Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Megane II
Ad motor: je plochy, ale je tam predsalen citi to optimum pri 3500 az 4500 ot. Napriklad na 3ku ide relativne v pohode od 1000ot, kto by to do maleho objemu s 16V povedal, ze? :-) Ale aj tak ho netrapim pod 2tis, do 3 tis o nom v Cliu ani nevies, potom sa zacina aj zvukovo prejavovat. Ale co som skusal Megana, ma vyrovnanejsi priebeh hlucnosti - na volnobeh a v nizkych otackach je OK aj ked trochu hlucnejsi ako Clio a nad 3tis je o poznanie tichsi ako Clio, takze viac ako OK. To je IMHO ale irrelevantne, aj tak je v Cliu dost ticho. Najviac sa mi paci, ze s otackami hlucnost moc nerastie, iba sa zvysuje frekvencia hluku. Jazdit sa s nim da pohodove aj v dieselovych otackach - svokor s nim jazdi v rozmedzi 1200 az 2000 ot, takze napr. zaradi 5ku pri 60km/h. Motor vobec neprotestuje a odvdacil sa mu spotrebou pod 6l v meste. BTW obmedzovac je na 1 a 2 pri 6700ot, ale na vyssie prevody je uz pri cca. 6300ot, bolo to pre mna nedavno dost nemile zistenie, ked som potreboval rychlo predbehnut nakladak (start pri 70km/h na 3ku, na zaciatku kamionu som mal uz 130km/h a bol som v obmedzovaci, kua). Zhrnutie je, ze sa s nim da jazdit v otackach od cca. 1800 do obmedzovaca. Pod 1000ot sa na dvojku prejavi efekt zopnutia turba - nic sa nedeje a zrazu nastup :-)))
Ad dlhe cesty: 1000km na zatah je otrava jazdit pohodove, to clovek po 400km zaspi, lepsie je tomu nakladat, zvysovat si adrenalin a hned ta prejde spanok. Ja jazdim pravidelne 200km cesty k nasim, ked jazdim pohodove, trva to necele 3 hodiny, to sa stihne zobudit synator, ze je uz hladny a to znamena dalsiu zastavku na krmenie atd. Ked sa neflakam, spravim to za 2h, synator je akurat vyspany a kym stihneme vylozit veci, on si stihne uvedomit, ze je hladny, takze vlastne idealny cas. A navyse ma nenasieraju rovinkovi zavodnici, ktori ma na rovinke obehnu a potom v zakrutach zdrzuju (proste ma nedobehnu ani na rovinkach) a im podobni. Ked ma uz niekto vtedy predbehne, tak ide vyrazne rychlejsie ako ja a nezdrzuje. A vysledkom je, ze spotreba je o cca. 0.5l vyssia, takze vo finale 30SKK na jednu cestu. No povedzte, stoji to zato? -
« Re: Megane II
no uplne celkom kazdy 2x to nechodim, ale tak raz do mesiaca hore dole, ale aj tak ... na to si clovek zvykne, idem to vzdy cez noc to je dialnica NASTASTIE este monotonnejsia - zabudni na monotonnost nemeckej dialnice - cez rakusko to nejako vydrzim, a nemci su blazni, pravy pruh ide 90 a lavy 180 - no a vzdy ked to niekto preveksluje tak sa deje sranda, to seci brzdia, pridavaju trubia ... to clovek tak lahko nezaspi :-) -
"-- skrytý --" 12.12.02 09:28
« Re: Megane II
yyyyy: Ja si porad myslim, ze mluvis chovanim o TDickach a ne o dCi. U nej zadny skokovy propad neni, jak uz to mam jinak rict? :-))
Teda jezdit 1000 km do prace .. hmm, to doufam nejezdis 1000 rano a 1000 zpatky vecer ? :-))) Jak to zvladas takovou dalku ustat psychicky, nenechat se ovladnout unavou, malatnosti, mikrospankem nebo rovnou spankem? :-) To musi byt prece dost o hubu, predpokladam, ze vetsinu cesty jedes po monotonni dalnici .. grrr.. takove cesty moc nemusim. To hned vytahuju zvejkacku, abych generoval aspon nejaky pohyb :-) a beru si s sebou nekolik CD, abych se bavil za jizdy pri poslechu treba Simka a Grossmana :)) -
« Re: Megane II
Ajvn> ja som na mysli skorej ten prudky zlom niekde "pod 2000" to je jedno ci je 1800 alebo 1600, slo mi o to ze je prudky, to znamena ze sa zaseknes - zatial co u benzinu to proste slabo taha - ale taha aj ked teda nic moc . . . a k tomu setreniu - u mna je to jednoznacne - mam to do roboty 1000km takze ak tomu nezdvihnes mandle, tak to proste na jeden zatah neprejdes, a to co tym prerobim nie len ze nie su minuty ale moze to byt aj den ak bu som musel zobrat nejaky motel - to by bola kriza, ked som doma tak to mam 1,5km tam sa ozaj neponahlam, ale poznas to - natura nedovoli ... :-)) -
"-- skrytý --" 12.12.02 09:02
« Re: Megane II
Hmm :-( Tak musim rict, ze me cesky Renault zase jednou nastval. Uz koukam, ze maj ceniky na Megane II a klasika. Clio II na Slovensku jde sehnat v 1.6tce, u nas ne! Megane II pujde na Slovensku pristi rok sehnat se i 100k 1.5dCi, u nas v Cechach s nim nepocitaji a maj jen 80k a pak az 1.9dCi. To sou proste *!! No a hlavne ta cena. 1.6ka v Dynamique Confort vyjde nad par desitek tisic nad 500.000 bez klima, a trochu sviznejsi diesel, coz v Cechach znamena az 1.9ka, tak ta zacina az na 600.000, co dodat :((( No co, jeste ze mam Clio za levnejsi peniz :) -
matuS 12.12.02 06:07
« Re: Megane II
ajvn> ked som dostal svoje prve auto (citrous AX diesel) tak ma tiez bavilo jazdit za co najmenej co to islo, jazdieval som za cc 4.2l takmer cisto v meste.
ale potom dosiel nejaky zlom a ja som potreboval jazdit rychlejsie, tak som tak vyjazdil celu nadrz, a spotreba - 4.5
tak som si povedal, nebudem sa predsa kvoli 0.3litru poflakovat po ceste, radsej tomu pekne nandam a nech to fici.
ale ajtak asi rekord co ma citron potesil bola spotreba na lyzovacke na donovaloch- 3ludia nacpany v aute, lyze na streche, skoro stale plny kotol (dialnica 150 atd), na lyzovacke sme boli 3 dni, cize 3x hore a dole k svahu, a potom spat domov. spotreba 4.9 -
"-- skrytý --" 11.12.02 20:22
« Re: Megane II
yyyyy: Tak jsem pekne kecal, ted koukam doma na ty grafy u 65k a 80k verze, sice jsou mrnave, ale ono to vypada, ze nad 160Nm (coz je max 65ky) ma 80ka mezi 1500 - 3100 ot/min. :)) No tak nevim, to se mi skoro ani nechce verit, to je nejak podezrele optimisticky udaj. :-) Ale koresponduje to s tim, ze u tohohle motoru nepravem predpovidas, ze pod 2000 zacne odpadavat v kopci. Z praxe vim, ze pri 1700 je jeste spolehlive ve forme a kdyz potrebuju, tak se rozpohybuje bez prodlevy okamzite.
Ktory ftak by to setril? Sem ftak :-))) Ja jo .. ja se naucil jezdit tim stylem, ze maximum cesty jezdim v tom vyhodnem spektru otacek a svym zpusobem prizpusobuju tempo ne sobe, ale autu :-) Mozna to zni, ze nejsem normalni (no mozna opravdu nejsem :), ale kdyz si reknu, kolik minut bych nahnal pri sviznejsi jizde, tak mi to prijde tak k smichu, zanedbatelne, ze mi prijde tahle filosofie jezdeni PRO MOU osobu a me auto optimalni :)
Hacek je, ze se svym stylem jezdeni narazim na druhe, kteri jezdi vic nevyrovnane .. na rovnych usecich jezdi rychleji, aby pak v clenitejsim terenu, v zatackach zbytecne brzdili, kde tolik nemusi, delaji velke vykyvy rychlosti a tam je ja svoji konstantne pojatou jizdou dojizdim a kolikrat me i brzdi :-) Takze pak kolikrat nadavam, co me najednou ten puvodne rychlik brzdi, ze mi takhle kazi prumer :-)))
U te Audiny to vypada jednoznacne, tam se zda, ze rozdil mezi ekonomickou jizdou a sviznou je maly, ale kdyz bych to vzal u me, tak se mohu dostat na 1,5-nasobek ekonomicke jizdy a kdyz to hodim do tuzky, do penez, tak to uz je pro me argument, nejsem zadny makler, ktery hodi jen tak CCSku u kasy a je happy :)) No, kdyz bych byl, asi nejezdim v Cliu :-))
-
« Re: Megane II
Ajvn> to s tym kopcekom beriem, je to pohlad z druhej strany, pri vecsej zatazi a poklese otacok zacne dizel tahat, ale to predpoklada ze nie si na tom nizkom limite do 2000 otacok, lebo tam to prave ze odpadne, to je to same ako ked benzinak drzis na 3000, co na rovinke pri ustalenej rychlosti nerobim, som pod, takze iste – kopcek pyta podradenie – to je to miesto co cleaner nadava ze mu dizle pred jeho juniorom smradia :-) … ale je fakt ze ked zoberies dizel a benzinak toho sameho max. vykonu, tak s dizlom dostanes vecsi vykon v strednych otackach co vedie k tej kludnej jazde o ktorej pises … teda tej kludnej ktora mne nehrozi, ja motor a auto nesetrim a urcite ho nemam na 10 rokov, ja z neho tlacim co sa da ale pri tom sa snazim nebrzdit, mam ten samy motor co ma LUF, len trochu zoskrteny ako sme zistili, moj ma obmedzovac kdesi pri 6200 a na 6000 to tlacim velmi casto a s pasiou – auto je na jazdenie, nie na setrenie a nemyslim ze by mu vyssie otacky nejako vadili – to skorej tie nizke, on sa nad 4500 velmi pekne usadi, stichne a taha az do vypnutia, je to o poznanie lepsie ako ine benzinaky co som mal a jazdil, spotreba sa mi drzi na 7 – 7,5 po meste, po dialnici cez rakusko pri tachiometrovych 150 som na 7,5 a po nemecku idem co dialnica pusti do 8. Minimum co som mal po meste (… no povedzme ze som to nejako vydrzal – jedna nadrz) bolo 5,6 – ale viac to uz robit nebudem. Inak viem co mas tym “najdenim” miesta na mysli bol som na testovacej jazde s xsarou 2.0 HDI a pri ustalenej 70 to bolo pod 3 litre, ale to nemozes brat ako priemernu spotrebu, zabrzdis, a priemer je v *. To sa tiez vyznamenala ta audina – po meste jemnulinko sa drzala na 9,8 a ked som ju tlacil vzduchom 220 tak som po dvoch nadrziach skoncil na 11,2 tak o com to je? Ktory ftak by to setril? -
"-- skrytý --" 11.12.02 16:32
« Re: Megane II
yyyyy: Tak o tom premyslim, kdyz ten benzinak ma hodne plochou krivku, tzn. rikas, ze kdyz podradis, zvysi se Ti otacky, ale tocivy moment je stale v podobne sile...mas odpozorovane, jak se Ti v kterych otackach v zavislosti na prevodovy stupen pohybuje spotreba?? U me je to celkem transparentni. Paklize chci udrzet konstatni rychlost, tak pri tech 1950-2050 to zere nejmene. Tzn. vyplati se najit takovou rychlost jizdy pro dany prevodovy stupen, kdy se na tyhle otacky dostanu. :-) Nemusim snad rikat, k cemu to svadi ve meste :-)) -
"-- skrytý --" 11.12.02 16:23
« Re: Megane II
yyyyy: Snad Te nezklamu, ale ja se svym Cliem zadnou erotiku neprovadim :-))
V zasade muzes mit v hodne vecech pravdu, urcite cerpas z vlastni praxe, takze nebudu oponovat, jen doplnim nektere Tve nepresnosti. :-) Zaplat panbuh, ze mam tu verzi 1.5ky s IC, ktera je z 65k navysena na 80k. Proc to pisu ..protoze, a obrazek nemam sebou,je doma,tak to reknu snad z hlavy spravne, muj tocivy moment dosahuje maxima slabsi 1.5ky v rozsahu mezi 1800(1850?)-2200(2250?) ot./min. Takze mezi temihle otackami to auto jede s vetsim kroutakem, nez 65konova 1.5dCi ve svem maximu. Samozrejme, ze i ten muj diesel ma vetsi "kopecek" v grafu,nez plochy benzinak. Ja pouze dokumentuju, ze s timhle autem netreba vubec radit, paklize se dostanes na urcitou rychlost a vys. Pochopitelne to same plati u benzinaka. Ovsem napr. v kopci bych cekal, ze Ty svemu benzinu pomuzes zarazenim 4ky, zatimco mne ten diesel stale dokaze tahnout a necitim rychlejsi propad. Nerikam, ze ten benzinak je NUCENY podradit, jen ze mu pak to podrazeni pomaha. Kdezto diesel je v tomhle smeru vic "tupejsi" :-)) Ten proste jede na tu petku, at tam je 2200 otacek nebo at je tam pouze 1500 .. neni pro nej problem i tuhle nizsi hladinu udrzet, ANIZ BYS TO MUSEL VIC KRMIT PLYNEM, jako u benzinu. Jinak tenhle motor prestava realne tahnout, jak spadne pod 1100 otacek, pri 1050 uz ho vyslovene mucis. 1200 ale zvlada docela fajn, ikdyz samozrejme vnimas vibrace :)
Jinak uz asi rozumim Tvemu nazoru, ze benzin mene radi. Ty mas na mysli situaci, kdy potrebujes rychle, v kratkem case, zrychlit na velky rychostni rozdil .. pak jo, v takovem pripade je benzinak rozhodne vyhodou, to se nema cenu prit, to Ti potvrdim. :-) Ale uznej .. 98konova 1.4ka napr. u Clia, podivej na ty parametry a je jasne, ze to je drak :)) Luf by nam to jiste potvrdil :-) Tenhle motor si rika o dynamickou jizdu, kdezto ten diesel je na pohodove plynule jezdeni (ikdyz je perfektne zprevodovanej i do mesta).
Vis, ja se s nim snazim jezdit predevsim tak, abych ho co nejmin namahal, tzn. v otackach, kdy ma nejvetsi kroutak, kde ma sil na rozdavani a tolik ho to nestoji.:) ..tzn. kolem 2000ot/min. Je sice hezke cist, jak Vam ty benzinaci litaj, ale ja bych to tomu autu nemohl udelat :), hnat ho sem tam skoro do omezovace, sice ho to narazove nezabije, ale moc mu to neposlouzi, si myslim. Ja si porad rikam, ze mi musi vydrzet dlouhe roky, tak se tak k nemu snazim chovat.:-) -
« Re: Megane II
Ajvn> >Ne, nemohu souhlasit, ja se svym Cliem neonanuju :-))) My si rozumime i bez toho :-))< napis viac, bude to zaujimave – mozem hadat – do vyfuku? :-))) . . . no ale k veci - ad tichost/hluk ak by som videl nevyhodu benzinaku, tak je vo vyssom tone – proste niekedy to pri dlhej jazde moze vadit, ale ani duniaci dizel nie je to prave orechove – je fakt ze francuzske CRka su ina kava ako VW – ad puzitelny rozsah otacok – 1,4 16V renolt je dobre pouzitelny od 1800 do 6000 – tym myslim s nie prilis vyraznym rozdielom tociveho momentu – pri 1500 uz netaha a pod 1500 sa dusi. To zodpoveda u dizla rozsahu 1200 az 4000. Skus mi tvrdit ze ta 1,5 to pri 1200 zvlada. Je mozne ze na 5 mozes ist 65 (ja mozem a casto to robim na 5 pri 60 – LUF – kecam?) Musis si ale uvedomit ze ja na tu istu petku to dotiahnem na tachometrovych 200. Tvoju 65ku od ktorej ti taha dizel na 5 ja s benzinom celkom dobre ujazdim na ktoromkolvek prevode od 2 do 5. Moj problem je skorej v tom ze ak sa u dizla dostanes pod urcite otacky, tak on proste odpadne a ani si neprdne (pozri tocive momenty – benzinak ma plochu krivku, dizel tam ma “hrb” v strede), a ak ho nahanas do vysokych otacok tak odpadne tiez, aj ked jemnejsie, ale znatelne. 16V – ale este raz – myslim ozaj 16V benzinak to do tych 6000 taha BEZ poklesu tocaka, takze ak ty tvrdis ze dizel taha dobre pri 2000 a mozes s tym predbiehat bez podradenia, tak ja ti verim, ja by som ale asi podradil, ale u mna je to 3000 a tam motor taha dobre – podradim proste preto, ze pri 4000 mi motor taha rovnako, ale mam lahsi prevod, a viem ze to mam do 6000 daleko. Takze ak sa pocas predbiehania dostanem do uzkych, tak ku koncu som milo prekvapeny z retaze utrhnutym motorom pri 6000 a nie odpadavajucim dizlom – proste ja sa “mozem” pripravit podradenim pred predbiehanim. Na druhej strane moze byt pravda ze na pohodove jazdenie to moze byt v celku OK. Je fakt ze jazdil som viac menej len s VW dizlami. Podla toho co si pametam, tak mam skusenost ze cim silnejsi tym horsi. Uplny extrem bola A6 quatro s 2,5 TDI. To slo do takych extremov, ze sa s tym nedalo rozbehnut – jedina cesta bola plny kotol, spojkou to drzat na 2000 a pretocit seckych 5 kolies co to malo. Ak som skusal kultivovany rozjazd, tak motor stratil otacky pod 1800 a napriek tomu ze som sucasne stlacal plyn az na podlahu, tak netahal, ale hned na to (no … hned ako hned, nejaka pol sekundicka ubehla) sa chytil a skoro sa podo mnou zlozilo sedadlo – no proste kriza – rozbeh bol v znameni ovoniavania predneho okna - este pred tym ako ma zacnete poucovat ako sa jazdi poznamenam ze to neslo NIKOMU. Passat s 66kW bol asi najlepsi, ale hukal ako prasa. Najviac sa mi pacila C5 s 2.0HDI, ale aj ta pod 1800 netahala - zacala strasne “dusiaco” hucat ako benzinak pri 1000 na plny kotol – take zadrhanie sa. S 2.2 som nesiel, vraj je to lepsie lebo je to 16V … ???
hruby omyl je s tim "kdo ma furt radit aby sa udrzal medzi 2000 a 3000". Za a) u toho dCi nepozoruju zadny "turbo-efekt" a ten tah je rovnomerny. A predevsim za b) s timhle dieselem radis minimalne! ve meste pri 50.0km/h muzes vklidu na 4ku a od 65-70 muzes uz s klidem jet na 5ku. Nechalo by se bez problemu uz i pri 60, ale to je tam neco kolem 1450ot/min.(tusim-li spravne). Jakmile ten motor toci 1500, uz je v pohodovem pasmu. Ideal je samozrejme pri 2000 a paklize nelitas po silnicich jako blazen, tak se nad 3000 ani nedostanes. Leda tak maximalne, kdyz predjizdis na plny kotel a musis akcelerovat,aby Te nesejmul protijedouci blikajici trambus:-)) Tak pak se muzes realne a efektivne dostat s trojkou na 3500-3700,ale vic uz to nema efekt,pak uz davas 4 a 5. Obecne se da rict, ze tam kde musim benzinak podrazovat na trojku, diesel ma porad vklidu za 4 a kde musi benzinak jit do ctyrky, diesel si vklidu brumla na petku :-) Jinak samozrejme nepisu o VW, ale vylucne o 1.5dCi (80k) Renault .. to vis, to neni zadne VW:-))
-
"-- skrytý --" 11.12.02 14:30
« Re: Megane II
yyyyy: Ne, nemohu souhlasit, ja se svym Cliem neonanuju :-))) My si rozumime i bez toho :-))
- ad tichost/hluk .. benzinak je samozrejme tissi, ale kdyz mam pustene radio/CD tak vubec o motoru nevim .. a to Volume osolene rozhodne nemam :)
- hruby omyl je s tim "kdo ma furt radit aby sa udrzal medzi 2000 a 3000". Za a) u toho dCi nepozoruju zadny "turbo-efekt" a ten tah je rovnomerny. A predevsim za b) s timhle dieselem radis minimalne! ve meste pri 50.0km/h muzes vklidu na 4ku a od 65-70 muzes uz s klidem jet na 5ku. Nechalo by se bez problemu uz i pri 60, ale to je tam neco kolem 1450ot/min.(tusim-li spravne). Jakmile ten motor toci 1500, uz je v pohodovem pasmu. Ideal je samozrejme pri 2000 a paklize nelitas po silnicich jako blazen, tak se nad 3000 ani nedostanes. Leda tak maximalne, kdyz predjizdis na plny kotel a musis akcelerovat,aby Te nesejmul protijedouci blikajici trambus:-)) Tak pak se muzes realne a efektivne dostat s trojkou na 3500-3700,ale vic uz to nema efekt,pak uz davas 4 a 5. Obecne se da rict, ze tam kde musim benzinak podrazovat na trojku, diesel ma porad vklidu za 4 a kde musi benzinak jit do ctyrky, diesel si vklidu brumla na petku :-) Jinak samozrejme nepisu o VW, ale vylucne o 1.5dCi (80k) Renault .. to vis, to neni zadne VW:-)) -
« Re: Megane II
ajvn> nie myslim ty ze jazdenie s dizlo je onania ... kapito? :-))) je fakt ze tie nove su uz o poznanie tichsie, ale kto ma furt radit aby sa udrzal medzi 2000 a 3000? kto ma cakat co a kedy urobi turbo? preco to nema plochu charakteristiku tocaka (mozno s automatikou + 60 000) ... mala spotreba je slaba naplast - hlavne ked odpocitas zakonnu poistku dvojlitra ... aj ked som teda s 1.5 dizlom este nesiel, tak nemozem hodnotit, ale nemecke dizle od VW su o nicom ... -
"-- skrytý --" 11.12.02 09:16
« Re: Megane II
yyyyy: Kdo se s tim ma o.... co? :-))) Heh? :-) Teda zkusim to prelozit, ale pak by to byl od Tebe vlastne kompliment. Kdo se s tim autem ma honit? :-)) Tim chces, chapu-li spravne, rict, ze ten diesel se tezko dohoni s jinym vozem, tnz. s benzinakem? :-)) Noo .. kdyz si to myslis, tak jen dobre, to mi dela dobre na dusi (ikdyz je pravdou, ze vetsinou predjizdi me, nez ze bych predjizdel ja) :-))) Ale ne, prehanim, na dalnici to o me sice plati, tam me nebavi jezdit rychle, ale na silnicich 1. a 2. tridy si to vynahradim, tam je to presne naopak :) -
"-- skrytý --" 10.12.02 23:01
« Re: Megane II
yyyyy: No chytraci jako ja vzdy cekaji na akci, kdy je ten diesel vyrazne levnejsi a cenou se blizi srovnatelnemu benzinaku :-) Pak neni co resit a ten diesel je vyraznou vyhodou. Ale i kdyby se kupoval za standardnich podminek, tak pri me frekvenci jezdeni vydelam na palivu rocne cca 25.000 Kc rozdil. Takze pak je zjevne, ze neni co resit. :))