Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte
to se vi ze je to lepsi, aspon z meho uhlu pohledu, (to je ten jak-nejrychleji-projet-zatackou)... jen si to predstav, pokud v zatacce doprava pridas plyn, tak ti diferencial prenasi vetsinu sily na prave predni kolo, protoze je odlehcene a neklade odpor, kdezto leve kolo, na kterem spociva v tu chvili mnohem vic vahy a tudiz ma mnohem lepsi zaber, je naopak diferencialem o vetsinu sily okradeno a auto nejede :)... na tohle je nejlepsi samosvorny diferencial (LSD), ktery, zjednodusene receno, dokaze vykon motoru prenaset porad na obe kola a auto pak jezdi mnohem lip -
"-- skrytý --" 18.12.02 12:56
« Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte
mracek: A myslis, ze je ucelne, aby to kolo, podle Tve formulace , "ktere muze zabrat", aby opravdu zabralo? Tim prave vyvolavas to pretacive chovani. Paklize se jedno kolo protaci, tak to zaroven znamena, ze na te strane to auto nejede vpred silou motoru (ale vlivem setrvacnosti) .. takze Tvym cilem by melo byt, aby i druha strana dopredu tolik nejela .. snazit se tu nerovnovahu bud idealne nejak kompenzovat, anebo kdyz to nejde, tak proste srovnat podminky obou stran natvrdo zpomalenim i prave strany, a to i za cenu, ze vuz zpomali. Porad lepsi pomale stabilni auto, nez rychle nestabilni. -
« Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte
Ajvn: klasický diferák, bez jakýchkoliv systémů, pracuje tak, že rozděluje otáčky do obou stran kvůli průjezdu zatáček (vnější kolo jede po delší dráze), ale to znáš. V okamžiku, kdy jedna strana ztratí adhezi, půjde diferák cestou nejmenšího odporu a energii pošle (díky své kontrukci) do toho prokluzujícího kola a zbytek do druhého. V procentech je to zbytek do 100%. Tedy není problém pokud zvedneš auto a necháš ho běžet přes kvalt na volnoběh, zastavit rukou (opatrně)jedno kolo a točit se bude jen jedno. Ta ruka může modelovat adhezi na pevném podkladu a to točící se kolo zase to prokluzující. Pokud bys ale to točící začal přibrzďovat, bude svou energii předávat druhé straně a už bys ho neurdžel, tak podobně pracuje ASR. Pokud se jedna strana roztočí víc než druhá, tak systém přibrzdí brzdou to protáčející a tím pošle energii do toho stojícího. -
"-- skrytý --" 18.12.02 12:33
« Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte
kdo: Jses si jisty, ze to, co "zastavi" pohon na pravou stranu, je diferak a ze to neni ASR? Mam ve fungovani tehle systemu zmatek, ale ASR ve spojeni snad jeste s necim dela to, co mam za to, ze tomu proklouznutemu ubere a zaroven pribrzdi to neproklouznute v nasem pripade prave .. anebo opacne .. to leve pribrzdi a ubere tomu pravemu. :)
Jak obecne funguje diferak? Ja ziju mozna v blahovem omylu, ze rozdeluje silu podle zatizeni na tu kterou napravu .. zatizenejsi da vic, mene zatizenejsi ubere. Kdo mi v tom udela jasno? Hlasi se nekdo? :-)) -
"-- skrytý --" 18.12.02 12:21
« Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte
to all: Jak se chova diferak pri prokluzu u auta bez antiprokluzu s predohrabem? Za normalnich podminek ma leve hnane kolo a prave hnane kolo shodne po 50-ti % prenasene sily od motoru. Ale kdyz proklouzne leve predni, na prave predni se prenese paradoxne vic, jak 50% tocive sily? Je to tak? To by korespondovalo s tim, proc tomu autu pak utece zadek doprava o to snaz. A to by potvrzovalo tu radu, proc je lepsi projet to bez plynu s vyslaplou spojkou .. leve predni neproklouzne, pouze narazi, takze prave predni se nebude odvalovat o to vetsi silou jako viz. vyse, ale stejnou prirozenou silou vlivem setrvacnosti vozu. Ale ruku do ohne za to nedam :) -
"-- skrytý --" 18.12.02 12:10
« Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte
Luf: Hmm, zkousim o tom premyslet.. tak variantu, ze by to byla opravdu pekna hrouda, ktera by to auto zpomalila .. tu jsem neuvazoval. Tzn. kdyz bys prejizdel do LEVEHO pruhu, ze by to poslalo zadek proti smeru hodinovych rucicek, tzn. zadek by sel DOPRAVA? No to by davalo smysl, protoze se stane co? Prvni s hroudou prijde do styku leve predni kolo .. jednak narazi na hroudu a na tom snehu se pak muze pod plynem protocit, takze ztrati adhezi a .. a ted lidi nevim, jak presne funguje v tehle pripadech diferak, tak me opravte, kdyz to bude blbost .. ale prave predni bude porad prilnute na vozovce a motor ho potahne, takze zjednodusene leve predni stoji, prave predni jede, tak to musi jit zadek doprava. :) -
« Re: Megane II
mam tam teraz nejake zimaky, ani neviem ako su nabombovane, cez vikend sa na to pozriem. Kombika mam zatial ulozeneho v garazi a nechcem ho trapit v tom snehu co tu teraz je, ale nech je ako chce, tak kombi ma 14" kolesa, a v porovnani so scenicom sa nenaklana VOBEC. To ste mi tu tvrdili ze to ma meke perovanie, stale viac si myslim ze kecate, podla mna ma kombik TVRDY podvozok. To poznam aj na retarderoch - scenik ich prejde o poznanie meksie. (Kratkym meganom som nikdy nesiel) -
« Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte
Isiel som sam a po rovine. Stalo sa mi to potom, co som presiel stredny snehovy pas a pokusil sa auto zrovnat do priameho smeru. Zimne gumy mam, bez nich by to bol privelky hazard jazdit v tom, co bolo vcera doobeda na cestach. Ad prerazenie snehoveho pruhu - ked bude dost velka vrstva snehu a bude dost tvrdy, moze sa ti stat, ze ta zadok predbehne, ked do neho vbehnes (predok sa zabrzdi na snehu a zadok vobec nebrzdi). Nie je lepsie cez to ist pod plynom? BTW ked som predbiehal na 4ku, nikdy som podobny problem nemal. Asi je na snehu velky vykon skorej na prekazku. -
« Re: Megane II
yyyy-co mas za pneu? Mne to na 205 jede rovne a prakticky se nanaklani! Ten na zimnich 195 je to o neco horsi! Mne ten posez vyhovuje, jen mam ted problem jezdi v normalnich autech. Nedavno jsem jel po dlouhe dobe Octavkou a nemohl jsem se tam vecpat, nehlede na to, ze jsem myslel, ze sedim na betonu... No zlati frantici... :-)))