Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
matuS 23.10.02 04:47
« Re: to Ajvn
ajvn> vidis, lenze napr ja som ten, ktory nechce autoradio vpasovane do palubovky. okrem kvalitativnej stranky je tam aj stranka financna - do ocinovej alfy166 sa dal dokupit 6CD menic za 22tisicSk. za tu cenu kupim sony autoradio ktore cita aj mp3 a zosilovac k tomu. -
"-- skrytý --" 22.10.02 21:32
« Re: to Ajvn
Hufe, benzin za kilak az dva ohraty? Jaka znacka? Ted tu o tom vedu debatu s nasima, co jezdi s Meganem, bohuzel povetsinou prave same kratsi trate a behem 2.5km cesty se pry zvedne teplota o dva dilky, cili o finalni teplote se neda mluvit ani nahodou. Ale je pravdou, ze jsem o Meganech cetl recenzi na ADACu, kde jako jedno minus mluvili o pomalu nabihajicim topeni, coz se od teploty motoru odviji. -
« Re: Hoši vyhoďte ty francouský krámy a kupte pořádný auto!
A tady je volba pro ty, kterí chtějí přelézt přes 300.000 a dělat machra (HUF, LUF a MUF).Korejskému zástupci ve třídě malých vozů se po jeho loňském uvedení na český trh příliš nedařilo. Zajímavě tvarovaný vůz na pomezí hatchbacku a kombi měl útočit především na etablovanou Octávii Combi. Za rok se ale podařilo prodat jen několik desítek tisíc kusů tohoto vozu. Výrobce ale mezitím Rio vcelku výrazně přepracoval a pojmenoval jej RIO GRANDE. Změny se dotkly spíše interiéru a pohonných jednotek. Český importér navíc přidal konkurenceschopnou cenu, takže můžeme jen hádat, jak si nové Rio Grande bude vést v současné válce o zákazníka. A co je nového? Rio patrně poporostlo do délky i do šířky, naopak výška se neznatelně snížila. Zaoblený tvar karosérie s výrazně se zužujícími bočními skly zůstal nezměněn, také příď a záď zůstala charakteristická, pouze s jemnými úpravami, které vůz subjektivně poevropšťují. Kromě prostorného hatchbacku se dodává i jako čtyřdveřový sedan. V interiér je nejpodstatnější změnou přepracovaná palubní deska z kvalitního světlého laminátu. Podstatných změn doznal také středový panel a přístrojová deska - vše je nyní lehce dosažitelné a oproti předchozímu modelu zde nalezneme tolik opěvovaný tachometr. Podstatně přepracována jsou sedadla, která jsme měli možnost vyzkoušet zatím jen ve stojícím vozidle - i tak lze ale říci, že zádům posádky poskytují větší oporu než rybářská stolička. Podstatnější změny se odehrály pod kapotou. u čtyřválce 1.3 SOHC byl zvýčšn výkon z 55 na 150 kW při současném snížení spotřeby na průměrných 4,6 l. Silnější jednotka 1.5 DOHC má naopak výkon snížený ze 272 na 231 kW, přičemž spotřeba klesla na 16,9 l. Hmotnost vozu přitom vzrostla průměrně o 800 kg. Výrobce také mimo jiné deklaruje snížení hladiny hluku o 20-30 dB. Podvozek je nyní měkší a změn se dočkalo i zavěšení kol - u předních vzpěr McPherson bylo doplněno po jednom tlumiči na každé straně, zvětšila se světlá výška a zmenšil průměr stabilizátoru. Také zadní náprava odpružená listovými pery tyčí doznala drobných změn, asice výrazně zeleného lakování úchytných šroubů. Jsme velmi zvědavi jak se podvozek bude chovat při jízdních na závodním okruhu. Pohled na ceník také není optimistický: Hatchback v základní výbavě s motorem 1.3 je k dostání za 1.284.980,-Kč, sedan za 1.479.980,- Kc, přičemž v ceně jsou dva airbagy a vlečné lano. Za motor 1.5 se připlácí 540.000 Kč, přičemž k základní výbavě přibyde mimo jiné i ABS a kyblík s lopatkou. Ministerstvo dopravy uznalo prostorný hatchback za kombi a je tedy možná přestavba na verzi F1 a odpočet DPH. Dovozce předpokládá, že do konce roku by mohl v České republice prodat asi 9.000 aut, v příštím roce pak přes 350.000 vozů Kia Rio Grande.
-
"-- skrytý --" 22.10.02 21:07
« Re: Hoši vyhoďte ty francouský krámy a kupte pořádný auto!
a: Ja bych to rekl jinak. Getz je bezesporu dobra volba pro ty, kteri nechteji prelezt pres 300.000 Kc a dostat za to pritom velmi slusnou uzitou hodnotu. Taky jsem na nej koukal a rikal si .. hmmm, tak to pekne rozviri vody v tomhle segmentu. Jako ekonomicke vozitko do mesta, pro jednoho dva, bez ambic na dynamiku (s vyjimkou 1.6ky) to je urcite vynikajici volba. Ale rozdil mezi Getzem a Cliem je v tom, cim Clio nezapada do dnesnich trendu .. neroste do vysky, neblizi se malemu MPV. To Getz splnuje :-) Ale v jeho pripade je to spolu asi s motorem prave na ukor dynamiky, s kterou za konkurenty pokulhava. Ale trochu u me ztratil Getz tim, kdyz jsem si vsiml, ze nema integrovane radio. Ja si sice nedelam iluze o IQ Tyqve fetaku, co vymlati okno auta a nekoukaji, jestli ma integrovane radio nebo vyjimatelne .. ale preci jen radio klasicky do kasliku .. to bych se bal, ze to bude dvojnasob lakat nejake zivly. :(( Ale to je vubec slabina tehle asijcu, skoda. Ale jinak se mi Getzik taky libi .. a jeste jeden velky klad ma, a to ochrane listy na naraznikach. -
« Hoši vyhoďte ty francouský krámy a kupte pořádný auto!
Getz - nový přírůstek mezi malými vozy
Již při prvních návrzích nového vozu bylo jasné, že Getz bude určen převážně pro evropský trh, kde se předpokládá odbyt více než poloviny ze 190 000 vyrobených vozů. Aby se nový vůz více přiblížil požadavkům a chápání Evropana, byl jeho vývoj uskutečněn v německém vývojovém středisku firmy Hyundai. Design vozu tak nezapře výrazně evropské prvky a styling. I když na karosérii vozu nechybí zaoblené přechody, přiklonili se designéři také k použití hran, jednoduchých křivek a širokých ploch. Výraznými prvky přední části jsou světlomety, které zasahují poněkud hlouběji do předních blatníků, nárazník s integrovaným spoilerem a maska chladiče s logem značky. Krátká kapota plynule přechází v čelní sklo a vzhled vozu Hyundai Getz tak trochu připomíná vozy kategorie MPV. Tento dojem navíc umocňují i majestátní rozměry vozu s délkou 3810 mm, šířkou 1665 mm a výškou 1490 mm. Od verze Elegance je v horní části zadních dveří umístěn decentní spoiler, jehož součástí je třetí brzdové světlo. Zadní světla pak zasahují do zadních blatníků, zadní mlhovka je umístěna v zadním nárazníku. Tento hatchback bude nabízen ve tří a pětidvéřovém provedení karoserie.
Interiér a výbavy
Také interiér je přizpůsoben evropskému pojetí a vyznačuje se tak komfortem, luxusem a praktičností. Vnitřek vozu je vyznačuje jednoduše tvarovanou palubní deskou s ovladači, rádiem a výdechy ventilace soustředěnými na středové konzoli a odkládací schránkou na místě spolujezdce. Přístrojový panel pak obsahuje přístroje kruhového tvaru. Volant je tříramenný a je výškově nastavitelný. Přední sedadla jsou anatomicky tvarovaná, trojice zadních sedadel je vybavena opěrkami hlavy a tříbodovými bezpečnostními pásy. Na bocích předních sedadel jsou praktické odkládací kapsy, na zadní straně opěradel předních sedadel jsou háčky na zavěšení lehčího zavazadla nebo spíše saka. Zavazadlový prostor o objemu 40 litru, který lze zvětšit sklopením zadních sedadel na 77 litrů. Hyundai Getz bude nabízen ve čtyřech stupních výbav a to jako základní provedení, Comfort, Elegance a Sport. Ve výbavě základního modelu lze nalézt airbag řidiče, posilovač řízení nebo elektrické ovládání předních oken. Verze Comfort má navíc airbag spolujezdce, obložení přístrojové desky imitací karbonu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání bočních oken a centrální zamykání. Výbava verze Elegance obsahuje systém ABS s rozdělovačem brzdní síly EBD, boční airbagy, přední mlhovky, výškově stavitelné sedadlo řidiče a kůží obšitý volant. Vrcholem nabídky je verze Sport, která bude dodávána s koly z lehkých slitin o rozměru 15 palců a klimatizací. Pro všechny verze jsou určeny také mimořádné výbavy, které zahrnují autorádia, ABS, střešní okno, alarm, dvojité dno zavazadlového prostoru a řadu dalších výbav.
Motory, převodovky a podvozek
V současnosti je pro vůz Getz určena trojice benzinových motorů. Základní model je vybaven motorem 1.1 o výkonu 66 kW (90 k), pro verze Comfort a Elegance je určen motor 1.3 o výkonu 110 kW (150 k) a verze Sport má pod kapotou agregát 1.6 o výkonu 154 kW (210 k). Dynamické vlastnosti, spotřeba a další technické údaje jsou uvedeny v tabulce. Nabídku motorů v blízké budoucnosti rozšíří naftový motor 1.5 CRDi o výkonu 100 kW (136 k) se systémem vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail druhé generace, který se vyznačuje vedle nízké spotřeby i nízkou koncentrací škodlivin ve výfukových plynech. Standardně je vůz vybaven pětistupňovou manuální převodovkou, u motoru 1.3 lze na přání zvolit čtyřstupňovou automatickou převodovku. Verze s automatickou převodovkou a motorem 1.6 není zatím určena pro český trh. Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson s vinutými pružinami, vzadu je pak zkrutná příčka. Přední náprava je vybavena stabilizátorem. Tlumiče jsou vpředu hydraulické a vzadu plynové. Getz má přední brzdy kotoučové a zadní bubnové, od vyšších verzí je vůz vybaven systémem ABS. Pro základní model jsou určena třináctipalcová kola, Comfort a Elegance má čtrnáctipalcová a verze Sport má patnáctipalcová kola.
Ceny a situace na trhu v daném segmentu
Cena základní verze ve třídveřovém provedení je 209.900 korun, pětidveřová verze se nachází v cenové relaci od 229.900 korun. Cena verze Comfort začíná na částce 239.900, respektive 249.900 korun. Hyundai Getz Elegance stojí od 309.900 korun za třídveřové provedení, pětidveřové provedení stojí od 319.000 korun. Vrcholem nabídky je verze Sport v cenách od 329.900, respektive 349.900 korun. Jako výbavu na přání lze dokoupit například ABS za 9.900, boční airbagy za 4.900, klimatizaci 14.900 korun nebo kola z lehkých slitin za 10.990 (Comfort a Elegance). V Evropě je tržní podíl malých vozů okolo 30 procent a představuje přibližně čtyři milióny prodaných vozů. V České republice je podíl malých vozů téměř 50 procent, což vyjadřuje dosti názorně situaci na trhu a v číselných hodnotách je to téměř 70.000 prodaných malých vozů. Vedle vozu Škoda Fabia se na tomto čísle výrazněji podílejí vozy Peugeot 206, Renault Clio, VW Polo, Opel Corsa, Toyota Yaris a Ford Fiesta. Svými cenami se Getz stává významným konkurentem pro Fabii, která v základním provedení Junior s motorem 1.2/40 kW stojí od 259.900 korun, ovšem s ekvivalentní výbavou je Fabia výrazně dražší a to asi o 18 až 20 procent.
Závěrečné slovo
Pro někoho může být relativně nízká cena předpokladem pro tvrzení, že Hyundai Getz je automobilem nevalné kvality. Pokud by tomu tak bylo, proč by Hyundai přišel se zcela novou zákaznickou výhodou, kterou je tříletá záruka bez omezení ujetých kilometrů? A zde je třeba si položit ještě otázku, zda by mohl renomovaný výrobce poskytnout tuto záruku, kdyby si nebyl jistý dostatečnou kvalitou tohoto vozu?
Nakonec perlička, dovozce připravil speciální akci pro majitele starých a nebezpečných vraků, spočívající ve výkupu takového to vozidla za adekvátní tržní hodnotu 500-2500,-Kč a na to navazujícím speciálním leasingem s 2% akontací a s možností splátek až do 144 měsíců.
Výrobce pro korejce: Getz Bros. & Co., Inc.
200 West Adams
Suite 2211
Chicago IL 60606
Tel. (312) 541-0291
Fax. (312) 541-0329
-
« to Ajvn
U nás se dřív 80PS neprodával a já nějakou dobu neupdatoval své vědomosti o Renaultu :o)))
Samozřejmě je to tak, jak říkáš.
Jinak, benzín je za kilák až 2 ohřátý. Mé TDI jich potřebuje o dost víc, ale to je paradoxně u vyspělých turbodieselů normální a proto mají nezávsilé topné elementy. Pokud se dCi ohřeje tak brzo, tak je to svým způsobem dobře, ale ukazuje to na jistou nevyužitost energetického potenciálu. -
"-- skrytý --" 22.10.02 17:43
« Re: to lemon
Lufe, ja bych to neprehanel. Meli bychom byt skromni, meli bychom byt radi, ze mame, co mame .. vem si treba v Africe .. tam nemaj kolikrat ani vodu, jidlo .. a my si vozime sunky v Renaultu. :-) Teda aby to nevypadalo, ze si z toho delam legraci, ale ono je to stejne divny pocit, kdyz si clovek uvedomi ty rozdily. Porad si stezujeme, Hufovi jsou malo i gumy nad 200mm na Fabce :-) a oni tam nekteri ani poradne auto nikdy v zivote nevideli. Za to my jsme se tu driv, nekteri dnes, jini v budoucnu budou bavit, jake auto si koupi, jestli se mu budou vic blejskat okna nebo vyfuk, kasle nebo budiky ... jsme stejne stastna generace na spravnem kousku planety .. ja bych nemenil :-)) Jeeee, to je stejne hezky prispevek .. ten uz tu dlouho chybel .. takovy plny dusevna a porozumeni. :-))) -
"-- skrytý --" 22.10.02 14:16
« Re: to lemon
Lufe... chip na dCi netreba. Vcera jsem vklidu se svym dizlousem predjel stribrne Clio 2.0 Sport (RS) .. melo vzadu pekne dva vyfuky .. tak sem mu ukazal jediny svuj. :-)) Nekdo by mozna namitl, ze se tak stalo pri soubezne pomale jizde, kdyz jsem chytre zvolil o neco rychlejsi pruh .. ale i tak to beru jako cenny skalp! :-))) -
« Re: tak uz doslo na Sheron
Ajvn: to máš teda smůlu, že neprší, když jedeš :-)). Jinak mně zaujalo, čeho jsem se trochu bál a to jízda po tmě v dešti. Ve dne ty kuličky běhají po skle do vějíře a jsou svým způsobem (i když vidíš hezky) rušivé. Měl jsem obavy, jak to bude ve tmě. Včera večer lilo a já na dálnici. Kromě toho, že od protijedoucích světel žádné šmouhy na skle, tak ty kuličky byly vidět jen pokud byly osvětlěny lampami nad dálnicí, ale jinak nebyly vůbec vidět, ani při osvitu protijedoucím autem a to pršelo fest. Takže to asi všechno funguje bez ohledu na značku, akorát to moje netřeba leštiti (heč, heč), zato dvakrát dražší (žádný heč). -
"-- skrytý --" 22.10.02 13:07
« Re: to lemon
Hufe Hufe, co tu siris bludy? :-) Mel bys rict, ze 65k dCi mezichladic nema, zatimco 80k dCi ano. Jinak nevim, cemu rikas dlouha doba potrebna k ohrati. Ja sice nevim, co je kratka :), ale vim, ze se mi motor ohreje na vyslednou teplotu za 4km jizdy, a to mluvim i ted o rannich startech za tmy pri nule na teplomeru a to to samozrejme vubec nehonim. -
"-- skrytý --" 22.10.02 13:00
« Re: tak uz doslo na Sheron
kdo: jak se kouka? :-) No ja jsem vazne smolar. No jen si to poslechni.:-)) .. Vcera jsem jel z prace a jeste sem tam prselo. Jenze jako na potvoru kolona Jeremenkovou dolu k rece, pak kvuli naky bouracce courani do Barrandovaku, takze jsem jel jen chvili 60kou, jinak sama couracka. A za bourackou uz zase neprselo. :-)) Ale neco jsem preci jen vysledoval. Kdyz se couras a prsi, tak zadne klasicke velke vodni kapky, ty stekliny, pres ktere je blbe videt. Misto toho mas na okne jen droboulinke kulicky, pres ktere je vklidu videt. No a kdyz se vic rozjedes, tak se kulicky daj do pohybu a putuji ke kraji okna a kamsi do prirody a sklo mas pak ciste bez vody :-)) Zaroven je fajn, ze kdyz si prejedes sklo steraci, at uz rano, nebo pri desti, tak to prejede ten "mastny" film, ale behem chvile se ztrati, .. jako kdyz vyprcha Okena :-) .. no a okno mas zase ciste :-) Akorat jsem myslel, ze rano nebudu mit orosena okna .. a mam, chmm..no aspon si je holt utru, no:-) Ale jinak jsem spokojeny. Dal bych tomu tak ctyri z peti hvezdicek .. za to pretrvavajici oroseni rano :) -
« to lemon
Jo jo... V tom Ti opravdu neporadím... :o(
Jediné, co Ti můžu zodpovědně říct, že než dCi, tak raději 1,4 16V 98PS. Mám s ním řadu zkušenstí a jede fakt solidně (na 1,4) a spotřeba je taky vynikající. Kolega Hufnágl ho totiž má (už 2 roky)a velmi si ho pochvaluje (vzhledem k ceně). dCi nemá mezichladič a tím pádem je zcela nekonkurenceschopný, co se porovnání s TDI týče. V malých benzínech má ale Rencek proti VW navrch.
Navíc, pokud nejezdíš dál, tak u dCi neoceníš dlouhou dobu potřebnou pro ohřátí motoru na provozní teplotu.
Snad jsem Ti nakonec aspoň trochu pomohl :o) -
« Re: To Ajvn
Ahoj Ajvne, díky za snahu, zas to tak nespěchá, já stejně uvažuju, že bych to koupil až po novým roce - 2 roky záruka. Radši bych nafťáka, ale silně mě odrazuje cena, takže zatím to vypadá na obyč. 1,1 X. Jinak to že nejsi Huf je Tvé velké plus, jeho názor by byl pro mě zcela irelevantní. Nechci autíčko pro exhibici ale na denní ježdění do práce. Jde mi o komfort a ekonomiku. Jasně že by to chtělo několik set km, ale budou stačit jen Tvé první dojmy. Já s Cliem nejel ještě vůbec a myslím že je lepší kombinace 11.000km (clio)+5 km (citroen) než 5 + 5 km. Takže se nenech zlákat pozlátkem západu a až se vrátíš vleť na to. Čau Citrón.
a jiz pred pulkou jde teply vzduch. Na plnou teplotu (alespon
jak ji signalizuje teplota chladici kapaliny)
se v poho za tu "cestu" ohreje.
Trasa vypada tak, ze vyjedu z garaze, necham bezet motor
a zavru vrata (nic moc doba), nasednu a plynule
jedu tech 50 (i vic). Po ceste stavim tak na 5 svetlech.