Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Problémek
Když to není Fabie tak i malej motor umi zajimave jezdit. Nicméně škoda, že to těchto aut nedavají wankelův rotační motor, ale jenom Ottův s vratným ventilem. Ten wankel ma třeba 2x600ccm což je oblíbená alternativa a maximálka je někde na 240 :). To by bylo jízda :-) taková mrštná ještěrka do města :) -
« Re: Problémek
To nadšení bylo předčasné... Problém se mi projevil v menší míře znovu. Tak jsem zajl za švagrem, který se živí jako automechanik a je schopný mi objetovat nějaký ten čas navíc. Dopadlo to tak, že jsme nádrž povolili a nacpali mezi ni a karosérii pruh molitanu a opět přitáhli. Teď už vypadá, že to bude v pořádku. Snad. Nicméně mi při určitých teplotách na různých místech vrže palubní deska. Po zahřítí interiéru je to OK. Je to moje první nové auto, ale domnívám se, že u jiných výrobců jsou nevrzající plasty samozřejmostí. Trápí mne to. Namontuju rádio a nebudu si toho všímat :-)). Tohle všechno zatím nemění nic na faktu, že se stále domnívám, že jsem za své prachy dostal technicky vyspělý výrobek. Jinak mám najeto cca 350 km a motor značně ožil. Je to neuvěřitelné co dokáže moderní technika udělat s obsahem 1149 ccm za divy. -
« Re: Problémek
Je to smutne, ze tie auta trpia takymito drobnymi blbostami. A vraj Clio je prve auto s novou normou kvality :-(. Ja som za rok nemal nic vazne, iba same taketo blbosti ako ty teraz...
Tu spotrebu ti mozem zavidiet, ja som urobil rekord 5.44l pri miernom prekracovani predpisov, pomalsie to uz proste nejde :-) -
« Problémek
Tak jsem dneska byl v servisu. V zadní části vozu něco drnčelo. Mysle jsem, že je to plast v třetích dveřích. Dal jsem auto do servisu a chvilku čekal. A jak už to v takvých případech bývá, přišel servisman, že nic neslyší. Tak jsem se s ním projel a naštěstí už cosi slyšet bylo. Nakonec stačilo dotáhnout palivovou nádrž. Cestou ze servisu (cca 20 km) svižnou jízdou v krajině, která je poměrně členitá (Drahanská vrchovina) jsem dosáhl průměrné spotřeby 4.7l/100, přičemž jsem jel zcela normálně a to včetně předjíždění. Už s tím asi začínám umět jezdit :-). -
« Re: Clio 1.2 16V
Na to som pozabudol. Blok bude asi z povodnej 1.2, ktora bola celkom dobra. Mal som s nou testovaciu jazdu a prekvapila najma tichostou a ochotou ist za plynom. A pritom sa s nimi da jazdit bez problemov za 5l.
Tiez som casto prekvapeny z toho, ze Renault nepouziva najnovsie vydobytky techniky a pritom stale drzi krok s tymi, co ich pouzivaju. -
« Re: Clio 1.2 16V
Vzhledem k tomu, že na dálnici moc častu nevjíždím tak by mi to mohlo stačit. Jinak pro zajímavost: 90% kroutičáku má v rozsahu 1750-5750 ot/min. a to bez nutnosti použití proměnného časování ventilů nebo proměné délky sacího potrubí. Podle vrtání a zdvihu bych řekl, že je použitý blok ze staršího motoru 1.2 8V a jiná je jenom hlava. Motor by měl mít jiný charakter než tvá 1.4, protože má větší zvih než vrtání (69x76) kdezto 1.4 je podctvercova. Jinak prodejce říkal, že se vytáčí velice snadno. Už se těším až ho proklepnu nadoraz :-). -
« Re: Clio 1.2 16V
1.2 je sprevodovane trochu inak ako 1.4 (70km/h pri 2000 otackach, 90km/h pri 2600). Asi budes mat pocit, ze potrebujes sestku :-) Obmedzovac na 1.4 je v 6700 a je to dost zavcasu - jednak je motor este relativne tichy a ma este dost sily. Na 1 sa mi casto stane, ze nestihnem preradit vyssie a uz som v obmedzovaci. BTW 1.4 ide v pohode od asi 1500 (na stvorku) a od 1800 na patku, ale ked som si zvykol drzat motor tak, ze neklesa pod 2500 ot., uz mi pripada trapenie jazdit v nizsich otackach. A spotreba sa nezmenila, takze jazdenie v nizkych otackach asi nie je o nic uspornejsie. -
« Re: Clio 1.2 16V
Jezdit bych chtel "sportovneji", ale ted to moc nejde, jednak mrzne a ja nemam zimni pneu. Jak jsem jiz drive napsal, motor tahne super uz od 2000 a podle chodu se nezda, ze by nejak trpel. Co se mi jeste moc nelibi je sprevodovani do sily. Na 5. prevodovy stupen pri 80 km/h motor toci cca 2500 ot/min. V kolika otackach ti vypina omezovac? -
« Re: Clio 1.2 16V
Jazdi tak, ako budes jazdit potom. Ja jazdim v meste v rozmedzi 2-3tis. otacok, mimo mesta, ked potrebujem predbiehat tomu slapnem a vytocim ho az po obmedzovac, ked to treba. V zabehu som ale nejazdil nad 4000 prvych 1000km, potom som ho podrzal aj do vyssich otacok, prvykrat po obmedzovac pri 1500km, ale vzdy az poriadne teply. Mozno som ho trosku zmrsil tym, ze tahal super uz od 2000 a tak som jazdil vo velmi nizkych otackach. BTW nikdy ho nepodtacaj a nemas co zkazit. -
« Re: Clio 1.2 16V
PP jsem prepnul na km, protoze bych to asi nezajel :-). Chtel bych se vas zeptat jak jste zajizdeli? V knizce je doporuceno jezdit do 3000 ot., prodejce doporucil jezdit mezi 3500-4500 ot/min. Ten motor jede od 2000 ot. a vubec me to nenuti tocit. Sice obcas tomu slapnu, ale prijde mi nesmyslne abych jezdil stale mezi 3500-4500. Mam to vytacet porad nebo staci jenom obcas? -
« Re: Clio 1.2 16V
No ono to urcite trochu sadne uz pocas prvej nadrze a kedze ja nemam PP, pocitam od tankovania po tankovanie. Minimalnu spotrebu som spravil 5.44, v lete ked som jazdil 130 dialnice, 100 po okreskach a 70 v meste. Urcite by sa dalo aj za menej, ale ja na to nemam nervy. Pri mojich beznych jazdach s priemerkami okolo 100km/h si zoberie 5.9-6.3 (teraz v zime 6.8 a viacej) a to je podla mna slusne. BTW oproti 1.4 8V je uspornejsi min. o pol litra. S 1.2 to nebude ine :-) -
« Re: Clio 1.2 16V
Tak to ti bralo malo. Ja z toho mam soky, kdyz vidim na PC okamzitou spotrebu. Prumer bych zatim videl tak na 7L, ale mam zatim najeto cca 100 km a navic se teplota pohybuje nekde kolem 0°C.Utesuju se tim, ze motor by mel patrit k nejuspornejsim ve sve tride. Znamej s Cliem a 1.2 8V jezdi za 5L. -
« Re: Clio 1.2 16V
Ja mam 1.4 16V a zo zaciatku bralo 6.25l, potom to stupalo az ku 6.8 ako som tomu stale viacej dupal na krk. Po cca. 15tis. sa spotreba umudrila a klesla na 6l. Ale mozno to bolo aj teplotami, lebo teraz mam zase 6.7. BTW v rodine mame 4 Renaulty, starucka R21 uz nie je, co byvala, ale stale jazdi a ostatne su bez problemov. Clio malo za cely rok iba drobnosti a dufam, ze to takto vydrzi aj nadalej.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!