Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Pre LUFa
Netvridm, ze je to * nad vsetky *, ale nie je to taka dobra guma, ako by sa u continentalu predpokladalo. Prvych 10-15tis km boli OK, ale potom zacali byt na vode dost nepredvidatelne. Niekedy si isiel ako po kolajach a inokedy sa smykaly tam, kde by to clovek nepredpokladal. Tiez ich vlastnosti pri teplotach nad 25 stupnov boli horsie. Mne tie gumy nejako nesadli a nevedel som sa naucit, kde su ich hranice. Akoby raz drzali skvele a inokedy to boli uplne ine gumy. To odsudenie teda bolo skorej za ich nepredvidatelne chovanie. Keby sa spravali stale tak, ako tych prvych "par" kilometrov, bol by som s nimi uplne spokojny. A nebol som jediny, ktory s nimi nebol uplne spokojny, zda sa mi, ze sme tam boli viaceri. BTW vraj su Eco, lebo znizuju spotrebu. Ale teraz, na zimnych za sucasnych mrazov, mam spotrebu priblizne rovnaku ako v lete na tych CEC.
Nevies, kde by som zohnal 13' disky na Megane, nemusia byt originaly. Tolko penazi za disk by som nedal. Ale keby boli z vrakaca alebo tak podobne... -
« Pre LUFa
Pri hladani vhodnej letne pneumatiky na Megane o rozmere R13 175/70 som bol rozhodnuty pre Michelin Energy XT1 alebo Continental EcoContact EP (testy, nazory). V kategorii Pneumatiky vsak bol nazor (jediny) od LUFa, ze EcoContact je smejd horsi ako Barum. Preco take tvrde odsudenie? V com bol problem? Dik. -
« Re: Řazení.
Veru tak, este vyckaj. Mne sa zo zaciatku prevodovka tiez moc nezdala, ale casom si sadla. Aj ked sa tvrdi, ze auto nepotrebuje zabeh, myslim ze prvych 3000km je este prilis surove. Ked sa prehrabes kdesi dozadu, pisal som o tom, ako sa zabehavalo moje Clio, uz si presne tie cisla nepamatam, ale dost dlho trvalo niektorym veciam, kym si sadli. BTW ako je to u teba s tym podradenim na 1st. -
"-- skrytý --" 20.12.01 11:23
« Re: to jambi
Boli by to krásne úpravy, ale čo kasička? Už aj z chladničky a mrazničky nám ubúda zásob a to ešte 3 roky budem splácať. Ale to sanie nie je tak drahé a výsledok je hneď cítiť aj počuť. Takže na to korunky určite naškriabem. Brno od Bratislavy nie je tak ďaleko, niekedy zoberiem manželku na výlet. Snáď mi pomôžeš ju presvedčiť o nevyhnutnosti úprav. Ozvem sa mailom! -
"-- skrytý --" 20.12.01 11:10
« to karizma
Môj prvý dojem bol, že to je kapotovaná, komfortne vybavená motokára. Je v tom cítiť každú nerovnosť, trasie sa to ako osika. Ale sedí to výborne. Spomínaná VR6-ka je proti tomu komfortne odpružený rodinný automobil. Neviem si predstaviť, aké vlastnosti má znížené Clio Sport so sadou športových pružín a tlmičov. Je to malé, vrtké, strašne obratné a živé autíčko. Názov článku v SPEED-e "Osie hniezdo" plne vystihuje jeho vlastnosti. Nemám ho dlho, má najazdených len nejakých 3000 km a stále sú vlhké alebo zamrznuté cesty, takže nebolo veľa možností ho vyskúšať. Skúsil som po 1000 km na diaľnici max. rýchlosť. Pri 6000 ot/min to išlo podľa tacho 215 km/h a ešte sa rozbiehal. Obmedzovač zapína až pri 7000, ale nevydržal som to, bolo mi surového motora ľúto. Pri rozbiehaní na suchom asfalte sa pri 4000 ot na jednotke začnú pretáčať kolá... Ten nárast krútiaceho momentu je fakt obrovský. Však to má špičku 200 Nm pri 5400 ot a max výkon 172 k pri 6250 ot. Obmedzovač zopne pri jednotke a dvojke až pri 7250 ot, na ostatných rýchlostiach pri 7000 ot. Ale až keď je motor teplý! Pri 85 stupňoch vody obmedzovač nepustí otáčky nad 6500. Pri studenšom motore som to neskúšal. Ak chcem niekoho predbehnúť v 80 km rýchlosti, podradím na dvojku a ten ma ani nezbadá. Je to super, treba to zažiť. Naozaj to stálo za tie peniaze, nech si o mne myslí kto chce čo chce. Aj manželka, ktorá nikdy nemala rada rýchlu jazdu, sa stále usmieva a sama ma podpichuje! -
« Řazení.
Jak vám jde řadit 2. r. stupeň? Mně, hlavně když je pod nulou, to jde velmi velmi ztuha. Kámoš měl na 3 roky starém Cliu podobný problém a v servisu mu tvrdily, že tam má špatný olej, po výměně oleje to má OK. Je možné, že už z výroby by tam lili olej nevhodný pro naše klimatické podmínky? -
« to jambi
1. OK, nainstalujeme sání, potom chip a potom výfuk. Ty vačky jsou docela drahá sranda (32tkč), ale jinak ty poslední koně přidat nejdou. Tak stejně ber na zřetel, že chip pro stávající vačky a pro tuningové je jíný!
2. Já bych upřednostnil kit sání. Se studeným vzduchem není problém. K filtru se přivede hadice napojená na náporový vzduch, a pokud nebude filtr přímo v místě sálání tepla, není nutné jej ani odizolovávat nějakou stěnou. Uvidíme a proměříme, ale myslím, že to bude OK.
3. Hele přijeď se ním i tak ukázat, docela tento model na mě působí sympaticky a rád bych si sním vyhrál. Ten facelift vypadá celkem dobře, říkal jsem si, že by nebyla špatná sranda ho koupit, dovézt do dílny, obléknout si bílý plášť a s úchylným výrazem vědátora se pustit do díla. Dal bych mu 17" kola, podvozek, trošku hlasitější výfuk, ty komponenty na těch 206PS a pokusil bych se mu ještě trošku ubrat na váze. To by potom nemyselo být k zahození... -
« Re: to jambi
Karizma> Renault je v tomto atypizování pneu přeborník :o)
Stejně, pokud je origoš 195/45R16, tak 205/45R16 a 215/40R16 jsou jen minimálně obvodově odlišné. Já už všechny 3 tyto rozměry na Fabii vyzkoušel a je to fakt velmi zanedbatelný rozdíl. Ne však vlastnostmi. 215 rules!!! -
« Re: to jambi
Faceliftované Clio Sport má přepracované sání čímž byl zlepšen kroutící moment v nízkých a středních otáčkách a pak má zkrácený stály převod. Nechápu co Renaulta vedlo k tomu, že se rozhodl pro standardní montáž tak atypických pneu jako jsou 195/45R 16 místo dřívějších 195/50R 15, které jsou už naprosto běné. Jambi, můžeš popsat jízdní a výkonové vlastnosti tohoto ďáblíka. -
"-- skrytý --" 19.12.01 09:50
« Re: to jambi
Mám model 2000, t.j. 15-palcové kolá. Podľa správ na groups.yahoo.com/group/ClioSport172 má vraj novší model komfortnejšie naladený podvozok, snáď aj iný priebeh krútiaceho momentu. Čo sa týka úprav motora, kasička je teraz prázdna, bolo treba kúpiť zimné gumy. A 3 roky splácať lízing a pôžičky... Ale za ten zážitok pri jazde to stálo. Majú pravdu tí, čo píšu že pri jazde v tomto aute sa stále usmievaš.
Predpokladané poradie úprav - 1.sanie, 2.chip, 3.výfuk. 172 PS je zatial bohato. Mám však skúsenosti s Golfom VR6, s ktorým som jazdil 3 roky. Tiež sa to zdalo spočiatku strašne silné, ale časom sa pár koní navyše žiadalo. Pri úprave sania sa neviem rozhodnúť - kit alebo len vymeniť vložku. Originál má privedený studený vzduch z predného nárazníka, mám obavy že kit s otvoreným filtrom v motorovom priestore by mal síce krásny zvuk, ale nasávaním teplého vzduchu by som o získané koníky zas prišiel. Aké máš skúsenosti? -
« to jambi
To záleží na tom, kolik máš v kasičce:). Máš to starší na 15" kolech nebo facelift na 16"? Rád bych to faceliftované Clio omrknul a projel. A 172PS ti nestačí nebo se jenom tak ptáš? Hele tenhle ten motor je hodně dobrý už v základu, je to v podstatě starý šestnácti-ventilový dvoulitr (150PS) doplněný o variabilní sání, lepší ventily s titanem, jiné sání a výfukové potrubí, jiné časování vaček a jinak naprogramovaná elektronika. Pokud se nebudeme bavit o "turbo" úpravě, tak můžeš na svém autě změnit následující:a) kit sání +8PS, b) chiptuning +14PS a 12Nm, c) vačky 276° a 270° +10PS, d) koncový díl výfuku +5PS. Všechno dohromady 209PS a 227Nm. Komponenty bez montáže s DPH cca 65.000,- 0-100 něco málo přes 6, V max 240. Tak stejně můžeš komponenty přidat samostatně nebo postupně, jen chiptuning je možný provést pouze na konkrétní modifikaci.