Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Pruzne zrychlenie - pridavok ku Zlenivelo?
luf> Ne, to bylo vážně. Z 80-120 má Péťa (kámoš s Cliem) 10,2s(IV) a 16s(V). Já mám 7,5s(IV) a 9,3(V). 80-130 bude samosřejmě ještě horší čas. Je na Tobě, zda mě chceš přesvědčit o tom, že máš stejně pružné auto, jako já ;o) -
« Re: pedál
Díky že ses podíval. Je to holt známka toho, že mám auto nové a že je moc pozoruju. Za pár měsícu mne už snad nic nerozhodí :-). Jo, včera jsem podpořil slovenskou ekonomiku - nechal jsem si přezout všechny 4 pneu na zimní Matador MP56. Zatím se jeví dobře, jsou tiché a vypadají, že budou mít i dobré záběrové vlastnosti na sněhu. Oproti německejm Barumkám, které jsem chtěl napřed kupovat, jsem ušetřil 1500,-. -
« Pruzne zrychlenie - pridavok ku Zlenivelo?
Cestou do prace som dnes zmeral pruzne zrychlenie auta z 80 na 130 km/h podla tachometra. Take iste meranie som vykonal aj pred dvoma tyzdnami, ked som jazdil dost pokojnym stylom, najma po meste (BTW priemerna spotreba 6.8l, to nie je zle). Od zosliapnutia pedalu az po dosiahnutie rychlosti 130 ulynulo vtedy 15.5 sekundy. Odvtedy som ale musel pritvrdit a jazdil som ostrejsie. A dnes bol vysledok merania pruzneho zrychlenia 12.3 sekundy.
Auto bolo obsadene tou istou posadkou - 2 ludia, v nadrzi bolo dnes o cca. 10l menej, teplota bola priblizne rovnaka ale dnes bola vysoka vlhkost vzduchu. Tak co si myslite o samouceni sa motormanagementu teraz? -
« Re: pedál
Pedale mam takisto aj ja - spojkovy je trochu vyssie ako brzdovy a zacina zaberat az ked je stlaceny priblizne na uroven brzdoveho. Asi to tak ma byt, mne je to jedno, hlavne aby to fungovalo. Mam pocit, ze spojka je k mojmu motoru dost poddimenzovana, ked auto trochu pretiahnem nejakymi zakrutami, kde treba vela radit pod plynom, citim, ze spojka dostava poriadne zabrat. Snad aspon 100tis vydrzi. -
« Re: pedál
Neviem, co myslis volou spojkoveho pedalu. Kazej spojke chvilu trva, kym sa zacne vypinat, tak to musi byt. Co mozem pre teba urobit je, ze sa mrkne, ci su spojka a brzda v rovnakej vyske. Skus nejako blizsie popisat co si tym vlastne myslel a ja sa mrknem na svoje auto. -
« Re: zlenivelo?
yyyy - nikto netvrdi, ze sa datove polia menia. Najjednoduchsi system moze fungovat povedzme takto: Z datovych map sa vyberie predstih a vstrek a ine veliciny, ktore ovladaju motor. V dalsom stupni sa tieto najdene idealne hodnoty zmenia v zavislosti na naucenych hodnotach a mierne sa upravia. Ako velmi a ci sa spravne upravili sa zase sleduje podla nameranych presnych hodnot a tak dalej. V podstate je to o iterovani okolo idelaneho stavu v ten dany okamih. -
« Re: zlenivelo?
No chlapci neviem ci s tym samoucenim sa tabuliek nekecate. Mame jednu precipovanu Leganzu a som si isty ze to precipovanie je stale aktualne, ak by sa motor ucil, mal by na to casom zabudnut nie? Moc o tom neviem, ale pokial so dobre pochopil manika co to robi, tak je to neviem kolko rozmerna tabukla roznych nastaveni motora z ktorych jedna vstupna velicina je zatazenie motora (co od neho chcem = plyn x otacky), ale kto povedal ze by sa jej hodnoty mali pri uceni menit? Je predsa jednoduchsie v tej tabulke podla stylu jazdy alebo zasrati karbonom vyhladavat prislusne hodnoty nie? -
« Re: zlenivelo?
Jestlize nekdo tvrdi, ze si MM datove pole neupravuje tak se dle meho nazoru mili. Mam od technika z fy Bosch "prirucku" ke vstrikovani Bosch Monomotronic, ktere se montovalo mj. do Favoritu a Felicií. Zde se jasne pise, ze MM meni zaznamy v zavislosti na provoznich parametrech motoru, aby se kompenzovaly vlivy zpusobene starnutim motoru (netesnosti atp.). Navic tam doporucuji restart MM (odpojeni baterie na 20 minut) v pripade, ze si vytvorila zcestne zaznamy (napr. caste starty bez zahrati motoru). Doplnen je i postup jak je po restartu zpetne vytvorit. Odpojeni baterie jsem poznal i na mem byvalem aute P205 r.v. 1992 s MM od Magneti Marely.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!