Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Zahřívání motoru.
Ludia, s tou "0" spotrebou kecate, to chce trocha fyziky. Ked zaradis rychlost, a motor tocis kolesami, tak riadiaca jednotka zisti se sa motorom brzdi a vypne vstrekovanie. Takze do motora sa nedodava energia benzinu ktora by mala pokryvat straty (trenie) pri volnobehu. Aj tak ale do motora dodavas energiu tymi kolesami on sa predsa toci a ovela rychlejsie ako pri volnobehu, takze minus ucinnost motora tam dodavas ovela viacej na prekonanie tych istych strat. (sorry za off topick - skusil by som pri studenom motore chytit tu hadicu od chladica pri zohrievajucom sa motore - ake tepla, hovori to za secko) -
« Re: Zahřívání motoru.
Asi fakt hladas problem tam, kde neni. Neviem, kde je umiestnene cidlo teploty, ak je niekde mimo bloku motora (lebo na predku tak, ze nan fuka), moze sa kludne stat, ze ukazuje menej, ako je skutocnost. Ved skus zastavitt a skusit, ci je chladic studeny, ak je, vsetko je v poriadku a termostat je zavreny. Tiez som si vsimol, ze ked prezeniem auticko vo vyssich otackach (teda ked radim pri 6000), klesne mi teplota motora a pritom by som mal pocit, ze musi stupnut. Ale neklesne nejako dramaticky - pohybuje sa v rozsahu jendeho dielika nad (ked sa vleciem v zapche)a pod strednou hodnotou. BTW v navode je napisane, ze ani ked vystupa teplota az k maximu, nic nehrozi, ze v pripade mozneho prehriatia sa rozsvieti kontrolka na paubovke, dovtedy je to vraj v norme. -
« Re: Zahřívání motoru.
luf: Ona ta nula není úplně nula, ale nějakých cca 40 stupňů (skromný odhad). Takže topení je vlažné. Při zahřátem motoru se mi ručička zastaví přesně v prostředku teploměru. K červenému poli (které však není značeno :-)) mi zbývají cca 3 dílky. Kde se tobě pohybuje ručka teploměru? Napadá mne akorát to, že by se termostat otevíral příliš brzy. Ale stejně si myslím, že opět řeším problém, kterej není :-). -
« Re: Zahřívání motoru.
ACE2: Proto jsem psal, že tam mám kvalt. A to, že se palivo nespaluje, o tom mne nemusíš přesvědčovat. Jde mi o to, kolik tak může mít motor + voda nastřádaného tepla a za jak dlouho se vyfouká. Kdybych tak aspoň věděl jak je tam to chlazení dělané a kde je termostat. Od čerpadla vede hadice (do spodní části chladiče, ze které jdou u chladiče dvě tenčí hadice. Jedna do vyrovnávací nádobky a druhá asi do topení. A právě se mi nezdá, že až po tudlenc tu rozbočku je hadice teplá i v době, kdy by termostat neměl být otevřenej. Jenže termostat by měl být u hadice, která vede z horní části motoru do horní části chladiče. U P205 mne propouštěl termostat a zahřívala se hadice hned za termostatem (jak jinak taky). Napadá mne, že by se ta spodní hadice mohla zahřívat od výstupu vody z topení, což bych mohl vyzkoušet tak, že vypnu topení :-). -
« Re: Zahřívání motoru.
SKV - mam v tomto skusenost. Ked odchadzam, mam cast cesty do kopca a zahrejem motor na 3 dieliky od spodu, potom nasleduje asi 7km zjazd, kde mam stale zaradenu rychlost a brzdim motorom, teplota klesne na 2 dieliky, ale az na spodok nepsadne. Potom ale dost dlho trva, kym sa zohreje aj pri jazde po rovine, v tychto krutych mrazoch sa asi neni comu cudovat. BTW kuri ti, aj ked rucicka spadne uplne dolu? -
« Re: Zahřívání motoru.
To je blbost, tak mas spatny termostat, kde voda porad porad probiha a proto se motor ochlazuje! To se mi s Feldou stalo taky, kdyz se se mnou rozloucil prave termostat, kdyz jsem jel chvilku pomalu, temer bez plynu, tak teplota spala, pozdeji to zacalo byt jeste horsi, to se zacal motor zase prehrivat! -
« Zahřívání motoru.
Jezdím do práce 10 km. Sjíždím kopec cca 5 km, kdy mám zařazenou rychlost a jenom občas přišlápnu, abych udžoval konstantní rychlost. Jde mi o to, že na začátku kopce mám skoro zahřátý motor a na konci je ručička na "0". Zdá se mi, že motor chladne poměrně rychle. Pochybuji, že by všechno teplo odešlo topením. Má tady někdo něco pro srovnání? -
-
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Viezol som sa v Toyotackom VVTi (1.4 16V 71kW). Spraval sa dost podobne ako ten nas motor, len bol trochu tichsi. Tazko je to povedat, lebo som ho nesoferoval, iba sa viezol a tiez porovnat spravanie sa motora v Cliu a Corolle je dost tazke. Predsalen Corolla ja zrejme tazsia atd. BTW na to, ze 16V motory nie su ziadna vyhra v nizkych otackach, sa da jazdit celkom pohodovo, od 2000ot uz motor ide celkom spolahlivo dopredu aj na 5ku a 3ka si poradi aj pri 1000ot. Ale moc ho takto netrapim :-) -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Ta 5ka bude asi sprevodovana rovnako. Pri 140 je rucicka otackomera takmer neviditelne za hranicou 4000 a tych 5km/h moze byt aj odchylka tachometra. BTW s tym obmedzovacom tam nieco bude, 4ka taha az do obmedzovaca, 5ka ma dost sily do tych 195 a potom akoby utal. Vtedy ma okolo 5600ot a cakal by som, ze sa dostane aspon na 6000, k maximalnemu vykonu, ale to ani nahodou :-( -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Este k tomu zrychleniu, este som sa povozil po dialnici a skusil som aj zrychlenie z 90 na 140; 100 na 150 a 110 na 160. Okrem posledneho vsetky sa skoro vobec nelisili casom (dokonca by som povedal ze z 90 na 140 je rychlejsie ako z 80 na 130 ) az na to posledne kde uz bola nejaka sekundicka navch. Tiez som zistil inu vec, pokial bolo auto este studene (ale motor uz mal normalnu teplotu) tak mi tie casy kludne vyliezli na 21s. Tak neviem ci to s tym "ucenim" sa nebude o niecomcelkom inom. Tiez som cital ze 16V motory bez variabilneho casovania maju nenormalne (v zmysle neoptimalne) nizku prietokovu rychlost v otackach do 3000. To je dovod preco sa po dlhej jazde na nizke otacky zasvinievaju ventily, sviecky a preco ma motor nizsiu ucinnost ako 8V motory (pod 3000) - zmes sa na ventiloch nedostatocne rozviri. Ak si precitate nieco o Hondackom VVTI, je to presne o tom - pod 3000 neotvara jeden ventil ... nebude to to samoucenie? Kua, neni tu niekto co o tychto veciach fakt nieco vie? -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Luf, vyzera to ze ja to mam sprevodovane lahsie, na 5 mam pri 4000 este len asi 135 km/h. Aj fakt ze pri takej 130 by o chcelo sestku, ale ked prebehnem cez 145, tak tem pocit ma rychlo prejde, ono to nejako stichne, a "usadi sa to tam", do 180 to civo zrychluje a nad 180 ako by utal, a cez 195 len s kopca... chcelo by to tych 6700. asi je to aby to ludia netrapili s tazkym autom na vysoke otacky. Zaujimave je, za na 4 sa take "odpadnutie" nekona, kludne ide bez mihnutia oka az do obmedzovaca. Zistil som ze rychlost sa nemeria z prevodovky, ale priamo na VSETKYCH kolesach, mozno je tam ozaj nejaky limiter max. rychlosti, je tu niekto co do toho vidi? -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
yyyy - si mi nasadil chrobaka do hlavy, tak som to cez vikend vyskusal. Na otackomeri bolo cca. 6600 a obmedzovac este nezasiahol, ja som ale uz preradil vyssie, takze tych 6700 je skutocnost. BTW ako vidite, naucil som sa uz konecne radit tesne pred obmedzovacom, konecne!!! Ad sprevodovanie - 3000ot na 3ku = 60km/h, 3000ot na 4ku = 80km/h; cca. 4000ot na 5ku = 140km/h.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!