Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: zhaveni
Ajvn: asi takhle: protože je dízl tzv. vznětový motor, to znamená, že vstříknuté palivo se samo vznítí od teplého vzduchu, který je ve spalovacím prostoru při kompresi pístu (píst prudce stlačí objem vzduchu a tím ho ohřeje, navíc se využívá i teploty okolí) a toto se v plné míře nedá využít při studeném motoru, tak se mu musí pomoci těmi žhavícími svíčkami. Jsou to takové tyčinky, které svým koncem vedou dovnitř spal. prostoru k trysce paliva, do kterých se před studeným startem ze žhavicího (časového) relé pustí proud a ony se na koncích rozžhaví a tím usnadní vznícení vstříknutého paliva ve studeném válci. Většinou žhaví ještě chvilku po nastartování a pak jsou vlastně napoužívané až do dalšího studeného startu. Jejich aktivace za chodu motoru je velmi smrtící, protože se mohou až roztavit, kousek odpadnout a následky mohou být fatální i pro motor (nechci tě strašit). Pokud by mělo žhavení běžet i za chodu, pak by stačilo odpojit napájení žhaviček od zdroje, ev. relé a tím eliminovat to nebezpečí. S opravou nečekej.
-
"-- skrytý --" 12.05.03 12:50
« Re: Geometria v BA
Ja som bol na geometrii 2x. Jeden krat pri Hypernove firma sa vola "nicholtrackt" (je mozne ze som to skomolil). - tam to ale nevedia robit. Po geometrii ked som siel rovno volant som musel mat nakloneny do prava! Tiez mi vyvazovali kolesa a nedali dole stare zavazia. Ale len nabili nove. Ale zas su tam vcelku slusny.
Potom som bol v mikone pri Soravii. Tam mi geometriu urobili dobre, ale potreboval som vysvetlit ten vysledok co mi vytlacili na papier, a vtom neboli moc ochotny :-(
Tak si vyber :-) -
« Geometria v BA
Cez tyzden idem konecne obut letne gumy a spolu s tym, by som rad urobil aj geometriu. Mam pocit, ze gumy sa uz nezjazduju tak rovnomerne ako kedysi, aj ked auto nikam netaha. Mam uz takmer 80tis, takze by som sa necudoval, keby bola geometria v haji. Kde v BA (pripadne blizkom okoli) robia kvalitne a lacno geometriu? -
« Re: Silverstar is dead
Cez vikend zomrela aj dalsia Silverstarka. Tato svietila o 2 mesiace dlhsie, takze asi 280 hodin. Na jej miesto isla dalsia Narva, a po zotmeni som horko zaplakal. Investovat rocne 900SKK do Silverstarov je nutnost!!! Obycajne ziarovky vobec nesvietia, mal som pocit akoby som isiel na parkovacky. Iba dlhe svetla trosku svietili. Stale som vyvaloval oci na krajnicu, ci tam nieje nejaky chodec alebo cyklista, po 30km som bol unaveny ako po 2 hodinach jazdy v noci za dazda. No proste hroza!
Neviete o nejakych ziarovkach, ktore dobre svietia, dlho vydrzia (500 hodin je akurat na jeden rok) a su schvalene? -
"-- skrytý --" 11.05.03 10:44
« zhaveni
2 situace:
1) Najizdim ze STOPky do dalnice, za jedna, za dve v pomalu se sinouci kolone jeste 300 metru .. cely tenhle usek se mi rozsvitila kontrolka zhaveni .. se zarazenim trojkya pozvolnym zrychlovanim kontrolka prestava svitit .. jiny registrovany projev nez svitici kontrolka zazdny.
2) Jedu delsi usek na ctyrku po meste v idealnich otackach, pote chvilkovy (1 sec) citelny ubytek vykonu (ze by prudky poryv celniho vetru?).. omyl, opet se rozsvitila kontrolka zhaveni. Svitila 3/4 km do okamziku zastaveni na semafor. Behem tech metru uz zadny ubytek vykonu nebyl. Po semaforu uz nesvitila.
Tak me ceka v utery navsteva servisu s garanckou, mlhovkou a ted jeste timhle. Jen se desim, ze mi reknou, ze diagnostika nic neobjevila. Setkal jste se nekdo s dieselem s timhle problemem kontrolky zhaveni? Protoze neznam, tak se zeptam :-) ... zhavici svicka(svicky?) funguje pouze pred nastartovanim nebo pracuje neustale? (Benzinove svicky jsou jasne, ale fungovani tehle zhavicich u dieselu vubec neznam :-( ) Muze to tedy souviset primo s touhle svickou/svickami nebo by to mohl byt problem dokonce se vstrikovanim, vysokotlakym cerpadlem a tak?? Diky za Vase sdelene vedomosti :) -
« Re: mlhovka v cudu
BTW cesko - slovenska skoda je hroza prestrasna. Ked som mal nove auto, dostal som kamienok od ceskeho nakladaku. Ked som sa ale bol spytat na to v poistovni, povedali, ze radsej sa mam s niekym dohodnut, ze vybavovacky okolo toho by trvali pol roka. -
"-- skrytý --" 09.05.03 09:57
« Re: mlhovka v cudu
no mozna to nebude sklo, ale tvrzeny plat, je to o neco lehci, nez sklo. Ale je to docela ostre. :-) A slabe to taky neni, dobre takovy 7mm. Co mi to je platne. :-(
Ciste hypoteticky, kdyz bych se domluvil s Tebou, ze to pujde z Tve pojistky :-) .. jake jsou kroky? Musim dorazit na pojistovnu, nahlasit jim skodnou udalost, mit od Tebe cislo Tve pojistky a Ty to musis jeste kontrasignovat? Kde? Osobne u te me pojistovny, nebo u sve? A to hlavni, kdyz jde o takovouhle skodnou udalost, Tobe by za tohle ztrhly procenta z bonusu nebo ne??
-
"-- skrytý --" 09.05.03 09:24
« Re: mlhovka v cudu
:-( tak mi do telefonu servis sdelil, ze se jen to sklicko nevymenuje, ze se vymenuje cela mlhovka, takze 2.500 GRRRRRRRRRR No to je teda dobytcarna, at mi nerikaj, ze to nejde, co jsem se na ni zvenku koukal, tak je podle me ze dvou casti, zadek vc. konektoru a predek je sklo s plastem, takova "ocnice". Ale jestli se pletu, tak me opravte. -
"-- skrytý --" 08.05.03 22:30
« Re: Lita kola a ET na clio
allwarez: Zkousel jsem tenhle udaj o meznich ET vyrazit primo z Renaultu, ale odpovedeli salamounsky s odkazem na jejich fabricke hliniky, takze se z toho dalo vytusit 38-43 mm. Ale to neni samozrejme mezni. Podle reifen.com jsem nasel i s nizsim na Clio, ktere ma TUV osvedceni, ze vyhovuje. Ja tam na zimu mam Borbety s 32mm, ale musim uznat, ze na zimu uz bych nizsi ET nez tohle nedoporucoval, to auto uz se znatelneji spini na boku, nez kdyz jsou kola vic schovana v podbehach s originalnim ET 43. P.S. mam to na 15kach 185/55. -
"-- skrytý --" 08.05.03 22:24
« mlhovka v cudu
Tak mam zase pech .. ve stredu jsem musel chytit nejaky kamen, protoze jsem dnes rano objevil vysklenou levou mlhovku :-( Mate nekdo zkusenost, nakolik takova legrace vyjde? Staci tam dat jen nove sklo, nebo se zaroven s tim meni i ten plast, ve kterem to sedi?
V servisu mi rekli, ze se tahle "OBD" kontrolka muze rozsvitit z duvodu, ze plyny, ktere se znova vhani do turbodmychadla, tak mohou zanest..a ted nevim jiste co presne, patrne filtr? nebo nejake cidlo? .. sazemi. Ze to staci jen procistit. Nicmene po dvou hodinach mi rekli, ze diagnostika skutecne objevila v jednotce, ze tam byla detekovana takova chyba a ze na miste tu chybu nevideli, takze si nejsou jisti, jestli tohle procisteni resi muj problem. :=/ Nezbyva mi doufat, nez ze jo. Ptal jsem se, jestli je realne, ze by me tohle mohlo nechat stat na silnici. Odpovedel neco ve smyslu, ze pokud by to nebyl problem s temi sazemi, mohl by to byt problem v kabelazi mezi RJ a plynovym pedalem, ze tam jsou dve paralelni vedeni a pokud by vypadlo jedno, bude fungovat pravdepodobne jeste druhe, a to auto by jelo na polovicni vykon. Rikam to pro nekoho srozumitelne nebo jsem se nekde ukecl? :-) Ja v tom marne hledam, jak by to souviselo s elektronikou/elektrikou zhaveni :)) Jinak receno, pokud by se mi to zase objevilo, ze by mi promerili kabelovy rozvody v aute.