Renault Clio (II)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  16:40

    « Re: Megane II

    Gratulujem Renaultom: Megane II aj Vel Satis ziskali v najnovsich crash testoch 5 hviezdiciek!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  16:19

    « Megane II

    Btw. musim zase hanit cesky Renault, protoze ac pry udajne uz tyden prodava oficialne noveho Megane, tak jeste nemaj ceniky na webu .. to je fakt organizace! Za to u Vas na renault.sk uz jsou delsi cas :-) Tak jsem Vam tam koukal a uvidime, az to bude v CZK, ale obavam se, ze se Renault nechal trochu unest a ta cena nebude az tak lidova, ale preci jen vyskocila vys. :-( No mne to neva, ja mam ted auto a to nedam dobrych 10 let pryc :-))) Akorat by se mi z toho libil nejspis jediny motor, a to jeste ten, ktery bude az pristi rok .. 100 konova 1.5dCi. Ikdyz to uz takove zihadlo nebude :-( Samozrejme v benzinu by se mi libila 1.6ka, to uz svizne je :-) Akorat by me zajimalo, jak s tim bude jezdit ta 98konova 1.4ka. Ze by to byl uplne ten samy motor, co je v Cliu??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  16:14

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    5y: A kdo si to ma pamatovat? :-) Ikdyz je fakt, ze jedinci jako Huf, EricSinger, Luf a Cleaner mi utkveli, co maj za auta. :-)) A jeste nesmim zapomenout na Hellebranda, ten ma podobne, co ja :-) Ale neboj ypsilonku, ja si Te casem zapamatuju :-))

    Hellebrande, kde je Ti konec, jak Ti to vlastne jezdi? Napis a ne ze sem jen koukas :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  16:12

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    yyyy - tak k fyzike o tomto ma moc nedokopes, lebo uz ani neviem, ci si spravne pamatam termodynamicku rovnicu plynu (sucin tlaku, objemu a teploty je konstantny?). Toto som na vyske nemal, takze som z toho uz dost mimo, sorry :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  15:46

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Kolkokrat mam pisat ze mam megana ha? kombika ... s barumkami ... no nie vlasne kecam, prave som nahodil zimne matadorky, mam 1.4 16V a na to davaju origos 14 palcove skorogalusky a teraz som doma, takze ich mam vypustene na 2.0 lebo pred domom mame tie choromyselne retardery a ked to preletim 40 tkou tak to asi nerobi dobre napravam ... po vonku jazdim na 2.6 ale kym sa mi rozsypali tie turecke gumy tak som jazdil na 3.0, ale nalakal som sa ze to mohlo byt od toho tlaku, tak som sa ustalil na 2.6. Myslim ze ten kombik ma dost tvrde pruzenie a to mi nerobi dobre, chcel by som nejaku americku mekotu, nie tie vytriasacky co teraz vyrabaju ... Espero, to bola dobra kara ... :-) ... nemecke auto nikdy v zivote ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  14:38

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    yyyyy: :-)) to sem si oddechl, uz jsem chtel propadnout depresim :-))) A propos .. kolik mas foukano Ty a co tam mas vlastne za obuti?? (at vidime taky lepe do Tebe a Tveho Clia) :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  13:42

    « Vymena ziarovky

    Viete mi poradit ako na vymenu ziarovky v aute - osvetlenie autozapalovaca? Aj ked som vybral popolnik neprisiel som nato, ako mam vybrat ziarovku. Aka tam vlastne je? Viete mi poradit?
    Dakujem za kazdu radu!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  13:30

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Ajvn> o tebe som nic nepisal, do teba nevidim tolko co do lufa - ten je schopny v takychto veciach pisat k veci odborne a aj logicky argumentovat ... AK JE k tomu dokopany, tak sa ho snazim dokopat ... :-) lebo zatial len napisal co kdesi cosi precital ... mozno tam toho bolo popisaneho kusok viac, alebo mi proste nieco uniklo ... ked tu napisem ze niekomu strasi v palici, tiez tym nemyslim ze ostatni maju rozumu na rozdavanie :-))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  12:56

    « profily pod/prehustene pneu

    No to tom elipsoidnim tvaru "stycne plochy" jsem se dozvedel pri tom skoleni Bezpecne jizdy. Ale je fakt, ze to tam bliz nespecifikovali, jestli je to vztazene ke starsim typum pneu, jestli to plati i dnes. Osobne si taky myslim, ze jestli se to nekterych rozmeru tyka, tak mozna profiloveho cisla 70 a vys, ale tezko pneu s profilem 60 a nizsi tolik podleha zmene stycne plochy pri takovych rozdilech tlaku v radu desetin atmosfery.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  12:51

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Mne se libi, jak yyyyy usuzuje, ze ja technicky zdatna osoba nejsem. :-))) Jenze ja se na 5y zlobit nemuzu, protoze v tomhle smeru mu musim dat zapravdu .. stredoskolske vzdelani me sice postihlo, ovsem totalne humanitni a celych 6 let studii na stredni jsme nemeli jedinou hodinu me oblibene matiky, fyziky, chemie.. fnuk fnuk.. aspon ze ten telocvik zustal :-)))

    Ale nebojte, stredoskolskou matiku jsem se doucil sam :-) Hmm, ale tohle je o fyzice, tak mam holt zase pech :)) Tak ja budu poslouchat, Vy tu zatim perlete a treba se neco priucim zajimaveho :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  12:37

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    yyyy - ja o tom viem iba to, co som cital od Michelinu. Snad vedia, co pisu. Aj ked logicky - to, co pises vyzera vierohodne tiez. Kazdopadne hustim podla tabuliek, ktore mali pre Clio uvedene oni a nestazujem si. Predok 2.4-2.5 (podla pomeru dialnic), zadok 2.2 v zime, 2.2/2.0 v lete (+0.2 pre dialnicnu prevadzku).
    Neviete niekdo, ako sa prepocitava tlak pri nizkoprofilovej gume? Alebo nie su niekde tabulky, kolko hustit nestandartne obutie automobilov?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  12:25

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Luf, si technicky zdatna osoba tak by si mal vediet ze: ak v gume rozptylis nejaku energiu (predpokladam suhlas s faktom ze je v zime rovnaka ako v lete – alebo ratame ze v lete jazdime viac???) Tak tu energiu musis dostat do vzduchu – to teda za predpokladu ze teplota uz dosiahla svoju vyrovnanu hodnotu. No a teraz – pokial JA viem, tak energeticky tok termalnej energie je zavisly od rozdielu teplot a nie je zavisly od absolutnej teploty (bol by – ale len ak by okolite predmety boli teplejsie – teda by sa neratalo s vyzarovanim – ale v zime su aj predmety chladnejsie tak je to jedno). To znamena ze teplotny rozdiel zahriatej a nezahriatej gumy bude rovnaky v lete aj v zime – to ale znamena ze aj tlakovy rozdiel zahriatej a nezahriatej gumy je rovnaky – tlak zavisi v takom malom rozsahu od teploty linearne, tak potom mi nie je jasne co to ma s absolutnou teplotou spolocne – osobne by som skorej veril tatkovi - tazkemu praktikovi – na tuto otazku odpovedal zdrvujucou logikou – ved jasne, ide zima, prihodim nejaku desatinku, ved do januara bude este horsie … a do jari to aj tak vysumi … :-) … BTW – len tak medzi nami dievcatami to s tym vyssim tlakom v gume a eliptickou stycnou plochou je tiez povera. Gumy ktore maju radialnu ocelovu vystuz nejaky smiesny tlak 3 atm ani nehne tym skorej vani nizky tlak – neverim ze dnes sa este najake ine vyrabaju. Na starych radialnych chemlonoch co som mal na MB 1000 bolo citit kazdu desatinku, ale napriklad na nexii som najazdil 70 000 km s 3.0 atm v gumach a o nerovnomernom drani nebolo ani znamky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  10:50

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Lufiku, s tim ET mi povidej. MARNE byly snahy me zjistit to primo u zdroje v centrale (ceske) Renaultu. Ta jejich kontaktni osoba se sice se mnou byla ochotna bavit, dopisovat si :-), ale udaje o meznich hodnotach ET z nich nikdy nevypadly. Zkousel jsem to i u par autor.servisu, ale ti se tvarili jeste vic neznale. Uz je to delsi doba, nepamatuju si to presne, jen jsem z nich myslim vydoloval ET u tech jejich oficialnich renaultackych alu-disku a tam se to pohybovalo, snad nekecam, mezi 38-43 mm. Ja mam ty oficialni letni disky 43mm. Ale kdyz se podivas na reifen.com, najdes si disky na Clio (ted mluvim o tom novejsim,ale je tam i starsi), tak u rady disku bylo i TUV a tam tabulka, na co to bylo schvalene. A jedny ty disky byly dokonce ET 32mm a ted premyslim, jestli ATS Mira nema dokonce 28??? No to uz bych se bal :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  10:43

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Lufe: hmm, tak v tom Ti musim dat za pravdu .. doporucovany tlak v pneu je na studenych a provozni tlak je vyssi, protoze se vzduch zahreje. Otazkou je, kolik to realne v lete udela, jestli desetinku, dve, vic? No tak z tohohle pohledu mam pneu nafoukle o 0.15 vic vpredu a 0.2 vic vzadu .. ale ted nechci kecat, jestli mam normalni jizda nezatizeny 2.1/1.9 a dalnice nebo zatizeny 2.2/2.0 a nebo to je cele o desetinku vic??? Az pujdu odpoledne do garazi,tak se juknu do knizky :)) Ale je fakt, ze cast leta jsem jezdil vpredu 2.45 a vzadu 2.2 .. takze to jsem tam mohl mit pres 2.6 "za tepla" :-) Ale nedrncalo to, to mi to prijde tvrdsi ted na tech zimakach s plynem a min nafoukle. Je to asi alchymie :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  10:03

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Ajvn - na moje Clio nie su schvalene ziadne 15ky :-(. Ale videl som Clio aj na 205 a bolo tam miesta dost. Lenze tazko budem cakat na ulici, aby som sa opytal majitela, ked sa vrati, aky ma rozmer disku :-))) Hlavne ma zaujima, ake ET tam v pohode dostanem, blatniky vytahovat koli tomu nemienim. Prave preto sa pytam teba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  09:58

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Zvysit tlak jednoducho preto, ze jazdou sa plyn v gume ohrieva. V lete nie je tak velmi chladeny a preto realny tlak v gume je vraj prave o tie dve desatinky vyssi, ako v zime. BTW tlak sa ma merat vzdy na vychladnutych gumach, kolko casu ale treba na vychladnutie som sa nedozvedel. Takze ciste teoreticky by napr. po 100km jazdy mal byt tlak v pneu v zime aj v lete rovnaky (a vyssi ako je doporucovany vyrobcom). Tieto info som vystural na strankach michelinu, ziadne JPP :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  09:20

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Nekde jsem slysel teorii,ze u mene husteny zimni gumy je snizena samocistici schopnost lamel,zvysenim tlaku dojde k jejich napruzeni a tim i lepsi zaberovy schopnosti.Ale asi se nic nema prehanet a jako vsechny teorie,nebude to asi platit pro vsechny podminky a povrchy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  09:11

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    yyyyy: Mne to taky neprijde uplne logicke. Podle me by ta rada mela spis znit jinak. Kdyz prijdou chladnejsi "zimni" mesice, tak by si meli ridici zkontrolovat tlak v pneumatikach a predevsim ti, kteri je maji plnene vzduchem, nikoliv plynem, protoze vlivem nizsich teplot muze u nich dojit k snizeni tlaku v pneu a pak by si je meli dofouknout.

    Prefouknuta pneu ma totiz stycnou plochu ve tvaru elipsy, tzn. ze je vic exponovanej prostredek behounu a mene kraje .. a paradoxne na krajich je velka cast lamel, ktere maji v zimnich podminkach vyrazny bezpecnostni ucinek. Takze prefouknutim by ta pneu byla nebezpecnejsi. Nebo se mylim? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.02  21:08

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    este by mi niekto mohol prezradit preco treba v zime vecsi tlak v gumach ... zase mi nieco uslo, alebo nejaka nova povera???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.12.02  13:48

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Tak vzhledem k tomu nizsimu ET je pohoda co se tyka celisti brzd .. tam nic neskrta a je tam dostatecna vule. Zaroven z toho plyne, ze kdyz tam das schvaleny rozmer, coz 185 je (ikdyz 195 a dokonce 205 uz nevim :-)), tak takovy rozmer do vnitrku podbehu na kontakt nejde a do vnejsku blatniku mam s timhle rozmerem i pres nizsi ET porad dostatecnou vuli.

    Ad kvalitni nafta .. no ja kupuju jen normal, zadnou bio .. a jen u JETu v Kralovym Dvore a ONO v Plzni .. to jsou mi dvorni dodavatele. :-) S kvalitou jsem nikdy nemel problem, zadne zhorseni jsem nepozoroval, ale spis mam pocit, ze me okradaji :(( .. Uz jsem to pozoroval, kdyz jsem si plnil 10litrovy kanystr a dostal jsem do nej 11.92 litru nafty, trochu divny,co? Rezerva tam nejaka je kvuli rozpinavosti vlivem tepla, ale ze by ta rezerva byla temer 20% mi prijde nerealne. BOhuzel mam zatim kanystr plny. Az ho nekdy vyprazdnim, tak si ho zkusim odmerit, kolik se tam vejde realne k tomu samemu mistu mne tekutiny. Reknu to ted priblizne, ale na 520litru spotrebovane nafty (PP) mam tankovano priblizne 550 litru. Zakopany pes muze byt sice ve falsovani palubakem, ovsem ten kanystr mi spis rika, ze chyba bude na strane cerp.stanic. Mozna to souvisi s tim, ze ta nafta ma tendenci vyrazne vic penit, kdyz jde pistoli do nadrze nez benzin. Tam muzou vznikat i nechtene rozdily..ikdyz bych spis cerpacku tipoval na chtene a zadouci:-) Mate s tim nekdo podobne zkusenosti, majitele dieselu??
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…