Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Rucna brzda
Ajvn, moze sa to stat aj pri kladnych teplotach. Nie je to len primrznutie, moze to byt "kusnute".
Skus ten parking bez rucnej brzdy, ak sa to kusne aj tak, su tieto uvahy zbytocne. Ale s najvacsou pravdepodobnostou je to v oblozeni. Dal by som si to prebrusit - aby si nedopadol tak ako Luf :o( -
« Re: zamrzla naprava?
matuS - preco by to malo zatazovat prevodovku? Pri rozbiehani do toho kopca je ta prevodovka namahana este viacej, myslim, ze je na toto dimenzovana.
bubo - pisal som o tom asi 4 mesiace dozadu. Pri odtrhavani sa odtrhol brzdiaci segment od celuste a volne sa pohyboval v bubne. Vysledkom bol doryhovany bubon a vymena komplet mechaniky zadnych brzd. Celkom slusna palka... -
« Re: zamrzla naprava?
Ajvn - s tym odtrhavanim by som to uz radsej moc neskusal. Presne takto som si totiz odtrhol brzdove oblozenie ja - potiahol som zablokovane koleso asi 10m a potom to v nom ruplo a uz sa tocilo. Bohuzial sa to odtrhlo na nespravnom mieste a dalsie nasledky som tu uz pisal. Takze radsej nenechavaj zatiahnutu rucnu, zaradeny kvalt auto v pohode urdzi (aj v dost velkom kopci). -
"-- skrytý --" 10.03.03 12:31
« Re: zamrzla naprava?
Parkuju na ciste rovince. Rychlost zarazena, na lochtani plynu bez sance, na vetsi pridani se to s tim doslova chvili pralo, nez to pak skublo a "utrhlo se". Grr. Dneska to byl vazne extrem. Co si vzpominam, tak se mi ale obcas, sem tam na podzim pri hodne kladnych teplotach stavalo v garazich v praci, na pogumovanem podkladu, ze pri rozjeti se ozvalo taky podobne trhnuti. Sice mensi .. daval jsem to za vinu te "gume", ze jsem se na ni prilepil :-) Hmm, ze by to melo souvislost a ze by neslo jen o namrazu? -
« Re: zamrzla naprava?
Stava sa to dost casto a nie len pri Renaultoch. U mna to nie je kriticke, lebo sa to "utrhne" pomerne lahko (ziadne zablokovane koleso, ako pises ty). Kedze ja mam Scenic, kde su vzadu kotucove brzdy, problem vidim v lankach, ktorymi je rucna brzda ovladana. Myslim, ze by pomohlo premazat bovdeny (sorry, neviem ako sa to pise), proste nejakou striekackou nastriekat popri lankach zo strany kolies nejaky olej - najlepsie s grafitom. Na skodovke , kde som mal tiez podobny problem, mi to pomohlo. Ak vsak nechces do toho sahat, mozno aj jemnejsie zatiahnutie parkovacej brzdy je riesenie... -
"-- skrytý --" 10.03.03 09:34
« zamrzla naprava?
Lidicky, teda nestalo se mi to dnes poprve, ale vzdy, kdyz predchozi den prsi, pres noc mrzne, tak mi jako dnes po nastartovani nechce auto rozjet a citim zretelne, ze se v mem dnesnim pripade zadni kolo netocilo. Jakmile se to "utrhne", tak uz je to OK, nic nepiska, zadne treni, pohoda. Stavame se Vam to take? (teda pokud parkujete pod otevrenym nebem :) -
"-- skrytý --" 07.03.03 16:09
« Re: Konkurencia
luf: :-) Taky Te zdravim :)) No nekdo tu vyslovil v nejake diskusi slovo ecodriver .. to se mi libi, tak jsem si zacal rikat :-))
No tenhle tyden vozim pritelkyni do visky za Uvaly, do Skvorce. Tak denne "do prace" najezdim kolem 180km z Berouna a do Berouna. Skvorec je asi o nejaky ten metr vys, nez Beroun. Kazdopadne tam jezdim se spotrebou 3.85 a zpatky 3.31 :-) pri prumeru 67.4km/h. (odhadem tak 60% dalnice+rychlostni komunikace, 30% okrsky, 10% mesto). Az budou letni teploty a nasadim opet letnaky, tak to bude jeste lepsi :))
Hellebrand tu mluvil o zkresleni palubaku. Tak jsem to dneska spocital a podle PP jsem zpotreboval 837 litru, zatimco podle paragonu :-) 859 l. Coz v mem pripade dela presne 0.10 l rozdil na prumeru. Jen me vazne zajima, do jake miry je to chyba PP nebo "chyba" pumpy.
Lufe, jestli jezdi do 110 ten Polak, tak to ja jezdim spis pomalejc, tak ho potes, ze by mi to zralo ne o litr min, ale tak o 0.8 :)) -
« Konkurencia
Trosku vas potesim, mal som moznost vyskusat VW Polo 1.4TDI a 1.2 12V. Bohuzial ani jedno som nesoferoval, ale dojmy nejake aj tak mam. Miesto vzadu je vacsie iba o chlp, tym sa trapit vobec nemusime. Ale sedacky su tvrde ako lavice, na prvy pocit je to fajn, ale po 20km v meste som bol uz celkom rad, ze presadam do mojho makuckeho kresla v Cliu. Naproti tomu podvozok vobec nie je taky tvdy, ako som cakal, velmi dobre tlmi nerovnosti a celkom slusne sedi/nenaklana sa. Mam pocit, ze je komfortnejsi ako vo Fabii, celkovy pocit bol velmi dobry. Co ma ale prekvapilo, v oboch autach to dost hrkalo. Na to, ze jedno malo najazdene 6900 a druhe asi 10tis km, az prilis. To je ta povestna kvalita made in VW? Druhou kapitolou su motory - 1.4TDI ma spotrebu 4.5-5l pri normalnej jazde do 110km/h. Prekvapilo ma, ze nie je do 2500ot. takmer vobec pocut. Ale ten vyrazny a skvely zatah dieselu sa nekonal nikde, celkovo som mal z neho pocit, ze moje Clio jazdi proti nemu ako drak. Nakoniec sme s majitelom mali debatu o tom, ze nie je mozne aby pri tej istej jazde Clio bralo takmer o liter menej :-) (zdravim Ajvna). 1.2 ma zvlastny zvuk, novinari, ktori ju prirovnali k V6 su asi hluchi alebo nikdy nesedeli vo V6. Opisat to neviem, ale je na nom fajn, ze sa tvari, akoby tocil o 25% otaciek menej. Tah motora je dost slusny, ale je s nim treba radit pri dost vysokych otackach (4500-5000), aby sa dalsi prevod rozumne chytil. A tak v praxi jazdite 100km/h na 4, aby to ako tak islo. Ako sa to prejavi na spotrebe (a zivotnosti) neviem. Zaverom este podotykam, ze to neboli ziadne predvadzacky, ale sukromne auta, TDI bolo jedno z prvych vyrobenych, takze tam to hrkanie mozem prekusnut, ale 1.2 bola asi 3 mesiace stara a na hrkanie IMHO narok nema.
Co dodat? Napriklad ze Polo pre Clio nie je ziadna konkurencia. -
« Re: vymena kapalin
Orin: Takze ty si si stanovil intervaly sam? 5, 15, 30, 50,... Zda sa mi to naozaj pricasto. Nie je to skoda? Ten motor nakoniec aj tak dozije na nejaku inu poruchu (odhadujem 250t) a zase ak sa ti to podari udrzat co najdlhsie, tak 500t km behat s jednym autom - dufam, ze na tom nebudem tak zle (klop,klop,klop)... -
« Re: vymena kapalin
luf: No ja som ho mal cierny (vlastne hnedy, ale na tej zltej mierke to moze skreslovat...), mal som 32t km a chybali mi 3 dieliky na PP. Teraz mam 8t, nechyba ani jeden dielik a na farbu som sa nepozeral, mozno nabuduce. Ak sa nic nebude diat, tak to necham do 60t behat. Ved to bol jeden z faktorov (myslim tie 30t intervaly), co som pozadoval, ked som si kupoval auto. -
« Re: vymena kapalin
Intervalov, kotre predpisuje vyrobca by som sa nebal. Mam pocit, ze maju odbornikov istotne fundovanejsich, ako akykolvek vychvaleny garazmajster. Ked clovek za rok najazdi ten predpisany pocet km na vymenu, urcite sa nemoze nic stat. Ja dodrzujem predpisane intervaly a olej je pred vymenou ako novy (resp. ani netusim, ci mi ho fakt vymienaju, nie je mozne to nijako rozonat).