Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: pedál
Neviem, co myslis volou spojkoveho pedalu. Kazej spojke chvilu trva, kym sa zacne vypinat, tak to musi byt. Co mozem pre teba urobit je, ze sa mrkne, ci su spojka a brzda v rovnakej vyske. Skus nejako blizsie popisat co si tym vlastne myslel a ja sa mrknem na svoje auto. -
« Re: zlenivelo?
yyyy - nikto netvrdi, ze sa datove polia menia. Najjednoduchsi system moze fungovat povedzme takto: Z datovych map sa vyberie predstih a vstrek a ine veliciny, ktore ovladaju motor. V dalsom stupni sa tieto najdene idealne hodnoty zmenia v zavislosti na naucenych hodnotach a mierne sa upravia. Ako velmi a ci sa spravne upravili sa zase sleduje podla nameranych presnych hodnot a tak dalej. V podstate je to o iterovani okolo idelaneho stavu v ten dany okamih. -
« Re: zlenivelo?
No chlapci neviem ci s tym samoucenim sa tabuliek nekecate. Mame jednu precipovanu Leganzu a som si isty ze to precipovanie je stale aktualne, ak by sa motor ucil, mal by na to casom zabudnut nie? Moc o tom neviem, ale pokial so dobre pochopil manika co to robi, tak je to neviem kolko rozmerna tabukla roznych nastaveni motora z ktorych jedna vstupna velicina je zatazenie motora (co od neho chcem = plyn x otacky), ale kto povedal ze by sa jej hodnoty mali pri uceni menit? Je predsa jednoduchsie v tej tabulke podla stylu jazdy alebo zasrati karbonom vyhladavat prislusne hodnoty nie? -
« Re: zlenivelo?
Jestlize nekdo tvrdi, ze si MM datove pole neupravuje tak se dle meho nazoru mili. Mam od technika z fy Bosch "prirucku" ke vstrikovani Bosch Monomotronic, ktere se montovalo mj. do Favoritu a Felicií. Zde se jasne pise, ze MM meni zaznamy v zavislosti na provoznich parametrech motoru, aby se kompenzovaly vlivy zpusobene starnutim motoru (netesnosti atp.). Navic tam doporucuji restart MM (odpojeni baterie na 20 minut) v pripade, ze si vytvorila zcestne zaznamy (napr. caste starty bez zahrati motoru). Doplnen je i postup jak je po restartu zpetne vytvorit. Odpojeni baterie jsem poznal i na mem byvalem aute P205 r.v. 1992 s MM od Magneti Marely. -
« Re: zlenivelo?
Ja som ochotny to tvrdit tiez, ale par mudrych hlav tu na MC ma zato zjazdilo pod ciernu zem. Motormamagement ma vraj iba datove mapy, ktore nemeni a hotovo! Pri sucasnom vyvoji pocitacov ale nemoze byt problem implementovat nejake uciace algoritmy, fuzzy logiku a podobne drobnosti. A MM vlastne na zaklade tvojho jazdneho stylu pouzije iba istu cat datovej mapy. Napriklad jazdis pomaly => chces jazdit usporne, tak mierne znizi vstrekovanu davku a ked aj poriadne pridas, vstreknuta davka sa nezvysi. Bohatost zmesi sa da dost vyrazne menit a dost vyrazne sa tym moze zmenit aj spravanie motoru (spomente si na karburatory, ako sa dala menit charakteristika motora). Ja si to takto nejako predstavujem a myslim, ze ak to niekto v sucasnej dobe nema implementovane, tak robi chybu. Pocitace a AI su tak daleko, ze je to zalezitost za bagatel. -
« Re: zlenivelo?
Je to mozne a pozorujem to tiez. Ked idem dlhsi cas kludne a potom potrebujem plny vykon, akoby sa motoru nechcelo. Pomoze ho vytocit priblizne tri krat a potom zase slape ako predtym v(aspon podla mojich pocitov). Kedysi bola na MC polemika o schopnosti samoucenia sa motormanagementu, skoncilo to dost nerozhodne. Ale aj moje Clio sa sprava akoby sa adaptovalo na moj aktualny jazdny styl. -
« zlenivelo?
Vzhledem k tomu, ze je u nas docela blba sjizdnost tocim motor vetsinou nekde kolem 2000 ot/min. Vcera jsem chtel predjizdet a mam pocit jakoby se mu vubec nechtelo, docela neochotne se vytacelo nad 3000. Proste mam pocit, ze kdyz bylo nove, tak tahalo o dost lepe. Je mozne, ze by v prubehu nejakych 120 km velmi vlazne jizdy zlenivelo? Pokud jo, pocitam, ze se to po nejakem primerene dynamickem svezeni srovna.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!