Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Pruzne zrychlenie - pridavok ku Zlenivelo?
Saab> Nemůžu Ti jednoznačně odpovědět. U Formanů jsem obden, zatímco v Galaxii tak 1 za 2 měsíce, tudíž jsem asi zaujatý. U formanů je taková jakoby z čerstvějších polotovarů, teda mně chutná trochu víc. Asi takto: Formani 100%, Galaxie 85%, Zbytek světa <60% -
"-- skrytý --" 05.12.01 17:08
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Mechanicke srovnavani pruznych zrychleni bez ohledu na zprevodovani je trochu problematicke. Kdyz jsem si loni precetl v MF hodnotu 30.2s pro zrychleni z 80 na 130 na 5 pro meho objednaneho focuse kombi 1.8i, tak mne malem omyvali(test vysel 3 dny pred prevzetim auta). Pak jsem ale zjistil, ze napr. u kolegove octavie 74 kW petka odpovida spise me ctyrce a uklidnil jsem se. Kdyz chci rychle akcelerovat z 80 na 130 (predjizdeni na okresce) tak podradim na trojku a je to pak docela zazitek. Focus se doslova rozleti a pritom ma motor prijemny sportovni zvuk. Navic razeni u focuse je docela zabavne a jezdeni se stale zarazenou petkou se mi zda ponekud nudne. Na druhe strane jizda po dalnici v rozmezi 150 (cca 4000 ot) az 180 je ticha, dostatecne dynamicka (kroutici moment ma vrchol kolem 165, oficialni maximalka 198) a relativne usporna. Takze jako vzdy: neco je za neco.
-
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Ja som stravil 2 mesiace hladanim udajov a kriviek motora, prevodovych pomerov a nic :-( Akoby to auto vobec neexistovalo. Inak predtym som nameral pruzne zrychlenie 15.5s, to uz moze byt relanejsie, nie (obidva casy ale meral ten isty clovek a druhykrat bolo auto vyrazne zivsie)? BTW pri 130km/h ma 3750ot, teda prave vrchol tocaku. Na zrychleni z 80 je najhorsi zaciatok, kym sa vysplha nad 100, od 120 do 130 zrychluje uz velmi rychlo a pri 170 sa clovek nestaci divit, kolko ma este stale sily. Sakra, ale auto co ma 80-130 pod 10s by som bral, musi to byt sranda. Iba by mi trosku vadilo, ze nema zvuk ako pila ale ako traktor :-) -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Zabil som pol hodinu hladanim elasticity Clia 1.4 16V, ale neuspel som. Snad vsestky ostatne motory som nasiel, ale tento nie. Co sa tyka zrychlenia, je to fakt maly diabol. Len ta elasticita mi nejako nehra, lebo male objemy potrebuju vyssie otacky, aj ked 127Nm na tak lahke auto je dost. Musel by mat sakra kratku 5ku. Nebudem ale argumentovat, ked som nenasiel konkretne udaje..este si to musim preverit. -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
No to vies, pri 80km/h na 5ke bude Porsche hlboko pod otackami. Tipujem, ze 5ka sa tam radi efektivne pri cca. 160km/h. BTW uz som tu kedysi pisal, ze by som uvital 6ku na dialnice, lebo 5ka sa mi zda byt zbytocne silna. BTW tych 14 sekund som nenameral ja. -
« Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Tak to co ste chlapci napisali sa mi nechce ani verit. Podobne hodnoty dosahuju trochu starsie SPORTOVE auta. Prave som listoval nejaky starsi Auto-motor-und-sport. Bol tam test 3x Porsche 944 s roznymi motormi a mali na V z 80-120 zrychlenia tusim medzi 9-11,6 sekundami. Vykony 169-250 koni. TDI ma skutocne vybornu elasticitu, ale Clio 1.4??? Pri malych benzinakoch byva 5tka skor na setrenie na dialnici ako na nejake predbiehanie/zrychlovanie. Osobne neverim. -
"-- skrytý --" 05.12.01 13:05
« Re: to luf
Mam podobnou zkusenost s Focusem 1.8 16V. Po letni dovolene v Rakousku, kde jsem dodrzoval rychlostni limity, a navic navrat domu se vice podobal popojizdeni v kolone, jsem pri prvnich jizdach v domacich podminkach mel vyrazny pocit, ze je motor linejsi (uz jsem skoro chtel jet do servisu). Pak se to zase samo upravilo. Naopak, posledni dobou se vice odvazuju a jezdim dynamicteji a motor se mi zda zivejsi (pozoruji to zvlaste na petce, ktera je hodne tezka). Takze to taky vypada na to, ze ridici jednotka reaguje na nejaky tekouci prumer z poslednich x desitek kilometru. -
matuS 05.12.01 09:58
« Bez nadpisu
luf> atxovi verim, ze to je tak ako to popisal, ale nemozem si pomoct, ze vyrobcovia su potom *.
ja rad jazdim kludne, a potom akoze ked budem potrebovat niekoho v rizikovej situacii obehnut, tak to nepojde naplno!?!? ved to ma moze stat zivot, kto to bude predpokladat?!? kolko ludi vie, ze ta jednotka sa takto upravuje!?!? je to pekne nahovno!!! -
« to luf
Datové mapy se sice nemění, ale datová mapa není všechno, co je v řídící jednotce. To co pozoruješ u řídící jednotky je adaptace hodnot lambda sondy. Je to proto, aby řídící jednotka nemusela pořád dokola vypočítávat lambda poměr, tak se načítájí určitá data zpětně a znich se tvoří průměr, který se uloží jako dočasná hodnota. Pokud ji překročíš o určité % na určitou dobu, adaptace se anuluje, řídící jednotka počítá znovu a snaží se najít nový průměr. Výsledkem je, že když budeš jezdit nejakou delší dobu pomalu a najednou z ničeho nic budeš vyžadovat 100% akceleraci, motoru se nebude chtít, protože kalkuluje s chudou směsí a naopak. Na druhou stranu toto ulehčuje práci řídící jednotce, snižuje to spotřebu a emise. -
Saab 04.12.01 14:33
« Re: Pruzne zrychlenie - pridavok ku Zlenivelo?
to luf: jestli jezdíš do Brna do Hypernovy, tak se zkus přesunout do Olympie a tam vyjeď po jezdících schodech nahoru (ke kinu) a vyzkoušej pizzu v pizzerii Galaxie. To je moje nejoblíbenější, doporučuji pizzu číslo 35 - Quattro Formaggi. Výborný tam mají i ravioli (myslím že pod číslem 62). Já jsem tam s kamošem a bráchou už vyhlášený, stačí když přijdeme a z dálky ukážeme na prstech 3, tak nám automaticky připravý 3x Quattro Formaggi :-) -
« Re: Pruzne zrychlenie - pridavok ku Zlenivelo?
Tam som bol minuly vikend a pizza bola sice vynikajuca, ale stale ma u mna prim LaMamma. BTW s Hufom sa da diskutovat, aj ked si obcas skocime do vlasov, zase sa potom udobrime a je to v pohode. Podla mna je problem iba v tom, ze pisane slovo ma ovela vacsiu vahu ako hovorene, v reali pri pive by sme si asi dobre rozumeli :-)Hufe, ked budes nahodou v BA, pozyvam zase ja teba, aby si potom nemal problem, co s tou nasou ubohou menou dalej. -
« Re: Pruzne zrychlenie - pridavok ku Zlenivelo?
luf> Ale vždyť jo. To byl jen humor. S CEC souhlasím. Je to hodně nesportovní pneu v hodně nesportovním rozměru. 195/50 Tě výjdou levněji a zas takový rozdíl na průměru to není. Dobré 195/45 stojí cca 5.000Kč a 195/50 3.000Kč. Ale asi by to chtělo ty 45ky. Jak uznáš za vhodné.
Vypozorovane hodnoty, rychlost pri max otackach cca. 6700:
1 - 55km/h (kazdu chvilu vletim do obmedzovaca, ten motor sa toci ako blazon)
2 - 85km/h
3 - 135km/h
4 - 170 km/h
5 - teoreticky 230km/h