Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Tak se mi vcero stalo, ze jsme nemel uplne zahraty motor, byl asi tak na polovine a slapnul jsem na to, na 5tis. otackach mne zarazil omezovac! Jinak tu max na stupne zmerim taky! Vim, ze 1 jde do 60km/h a 2 dosahuje 100km/h, 3,4,5 jsem nemeril, to je uz moc vysoko a tak moc to zase netocim. Nejvic dle tacho jsem jel 215km/h. Ale ta 5 nevim, kam by teoreticky mohla jit, ale videl bych to tak na 220-225, vypocitam to nekdy! Kdyz jezdim normalne, tak radim tak pri 2600ot, kdyz dynamicteji, tak vyuzivam motor k 3750ot.! -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Luf> noe este raz som to skusil, urcite mi vypina teply pri 6300. Je mozne ze v Meganoch je to inak. Mali sme sucasne Nexiu a Espero s tym istym motorom a tiez chodili uplne inak, dokonca cele creva s pocitacom boli ine. Tiez by mi lepsie sadlo keby vypinal az pri 6700, pri rozbihani mam vzdy prilepene oci na otackomeri aby som vcas preradil a nerozbil si nos, chcelo by to tam kusok vecsiu rezervu. Tiez ti ide motor na IV pri 80km 3000? -
« Re: k tomu vasmu zrychleniu
speedy - zatial som to nerobil, mam kopu inej roboty a nechcem to zase prerabat, ked budem mat zosik. A v mojej garazi nie je elektrina (teda je, ale nie zasuvky), takze som odkazany na garaz rodicov alebo to robit na chalupe na dvore a tam uz je teraz trochu zima :-) Ale na najblizsom zraze to uz bude v aute a predvediem ti to. BTW element to uz ma, ma vpredu tie iste repro ako ja a hovori, ze je to dost dobre. Este som to ale nepocul. -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
yyyy - obmedzovac je v 6700 otacok urcite, to som sa nesekol urcite. Ako je to pri studensom motore som sa nikdy nedozvedel, lebo mam ten motor rad a podla mojho, nevadi mu vytacanie ked je dobre zohriaty, ale studeny sa snazim netocit nad 3000. Ked si zoberies velkostny a hmotnostny rozdiel Clia a Meganu Combi, tak je dost mozne, ze Clio ma pruzne zrychenie o 2.5 sekundy lepsie. Ja tiez netvrdim, ze sa pod 13s dostanem bezne. Standartne zrychlujem za cca. 14s, ale tiez len vynimocne mam pri 80 zaradenu 5ku, vacsinou radim hore az pri 90-100. -
« k tomu vasmu zrychleniu
no ja neviem, ale podla mna nie je Clio ziadny pretekarsky stroj, tie merania rychlosti v okamihu aktivovania obmedzovaca sa mi zdaju pre to chuda auto trochu pritvrde.
iste aj ja sa rad pobavim na krizovatke ked dam nejakemu frajerovi na *, ale obmedzovac ma este nenapadlo vyskusat.
ozaj a co zvucenie. luf - uz su tie 16cm v dverach? ako to hra?
este taka poznamka. teraz som v nemecku, mam tu 1989 vw polo fox 33kw. to by vas hned presla chut na merania. je to desne auto (lenive, hlucne, skarede, a ma spotrebu 7.9l - a to jazdim pomerne ekonomicky, sice vzdy len kratke trate so studenym motorom, ale aj tak sa mi to zda 1.0motor vela). uz sa tesim ked pridem domov. v cliu sa budem citit ako v rolls royce.
-
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
No ludia tak som to vcera skusil tiez. Som v nemecku a jazdim tu klidanko uz dlhsi cas, plyn len do 1/4 ale pod 2500 len vynimocne. Auto Megan kombi 1.4 16V, sucho, zimne gumy. Prvy pokus 80-130 na V dal 16,5s, par dalsich bolo secko okolo 16s. Par ludi som na dialnici nasral, ale mna samotneho ovela viac. Rozbiehat sa s takym autom na V pri 80 je FTAKOVINA, to nikdy nerobim, motor siel len malo cez 2000, na to tie motory nie su stavane. 16v motor potrebuje ist 3000 a vyssie. Tak som to skusil na IV, tam sa ten motor jasne usadil a spravil to za 10,5s. Z toho co som videl, NEVERIM ze sa na V da zrychlit za 10s. Chvilu som sa stym hral aby som ho prebral zo zimneho spanku, ale najlepsi vysledok co som dosiahol bolo vynimocnych 14,8s, ale urcite to nebolo "citit". Vsetky ostatne merania boli okolo 15s.
BTW Luf, mne vypina motor pri asi 6300, ako je to mozne ze tebe ide do 6700, nesekol si sa v ciarkach na otackomeri? Tiez som zistil ze je to zavisle od teploty, studeny motor vypina skorej, 5700 alebo tak. -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Hlucnost je OK, zacina to byt horsie od 120 vyssie, ale nie koli motoru ale bohuzial koli aerodynamike. Od 160 vyssie uz hluk nestupa. BTW cisto dialnicne cesty (2500km) s jazdami 130-170 sa daju zajazdit s priemerom 7l, to nie je spatne. -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
To mas pravdu - vzdy je to nieco za nieco. V porovnavacom teste v casopisel.Automobile bolo Clio 1.4 16V a Fabia 1.4 16V 74kW a pruzne zrychlenie Clia bolo vyrazne lepsie ako Fabie, ale zase spotreba na dialnici bola o 0.2l vyssia. Napriek tomu mi sprevodovanie Clia vyhovuje, len 1ka sa mi zda trosku kratka a chyba mi 6ka.
Vypozorovane hodnoty, rychlost pri max otackach cca. 6700:
1 - 55km/h (kazdu chvilu vletim do obmedzovaca, ten motor sa toci ako blazon)
2 - 85km/h
3 - 135km/h
4 - 170 km/h
5 - teoreticky 230km/h -
« Re: Pruzne zrychlenie - pridavok ku Zlenivelo?
Saab> Nemůžu Ti jednoznačně odpovědět. U Formanů jsem obden, zatímco v Galaxii tak 1 za 2 měsíce, tudíž jsem asi zaujatý. U formanů je taková jakoby z čerstvějších polotovarů, teda mně chutná trochu víc. Asi takto: Formani 100%, Galaxie 85%, Zbytek světa <60% -
"-- skrytý --" 05.12.01 17:08
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Mechanicke srovnavani pruznych zrychleni bez ohledu na zprevodovani je trochu problematicke. Kdyz jsem si loni precetl v MF hodnotu 30.2s pro zrychleni z 80 na 130 na 5 pro meho objednaneho focuse kombi 1.8i, tak mne malem omyvali(test vysel 3 dny pred prevzetim auta). Pak jsem ale zjistil, ze napr. u kolegove octavie 74 kW petka odpovida spise me ctyrce a uklidnil jsem se. Kdyz chci rychle akcelerovat z 80 na 130 (predjizdeni na okresce) tak podradim na trojku a je to pak docela zazitek. Focus se doslova rozleti a pritom ma motor prijemny sportovni zvuk. Navic razeni u focuse je docela zabavne a jezdeni se stale zarazenou petkou se mi zda ponekud nudne. Na druhe strane jizda po dalnici v rozmezi 150 (cca 4000 ot) az 180 je ticha, dostatecne dynamicka (kroutici moment ma vrchol kolem 165, oficialni maximalka 198) a relativne usporna. Takze jako vzdy: neco je za neco.
-
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Ja som stravil 2 mesiace hladanim udajov a kriviek motora, prevodovych pomerov a nic :-( Akoby to auto vobec neexistovalo. Inak predtym som nameral pruzne zrychlenie 15.5s, to uz moze byt relanejsie, nie (obidva casy ale meral ten isty clovek a druhykrat bolo auto vyrazne zivsie)? BTW pri 130km/h ma 3750ot, teda prave vrchol tocaku. Na zrychleni z 80 je najhorsi zaciatok, kym sa vysplha nad 100, od 120 do 130 zrychluje uz velmi rychlo a pri 170 sa clovek nestaci divit, kolko ma este stale sily. Sakra, ale auto co ma 80-130 pod 10s by som bral, musi to byt sranda. Iba by mi trosku vadilo, ze nema zvuk ako pila ale ako traktor :-) -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Zabil som pol hodinu hladanim elasticity Clia 1.4 16V, ale neuspel som. Snad vsestky ostatne motory som nasiel, ale tento nie. Co sa tyka zrychlenia, je to fakt maly diabol. Len ta elasticita mi nejako nehra, lebo male objemy potrebuju vyssie otacky, aj ked 127Nm na tak lahke auto je dost. Musel by mat sakra kratku 5ku. Nebudem ale argumentovat, ked som nenasiel konkretne udaje..este si to musim preverit. -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
No to vies, pri 80km/h na 5ke bude Porsche hlboko pod otackami. Tipujem, ze 5ka sa tam radi efektivne pri cca. 160km/h. BTW uz som tu kedysi pisal, ze by som uvital 6ku na dialnice, lebo 5ka sa mi zda byt zbytocne silna. BTW tych 14 sekund som nenameral ja. -
« Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Tak to co ste chlapci napisali sa mi nechce ani verit. Podobne hodnoty dosahuju trochu starsie SPORTOVE auta. Prave som listoval nejaky starsi Auto-motor-und-sport. Bol tam test 3x Porsche 944 s roznymi motormi a mali na V z 80-120 zrychlenia tusim medzi 9-11,6 sekundami. Vykony 169-250 koni. TDI ma skutocne vybornu elasticitu, ale Clio 1.4??? Pri malych benzinakoch byva 5tka skor na setrenie na dialnici ako na nejake predbiehanie/zrychlovanie. Osobne neverim.