Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 15.05.03 15:30
« Re: garancka a pikantnost na zaver
kdo.: nazval bych to nechtene tajne znacky :-( Takze me neosulili :-) Co je na te kontrolce? A hergot, manual mam o 11 pater niz :), takze z hlavy je tam prasecak a jeste neco k tomu. V manualu byla fraze, ze se jedna o chybu elektriky/elektroniky zhaveni .. ale mozna uz mam pamet naprd a je tam napsane jeste neco dalsiho.:) Vecer si to vemu ke spani z auta a opisu to sem :o) -
« Re: garancka a pikantnost na zaver
Ajvn: ad žhavení, multifunkčnost té kontrolky mě napadla taky, ale je to dost nepravděpodobný, co na to manuál?? Co je na ní za symbol, ten prasečí ocásek, jako spirála, nebo ještě něco jiného?? Ad pneu: jaks to zjistil?? při měření tlaku, nebo tam máš jiné pneu, nebo tajné značky?? :-))) -
"-- skrytý --" 14.05.03 22:18
« Re: garancka a pikantnost na zaver
lufe, uz si zvykam, ale dneska jsem odpoledne objevil neco, co me dorazilo. Zjistil jsem, ze mi pri te me navsteve servisu prohodili prave predni s pravym zadnim kolem ! .. levou stranu ponechali. No evidentne to nebyl zamer, ale proste nevidany kyks! Samozrejme mi nic nerekli .. takze kdyz by si toho clovek nevsiml, tak by si zacal blbe sjizdet kola, na predku mel min atmosfer, nez vzadu .. no fakt spolek profesionalu, a pak se divi, ze maj takovou blbou povest. -
« Re: garancka a pikantnost na zaver
ajvn - nenriekaj. Ved to je klasika u vsetkych znackovych servisov. Ked som mal problem, sice ho vyriesili, ale pohlad na fakturu ma skoro pochoval :-) Odvzdusnenie brzd - 0.5h a 650SKK atd. Proste na vsetko maju tabulky a s cenami nepohnu ani za nic. Naposledy, ked som mal naburane dvere, som do servisu daval odstrojene dvere, aby mi neposrali repraky, ktore maju hodnotu vyssiu ako cela oprava. A na fakture bolo odstrojenie dveri 2h a 750SKK. No co by si im na to povedal? Aspon ze to zatiahla poistovna a nie ja. -
"-- skrytý --" 13.05.03 21:23
« Re: Geometria v BA
Z osobnej skusenosti mozem odporucit Autoservis Holub Jozef na Mierovej 131. Telefonicky sa da dohodnut termin, pracuje velmi kvalitne a s geometriou, ktoru mi na viacerych autach robil, bola vzdy uplna spokojnost. Ceny ma tiez slusne, lisia sa podla typu auta, ale dopredu Ti ich vie povedat. Pred dvomi tyzdnami bol u neho na geometrii a beznej udrzbe moj kolega, bol velmi spokojny s cenou, kvalitou aj pristupom k zakaznikovi. -
"-- skrytý --" 13.05.03 20:36
« Re: garancka a pikantnost na zaver
a to opomijim fakt, ze tech 4.6 km najeli se spotrebou 12.5 l/100km .. z toho plyne, ze bud to chvili tocili na zvedaku a pak rozhodne nenajel ani tech 4.6km fakturovanych za 190Kc zkusebni jizdy .. anebo jezdi jak slon, kdyz ma temer ctyrnasobnou spotrebu, nez ja :-) Ach jo, dneska toho bylo na me nejak moc, uz se fakt jen smeju, asi mi ruplo v nervech. :) -
"-- skrytý --" 13.05.03 20:31
« garancka a pikantnost na zaver
Takze mi udelali garancku .. koho by to zajimalo pro srovnani, vyslo me to na 3845 Kc. Je v tom olejovy filtr, (a ted to napisu, jak je to ve fakture napsane) tesnici krouzzatky (co to je? :-) krouzky? :-) .. dal vlozka vzduchoveho filtru a 5l oleje Excellium 5W40 T. Co dodat na polozku viz. dilenska prace "os.jednoducha zkouska na silnici" 0.5h 190Kc... kdyz na tachometru pribylo jen 4.6km, ktere ujel podle meho odhadu behem 7-8 minut. Asi jim dela problem hodinouvou sazbu vynasobit x/60, kde x je realna doba vyzkouseni na silnici v minutach. :)
A ta pikantnost? No ony jsou vlastne dve. Chtel jsem si dokoupit Zaruku+ na celkove 3 roky/100.000 km. Kdyz jsem tam naklusal s penezi, ze to muzeme sepsat, rekl mi obchodnik, ze dnes to nejde, ze jim chybi ten spravny formular. At prijedu po tel.dohode jindy. A druha perlicka? V patek jsem telefonicky servis primel k objednavce leve mlhovky, kterou mam od kamene vysklenou. Kdyz mi servisak predaval vuz, tak se omlouval, ze mlhovku mam zatim "svou" zaslepenou, protoze jim privezli ne levou, ale pravou. Takze at prijedu jeste jednou. Vivat Renault !! GRRRRRrrrrr..... -
"-- skrytý --" 13.05.03 20:21
« Re: zhaveni
Diky kdo za popis :)
V servisu mi rekli, ze se tahle "OBD" kontrolka muze rozsvitit z duvodu, ze plyny, ktere se znova vhani do turbodmychadla, tak mohou zanest..a ted nevim jiste co presne, patrne filtr? nebo nejake cidlo? .. sazemi. Ze to staci jen procistit. Nicmene po dvou hodinach mi rekli, ze diagnostika skutecne objevila v jednotce, ze tam byla detekovana takova chyba a ze na miste tu chybu nevideli, takze si nejsou jisti, jestli tohle procisteni resi muj problem. :=/ Nezbyva mi doufat, nez ze jo. Ptal jsem se, jestli je realne, ze by me tohle mohlo nechat stat na silnici. Odpovedel neco ve smyslu, ze pokud by to nebyl problem s temi sazemi, mohl by to byt problem v kabelazi mezi RJ a plynovym pedalem, ze tam jsou dve paralelni vedeni a pokud by vypadlo jedno, bude fungovat pravdepodobne jeste druhe, a to auto by jelo na polovicni vykon. Rikam to pro nekoho srozumitelne nebo jsem se nekde ukecl? :-) Ja v tom marne hledam, jak by to souviselo s elektronikou/elektrikou zhaveni :)) Jinak receno, pokud by se mi to zase objevilo, ze by mi promerili kabelovy rozvody v aute. -
« Re: zhaveni
Ajvn: asi takhle: protože je dízl tzv. vznětový motor, to znamená, že vstříknuté palivo se samo vznítí od teplého vzduchu, který je ve spalovacím prostoru při kompresi pístu (píst prudce stlačí objem vzduchu a tím ho ohřeje, navíc se využívá i teploty okolí) a toto se v plné míře nedá využít při studeném motoru, tak se mu musí pomoci těmi žhavícími svíčkami. Jsou to takové tyčinky, které svým koncem vedou dovnitř spal. prostoru k trysce paliva, do kterých se před studeným startem ze žhavicího (časového) relé pustí proud a ony se na koncích rozžhaví a tím usnadní vznícení vstříknutého paliva ve studeném válci. Většinou žhaví ještě chvilku po nastartování a pak jsou vlastně napoužívané až do dalšího studeného startu. Jejich aktivace za chodu motoru je velmi smrtící, protože se mohou až roztavit, kousek odpadnout a následky mohou být fatální i pro motor (nechci tě strašit). Pokud by mělo žhavení běžet i za chodu, pak by stačilo odpojit napájení žhaviček od zdroje, ev. relé a tím eliminovat to nebezpečí. S opravou nečekej.
-
"-- skrytý --" 12.05.03 12:50
« Re: Geometria v BA
Ja som bol na geometrii 2x. Jeden krat pri Hypernove firma sa vola "nicholtrackt" (je mozne ze som to skomolil). - tam to ale nevedia robit. Po geometrii ked som siel rovno volant som musel mat nakloneny do prava! Tiez mi vyvazovali kolesa a nedali dole stare zavazia. Ale len nabili nove. Ale zas su tam vcelku slusny.
Potom som bol v mikone pri Soravii. Tam mi geometriu urobili dobre, ale potreboval som vysvetlit ten vysledok co mi vytlacili na papier, a vtom neboli moc ochotny :-(
Tak si vyber :-) -
« Geometria v BA
Cez tyzden idem konecne obut letne gumy a spolu s tym, by som rad urobil aj geometriu. Mam pocit, ze gumy sa uz nezjazduju tak rovnomerne ako kedysi, aj ked auto nikam netaha. Mam uz takmer 80tis, takze by som sa necudoval, keby bola geometria v haji. Kde v BA (pripadne blizkom okoli) robia kvalitne a lacno geometriu? -
« Re: Silverstar is dead
Cez vikend zomrela aj dalsia Silverstarka. Tato svietila o 2 mesiace dlhsie, takze asi 280 hodin. Na jej miesto isla dalsia Narva, a po zotmeni som horko zaplakal. Investovat rocne 900SKK do Silverstarov je nutnost!!! Obycajne ziarovky vobec nesvietia, mal som pocit akoby som isiel na parkovacky. Iba dlhe svetla trosku svietili. Stale som vyvaloval oci na krajnicu, ci tam nieje nejaky chodec alebo cyklista, po 30km som bol unaveny ako po 2 hodinach jazdy v noci za dazda. No proste hroza!
Neviete o nejakych ziarovkach, ktore dobre svietia, dlho vydrzia (500 hodin je akurat na jeden rok) a su schvalene? -
"-- skrytý --" 11.05.03 10:44
« zhaveni
2 situace:
1) Najizdim ze STOPky do dalnice, za jedna, za dve v pomalu se sinouci kolone jeste 300 metru .. cely tenhle usek se mi rozsvitila kontrolka zhaveni .. se zarazenim trojkya pozvolnym zrychlovanim kontrolka prestava svitit .. jiny registrovany projev nez svitici kontrolka zazdny.
2) Jedu delsi usek na ctyrku po meste v idealnich otackach, pote chvilkovy (1 sec) citelny ubytek vykonu (ze by prudky poryv celniho vetru?).. omyl, opet se rozsvitila kontrolka zhaveni. Svitila 3/4 km do okamziku zastaveni na semafor. Behem tech metru uz zadny ubytek vykonu nebyl. Po semaforu uz nesvitila.
Tak me ceka v utery navsteva servisu s garanckou, mlhovkou a ted jeste timhle. Jen se desim, ze mi reknou, ze diagnostika nic neobjevila. Setkal jste se nekdo s dieselem s timhle problemem kontrolky zhaveni? Protoze neznam, tak se zeptam :-) ... zhavici svicka(svicky?) funguje pouze pred nastartovanim nebo pracuje neustale? (Benzinove svicky jsou jasne, ale fungovani tehle zhavicich u dieselu vubec neznam :-( ) Muze to tedy souviset primo s touhle svickou/svickami nebo by to mohl byt problem dokonce se vstrikovanim, vysokotlakym cerpadlem a tak?? Diky za Vase sdelene vedomosti :) -
« Re: mlhovka v cudu
BTW cesko - slovenska skoda je hroza prestrasna. Ked som mal nove auto, dostal som kamienok od ceskeho nakladaku. Ked som sa ale bol spytat na to v poistovni, povedali, ze radsej sa mam s niekym dohodnut, ze vybavovacky okolo toho by trvali pol roka.