Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 06.04.06 11:30
« Re: Re: Re:
dlabas: Vsak me taky ten rok cekala cesta do Rennes (FR), tak jsem mel naplanovanou vymenu pneu kratce pred touhle cestou. :-) Minuly rok jsem v cizine tolikrat nebyl co jindy, tak proto ;-) A dalsi aspekt je ten, ze minuly rok byl extremni v tom, ze jsem nikam s vyjimkou te Francie na dovcu nejel, takze jsem absolvoval pouze ty denodenne notoricky zname cesty a tam neco jak zminujes s louzi za zatackou nehrozi. Tim nechci omlouvat fakt, ze jsem nemel prehozeno na nesjete, jak jsem uvedl pred tim, zakon to stanovuje jasne a pred zakonem tohle nicim neokecam! Naopak, jiny okecavaci pohled je, ze clovek se behem jizdy rizeni venuje maximalne, ve smyslu, ze vnima veskere dostupne podnety, ktere auto vysila, resp. ktere muze registrovat z vnejsiho okoli a vcas na ne reaguje. Muze se to zdat jako samozrejmost, ale neni. Velka rada beznych, ne-li svatecnich ridicu na chovani auta reaguje se zpozdenim, a to uz vubec nemluvim o neadekvatni reakci, kterou se pak snazi chovani vozu stabilizovat nebo dostat do jineho jim rizeneho rezimu. Kdo si mysli, ze dobre rizeni auta je jen o hlave, ocich, rukach a nohach, tak se seredne myli. Moc dulezity jsou zadek a zada a usi a dokonce v nekterych pripadech i cich. Ja treba rad zpivam, ale za volantem minimalne, protoze okamzite citim, ze jsem za volantem "polovicni", protoze neslysim sebemensi drobne niance v chodu motoru, v otackach, v napravach a pneumatikach. A treba ten aquaplaning je rozpoznatelny v te sve prvotni fazi, kdy se necha dobre korigovat, prave predevsim diky sluchu (otacky motoru) a velkou merou i diky zadku, resp. kostrci (gyroskop a snimac podelneho/bocniho chovani vozu .. proto je tak dulezite spravne nastaveni sklonu sedacky!) Jasne, tyhle smysly Te neuchrani od louze vody za zatackou, ale tam je to o hlave a jezdecke inteligenci, o cteni stopy dopredu. Pokud tam nevidis a neznas to tam, nemuzes tam vletet takhle, ze se pak nechas prekvapit. A kdyz uz se jede i do takovych mist "na limitu", ac to nevyhledavam, tak se tam musi jet dopredu s tim vedomim a byt pripraveny na to, ze se mi tam vsechny tyhle nestabilni stavy ne ze muzou stat, ale stanou! Jedine pak se necha reagovat jeste jakz takz vcas. (musi se ale predne brat ohled na okoli)
Ted s letnakama ne, ty si setrim, na sucho nebo o prach je nedrbu :), ale na zimakach me behem zimy na vlhke mazlave kasi, na snehu bavi jezdit stylem, ze v nekterych situacich (prujezdy zatackami) maximalne vyuzivam kroutici moment presne do te faze, kdyz uz to pneu nepobiraji, vic sily nedokazou prenest a auto ztraci adhezi. Naucit se citit tuhle hranu, kdy se k ni auto blizi, jak prichazi, jak pak nastava ten zlom a nenechat si vzit kontrolu nad chovanim. Je to vyborne a zabavne, ale clovek nikdy nesmi propadnout pocitu, ze je neohrozeny a ze to dokonale zna .. houby! Musi byt respekt. Ale diky tomu clovek v beznem provozu mnohem lepe odhaduje situaci uz dopredu a hlavne vi, co od auta ma cekat a nenecha se prekvapit, vzdy byt o krok napred pred autem.
Co je mozna na samostatne tema .. co Vy a pocitacove automobilove simulatory? :-) Ted uz co by (snad) dospely na to nemam cas, ale driv jako kluk/postpubertak jsem rad podobne "trenoval", kdyz clovek o aute jen snil. >:D Kdyz pominu, ze obecne kazdy takovy simulator minimalne trenuje postreh a reakcni dobu, tak ty seriozne pojate (nikoliv NFS a podobne, kde se jezdi na plny plyn 99% trate) jsou podle me vyborna skola do realneho provozu, naucit se zautomatizovat rady navyku jak udrzet auto stabilni a jak se chovat v krizove situaci. Z osobni zkusenosti vrele doporucuju Rally a F1. Rally kvuli jizde na nestabilnim povrchu, F1 prave kvuli te praci s plynem a pochopeni spravne volby stopy. Ono "ovladat" virtualnich par set konskych formulovych sil a naucit se vnimat jakykoliv naznak ustrelu pres FF volant a hlavne ocima!, to je k nezaplaceni. A porad je lepsi trenovat a v pripade neuspechu borit virtualni plechy nebo kompozity u F1 :-) a pustit si hru bez realnych ztrat znova (nepocitam v to nervove kolapsoidni stavy vztekleho cholerika pri 63.restartu >:D ), nez borit skutecne plechy a lidske kosti a organy ve skutecnem provozu.
A P.S. na zaver. Nemejte z toho pocit, ze se citim byt borcem a kingem za volantem, ktery vsem sezral rozum a mysli si kdo vi co o svem umeni. Velky prd! Porad mam a budu mit respekt, porad je se co ucit a vzdycky radeji domu dojedu v poradku a cely, nez se predhanet ve statistikach, kolik zatacek jsem dneska excelentne riznul. ;-)
Dlabasku, Ty me znicis .. ja v te praci musim taky pracovat a ne Ti takhle psat. >:D -
"-- skrytý --" 06.04.06 07:47
« Re: Re:
Celkem jste blázni. Chápu, že to třeba občas finančně nejde, ale jezdit na sjetých pneu je hazard. Vem si, že jedeš 80km/hod a z ničeho nic bude za zatáčkou pořádná kaluž.
To Ajvn: ty přece celkem často jezdíš do zahraničí a tam kdyby tě chytili se sjetými pneu, tak bude pokuta větší než co by jsi dal u nás za nové.. :?: :?: :?:
Ja jsem ještě nepřezul. Včera jsem škrábal auto a dneska bylo něco kolem 4 stupňu.... -
"-- skrytý --" 06.04.06 01:02
« Re:
tomki: Pockej, 115tis. km najazdenych?? V tech 115 mas i zimni sezonu na zimnich pneu nebo tech 115tis. je cele odkroucene na tehle letnich? Ups, to uz se mi moc verit nechce, to by bylo o dalsich 37tis. km vic oproti mne a 37 je nejaka porce navic. :roll: -
"-- skrytý --" 06.04.06 00:56
« Re: Re: Re:
vladkom: Jak zjistili policajti, ze jsou sjete? To neslo nevidet. >:D Ty bocni vnejsi odtokove drazky byly znat opravdu uz jen naznakem .. stredove obvodove drazky tam jeste byly, ale uz byly sjety pod ty kontrolni vlisy. Ja s autem nelitam, takze kdyz byla voda, tak jsem nemel problem prizpusobit rychlost a jezdivat mezi 60-85 a s plnym vedomim, co bezprostredne hrozi. Troufnu si rict, ze velmi dobre umim cist stopu, takze za tu dobu jsem se nedostal do jedineho probihajiciho aquaplaningu, ale naznaky pochopitelne byly. Jo na suchu, to byla jina kava, to pak ty gumy nemely chybu! :-! Muzu sice 100x rikat, ze jezdim s maximalnim vedomim, v jakem stavu ty gumy jsou, ale je fakt, ze zakon to rika jasne .. ta guma musi mit po cele siri vzorek jestli se nepletu min. 1.6mm. A to na tech krajich a uz ani uprostred jednoznacne nemela. Takze jsem nemohl rict ani popel. Btw. mnohem vetsi obavy nez z AP jsem mel z defektu .. neni to uplne prijemne jezdeni s timhle pocitem, ze najedes na neco spicatejsiho, co pak projede tou gumou jako nuz maslem.
A jak ses ptal, jak to zjistis? Prohlidni si ty stredove obvodove drazky a narazis na x mistech po obvode na takovy vystouply vlis .. ta jeho horni vyse udava mez, pod niz bys nemel gumu pouzivat z titulu, ze je sjeta. -
« Bez nadpisu
Ahoj,
ja mam tiez Premium contact, skor by som povedal ze su to sliky :roll:
115 000km najazdenych. Cas menit. Inak bola rec o loziskach, tak mam pocit ze mi huci prave zadne. Poradte kde kupit a nie za 100 000sk ako v renault servise.
Inak jedna poznamka!!! Je to sice trochu mimo, ale teraz som kupil sviecky denso iridium power a moji zlati velky rozdieeeeeeeeel.
Volnobeh sa ustalil a auto taha ovela rychlejsie a pohotovejsie!!!
Maximalne odporucam. Je to pravda funguje to. Udajne zvysuju aj vykon cca 3 koniki. To neviem, ale auto ide urcite lepsie, na plyn reaguje okamzite a v akejkolvek rychlosti to jasne citit. Prosim poradte tie loziska. :( -
"-- skrytý --" 04.04.06 11:28
« Re:
vladkom: ups, jen 30.000km? To jezdis okruhove zavody na Masarykove okruhu v Brne? >:-[] Ktere mas Conti presne? EcoContacty? PremiumContacty? Nebo jine?? S CPC jsem nejen ja nemel problemy (78tis. km, ikdyz je pravda, ze jsem dva dni pred prichodem uz objednanych pneu do servisu dostal pokutu 500Kc za sjete pneu >:-[] )
Ja bych dneska po zkusenostech s novym typem CPC2 zvolil opet me byvale stare CPC(1), az pak tyhle nove "dvojky". Mozna bych se nebal podivat i po testech (ikdyz ony se moc v evropskych auto-periodicich neobjevuji) na Marshaly(de facto Kumho). Mam je jako zimaky a jsem s nima nad vysost spokojeny. Sice dve ruzne gumy stejneho vyrobce nezarucuji stejne kvalitni vysledky, ale zda se, ze Kumho gumy opravdu umi, a navic jsou cenove velmi priznive v porovnani s evropskymi vyrobci.:-) -
"-- skrytý --" 04.04.06 08:55
« Bez nadpisu
ja som uz tiez prezul, ale pri prezreti dezenu ( a najdeni jedneho defektu :-) ) som zistil ze budem potrebovat nove letne pneumatiky.
Mam elektrony 15" a na nich Continental 185/55 pneu - ake mi odporucate namiesto toho? Tieto mam vlastne len 2 sezony, co sa mi zda dost kratko - najazdil som na nich cca 30.000 km -
"-- skrytý --" 03.04.06 22:49
« Re: Nejde o reklamu
Ja to porad rikam .. motorove oleje Elf, to je olej svetovych sampionu F1. Kam se na nas vsichni hrabou, Renault, to je staj. >:-[]
pardon, musel jsem neco napsat, uz se zase nase forum blizilo do archivu. >:D .. a po tretim vitezstvi, tentokrat v Melbourne, to bylo celkem i k veci :) -
"-- skrytý --" 27.03.06 10:15
« Re: Re: Re: Ložisko
Mne menili ty zadni loziska pri 89.680km. Bylo to po prezuti ze zimaku na letnaky, takze jsem o neco vetsi hukot prikladal tem zimakum. Po prezuti na letnaky me to ale uhodilo do usi, ze to asi neni gumama. >:D
Jinak Dlabasku, pokud to melo uspech, coz me tesi :roll: , tak ja Ti zase neco napisu, abyste si mohli zopakovat to spolecne huceni s manzelkou >:D -
« Re: Re: Ložisko
Mě před 14 dny taky odešlo ložisko, zadní pravé. V servisu zjistili, že i levé je "načnuté". Takže měním obě, kus za 2000,- Kč.
Stalo se mi to při cestě do Alp. Na zpáteční cestě začalo vzadu cosi hučet...
Mám najeto 78 tis. km, rok výroby 2002, dCi 48 kW. Na můj vkus odešla ta ložiska dost brzo, docela mě to zklamalo, zatím jsem s Cliem jezdil bez problémů... -
"-- skrytý --" 24.03.06 15:05
« Re: Ložisko
Predky me teprve cekaji, zatim tam ale problem nesleduju. Jo, zadni loziska uz mam taky menena, nastesti to bylo v prodlouzene zaruce. Dlabasku, jak na to doslo? Plynule sis jednoho dne rekl, ze stale min slysis co se mluvi v radiu? >:D Nebo se to objevilo z niceho nic? Hodne Ti huci? (myslim ty loziska >:-[] ) -
"-- skrytý --" 21.03.06 11:50
« Bez nadpisu
bossard: No jestli Ti uz sviti kontrolka prazdne nadrze, tak je normalni, ze se udaj o dojezdu vytrati a nahradi ho pomlcky. Ale ze bys mel jiny problem? Ty pises, ze nevidis ani spotrebu, hmm, prumer, ta v takovy moment je videt porad. Hm hm, Kdyz jsem kdysi pred lety Clio kupoval, mel jsem nejaky trochu podobny kiks hned po prevzeti, neukazoval se mi dojezd vubec. Po kratke navsteve v servisu mi to dali do kupy. Takze mozna to u Tebe bude taky jen otazka kratkeho softwaroveho postelovani a budes to mit zase ok. -
« Clio II 1.4 16V
Zdravím kolegovci! :-!
Vlani som si kúpil jazdené 3-dv. Clio 1.4 16V (r.v. 2002) s jasným pôvodom, žiadny dovoz ani búračka. Skrátka ideál. Mal najazdených poctivých 70.000 km (vidno v interiéri, ktorý je ako nový!). Zatiaľ som s ním maximálne spokojný - vpredu kopec miesta (mám 195 cm), silný motor s ochotou vytáčať sa a najmä priaznivá spotreba. V lete priemer 6,0 (počas cesty na dovolenku so strešným boxom pri tatkovskom štýle som jazdil dokonca za 5,2 l), v zime priemer zhruba 7 litrov. Pravdou je, že nevyužívam naplno potencál motora ale rozhodne nie som ani brzdou premávky. Trápia ma však tri veci:
1. Krátka päťka. Na diaľnici, ak nechcem vír v nádrži, max. 110km/h... Hrôza!
2. Olej. Tak, ako už bolo na fóre x-krát spomenuté, aj mne tento motor papká olej. Našťastie nie enormné množstvo. Medzi dvoma prehliadkami (30tis km) dolievam zhruba 0,5 litra. To sa dá v pohode...
3. Zvlnené kotúče na prednej náprave. Vraj to je typický nedostatok Clií a Thalií.
Chcem sa preto opýtať - ak má niekto skúsenosti s týmto motorom (1.4 16V), budem veľmi vďačný, ak mi napíšete nejaké info, na čo si mám dávať pozor, čo môže skôr odísť, prípadne nejaké finty a pod. Taktiež k tým kotúčom - neviete poradiť dobrého výrobcu kotúčov, ktorý ponúka najlpeší pomer kvality a ceny? Originál viac nechcem! >:-[]
A predsa ešte ma čosi napadá: v posledom čase sa mi na voľnobehu a pri brzdení motorom začalo niekde od PP kolesa ozývať akési hukotanie. Nie je to povolený remeň - to som už skúšal. Je to v podstate taký zvuk, akoby mi tam húkala nejaká sova :shock: No vážne! >:D Neviete niekto, čo by to mohlo byť?
Vďaka za rady!!!
Jinak jsem byl v pondělí na autosalonu v Lipsku.
Až budu mít všechny fotky pohromadě, tak Vám je někam šoupnu.
Zase jsem si sednul do nového clia ;-)