Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: zlenivelo?
Ja som ochotny to tvrdit tiez, ale par mudrych hlav tu na MC ma zato zjazdilo pod ciernu zem. Motormamagement ma vraj iba datove mapy, ktore nemeni a hotovo! Pri sucasnom vyvoji pocitacov ale nemoze byt problem implementovat nejake uciace algoritmy, fuzzy logiku a podobne drobnosti. A MM vlastne na zaklade tvojho jazdneho stylu pouzije iba istu cat datovej mapy. Napriklad jazdis pomaly => chces jazdit usporne, tak mierne znizi vstrekovanu davku a ked aj poriadne pridas, vstreknuta davka sa nezvysi. Bohatost zmesi sa da dost vyrazne menit a dost vyrazne sa tym moze zmenit aj spravanie motoru (spomente si na karburatory, ako sa dala menit charakteristika motora). Ja si to takto nejako predstavujem a myslim, ze ak to niekto v sucasnej dobe nema implementovane, tak robi chybu. Pocitace a AI su tak daleko, ze je to zalezitost za bagatel. -
« Re: zlenivelo?
Je to mozne a pozorujem to tiez. Ked idem dlhsi cas kludne a potom potrebujem plny vykon, akoby sa motoru nechcelo. Pomoze ho vytocit priblizne tri krat a potom zase slape ako predtym v(aspon podla mojich pocitov). Kedysi bola na MC polemika o schopnosti samoucenia sa motormanagementu, skoncilo to dost nerozhodne. Ale aj moje Clio sa sprava akoby sa adaptovalo na moj aktualny jazdny styl. -
« zlenivelo?
Vzhledem k tomu, ze je u nas docela blba sjizdnost tocim motor vetsinou nekde kolem 2000 ot/min. Vcera jsem chtel predjizdet a mam pocit jakoby se mu vubec nechtelo, docela neochotne se vytacelo nad 3000. Proste mam pocit, ze kdyz bylo nove, tak tahalo o dost lepe. Je mozne, ze by v prubehu nejakych 120 km velmi vlazne jizdy zlenivelo? Pokud jo, pocitam, ze se to po nejakem primerene dynamickem svezeni srovna. -
« Tuningove Clio
Vcera som mal to stastie, ze som okukoval Clio s peknymi kolami, znizene a rozsirene, ked k nemu prisiel majitel. Chvilu sme pokecali a potom ma odviezol. Clio bolo znizene o 40mm iba pruzinami, tlmice ostali povodne, rozsirene podlozkami o 40mm a postavene na 195/50R15. Podvozok bol vyrazne tvrdsi, nie vsak na navstevu ortopeda. Na ceste sedelo dost dobre a Bratislavske cesty mu nerobili vyrazne problemy. Najvacsim prinosom bolo ostre chovanie auta, takze okamzite reagovalo na kazdy pohyb volantu. Nanestastie majitel jazdil dost dietne, takze skutocne chovanie auta na hranici som nemal moznost overit. Kazdopadne to bol dost velky prinos k jazdnym vlastostiam. Druhou otazkou ale zostava zivotnost podvozku pri takjeto uprave a nasej kvalite ciest. BTW keby ste vedeli o niekom, kto ma kompletny kit (tlmice+pruziny), dajte vediet, rad by som to vyskusal :-) -
« Re: Skusenosti
No to sa mi v Petrzke praveze pacilo - bol som objednany, ale zavolali mi, ze mechanik ma dovolenku a maju toho vela, ze mi nedokazu garantovat, kedy bude auto hotove. Dali mi na vyber nechat ho tam a cakat alebo sa preobjednat na iny termin. Solidny pristup... BTW ked je autro hotove skorej, ako v termine, na ktory sme sa dohodli, zavolaju ze si uz mozes prist po auto. Ale s tym, ze opravuju kozmicku lod, ktora nemoze mat uz z principu ziadne poruchy, s tym suhlasim :-) -
« Re: Skusenosti
Přidám zkušenost z úplně druhého konce. Všiml jsem si, že se mi motor zahřívá mnohem dřív než u původního auta (P205). U Peugeota jsem musel najet v zimním období víc jak 5 km než začal topit a než klesly otáčky. U Clia stačí 1.5 km do mírného kopce a pokud mohu podle teploměru usuzovat, je zahřáté.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!