava, ako hovori Ajvn, bolo nestabilne a to umoznovalo robit vesele kusy. S Meganom to je nuda, auto je stabilne, iba zadok je na rovine trosku nervoznejsi. V zakrutach je pod plynom nedotacavy, bez plynu neutralny, na smyknutie zadku je treba pouzit rucnu. Proste nuda. A ma nejako blbo rozlozenu hmotnost, pretoze s Cliom ma za cele tie tri roky museli tlacit iba jediny raz. S Meganom som bol na horach 2x a pocas toho ma museli 4x tlacit. To auto sa zahrabe a je koniec :-(
BTW cez vikend som si na snehu skoro zrusil predny naraznik. Krasne som sa tocil na kruhaci, kde som musel opisat 270° a uzival si ten smyk bokom, ale pred vyjazdom auto nie a nie zmenit smer. Az po chili sa prehuplo, ale to som uz mieril priamo na znacku ukazujucu vyjazd. Nastastie tam bola kopa snehu, na ktorej sa mi predok odrazil a znacku som minul o par cm. -
"-- skrytý --" 03.01.06 12:38
« Re: Clio na snehove brecce
Nejvíc moelů (Clio 3.0V6) je ve Velké Británii. Prodalo se tam 50% produkce tohoto typu. Takže musíš asi tam ;-)
Jinak jsem si včera v okolí Říčan uživál čerstvě napadnutý sníh a jel jsem max. 50km/hod, pak už nestíhali pneu a auto bylo nestabilní.
Škoda, že u nás není žádný pěkně velký plac na test :? -
"-- skrytý --" 03.01.06 12:09
« Clio na snehove brecce
Posledni dny si tu situaci na silnicich uzivam. Cim vic snehu, tim je vetsi legrace. Pro podobne dobrodruhy doporucuji komunikaci mezi Uvalami a Slusticemi pred Ricany. Je to kousek za Prahou a silnice ve stavu jako nekde na Bozim Daru. :-)
Cim dal tim vic prichazim Cliouskovi na chut v tehle podminkach. Jak u nej na suchu ocenuju, ze dobre v zatackach drzi stopu, tak v tehle zimnich podminkach mi trochu pripomina vojenske letouny 4.generace. Bez pocitace by se to ve vzduchu samo neudrzelo, ma to vrozenou prirozenou nestabilitu, ale diky tomu to dokaze manevry, ktere konvencni starsi letouny nedokazou. :-) Jak je to Clio lehke, tak to po snehu a pri prejizdeni snehovych hroud, treba z vyjezdene stopy, ma tendenci samovolne rozverne hledat alternativni stopu >:D , ale pokud se tyhle tendence soustredene s citem a v cas korigujou, tak se s nim necha rizene chvili vyuzivat nedotacivost a chvili zase naopak rizenou pretacivost, jak je v ktery okamzik potreba. Teda spis radeji tu pretacivost, ta mi prijde vic funny >:-[]
Asi bych mel ale dost stazene pulky a neskutecny respekt jet v tehle podminkach s tim sportovnim trilitrem s motorem vzadu, ktery je pretacivy uz jen na suchu. Ale druhym dechem rikam .. stejne bych ho chtel nekdy v zivote zkusit. ;-) Kdo mi ho z Vas pujci?? >:D -
"-- skrytý --" 02.01.06 21:14
« Re: Stastny a vesely Clio-rok 2006
Já se k tomu taky přidávám... ani nevíte, jak se těším na první dny, kdy budu moci své autíčko pořádně vypucovat a převléknout na letní pneu.
Teď ho ani nemohu umýt. Do automatické myčky nevjedu, a to ruční drahé ošmrdlání taky nechci. Co si pořádně neudělám sám... tak musím trpět, když se naň dívám, jak je špinavé...
Ještě jednou hodně šťastných najetých kilometrů bez nehody a poruchy, přeje Sněženek -
"-- skrytý --" 02.01.06 10:27
« Stastny a vesely Clio-rok 2006
.. tak at se Vam vsem dari a jdete z uspechu do uspechu, se zeleznym zdravim, se svou laskou (nebo laskami >:-[] ) za ruku a s kapsou naditou penizky vsemoznych svetovych men. >:D A abych nezapomnel .. aby Vam chvile stravene s Vasimi plechovymi ci plastovymi milacky prinasely jen a jen radost a poteseni. To Vam preje patron vsech poustevniku a eco-driveru, sv. Ivan ;-) -
« Re: Re: Topení a termostat
2 Ajvn: To rychlejsi zahrati u tveho dCicka bych videl v pridanem mezichladici stlaceneho vzduchu. To je preci dalsi zdroj tepla. Nebo je tenhle okruh uplne oddelen od chlazeni motoru?
A na ktere carce ten termostat nakonec skonci? U me to je jedna carka pod prostredkem? -
"-- skrytý --" 29.12.05 16:43
« Re: Topení a termostat
U me sice ne 20km, ale kdyz jsou mrazy, tak to u me 1.5dCi taky trva cca 8km, ale to v tom mam dve delsi stoupani, takze taky relativne pomalu topi. Ale z pokusniceni se mi jevi, ze pokud zavru ventilaci, tak se ohreje driv, zatimco pokud potrebuju po ranu ofukovat vsechno, co se mi tam potencialne mlzi :-), tak diky tomu odberu vlazneho vzduchu to trva o neco dele, nez se ohreje na provozni teplotu. -
"-- skrytý --" 29.12.05 08:45
« Bez nadpisu
Skutečně mě to také nejprve zarazilo. Když je opravdu zima, tak to trvá opravdu dlouho. Velmi také záleží na tom zda se jede do kopce či po rovině a jak se motor vytáčí. Motor ale samozřejmě za studena také nevytáčím, takže někdy když jedu do práce cca 15 km po Praze se motor ani neohřeje. -
« Topení a termostat
Ahoj,
chtěl bych se zeptat, jak rychle se tento motor v zimě ohřívá. Thalii máme první zimu, ale zdá se mi, že se velice dlouho zahřívá. Než teplota fridexu vystoupá na standartní úroveň (myslím že je to jedna čárka pod polovinou) tak to trvá přes dvacet kilometrů. Je pravda že jezdím ryze úsporně, motor nevytáčím, ale i tak myslím že by se motor mohl zahřát krapet rychleji.
Máte to taky tak? Díky -
"-- skrytý --" 28.12.05 15:18
« Hučení z motoru
Jsem rovněž spokojeným majitelem Clia (1,5 dci - 48 kW najeto 70 000 km). V poslední době mám ale menší problém. Při ranních startech se na volnoběžné otáčky začalo ozývat celkem silné hučení z motoru. Po zahřátí toto hučení pomine. Snížení výkonu jsem nepozoroval. Nikdy před tím jsem podobné problémy neměl. Nevíte někdo o jakou závadu by se mohlo jednat. Díky -
« Re: 1,5dCi - spinani turba
jenom jsem se chtel zeptat, od kterych otacek se zacina tocit turbodmychadlo. Je to od tech nejnizsich a pomalu se toci, nebo tam je nejaka klapka ktera to otevira az pri nejakem tlaku?
Rekl bych, ze turbo se toci uz od volnobeznych otacek. Mel jsi nejspise na mysli, od kdy se turbo dostane do takovych otacek, kdy zacina dodavat dostatecny tlak - motor zacina tahnout - u meho Clia dCi 48 kW turbo zabira zhruba pri 1500 ot.
Slysel jsem, ze u turbo motoru nejaka klapka skutecne je (tusim, ze se tomu rika bypass), ale ta se aktivuje az pri vysokych otackach, kdy do turba jde prilis mnoho vyfukovych plynu - cast plynu jde pak mimo turbo rovnou do vyfuku - je to ochrana proti prehrati/zniceni turba. Mozna to ale plati jen pro benzinove motory...
Mimochodem, zajimave jsou take otacky, kterych turbo dosahuje - jedna se 100-200 tisic ot./min - cele to musi byt dobre vyvazene a precizne vyrobene.
A je lepsi to turbo obcas protocit? Nebo to je jedno?
Rekl bych, ze se o to nemusis vubec starat...
Marek
Hm, a to jsem tvrdil, ze uz budu mlcet :roll: >:-[]