Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 06.05.02 09:58
« Re: foto
SKV: Mooc hezke, az se mi srdce zastavilo :-) Mas to pekne vyblejskane :-) Hele, Ty pouzivas toho sveho Cliouse jako AWACS? .. ja ze tam mas ten velky "talir" :))
Ted koukam, ze tam mas zasterky. Ja je mam taky objednane, ale marne jsem je hledal na obrazku na prednich i zadnich, tak ted uz je vidim .. to jsou origos Renault?
Sice jsem Te v zivote nevidel, ale tipuju, ze budes docela vysoky, ze jo :-))) -
« Re: to Ajvn
Nastavení podvozku nebude stejné jako u Sportu. Z toho je převzatá pouze konstrukce samořiditelné zadní nápravi a to není nic jiného než pružné uložení. Faceliftované Clio by mělo mít každopádně tvrdší nastavení podvozku než Clio II. Nátěr na spodku mne taky překvapil. Spíš mi přišlo, že to tam šplíchal dovozce. -
"-- skrytý --" 04.05.02 18:42
« Re: to Ajvn
Hufe: Jeste nemam,ale uz mi ho Frantici montuji :)) Jinak zrovna ten motor je relativne novy, nebo se pletu? Nejsem si jisty, ale nabizelo se v puvodni dvojce Cliu uz dCicko? Tam snad byla nabizena jeste stara 1.9 Decko. Ja bych ho mel mit navic s IC. Co se Clia tyce, tak jsem zatim vice mene teoretik (ty sou nejhorsi:) Cetl jsem, ze ta dvojka mela problemy s tim, ze pri razantnejsich manevrech rado zvedalo "zadni nozku" .. a UDAJNE s faceliftem se tohle melo odstranit i .. a asi predevsim diky tomu, ze to ma prebirat nastaveni podvozku z dvoulitru Sport. Ale jak rikam .. to je vse UDAJNE .. jen co jsem cetl. Kdyz jsem pak nejakou chvili zkusmo kociroval prodejcuv zkusebni kus, tak jsem si netroufl tohle zkouset, s nim vedle na sedadle. :-) Asi by nam to dokazal zodpovedet jen ten, kdo ma delsi zkusenosti s obema typy .. hlasi se tu nekdo takovy? :-) -
"-- skrytý --" 04.05.02 16:07
« Re: to Ajvn 2
Huf: Diky za link :-) No to srovnani urcite prameni i z toho, ze se srovnavaji v danem pripade auta z rozdilnych generaci. Tohle dvojkove Clio je generacne mezi Feldou a Fabkou .. Fabka urcite prinasi nove technologie, takze ono to musi byt nekde videt. Otazkou je, do jake miry to faceliftovane Clio i po tehle strankach, co jsi zminoval, doznalo zmen nebo je to stale to same. Udajne cca 60% novych pozmenenych dilu prece musi byt nekde videt :)) Akorat me pobavila "kritika" Autobildu Clia, ze pry udajne nezachytilo nove tendence v tom, jak ma auto tehle nizsi tridy vypadat :-)) (viz. Polo, Punto, Corsa) Teda ze by tihle tri byli nejaci krasavci,chm. Teda predchozi Corsa a hlavne Punto vypadalo mnohem vkusneji, nez nastupci. -
« to Ajvn
Však já řekl, že už chápu, proč je Fabia dražší ale neřekl jsem, že je tím pádem lepší ;o)
Plně souhlasím, že Tebe to ani nemusí zajímat. Jen z hlediska tuningu a oprav všeobecně je Clio jakoby záměrně zhudlařené (viz přístup). Po stránce logického uspořádání agregátů a z hlediska montéra i po stránce ergonomické je prostě Fabia jednoznačne lepší. -
"-- skrytý --" 03.05.02 21:38
« Re: Clio x Fabia po stoprvé
Huf: Mozna je to ma zakladni neznalost Hufe, ale bylo by mozne u kazde te vytky taky rict, co to ktere reseni prinasi za problemy, komplikace, nefunkcnost, atd? Protoze .. a ted vytrhnu z celeho textu jednu vec .. ta neschnouci hmota na spodku u Clia .. mne je vice mene jedno, jestli to bude schnouci, neschnouci, mastne, tuhe, sladke nebo kysele, paklize to auto reznout nebude :)) Zaroven co mi tu nezaznelo .. mel si zvednute Clio II nebo Nove Clio II (faceliftovane)? Jestli to byla cista "dvojka", jak je stara, kolik najeto? Protoze pak pres veskere Tve vyhrady by se dalo poznamenat, ze i pres to dle Tveho soudu "nehezke" zpracovani dane auto funguje z provozniho hlediska bez problemu a to je prece pro majitele klicove. :-) -
« Clio x Fabia po stoprvé
To je na dlouho a opravdu není nad to to celé vidět.. Snad pro začátek zmíním způsob upevnění předního černého plastogumového spoilerku pod nárazníkem. Je připevněn koníky, které já používám na scvakávání dokumentů formátu A4 vytištěných v MS wordu ;o)
Dále antikorozní ochrana je provedena v duchu 70. let nástřikem lepkavé černé hmoty stále nezaschnuvší.
Na podvozku je spousta zbytečných držáků a dokonce na výfukovém potrubí je silentblok rovněž zcela zbytečný.
U Škody se tolik mluví o koncernové unifikaci, ale na podvozku Fabie není nic navíc a vypadá o dost solidněji.
U Clia jakoby potrubí a vedení všeho možného bylo univerzální od Twinga až po Lagunu ;o).
Regulace poměru distribuce brzdného tlaku je provedena jako u Favorita nebo u Lady VAZ 2105 = na zadní nápravě je mechanizmus s pružinkou, který podle zatížení posouvá s ventilem. Ale lepší než nic ;o)
Přístup k různým šroubům a spojům je u Fabie i přes větší počet zařízení o dost lepší.
Šroub spojky 2 dílů výfukového potrubí je u Clia delší asi o 5cm, což působí dost úsměvně. Vůbec celé toto potrubí včetně podcházejících svárů působí nedůvěryhodně. U Fabie jsou sváry precizní a spojka potrubí je taktéž optimálně provedená.
Pokračování příště. -
« Re: to luf
ajvn - tak a teraz budes musiet citat o masivnych kovanych napravach a tak podobne :-)
huf - neber tu predchadzajucu poznamku osobne a hod do placu, preco je Clio lacnejsie. Ja myslim ze preto, lebo nie je z "kvlaitnej nemeckej ocele", ale to je iba moj odhad :-))) -
« to luf
Včera jsem měl na rampě Fabii a pak to kámošovo Clio. Měl jsem možnost důkladně prozkoumat oba vozy a už chápu, proč je Fabia dražší. Pokud chceš, rozeberu to, ale spíš bych doporučoval to vidět. BTW, neber to špatně. Dnes jsem byl v servisu. Snímač otáček čehosi zapříčinil malfunkci jinak perfektního servořízení. Oprava rychlá, cena 0 (jinak cca 3.400Kč), ale zanechalo to ve mně trauma ohledně spolehlivosti škodovek, což jistě rád uslyšíš ;o) -
"-- skrytý --" 03.05.02 11:38
« Autobild - dalsi "objektivni" hodnoceni
Ja jsem vazne stoural, ze me se musi kazda redakce osypat v predstave, ze jim budu komentovat jejich clanky, ale kdyz me to neda :-) .. Tak jsem si nasel novou zajimavou auto-sajtu .. znamy autobild.de a hledam, co je tam o Cliu. A hle, srovnani dieseloveho VW Polo 2002, Punto, Corsa a Clio. Zajimavy mechanismus .. kliknout na link, odeslat mejlem zadost o PDF daneho clanku a opravdu mi prislo,hezke a barevne :-) No ale k tomu zajimavemu ..
Ze jsou nektera kriteria v testu subjektivni a jina lehce overitelna, kdyz jde napr. o rozmery, tak pak je legracni sledovat hodnoceni prave v tech overitelnych kriteriich. Tak treba srovnani vnitrniho prostoru Clia vs. Punta vpredu, nejprve fakta: sirka interieru 1420 vs. 1350, vyska nad sedackama 990 vs. 990, pohodli (delka) 870/1070 vs. 890/1100. A hodnoceni Autobildu? Clio 10b vs. Punto 12b :-) Ze to zni neuveritelne? Tak co treba prostor vzadu? .. nejprve fakta: sirka interieru 1420 vs. 1380, vyska nad sedackama 890 vs. 910, pohodli (delka) 520/740 vs. 550/730. A hodnoceni Clio 4b a Punto 9b. Nezbyva se nez usmivat nad temihle objektivnimi srovnanimi :)) A pak ma clovek necemu verit. -
« Clio
Musím se pochlubit, že jsem se díky současným teplům zbavil různých pazvuků v interiéru. Včera mi sice něco drnčelo v zadní části vozu, ale byla to prázdná krabka od CD :-). Včera jsem tankoval. PP ukazoval 5.7 l/100, realná spotřeba byla 6.1. A to je na 1.2 16V celkem dost. Jezdím celkem pohodově. Jen doufám, že si spotřeba ještě sedne. Mám najeto zatím jen 4500 km a myslím, že Luf někdy psal o snižující se spotřebě až po 10000 km.