Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 23.01.06 22:17
« Tak jak startujete dCi - čka ?
Já dnes v -17 °C. Ale dal jsem si tam opět aditiva - pro jistotu ;-)
Je krásně slyšet turbo, ikdyž mu vůbec nešlapu na krk.
Akorát mi to moc netopí, jelikož na to nedupu v těhle mrazech a motor se ohřeje až tak po 10-15km. Kdybych mu šlapal trochu víc na plyn, tak asi dřív, ale nechci ho trápit. -
"-- skrytý --" 23.01.06 22:12
« Re: Čo narobíš...
To Meky:
Rozdíl je opravdu v mezichladiči a jinak naprogramované řídící jednotce.
Co jsem zjišťoval na jednom vrakovišti:
Mezichladič - 3000,-
Hadice k němu - 1000,-
Silnější řídící jednotka - neptal jsem se.
Jinak vše ostaní je na autě stejné - převodovka, spojka, poloosy atd...
Instalace pouze mezichladiče by ti měla zvednout točivý moment zhruba o 10Nm tedy na cca 170Nm.
Kdyby silnější verzi řídící jednotky prodali za 5000,-, tak jsi celkem na 10.000,- Kč. + práce + maník s diagnostikou, co ti novou jednotku spáruje. -
« Čo narobíš...
za tei prachy som žiadnu podobne úspornú káru nemohol zohnať... dokonca ani fiatku...
Tak teraz budem dúfať, že to vydrží.
Ale inak to jazdí celkom dobre, len rozmýšľam ,že by sa hodil vyšší výkon. Nevie niekto aký je rozdiel medzi DCi 48kw a DCi 60kw???
Som počul, že silnejší motor tam má intercooler. Myslíte, že by sa dal intercooler primontovať dodatočne??? Alebo žeby klasický chip??? -
« Bez nadpisu
dnes som zažil veľmi nepríjemné ráno. Pri -26°C som natočil motorček až na tretí pokus. Hm, možno by chytil aj skôr, ale baterka nevládala točiť...
A aktuálna spotreba sa vyšplhala po 800km na 5,2l. Z toho po diaľnici cca 200km a cca 140kmh až plný plyn. No nič moc...
Štve ma stále ten záhadný zvuk z pravého predku. Pred víkendom to na pár km prestalo, ale teraz to drnčí znova.
to TOM69 - keď som vybral kefu spod sedadla, kontrolka airbagu prestal svietiť... >:D
skrátka, Renault robí haluzné autá. -
« Bez nadpisu
Ahoj, neviem ci to je ten isty motor, vykon je 79kw. Hybe sa to docela svizne >:D
Nie je to diablo, ale v celku sa chlapci v MLkach a A6 tkach typu 2.5tdi a podobne cuduju ked im ukazem na semaforoch tu malu clio * :P
Minule som sa pretekal na dialnici s Volvom s 80, myslim ze to bolo nejake V6, ale pri 190km/h som ho uz nechal ist, predsa len mal lepsiu stabilitu 8-s Ale dovtedy sme boli minimalne rovnocenny, myslim ze som bol rychlejsi pretoze sa ocividne snazil so monu pretekat a dost sa cudoval co sa to deje. Inak spoteba je pri lahkej nohe priemer v meste 7,5l a celkovo 7l. Tazka noha priemer 7,5l, dialnica 6,9l.
0-100km/h zatial v zime za zlých podmienok 9,5s, max 200km/h. V lete by to malo byt lepsie. Chcem ho este cipnut, dalo by sa z toho dostat cca 135k aj s filtrami atd. Uvidime :P -
"-- skrytý --" 18.01.06 00:04
« Re: clio
tomki, to je ten samy motor 1.6 16V, co se strkal do predchozich Meganu a ktery ma fantasticke parametry v zrychleni, spotrebe i maximalce? (v tom Megane Berline). To musi byt v tom Cliu skvele svezeni. O dost tezsi Megane to umi pekne rozhybat, coz teprv lehke Clio. -
« clio
Fiha, zaujimave ze sa v Cechach nepredava, inak jazdi dobre aj ako seriovka, ale tak ked sa da tak sa da. Povodne som spekuloval Clio sport, hold nebyli penizky :roll:
A co sa tyka Clia V6, tak to by som si radšej kupil Carreru. Mam s nou skousenosti a myslim ze to je dost ostre >:-[] Znamy ju mal, dokonca som soferoval aj Turbo a to uz bolo dost zle :shock:
Nebolo mi vsetko jedno ked som mal pocit ze moje vnutornosti skoncia na zadnom okne.
Kazdopadne diky za reakciu, snad sa nietko najde /slovak/ kto ma 1.6
Najviac ma zaujima co ma caka, poruchy atd, ale v podstate by to malo byt podobne aj s ostatnymi kubaturami. Diky borci. -
« páni,
neviete náhodou, koľko vyjde oprava toho čudneho drnivého zvuku, čo sa mi ozýva od pravého predného kolesa? Ak je to ten silent blok, treba vyberať motor? Alebo niečo pri výfuku? Hm, je to divné, keď vojdem (aj úúplne pomaly) do jamy, ozve sa taký stŕpavý zvuk...
Mali ste s tým niekto už problém? :shock: :shock: :shock: -
"-- skrytý --" 17.01.06 10:18
« Re:
Mozna bude tomki problem i v tom, ze Clio 1.6 16V se v Cechach nikdy neprodavalo, takze si tu muzes bud povidat s jinymi kubaturami nebo nami ropaky, anebo cekat, ze se najde i jiny, podobne stastny, prislusnik pravdepodobne slovenske narodnosti, ktery se prohani v 1.6.
Jinak pochopitelne vitej do klubu .. nejsme zadni uzavreni zednari :-) -
« hehe,
zdá sa, že renaulty si už kupujú iba Slováci, čím to asi bude... Tak napíš niečo o tej tvojej káre...
Inak, ja osobne tuning neznášam, najviec možno decentné kolesá, ale ohavnosti typu FF mi nič nehovoria. Keď chceš poriadne auto, kup si Clio V6 a neprzni sériovú kusovku :? -
« Bez nadpisu
Haló, je tu niekto, alebo nových neberiete do partie? :'-(
Písal som že som kúpil Clio 1.6 16V a chcel som sa s niekym podeliť o skpsenosti na čo si dať pozor a aké sú možnosti tuningu. Inak dnes už druhý defekt za dva mesiace 8-s Musel som utekať na električku a neskoro som došiel do roboty. Tak sa už niekto ozvite a napíšte. -
"-- skrytý --" 16.01.06 14:43
« Re: Re: Re: Re: Re: mám problém
Ty se tomu Tome smejes, ale na tom "smetacku" pravdy sprochu rozhodne je. :-) Kdyz to zlobilo mne, tak jsem si pod sedadlo spolujezdce strkal igelitovy pytlik s hadry na cisteni skla. Ty byvaly samozrejme vlhke, v primem kontaktu s kabelazi sice nikdy nebyly, ale urcite vlhko to tam mohlo vytvaret a to bych videl spolecne s tim smetackem. :-) Mozna tam neco oxydovalo na tech kontaktech v te svorkovnici. Ikdyz me celou dobu napadal jiny duvod, mozna pravdepodobnejsi nez vlhkost. Ze je to nachylne na mechanicke poskozeni te kabelaze a elektroinstalace.
Nicmene s novou kabelazi jsem hadry na omyvani strcil do zadnich dveri do kapsy, takze pod sedackou je ted prazdno a uz se ten problem nikdy od te doby neobjevil. :)
dnes ráno oficiálna teplota -28°C a štart ledva na tretí pokus. Žiadne aditíva, len OMV Alpin Diesel...
Ešte dva dni a baterka je v háji. Dokonca sa mi vynulovalo denné počítadlo km :shock: - asi zmrzlo...
Ten medzichladič znie celkom dobre, asi si to na jar skúsim niekde pozháňať, v tej silnejšej verzii to musí šľapať fantasticky...