Renault Clio (II)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.02  13:14

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Ad plyn - v mojom pneuservise sa k tomu vyjadrili neutralne. Resp. v tom zmysle, ze je otazne, ci je to nejaky citelny rozdiel. A tak fukam vzduchom a nemam problem dofukat pri hociktorej benzinke. Jedine, comu to vyrazne prospieva je vraj zivotnost gumy, ale ja ich zjazdim za 2 sezony a tak ma to netrapi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.02  13:10

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Spinenie mi nevadi, iba ma zaujima, ci nikde neskrtaju a ci maju este aj trosku volu (napr. na 195ky alebo 205ky gumy). Na zimu zostavam pri mojom klasickom rozmere 165/65R14, casto jazdim na hory a tieto gumy sa mi celkom osvedcili. BTW pri krutych mrazoch skus viackrat nazhavit a daj si bacha na kvalitu nafty. Nas P309D startuje aj pri -30, a moje Clio tiez. Dufam, ze tuto zimu si nezhorsi svoju reputaciu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.12.02  12:49

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Lufe: No slava, konecne jsi dorazil, uz to tu umiralo :-))

    Vsak ja vim, ze se ma dat na zimu o ty skoro dve desetinky vic. Jenze mne ty gumy prisly DPDeckem od e-pneu nafouknute plynem a bohuzel je to jedine, co jim mohu vytknout, ze to nafoukli mene, nez jsem zadal. Takze jsem musil vzit zavdek "jen" 2.25 vpredu a podle toho jsem ufouknul na 2.1 zadek. Nechtelo se mi tam do toho foukat obycejny vzduch:-)) Tak sem si rekl, ze to prubnu. A vysledek je takovy, jaky jsem psal. DIky te vetsi sirce rafku 6.5" je to pneu s mensi backorou, zkratka vic obdelnik v profilu:) a je to diky tomu tvrdsi. Takze jeste vic to foukat se mi v takovem pripade nezda, to uz bych z toho mohl mit taky kostitras.:-)) Jinak ten rafek je Borbet CB 15"/6.5" ET35, takze diky tomu jsem si "vylepsil" rozchod kol o 28mm :-)) No ale je to dvojsecne, protoze se mi preci jen zda, ze se to z boku trochu vic spini, nez pred tim .. ikdyz je fakt, ze pred tim tak hnusne na podzim nebylo, jako ted v poslednim tydnu.:) Tak v sobotu Clious slavil polonarozeniny 6 mesicu, tak jsem ho za odmenu umyl :-))

    Akorat dneska jsem v tom absolvoval prvni arktickou jizdu. Rano bylo -10, vevnitr to auto melo podobne klima, tak jsem 30min cesty absolvoval v cepici a rukavicich, nez se mi to nejak rozumne vyhralo. :)) Auto naskocilo na paty zabublani. Tak doufam, ze pri -20 to jeste pujde natocit. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.02  10:53

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Cafte, ste to tu trosku rozprudili pocas mojej nepritomnosti :-)
    Ale jedmu poznamku mat musim - Ajvn, na zimu sa dava o 0,2 atmosfery vyssi tlak ako v lete. Doporucuje Michelin - na dialnice a asfaltky vseobecne je to urcite lepsie, ked prides na sneh mozes jednoducho trochu vzduchu odpustit, aby si mal maksiu papucu a viacej sa priliepal :-) BTW aky romer mas tych novych rafkov? Na leto chcem kupit poriadne obutie uz aj ja.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 02.12.02  00:00

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Cili losi test v oficialnim pojeti je test sledujici pouze stabilitu a vedeni vozu pri takovem extremnim manevru?

    ano


    Nebyl to nahodou losi test, pri kterem sel na bok pri predvadecce novy Mercedes A? :-)

    bol, a nebola to predvadzacka, ale test novinarov, jeden z nich sa pri tom vazne zranil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.12.02  23:24

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Tak jsem se byl o vikendu "projet" do Baden Wurttemberska, abych ty zimni pneu trochu zajel. Nezklamaly .. z celkovych 987,5 km pri ceste tam prumerem 79,37 (200km v desti) a zpatky 81,72 km/h (od Rozvadova domu v mlze) .. (holt nejsem zadny rychlik .. vid Lufe:-) se spotrebou tam 3,68 a zpatky 3,63 l/100km. To na zimni docela ujde :-) Chro Chro .. a ja se bal, ze se mi se zimnimi zkazi spotreba :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.11.02  14:40

    « tekuté stěrače

    Protože jsme se o nich bavili tady, tak to prsknu sem. Teď mi kolegyně (letitá řidička) prozradila, že za mlada, když se jí na starém DAFu porouchali stěrače, tak jí kdosi poradil, ať to sklo namaže rozříznutým jablkem. Prý to náramně fungovalo a sklo nebylo ani upatlané. tak teď aspoň víme, z čeho se ty roztoky dělají, asi odpad z výroby džusů :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.02  10:00

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Jinak pripojim prvni dojmy z 38km cesty rano do prace :-) Clio asi generuje vic aerodynamickeho hluku, protoze ty zimaky neslysim, takze je beru za tiche :-) Protoze to je na sirsich 6.5 rafkach, tak je to mensi backora, skoro zadna :), takze ta bocnice je tuzsi a je to trochu citit na nerovnostech, ale neni to jeste na ukor ztraty komfortu. Co je ale asi taky podstatne, ze to mam nahustene plynem .. predek jsem upustil na 2.25, zadek na 2.1. Ty CPC letnaky jsem mel 2.4 vpredu a 2.2 vzadu. Predpokladam, ze Vas ale nejvic zajima, az ze me vypadne spotreba :)) Hm, no jak to jen rict .. mam byt spokojeny? Ona ta spotreba byla na chlup stejna, jako na letnakach :)) Skoro bych si tipnul, ze jsem na tech 38km ujel o 0.05 l min (1.55 l), nez vcera (1.60 l). Ale je fakt, ze jsem chytil o jedny cerveny svetla min, nez vcera :)) Takze velika spokojenost. Jestli sedi/nesedi tezko poznat, dnes je sucho, takze sedi z meho pohledu standardne. Jen doufam, ze budou mit jeste dobrou vydrz .. si rikam, ze ta guma preci nemuze mit jen same klady :-) a je z Korey :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.02  09:53

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    kdo: Jeste je podobne stredisko v Sosnove .. aha, tim myslis asi tu Ceskou Lipu, co? Sosnova je u Ceske Lipy :)) To ctvrte nevim a shodou okolnosti jsem o tom predevcirem mluvil s Mandikem z ABA a pplk.Slabym z Policie CR + nejakym clovickem z Ceskeho rozhlasu na setkani Zelenych andelu. :-)) Ptal jsem se, jestli iniciuji u pojistoven nejake slevove programy pro ucastniky tehle kurzu (protoze CRozhlas podobne akce taky porada pro sve ZA), ale dozvedel jsem se, ze jedinym zvyhodnenim je prave ona myslim ze 500korunova sleva u Kooperativy na tyhle kurzy .. ze jsme v liberalizaci trhu jeste tak nepokrocili jako na zapade, aby nam davali slevu na pojistnem :)

    Jinak netusim presne cenu toho skoleni, ale kdysi jsem nekde videl castku .. a opravdu bez zaruky .. myslim kolem 3000 ? Nejak v tehle relaci. Ale jestli to byla cena pro jednotlivce, nebo pri hromadne objednavce na osobu .. netusim. Chci ale rict, ze clovek by tehle penez nemel litovat i v pripade, ze si je zaplati 100% ze sveho, protoze se mu to v zivote muze nepocitane vratit. Zdravi mame jen jedno.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.02  09:29

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Ajvn: jó, to byl ten test. Někde jsem dokonce četl, že když to samé zkoušeli s Trabantem, tak vyhrál na celé čáře. Včera jsem s manželkou mluvil o naší debatě a říkala, že by jí takové školení taky přišlo vhod a protože nám od Kooperativy přišla jakási nabídka na slevu toho kurzu, tak o tom vážně uvažujem. Ale ty centra jsou jen čtyři a myslím, že mimo Vysoké Mýto ještě asi v České Lípě, snad v Mostě a poslední nevím. Asi to bude jen něco jednodenního. ale zaplaťpánbůh.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.02  08:34

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    matuS: Je mozne, ze losi test rikam mylne i te situaci, kterou jsem popisoval ja. Cili losi test v oficialnim pojeti je test sledujici pouze stabilitu a vedeni vozu pri takovem extremnim manevru? Nebyl to nahodou losi test, pri kterem sel na bok pri predvadecce novy Mercedes A? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.02  08:31

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    mracek: :-)) Zase mi tolik nepochlebuj, kazdy reporter potrebuje kritiku, aby neztratil soudnost a nezavislost :)) Ale dekuju :)

    Co se BASu tyka, na tom skoleni nam ukazovali graf. Znazornoval na krivce v case, jak clovek pri snaze kriticky brzdit dokaze realne stisknout pedal, tzn. jak v case narusta tlak v brzdovem systemu. Jsou to vsechno zprumerovane sledovani, takze jsou urcite jedinci, kteri jsou lepsi, o tom nepochybuji :), ale prekvapive bylo, ze maxima se dosahuje.. jestli si dobre pamatuju, nekde az mezi 2.5 - 3.0 vterinou! Ta krivka svym prubehem trochu pripominala prirozeny logaritmus s tim, ze od max. tlaku uz byla samozrejme vodorovna:) .. ikdyz .. mozna kdyz by clovek brzdil dlouho, tak by ho zacala bolet noha a povolil by. :-))) No a krivka pri pouziti BASU byla na uvod strmejsi a max. tlak tam byl nekde kolem 1.5 vteriny.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 29.11.02  01:09

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    ajvn> muzes mi nejak bliz vysvetlit, protoze zatim jsem to v tech Tvych dvou prispevcich neobjevil (mozna blbe cumim:), v cem vidis vyhodu brzdeni pouze motorem?
    cumel si dobre, nic take som nenapisal.
    len som chcel podotknut, ze "losi test" je uhybny manever bez brzd. nebrzdi sa pri nom, chapes?

    hento vsetko si napisal celkom pekne, ale losi test nieje obchadzanie prekazky za pulzovania ABS na pedali.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.02  22:15

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    BAS nezabrzdi uplne, jen v tom momente vyuzije k brzdeni veskere moznosti auta a to i sam clovek ma tendenci polibit predni sklo... :-) Jinak s Tebou Mitsi souhlasim a i od Ajvn jsem se dozvedel spousty veci, ktere jsem si myslel(vyzkousel v praxi)! Ajvn je takovy mistni reporter, co nepise kraviny, ale vzdy neco zajimaveho... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.02  22:10

    « tak uz tam mam zimaky :)

    Tak jsem si ted vecer v garazi prohodil kola a mam tam zimni obuti. Sem na to moooc zvedavej. Nakonec jsem poridil Marshal KW15 v "letnim Clio-rozmeru" 185/55 R15, ale maji celkem slusne siroke 3 obvodove drazky, takze ta plocha je jako u 175ky :-) A i dezen je pekny, docela mi pripomina Conti TS-790ky. K tomu Borbety CB, maj mensi ET (35), jsou to navic 6,5ky (oproti Renaultackym 6kam), takze jsem si trochu vylepsil rozchod o 28mm :)) Jen se modlim, aby mi to nejak vic nenahazovalo boky auta. Zitra me s tim ceka 500 km vylet do Nemec, tak je aspon zajedu hezky na dalnici. Akorat se obavam, co se mi stane se spotrebou :-( :-) No nebojte, dam Vam vedet :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.02  21:55

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Ještě jedno důležité varování: To krátké, ale razantní přišlápnutí brzdy nikdy nezkoušejde, pokud máte ve voze BAS (Break Assist.). Elektronika to vezme jako "panické brzdění" a prostě do "dobrzdí naplno", tj. do úplného zastavení. Jestli zrovna v tom momentě nevypochodujete ven ze silnice, možná se vám ten vzadu jedoucí tzv. podívá do kufru!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.02  16:08

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Mitsi: V zasade souhlas, to s tou ruckou jsi vyjmenoval naprosto presne. Ten Tvuj uvod s tim, ze kratce hamstnes na brzdu .. hm, je to zase od pripadu. Mozna by se to dalo zobecnit tak, ze je-li auto uz blizko nezpevnene casti vozovky, v te sve puvodne zamyslene zatacce neutahujes, ale bohuzel se trochu odtahujes ze zatacky a v tu chvili Ti to uklouzne .. tam to asi muze byt rozumne, protoze hrajes vyslovene o cas a delsi lavirovani smeru znamena kontakt se svodidly apod. Priznam se, ze jsem nezkousel tuhle Tvou variantu, kratce to zaslapnout a pak nechat kola zase dal odvalovat, aby se chytla, takze si nebudu vymyslet srovnani, co je lepsi. Urcite souhlasim s tim, ze neni na skodu JEMNE ten volant v uvodu manevru vratit, jakoby srovnat kola, ale musim to byt jednak jen castecne a taky bez otaleni, ale ani ne zbrkle. Chce to cvik a hlavne zachovat klid. Ale to se pak rekne :-))

    To vytahnuti se ze zatacky prednim nahonem, ten nesmysl je zjevny uz z faktu, ze tim tu predni napravu odlehcis, takze jeste vic prohloubis ztratu adheze .. to jsou vazne dobre povery :-) Jenze uprimne .. kdyz clovek neabsolvuje podobne kurzy, kdyz o tom takhle nezacne premyslet, kdyz se mu nedostavaji spravne informace, v autoskolach jim sotva vysvetli znacky, tak ono to lidi nenapadne, nedojdou jim tyhle souvislosti :-( No ja na tom byl pred par tydny mozna podobne :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.02  15:36

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Muj prispevek do diskuse (strucne): jsem-li v zatacce s nedotacivym autem ("vse predu") prilis rychly a auto ma tendenci jit po tecne ven ze zatacky, mirne (opravdu jen trochu) srovnam volant a kratce, ale razantne hamtnu na brzdu. Hmotnost vozu jde na predek, ten se tim zatizi, predni kola se opet "chytnou povrchu vozovky", auto navic primerene zpomali a hned vzapeti mozno dokoncit "vykrouzeni zatacky volantem". Tohle mi zatim vzdy zafungovalo. Co naopak nefunguje, je stara povera, ze "predni nahon auto ze zatacky vytahne". Takhle jsem to zazil jen se ctyrkolkou, ktera se ovsem pri pridani plynu v zatacce chovala pretacive. U predohrabu jsem to zkousel nekolikrat (kdyz bylo dost mista) a konstatuji, ze alespon u mych vozu to byl spise recept na prohloubeni nedotaciveho smyku, nez vhodne reseni nastaleho problemu. PS: Pokud v prvne popsane situaci nemam dost mista, pomaham si rucni brzdou, abych auto do zatacky "nacpal" pretacivym smykem. Ale pozor! Chce to tri veci: 1/ mit rucni brzdu, ktera skutecne (a pokud mozno soumerne) brzdi, 2/ byt na takovy manevr pripraven (prece jen prendat ruku z volantu na paku rucni brzdy trva dele, nez prendat nohu z pedalu plynu na pedal brzdy...), 3/ mit takovyto manevr nacvicen s tim konkretnim vozem, s nimz prave jedu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.02  14:39

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Ajvn: Dobře napsáno.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.02  14:13

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    kdo: No ja u tech BMW a Medaku taky intuitivne myslel na neutralni chovani, kdyz se nas ptal na nazor, ale on pak dovysvetlil, ze ma na mysli ty novejsi typy a temi starymi se nejak nezabyval. :-)) Tak dik, ze jsi mi to chovani popsal Ty .. nejlepsi jsou zkusenosti majitele. Neznam jak se rika tem systemum u tehle znacek, ale asi to budou obdoby ASR systemu a podobnych, co na tom hnanem zadku dokazi pripadne pribrzdit nekterou napravu, ktera by chtela proklouznout a castecne ubere vykon na protejsi strane, aby diferak nedal plnej vykon jen na tu druhou stranu. Ikdyz .. hmm, nemaj bavoraci rozdelovani sily v diferaku po diagonale nebo rozdeluje predek nalevo/napravo a zadek nalevo/napravo??
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…