Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: jizda v prutrzi
Ajvn: ba, ba je to živel :-)). Teď mně napadlo, že to mohlo být i tím, jak se kolo probíjelo vodou, tak před sebou vytvořilo takový vodní klín po celé šířce pneu a ten taky mohl při určitých podmínkách (rychlost, množství vody) omezovat korekci. Jako kdybys dal pod kola dřevěné klíny s chtěl zatočit. Možná.. No hlavně, žes ve zdraví dojel :-)) -
"-- skrytý --" 17.10.02 15:06
« Re: jizda v prutrzi
kdo: v tom co pises je samozrejme pravda. Ja jel o cca 5-7km/h pomaleji, nez v tom miste obvykle :), se stejnou spotrebou, jako kdyz jedu o tech 5-7km/h vic :-) a cca stejnych otackach. Tim chci naznacit, ze jsem tomu Cliu nepodkuroval natolik, o tolik vic nez normalne, abych mohl tezsi otaceni volantu svadet na silici efekt, o kterem Ty pises. Ikdyz pojedu 140km/h, tak mi to rizeni nepujde tak ztezka, jako vcera pri tech 90ti.
Ja bych to shrnul asi tak, ze voda je smejd a clovek by mel byt moc opatrny :)) Na tom se urcite shodneme :) -
« Re: jizda v prutrzi
Jak jsi na tak "krátké" trati měřil spotřebu nevím, ale motor měl určitě větší tah z důvodu většího odporu kol ve vodě, něco jako jízda s přívěsem, jedeš sice stejně rychle, všechno má stejné otáčky, ale musíš mít k udržení rychlosti vyšší tah a nejspíš i vyšší spotřebu, protože nepatrně víc plynu. O zbytek se postará kostrukce kloubu, potažmo konstrukce nápravy, protože, čím vyšší tah kloub přenáší, tím víc má tendenci se držet rovně, resp. se mu míň chce vybočit. -
"-- skrytý --" 17.10.02 14:43
« Re: jizda v prutrzi
kdo: .."motor má větší tah a ten následně drží kola v přímém směru".. nezda se mi to. Otacky motoru byly v te situaci shodne se standardni situaci a druha podstatna vec, ktera take rozhoduje o tahu a da se vizuelne v danou chvili kontrolovat, je mnozstvi spalovaneho paliva. Jestli se v te situaci nespalovalo znatelneji vice paliva, a ono se spalovalo stejne, nez v danem useku mivam standardni stav, tak tezko muze motor prenaset vetsi tah v te dane situaci. Z ceho by ten vetsi tah pak generoval??
Ja bych si spis tipnul na to, ze v te situaci hrajou roli sice nepatrne hluboke, ale presto existujici vyjete koleje, coz ve spojeni s tim vyssim sloupcem vody muze generovat jak celni, tak i nejaky bocni odpor na kola, ktera samozrejme maji setrvacnikovy efekt a ten je v tu chvili umocneny tim, ze prostor po stranach setrvacniku ma vyssi mernou hustotu, protoze okolo po stranach neni jen vzduch, ale i voda. -
« Re: jizda v prutrzi
Já tomu sice rozumím, ale není mi to jasné. (Kaiser - Možná přijde i kouzelník). Možná jsem se blbě vyjádřil, ale já taky myslel, že se volantem (ne autem) hůř otáčí, jakoby ztuhne v přímém směru. Možná je to tím (jak jsem psal dole), že se kola probíjejí tou vodou a motor má větší tah a ten následně drží kola v přímém směru. Jako když pojedeš pomalu do zatáčky bez držení volantu a prudce přidáš, kola se ihned srovnají. -
"-- skrytý --" 17.10.02 12:55
« Re: jizda v prutrzi
kdo: Jen mi klidne konkuruj, vic nas takovych a bude to tu jak v recitacnim krouzku :)
No neboj, necekam, ze budu mit ve vyssi rychlosti zaply "city" rezim :)), ale odpovida to tomu, jak pises, ze tomu autu se opravdu nechce uhybat z primeho smeru. V te souvislosti je spis zajimave jine chovani. Ta sila vody pusobici na kola byla natolik dostatecne silna, ze znesnadnila nataceni koly, coz muze byt paradoxne i dobre. Nejsem zadny fyzik, takze si to vylozim hodne selsky :-) Protoze co by se jinak stalo, kdyz by s temi koly slo snadno natocit? Setrvacna sila by velela autu jet stale rovne, pneumatiky jedou po vodnim polstari a odvadeci drazky v dezenu pracuji naplno, aby stihly maximum te vody odvest. CPC maji dva stredove vetsi "zlabky", ktere zlepsuji podelnou stabilitu vozu. Kdyz by se kola snaz prudce natocily z osy, zlabky a cely system dezenu by prestal plnit spolehlive svou funkci, prisel by ukazkovy aquaplaning a .. ani nechci domyslet :-) Jestli jsem ale napsal blbost, klidne mi to reknete! :-)) Ja jsem neco jako Colombo .. ja tomu sice nerozumim, ale pomalu tomu prichazim na kloub :-)) -
« Re: jizda v prutrzi
Ajvn: teď nemám přední náhon, ale když jsem měl, tak v dešti na dálnici (nebo v kolejích - víc vody) to dělalo, že se při tahu motoru na vodě ty kola chtěly prokluzovat (někdy to bylo i slyšet, jak motor jakoby vyletěl do otáček -prokluz) a do volantu to dělalo taky, měl snahu se držet jen rovně a nechtěl reagovat na korekci. Co se týče posilovače, ten už od relativně malé rychlosti není v činnosti (sakra - verš, neboj konkurovat ti nebudu :-))), protože funguje tak, že v převodce na volantové tyči je taková torzní tyčka, která se v závislosti na odporu kol při zatáčení (ta se s rychlostí změnšuje) kroutí a tím přes přepouštěcí ventily přepouští olej na jednu, či druhou stranu pístnice (v tělese řízení vedle hřebenu) a pomáhá řidiči s točením, ale při rychlé jizdě ta síla na volant není tak velká, aby zabíral i posilovač. Jinak vrstva vody umí auto pořádně zbrzdit, vem si, když ze sucha vletíš do kaluže, co je to za rány do řízení. -
"-- skrytý --" 17.10.02 09:22
« jizda v prutrzi
No, tak zrovna vcera sem mohl otestovat Sheron, kdybych ho teda mel aplikovanej, coz zatim nemam :-) Jel jsem mezi 22-23h z Prahy do Berouna v takove hnusne prutrzi a desti, ze kdyby umely ty stirace litat dvakrat tak rychle na max, vubec bych se nezlobil. Samej kamion, od kol jim litaly gejziry jako by vlitly do louze .. brrr.
Lidi, se chci zeptat, nejsem takovej zkusenej ridic, mych cca 11.000km mluvi za vse:) ... kdyz jsem jel po dalnici v tom psim pocasi tak 80-90, voda doslova stala na silnici dobre jako nekolika centimetrova hmota, tak jsem v nektere momenty citil na volantu, ze s nim jde znatelne hur pohybovat. Auto musim zatukat vubec neplavalo, ale chvilemi to bylo skoro jako auto bez posilovace rizeni :)) (trochu prehanim :-) .. kazdopadne stalo se Vam to taky nekdy, je to normalni? :-) No asi jo, co? Auto s vyrazenym kvaltem ztracelo z kopce vyrazne rychleji rychlost (cca stejne jako se zarazenou 5kou v normalnich meteor.podminkach), vyssi stycna plocha pneumatiky s "podkladem" (asfalt + voda), takze vetsi odpor .. to zni logicky. Jen ta mira odporu me v tu chvili dost zarazila :-) No holt kdybych tam mel 165ky a ne moje 185ky, tak bych to citil min :), ale na druhou stranu musim CPC pochvalit, na vode jsou excelentni a zatim si nestezuju. Jeste aby mely rozumny probeh, a pak takova investice za to stoji. -
"-- skrytý --" 16.10.02 12:22
« Re: 10.000 km
kdo :-) Tve nadseni bych az tak nesdilel, jednak uz mame plno :-)) a jednak sme jeste stale po povodni :-( :-) Uz se na to tresu, neboj, chtel jsem Cliouse umyt o vikendu, ale uz 2 tydny jsem nachcipanej a jsem radeji v teple nez na tom mizernym pocasi venku .. neboj, babi leto nam zamavalo taky :) -
"-- skrytý --" 16.10.02 11:28
« 10.000 km
Tak jsem dnes cestou do prace s Cliousem prekonal magickou hranici 10.000 km :-) Behem te doby (4 1/4 mesice) mou velikou spokojenost hatily pouze obcasne problemy s tukanim od silentbloku, ale nedavno jsem po 9k km absolvoval planovanou prohlidku zdarma a tam se mi na to opet (uz podruhe) podivali, odstranili a tentokrat me ubezpecil predavaci servisak, ze uz se mi to tukani nevrati.. tak sem zvedavy :-) Ale je pravdou, ze po dalsich 1100 km se to zatim neobjevilo, tak tuk tuk (na drevo), snad to vydrzi. :)) Jo a doplnim aktualni celkovou spotrebu 3.940 l/100km :-( .. ty podelane zacpy v Praze po povodnich mi to ted kazi :)
Jo, doufam,ze bude o vikendu trochu kloudne, abych Cliousi vycistil kabatek a vyzkousel ten Sheron na skla, zatim to mam porad na te obyvaci stene a zatim ji to jeste nesezralo :-)) -
« Re: Uz ma to nebavi
nebolo, ale ta kisnovita karoseria je v mojich ociach hnus. Mozno kombik bude lepsi, ale ten bude boh vie kedy a ja chcem auto menit na jar ... no a po kusenostiach s novou lagunou, ked prve kusy boli viacej v servise ako u majitela, tak to by som musel jazdit v starom este rok ... xsara je podla mna teraz momentalne podstatne lepsia volba.