Renault Clio (II)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.01  13:08

    « Re: Řazení.

    Radenie je uplne bez problemov, iba je niekedy trosku tazsie podradit na jednotku, ale to nezalezi od teploty. BTW ked je vonku -25, je citit pri radeni trochu vacsi odpor, ale nic hrozneho.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.01  12:55

    « Re: to jambi

    jambi - ty si z BA? Daj mi povozit sa, prosim, prosim, prosim...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.01  11:23

    « Re: to jambi


    Boli by to krásne úpravy, ale čo kasička? Už aj z chladničky a mrazničky nám ubúda zásob a to ešte 3 roky budem splácať. Ale to sanie nie je tak drahé a výsledok je hneď cítiť aj počuť. Takže na to korunky určite naškriabem. Brno od Bratislavy nie je tak ďaleko, niekedy zoberiem manželku na výlet. Snáď mi pomôžeš ju presvedčiť o nevyhnutnosti úprav. Ozvem sa mailom!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.01  11:10

    « to karizma

    Môj prvý dojem bol, že to je kapotovaná, komfortne vybavená motokára. Je v tom cítiť každú nerovnosť, trasie sa to ako osika. Ale sedí to výborne. Spomínaná VR6-ka je proti tomu komfortne odpružený rodinný automobil. Neviem si predstaviť, aké vlastnosti má znížené Clio Sport so sadou športových pružín a tlmičov. Je to malé, vrtké, strašne obratné a živé autíčko. Názov článku v SPEED-e "Osie hniezdo" plne vystihuje jeho vlastnosti. Nemám ho dlho, má najazdených len nejakých 3000 km a stále sú vlhké alebo zamrznuté cesty, takže nebolo veľa možností ho vyskúšať. Skúsil som po 1000 km na diaľnici max. rýchlosť. Pri 6000 ot/min to išlo podľa tacho 215 km/h a ešte sa rozbiehal. Obmedzovač zapína až pri 7000, ale nevydržal som to, bolo mi surového motora ľúto. Pri rozbiehaní na suchom asfalte sa pri 4000 ot na jednotke začnú pretáčať kolá... Ten nárast krútiaceho momentu je fakt obrovský. Však to má špičku 200 Nm pri 5400 ot a max výkon 172 k pri 6250 ot. Obmedzovač zopne pri jednotke a dvojke až pri 7250 ot, na ostatných rýchlostiach pri 7000 ot. Ale až keď je motor teplý! Pri 85 stupňoch vody obmedzovač nepustí otáčky nad 6500. Pri studenšom motore som to neskúšal. Ak chcem niekoho predbehnúť v 80 km rýchlosti, podradím na dvojku a ten ma ani nezbadá. Je to super, treba to zažiť. Naozaj to stálo za tie peniaze, nech si o mne myslí kto chce čo chce. Aj manželka, ktorá nikdy nemala rada rýchlu jazdu, sa stále usmieva a sama ma podpichuje!
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.12.01  11:01

    « Řazení.

    Jak vám jde řadit 2. r. stupeň? Mně, hlavně když je pod nulou, to jde velmi velmi ztuha. Kámoš měl na 3 roky starém Cliu podobný problém a v servisu mu tvrdily, že tam má špatný olej, po výměně oleje to má OK. Je možné, že už z výroby by tam lili olej nevhodný pro naše klimatické podmínky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.12.01  22:52

    « to jambi

    1. OK, nainstalujeme sání, potom chip a potom výfuk. Ty vačky jsou docela drahá sranda (32tkč), ale jinak ty poslední koně přidat nejdou. Tak stejně ber na zřetel, že chip pro stávající vačky a pro tuningové je jíný!
    2. Já bych upřednostnil kit sání. Se studeným vzduchem není problém. K filtru se přivede hadice napojená na náporový vzduch, a pokud nebude filtr přímo v místě sálání tepla, není nutné jej ani odizolovávat nějakou stěnou. Uvidíme a proměříme, ale myslím, že to bude OK.
    3. Hele přijeď se ním i tak ukázat, docela tento model na mě působí sympaticky a rád bych si sním vyhrál. Ten facelift vypadá celkem dobře, říkal jsem si, že by nebyla špatná sranda ho koupit, dovézt do dílny, obléknout si bílý plášť a s úchylným výrazem vědátora se pustit do díla. Dal bych mu 17" kola, podvozek, trošku hlasitější výfuk, ty komponenty na těch 206PS a pokusil bych se mu ještě trošku ubrat na váze. To by potom nemyselo být k zahození...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.12.01  12:29

    « Re: to jambi

    Karizma> Renault je v tomto atypizování pneu přeborník :o)

    Stejně, pokud je origoš 195/45R16, tak 205/45R16 a 215/40R16 jsou jen minimálně obvodově odlišné. Já už všechny 3 tyto rozměry na Fabii vyzkoušel a je to fakt velmi zanedbatelný rozdíl. Ne však vlastnostmi. 215 rules!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.12.01  11:56

    « Re: to jambi

    Faceliftované Clio Sport má přepracované sání čímž byl zlepšen kroutící moment v nízkých a středních otáčkách a pak má zkrácený stály převod. Nechápu co Renaulta vedlo k tomu, že se rozhodl pro standardní montáž tak atypických pneu jako jsou 195/45R 16 místo dřívějších 195/50R 15, které jsou už naprosto běné.

    Jambi, můžeš popsat jízdní a výkonové vlastnosti tohoto ďáblíka.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.01  09:50

    « Re: to jambi

    Mám model 2000, t.j. 15-palcové kolá. Podľa správ na groups.yahoo.com/group/ClioSport172 má vraj novší model komfortnejšie naladený podvozok, snáď aj iný priebeh krútiaceho momentu. Čo sa týka úprav motora, kasička je teraz prázdna, bolo treba kúpiť zimné gumy. A 3 roky splácať lízing a pôžičky... Ale za ten zážitok pri jazde to stálo. Majú pravdu tí, čo píšu že pri jazde v tomto aute sa stále usmievaš.
    Predpokladané poradie úprav - 1.sanie, 2.chip, 3.výfuk. 172 PS je zatial bohato. Mám však skúsenosti s Golfom VR6, s ktorým som jazdil 3 roky. Tiež sa to zdalo spočiatku strašne silné, ale časom sa pár koní navyše žiadalo. Pri úprave sania sa neviem rozhodnúť - kit alebo len vymeniť vložku. Originál má privedený studený vzduch z predného nárazníka, mám obavy že kit s otvoreným filtrom v motorovom priestore by mal síce krásny zvuk, ale nasávaním teplého vzduchu by som o získané koníky zas prišiel. Aké máš skúsenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.01  19:03

    « to jambi

    To záleží na tom, kolik máš v kasičce:). Máš to starší na 15" kolech nebo facelift na 16"? Rád bych to faceliftované Clio omrknul a projel. A 172PS ti nestačí nebo se jenom tak ptáš? Hele tenhle ten motor je hodně dobrý už v základu, je to v podstatě starý šestnácti-ventilový dvoulitr (150PS) doplněný o variabilní sání, lepší ventily s titanem, jiné sání a výfukové potrubí, jiné časování vaček a jinak naprogramovaná elektronika. Pokud se nebudeme bavit o "turbo" úpravě, tak můžeš na svém autě změnit následující:a) kit sání +8PS, b) chiptuning +14PS a 12Nm, c) vačky 276° a 270° +10PS, d) koncový díl výfuku +5PS. Všechno dohromady 209PS a 227Nm. Komponenty bez montáže s DPH cca 65.000,- 0-100 něco málo přes 6, V max 240. Tak stejně můžeš komponenty přidat samostatně nebo postupně, jen chiptuning je možný provést pouze na konkrétní modifikaci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.01  18:09

    « Re: otazka

    Mne sa nieco podobne stavalo na Skode Forman a fakt nakoniec to predsa len boli tie sviecky. Po vymene to frcalo dalej cca. 1 rok, ale teraz sa to objavuje trochu znova.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.01  16:39

    « to lud

    Však přesně tak se to dělá! Jen jde o to, jakou brzdu zvolit a jakou metodu měření... Když vezmu jedno a stejné auto na 3 různé brzdy, výsledky budou na každé trošku odlišné (do 10%). Takže ideální varianta je měření realizovat na jedné a stejné brzdě před a po a posuzovat relativní rozdíl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.01  16:35

    « to luf

    74kW je 100,64PS, zaokrouhleno 101PS.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.12.01  15:30

    « otazka

    chcem sa spytat vas expertov na motory. preco mi chcipava motor, tesne ked prestava fungovat sitic. este pre upresnenie nie je to na Cliu, ale na starom vw polo. motor je tipujem v poriadku. rano zmrznuty startuje bez problemov (takze myslim ze kompresia je ok). to auto pozna len kratke trate. tak cca 5km a potom pooobede zase 5km. takze skoro stale jazdim so studenym motorom. moze to byt tym, ze mam uz zanesene sviecky? alebo co to moze byt? inac ak ked je zohriaty na rpevadzkovu teplotu ma trochu nekludny volnobeh, ale potom uz nechcipne.
    rano je to neprijemne, ked sa blizim ku krizovatke, vyhodim rychlost, alebo ked potrebujem mierne spomalit a vyslapnem spojku, vtedy mi skoro vzdy chcipne motor. potom to musim startovat. skratka nepozdava sa mi to.
    prosim help.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.12.01  12:45

    « rýpanec

    Osobně dávám přednost vyvracení složitějších mysitfikací, než jaká byla tahle ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.12.01  12:43

    « Re: 1.4 chip tuning

    luf> Samá mlha. Chtělo by to radar nebo sonar:o)

    Fabia má 74kW (100,64PS zaokrouhleno škodou správně na 101PS)

    Clio 1,4 16V má 72kW(98PS). Ty máš taky 72kW (98PS).

    Do Meganu (včetně verze Scenic) se montuje 1,4 70kW (95PS)

    Tak už tu konečně přestaňte psát blafy a soustřeďte se na fakta.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.12.01  11:22

    « Clio 1.4 16V

    Bol som sa nan pozriet v Renaulte - vyzera to celkom fajn, akurat to miesto na nohy vzadu je zalostne male. Pri mojej vyske - 190 cm, ked je sedacka uplne na konci, nie je mozne aby za mnou ktokolvek sedel. Ale ked sa clovek uskromni, tak je to celkom v pohode.
    Asi ho teda objednam, ale pockam do noveho roku, chlapik z Renaultu vravel, ze mozno budu robit nejake modifikacie pre model 02. Bude to pravdepodobne 3-dverovka vo verzii Dynamique.
    Jedna vec by ma zaujimala - aku mate s Clion spotrebu? Najma v meste, lebo v specifikaciach sa uvadza 9,2l, co nie je prave najmenej.
    Este niekto tu spominal, ze nemoze nikde najst priebeh Nm a PS vyjadreny v grafe. V prospekte k novemu Cliu som to objavil, tak ak mozem to zoskenovat a poslat, pripadne dat na web.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.12.01  10:43

    « chiptuning

    Idealne by bolo podla mna chipnut to a hned to ist hodit na motorovu brzdu. Potom by si bol clovek isty, ci to ma alebo nema vyznam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.12.01  09:10

    « Re: 1.4 chip tuning

    Pokial sa pametam, tak mam 70kW (1.4 16V) a obmedzovac ho odstrihne uple evidentne v tom najlepsom, a v celom rozsahu nie je nijaka diera alebo nieco podobne, preto neverim na jeho tunenie. Mam ale chipnutu Leganzu, a tam to bola jasna sprava, aj ked na maximalke nebolo nic poznat, ale zdvihli tomu moment do 3000 a to je sila, na meganovi nepbolo poznat vobec nic. Mozno na Cliu by to mohlo byt lepsie ak ide do tych 6700 a uz tam odpadava, ale ako Luf pise to tiez nie je tento pripad a co ine by ste od cipovania toho motora ocakavali? Ja by som teda urcite radsej kupil 1,6 16V.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.01  17:24

    « Re: 1.4 chip tuning

    Hufe - zaujimave je, ze oba motory maju vykon 74kW, co je 98PS u Renaulta a 101PS u Skody :-) BTW boli aj 1.4 16V 72kW, tie mali oficialne 95PS, myslim, ze sa davali do Meganu. Mozno ten ma yyyy, ked sa mu nechce tocit az do 6700.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…