Renault Clio (II)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  13:04

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    to se vi ze je to lepsi, aspon z meho uhlu pohledu, (to je ten jak-nejrychleji-projet-zatackou)... jen si to predstav, pokud v zatacce doprava pridas plyn, tak ti diferencial prenasi vetsinu sily na prave predni kolo, protoze je odlehcene a neklade odpor, kdezto leve kolo, na kterem spociva v tu chvili mnohem vic vahy a tudiz ma mnohem lepsi zaber, je naopak diferencialem o vetsinu sily okradeno a auto nejede :)... na tohle je nejlepsi samosvorny diferencial (LSD), ktery, zjednodusene receno, dokaze vykon motoru prenaset porad na obe kola a auto pak jezdi mnohem lip
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  12:56

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    mracek: A myslis, ze je ucelne, aby to kolo, podle Tve formulace , "ktere muze zabrat", aby opravdu zabralo? Tim prave vyvolavas to pretacive chovani. Paklize se jedno kolo protaci, tak to zaroven znamena, ze na te strane to auto nejede vpred silou motoru (ale vlivem setrvacnosti) .. takze Tvym cilem by melo byt, aby i druha strana dopredu tolik nejela .. snazit se tu nerovnovahu bud idealne nejak kompenzovat, anebo kdyz to nejde, tak proste srovnat podminky obou stran natvrdo zpomalenim i prave strany, a to i za cenu, ze vuz zpomali. Porad lepsi pomale stabilni auto, nez rychle nestabilni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  12:55

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    impact: ba, ba, tak to je, jen bych poopravil Tvou poslední větu pro lepší pochopení " které neprokluzuje a může zabrat" :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  12:52

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    doporucuju How stuff works? [odkaz] differential.htm samozrejme bez mezery
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  12:50

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    presne tak, protiprokluzovemu systemu pak staci pribrzdit to kolo, co se protaci a diferencial uz se postara o zbytek, tedy preneseni sily na druhe kolo, ktere muze zabrat a neprokluzuje
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  12:49

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Ajvn: klasický diferák, bez jakýchkoliv systémů, pracuje tak, že rozděluje otáčky do obou stran kvůli průjezdu zatáček (vnější kolo jede po delší dráze), ale to znáš. V okamžiku, kdy jedna strana ztratí adhezi, půjde diferák cestou nejmenšího odporu a energii pošle (díky své kontrukci) do toho prokluzujícího kola a zbytek do druhého. V procentech je to zbytek do 100%. Tedy není problém pokud zvedneš auto a necháš ho běžet přes kvalt na volnoběh, zastavit rukou (opatrně)jedno kolo a točit se bude jen jedno. Ta ruka může modelovat adhezi na pevném podkladu a to točící se kolo zase to prokluzující. Pokud bys ale to točící začal přibrzďovat, bude svou energii předávat druhé straně a už bys ho neurdžel, tak podobně pracuje ASR. Pokud se jedna strana roztočí víc než druhá, tak systém přibrzdí brzdou to protáčející a tím pošle energii do toho stojícího.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  12:47

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    mracek: Hmm :-) Ale stejne jsi mi nevysvetlil zpusob prace diferaku .. na jakem principu teda funguje? :-) Nejde mi ani tak o konstrukcni reseni (ikdyz i to bych si klidne poslechl), jako o chovani.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  12:43

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Prave ze to funguje tak, ze to kolo, ktere muze zabrat stoji a kolo co muze prokluzovat, prokluzuje, prave proto se dela EDS,ASR... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  12:43

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    samozrejme ASR u aut, kde je soucasti .. to Clious neni :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  12:33

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    kdo: Jses si jisty, ze to, co "zastavi" pohon na pravou stranu, je diferak a ze to neni ASR? Mam ve fungovani tehle systemu zmatek, ale ASR ve spojeni snad jeste s necim dela to, co mam za to, ze tomu proklouznutemu ubere a zaroven pribrzdi to neproklouznute v nasem pripade prave .. anebo opacne .. to leve pribrzdi a ubere tomu pravemu. :)

    Jak obecne funguje diferak? Ja ziju mozna v blahovem omylu, ze rozdeluje silu podle zatizeni na tu kterou napravu .. zatizenejsi da vic, mene zatizenejsi ubere. Kdo mi v tom udela jasno? Hlasi se nekdo? :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  12:23

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Ajvn: oprava - levé přední se protočí a pravé se "zastaví", diferák pustí výkon do toho levého. Zadek v závislosti na úhlu opravdu více, či méně bude mít tendenci doprava.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  12:21

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    to all: Jak se chova diferak pri prokluzu u auta bez antiprokluzu s predohrabem? Za normalnich podminek ma leve hnane kolo a prave hnane kolo shodne po 50-ti % prenasene sily od motoru. Ale kdyz proklouzne leve predni, na prave predni se prenese paradoxne vic, jak 50% tocive sily? Je to tak? To by korespondovalo s tim, proc tomu autu pak utece zadek doprava o to snaz. A to by potvrzovalo tu radu, proc je lepsi projet to bez plynu s vyslaplou spojkou .. leve predni neproklouzne, pouze narazi, takze prave predni se nebude odvalovat o to vetsi silou jako viz. vyse, ale stejnou prirozenou silou vlivem setrvacnosti vozu. Ale ruku do ohne za to nedam :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  12:10

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Luf: Hmm, zkousim o tom premyslet.. tak variantu, ze by to byla opravdu pekna hrouda, ktera by to auto zpomalila .. tu jsem neuvazoval. Tzn. kdyz bys prejizdel do LEVEHO pruhu, ze by to poslalo zadek proti smeru hodinovych rucicek, tzn. zadek by sel DOPRAVA? No to by davalo smysl, protoze se stane co? Prvni s hroudou prijde do styku leve predni kolo .. jednak narazi na hroudu a na tom snehu se pak muze pod plynem protocit, takze ztrati adhezi a .. a ted lidi nevim, jak presne funguje v tehle pripadech diferak, tak me opravte, kdyz to bude blbost .. ale prave predni bude porad prilnute na vozovce a motor ho potahne, takze zjednodusene leve predni stoji, prave predni jede, tak to musi jit zadek doprava. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  11:20

    « Re: Megane II

    mam tam teraz nejake zimaky, ani neviem ako su nabombovane, cez vikend sa na to pozriem. Kombika mam zatial ulozeneho v garazi a nechcem ho trapit v tom snehu co tu teraz je, ale nech je ako chce, tak kombi ma 14" kolesa, a v porovnani so scenicom sa nenaklana VOBEC. To ste mi tu tvrdili ze to ma meke perovanie, stale viac si myslim ze kecate, podla mna ma kombik TVRDY podvozok. To poznam aj na retarderoch - scenik ich prejde o poznanie meksie. (Kratkym meganom som nikdy nesiel)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  11:19

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Isiel som sam a po rovine. Stalo sa mi to potom, co som presiel stredny snehovy pas a pokusil sa auto zrovnat do priameho smeru. Zimne gumy mam, bez nich by to bol privelky hazard jazdit v tom, co bolo vcera doobeda na cestach. Ad prerazenie snehoveho pruhu - ked bude dost velka vrstva snehu a bude dost tvrdy, moze sa ti stat, ze ta zadok predbehne, ked do neho vbehnes (predok sa zabrzdi na snehu a zadok vobec nebrzdi). Nie je lepsie cez to ist pod plynom? BTW ked som predbiehal na 4ku, nikdy som podobny problem nemal. Asi je na snehu velky vykon skorej na prekazku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  11:16

    « Re: Megane II

    no este to nema 100km, tak uvidime
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  10:56

    « Re: Megane II

    yyyyy-jeste k tomu motoru, rekl bych, ze na to bohate staci a i parametrove je Scenic 1.6 16V lepsi nez 1.4 16V v Combi! Ale pockej, az ho zajedes... Ten motor jede fakt dobre a uz hodne silnejsich aut se pred nim muselo sklonit!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  10:34

    « Re: Megane II

    yyyy-co mas za pneu? Mne to na 205 jede rovne a prakticky se nanaklani! Ten na zimnich 195 je to o neco horsi! Mne ten posez vyhovuje, jen mam ted problem jezdi v normalnich autech. Nedavno jsem jel po dlouhe dobe Octavkou a nemohl jsem se tam vecpat, nehlede na to, ze jsem myslel, ze sedim na betonu... No zlati frantici... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  09:52

    « Re: Megane II

    proste sedis vo zvislejsej polohe, pedaly tlacis viacej nadol, nie dopredu, radiaca paka je dlhsia, takze nemeni uhol tolko ako kratka, hlavu vyssie, vidis ponad strechy cliakov :-), mas lepsi prehlad, viacej sa to naklana ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  09:38

    « Re: Megane II

    yyyyy: Pocit, ze sedis v autobuse? To nam pribliz .. myslis sedet v autobuse na sedadle ridice, .. nebo jako radovy cestujici? :)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…