Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: vymena kapalin
Jedna poznamka k vymene oleja. Pri 30t km som navstivil jeden neznackovy servis, nech mi urobia co treba (olej, filter, ...) a krutili hlavami, ze som prisiel velmi neskoro a ze mozem poskodit motor, ked budem chodit iba raz za 30t km na vymenu. V kazdom pripade mi urobili vyplach motora a az potom tam naliali novy olej, coz nie je na skodu. Trochu mam s toho dojem, ze sami mechanici nedoveruju tym predlzenym intervalom. Pre uplnost, mam benzin 1,6 16v (2001). -
« Re: to luf
Nenapisal som, ze ich kupujem v pohode, ale ze sa daju kupit v pohode. Predajcovia Osram a Philips ich maju bezne skladom (ked nemaju na predajni, do druheho dna dodaju). Len tak pre info som sa raz pytal, ked som uvazoval nad vymenou prednych svetiel, ale teraz cakam, kedy mi manzelka nabura auto a zatiahne to za mna poistovna :-) -
"-- skrytý --" 03.03.03 13:11
« Re: Silverstar is dead
Ja som mal original HB3 Sylvania USA. Svietim stale, prvu som menil po cca 25 000 km. Nahradnu som mal Narvu, znama vymenila takychto ziaroviek v Thalii asi 6 za rovnaky pocet km. Teraz uz aj v znackovom servise predavaju namiesto Narvy ziarovky Bosch. Tak som zvedavy. -
« vymena kapalin
Ahoj, mozna je to mimo tema Clia, ale presto - Jak casto menit olej u dti motoru a vlastne co vse menit a v jakych intervalech? Jsem uplny laik, asi sen vsech servisaku, kteri mi muzou nakukat cokoliv a ja v zajmu toho, abych jezdil bezpecne a dlouho, na vsecko kyvnu.
Mam uz tri mesice R Laguna 1.9dti r.99. Kupoval jsem jej pri stavu tachometru 79tkm ted mam 87tkm. Podle stitku tam byl naposledy menen olej pri 67tkm, je uz cas na dasli vymenu nebo to jeste vydrzi? A co dalsi se musi vymenit, zkontrolovat a tak? Plus neznate v Pze nejaky dobry i neznackovy servis, kde jsou na renaulty dobri? Dik martin (bulawa@centrum.cz) -
« Silverstar is dead
Tak mi predvcerom v noci zomrela jedna Silverstarka. Vydrzala necelych 6 mesiacov, takze v podstate svietila asi 200 hodin. Musim povedat, ze som cakal dlhsiu zivotnost. Je sice pravda, ze som v tu noc robil sofera na svadbe a zapinal som svetla za noc asi 30x, co im urcite neprospelo, ale aj tak mohli este svietit. Pri prilezitosti jej vymeny som sa mrkol aj na tu, co este prezila a vlakno na stretavacky ma uz na male a je len otazka chvilky, kym sa prepali aj ta. Namiesto Silverstarky som dal obycajnu NARVU - svieti iba o nieco menej. Ked stojim oproti stene, je rozdiel intenzity vyrazny, ale za jazdy na ceste to az take strasne nie je. Mozno je to tym, ze jedna je stale Silverstar a tak som vlastne stratil iba 25% svetelneho vykonu, uvidime ked zomrie aj ta druha. A tak rozmyslam, ci investovat rocne 900SKK do ziaroviek ma vobec cenu. Co myslite vy? -
matuS 03.03.03 03:07
« Re: huf
luf> ano, memorystick naserie. je to krasna mala modra vec, ktora super stuka, ked ju vyberas z fotaka...hm, ale dalsie vyhody? no, onedlho mame memorystick gen.2, ten je uz v pohode. bude 512mega a mozno aj viac (nepamatam si) ale zasa sakra nevyhoda - fotaky na terajsi memorystick to nebudu vediet citat. nechapem ako mohli v sony spravit takuto obrovsku chybu. museli vediet, ze 128max nebude o par rokov stacit!!!
inac na 5megac, co ma ocino tych 128 je v pohode. ma dve a to mu na jeden den staci. vecer sup do notebooku. ale jednoznacne by to chcelo mat tak 5 giga a mat pokoj celu dovolenku. (moj ocino foti tych 60 obrazkov denne)
ajvn> podla mna ten sony f707 ma plny automat. su tam aj tie blbiny ze uprednostnuej clonu alebo cas, ale myslim ze je tam aj full manual. no, ale ja mam dscp1 a tam manual nieje. :( -
« Re: to Hellebrand
To je na tom právě to super. Zajdi se třeba projet s Hondou Civic 1,7 dieselem. Ten turbo efekt je tam strašný. Nebo myslíš, že je lepší třeba v kritické situaci, kdy musíš opravdu zrychlit,sešlápnout plyn a čekat vteřinu až zapne turbo.Právě v tom, že Renault má tak vyřešené přeplňování je jeho NEJVĚTŠÍ přednost. -
« Najeto 30 000 km
Takže dnes najedu 30 km, které mi chybí do těch 30 tisíc. Clio 1,5 dCi 60 kW Extréme v plné výbavě.Koupeno v akci za výborných 430 000,- Kč.
Spotřeba skutečně změřená /ne podle počítače,který ukazuje cca o 0,2 lt méně něž reál/
4,3 lt/100 km při mírně řečeno velmi svižné jízdě,1/3 po městě.V létě zapnutá klima.
Za těch 30 000 km jediné 2 problému : 2 spálené žárovky !!!
Jinak mimo nafty a kapaliny do ostřikovačů jsem do mého nejtiššího a nejrychlešího traktoru u nás na vesnici, nevrazil do přímého provozu ani 1,- Kč navíc.V pondělí jedu samozřejmě měnit olej a udělat předepsaný servis.
Úmyslně jsem vyhledal možnost řídit konkurenční maloobjemové diesely. Jel jsem v C 3 (8 ventilu,možnost svést se v 16 ventilu jsem na Moravě nesehnal ( mimochodem rozdíl v ceně u tohoto motoru 8 a 16 ventilů ve přímo nekřesťanský)),VW Polo ,Yarisu . Můj závěr : Diesel od Renaultu , ale 60 kW je z těch motorů jednoznačně nejleší./Pokud ale srovnám slabší diesel Renault, tak se mi zdál diesel od Toyoty lepší.
V každém případě jsem s mojím autem na výsost spokojený a doufám, že se ve zdraví dožiji toho , abych ho za nějaké 2 roky a kousek vyměnil za (jak jinak než Renaulta) Elysse, který by měl mít diesela úplně s fantastickými parametry.
Všem kolegům ( i budoucím) přeji stejné štěstí při výběru vozu, jaké jsem měl já.
Renaulťákům ZDAR
Teraz su uz len konstantne 20 tis. intervaly.
Nie je to urcene ani tak opotrebenymi ciastockami motora ktore zasieraju ten olej, pretoze po 50 tis. je motor takmer perfektne zabehnuty, ale vymena sa robi skor koli strate maznych a viskoznych vlastnosti full syntetic oleja. Robil som na podobnu temu diplomovku, kde sa skusali vlastnosti olejov pri roznych teplotach a dobach prevadzky.