Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: kolik hustite pneumatiky?
ajvn> no ako "dopad" by to slo, proste tie straty so konstantne ci ides dokopca, po vetre alebo ako ... pri nizkej rychlosti to citis viac "percentualne" a do toho kopca ako absolutny limit ako pises ... ja by som to ale aj tak bral z tej strany ze ten tlak ti skorej umozni to lepsie nabombovat este pred kopcekom a lahsie vybehnut hore kym zvednes ... btw, to co pises dalej tak to je o nemeckych dialniciach ze? :-))) -
"-- skrytý --" 13.06.02 19:28
« Re: kolik hustite pneumatiky?
yyyyy: citit je mozna pri pomale jizde vic, ale v tu chvili Tobe, jako pohonne jednotce nevadi. Paklize na kole jedes bez problemu konstantne napriklad 30kou, tak pri pomale rychlosti 15-20km/h Ti je znatelneji vyssi treni vicemene jedno, protoze mas dostatecny prebytek vykonu a necitis jeste tu mezni hranici, kdy se zacinaji Tve moznosti rovnat silam, ktere Te brzdi a kdy je prebytek Tveho vykonu roven 0. Proto tvrdim, ze nejznatelnejsi DOPAD vyssiho treni zpusobeneho nizsim tlakem pneumatik je prave pri stoupani takovou vysokou rychlosti, kdyz uz zacina auto ztracet komfortni prebytek vykonu. Logicky cim prudsi stoupani, tim je ta hranice nejvyssi komfortni rychlosti polozena niz. Samozrejme, ze neni samospasitelne nekonecne se zvysujici husteni pneumatiky. Kdyz je moc tvrda, ma tendenci odskakovat a ztracet trakci. A s tim musi jit ruku v ruce .. cim tvrdsi guma, vic nahustena, tim kvalitnejsi musi byt pruzici jednotka. Tak se da do urcite meze zachovat trakce, ale na ukor postupneho ubytku komfortu cestovani.
Takze vlastne hledam ten idealni kompromis :-) No, kompromis.., prdim na jizdni komfort:), pro me je dulezite jiste chovani auta na vozovce a nizka spotreba.:-) -
"-- skrytý --" 13.06.02 14:14
« Re: kolik hustite pneumatiky?
yyyyy: Kdyz se na to podivam z pohledu cyklisty, coz je muj pripad :), tak mam zkusenosti, ze jizda do kopce s dobre nahustenymi plasti je vyrazne snazsi, s mensim ubytkem energie, nez kdyz jsou o min nafoukle. Ikdyz tim se dostavame k te Tve namitce, ze takova vec se asi vic projevuje pri pomalejsi jizde, pri rychlejsi se ty rozdily nejspis zmensuji. Cert vi ...
Lufe, resp. yyyyy .. sel by mi ten zminovany programek poslat mejlem? .. clio-extreme@volny.cz ... dik :o) -
« Re: kolik hustite pneumatiky?
ajvn>2,6 - jazdim cistu dialnicu, ale nemyslim ze by zmansene valive trenie sposobilo rozdiel zrovna pri jazde do kopca ... to spoznas skorej pri pomalej jazde po rovinke, alebo pri dojazde bez motora. BTW luf mi poslal taky pekny program a tam je krasne vidiet co robi valive trenie gum a straty v motore a prevodovke ... poucne -
« Problem
Posledny tyzden mi prestalo ukazovat auto po zapnuti zapalovania stav oleja. Vcelku som na to kaslal, ale obcas sa to nejko napravilo a stav ukazalo. Vcera ale cidlo ukazalo stav ------ (to je akoze prazdny) a zasvietila mi kontrolka SERV. Dost ma to nasralo, lebo oleja je dost a takyto vyvoj zivota cidla som nepredpokladal. Dnes som teda volal do dvoch servisov nezavisle a v jednom mi povedali, ze je na zadnej strane bloku motora a bez zdvihaku to nespravim, v druhom ze je na prednej strane olejovej vane a ze ho je vidiet a mozem sa na to pozriet v pohode. Neviete nahodou vy, kde sa nachadza? Mam podozrenie, ze tam bude iba spatny nejaky kablik alebo kontakt. BTW asi je to bezna zavada 1.4 16V, lebo sa hned pytali, ci mam Thaliu alebo Clio. -
"-- skrytý --" 13.06.02 09:20
« kolik hustite pneumatiky?
Tak se mi dnes rano vizuelne zdaly predni pneumatiky "burtikate" (ony se mi zdaly uz pred tim:-) .. ukazovaly cca 2.2 bar, tak jsem je foukl na 2.35 baru a vysledek me prijemne sokoval. Co jsem podvakrat jel trasu 65% dalnice, 35% Praha s prum.spotrebou 5.3 l/100km (ten motor je jeste dost syrovy + blbci na silnici, co cloveka zabrzdi, kdyz se mu to uz hezky kutali + sem tam courani v prazske doprave), tak tentokrat jsem napocital spotrebu pouze 4.55 l/100km! Samozrejme, dost dela plynulost provozu, tentokrat zadny blbec po ceste:), mozna i trochu vitr do zad. Kazdopadne urcitym meritkem je pro me stoupani z Lodenic na Prahu na D5, kde si to pri drzeni konstantnich 130km/h postupne rikalo aktualne az o 8.5-9 l/100km, zatimco tentokrat byl nejvyssi udaj 7.2 l/100km. Kolik to mate nafouknute Vy? Ja teda jezdim na R15 185/55. Je fakt, ze ted v manualu ctu, ze pri beznem provozu sice 2.2 vpredu, ale pri zatizeni nebo dalnici 2.3. :o) -
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Schránka spolujezdce opravdu svítí, nenechej se odbýt,ať Ti to v servisu opraví. Modré I je označení silnějšího dieselu. Dneska jsem mluvil náhodou s majitelem slabší verze a ten má označení vše v jedné barvě.
Jinak na mém autíčku prozatím vše OK.(raději zaklepat na dřevo).Průměrná spotřeba pořád na 4,0. -
"-- skrytý --" 12.06.02 00:00
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Hellebrand: Jak uz jsem psal, ta schranka mi taky sviti pri zapnutych svetlech :-) Nebo TObe dokonce sviti i pri pootocenem klicku BEZ NUTNOSTI mit zapnuta svetla??
Nad tim nasim modrym "i" jsem se pouze rozplyval :), jinak vim, ze slabsi verze ma cely napis ve stribrnych pismenkach.
Ma spotreba je dvoji .. pri jizdach po okreskach a nevelkomestech v prumeru za 4.0 litry, ale pri mych prvnich cestach do prace (65% dalnice, 35% Praha - ranni a odpoledni popostrkavacky v ucpanych ulicich :-( + 3 patra parkingu :-) mam spotrebu 4.8 - 5.0 l. Je teda pravdou, ze po dalnici jezdim na rovine a z kopce "strizlive" kolem 120, ale v dlouhych stoupanich rad prohanim ostatni 140kou. :) -
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
luf-ja myslel predvidatelnost ovladani auta, ja ze Scenicem projedu zatacku taky daleko vetsi rychlosti a bez nejake znamky piskani pneu! Lagunou jsem jel taky, taky super, ale jsou to uz velka auta a necim s nima takovou jistotu jako s Cliem!
-
"-- skrytý --" 11.06.02 02:35
« kontrolka emisii
ahojte, uz som konecne docital tuto diskusiu, chcem sa opytat, niekto tu pisal, ze mu svietila kontrolka emisii. Ako to vyzera? Po zapnuti zapalovania sa mi rozsvietia vsetky aktivne kontrolky, ale nic podobne kontrolke emisii mi nesvieti. Zaujma ma ci mi to len tak neodpojili niekde v servise, aby mi to nesvietilo vobec, alebo ci Thalia taku kontrolku nema vobec a je to len v Cliu??? Vdaka za odpoved -
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
mracek - v novej Lagune si sa viezol? Ta je este istejsia a hranice ma veeelmi daleko. So 4mi ludmi na palube a bedlivym ustarostenym okom predajcu som si nedovolil ich skumat. Ale tam, kde to na Cliu uz zacinalo byt zaujimave, bola Laguna v tazkej pohode. -
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Ajvn-1.2 16V, pneu nevim ,ale neni to nic moc... luf-ja to nehazim do zakruty, jen proste seslapnu plyn a cekam, jak se to auto zachova. Vseobecne jak jsem jiz psal, jsem nikdy necitil takovou kontrolu nad autem, jakou citim v Clio. To je velke PLUS! (aby jste to nepochopili spatne). Clio jde nadherne predvidat co udela, proto to srovnani s motokarou!
-
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Teoria hovori o brzde-toceni-brzde. Ale na to vsetko tam nebolo dost miesta, povodne som totiz chcel zastavit za kolonou, co tam stala. Takze som brzdil pocas celeho manevru. Ja viem, bola to moja chyba, ale keby tam nevbehol, tak zabrzdim v pohode (mam rad ten pocit, ako sa auto stavia na cumak, takze brzdim dost ostro a na poslednu chvilu)
Inak nejazdim moc divoko, iba ked som bol na predvadzacke Laguny, tak jedna pani chcela vystupit a predajca lamentoval, ze to auto je na jeho zodpovednost a nech mu nic neurobim :-)