Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 03.05.06 12:05
« Praha poslednich dni
dlabas, souhlasim, posledni mesic a pul, tyden za tydnem je Praha vetsi a vetsi tragedie. Zacal jsem jezdit do prace kvuli tomu uz pred osmou. Vysledek? Asi tyden jsem si uzival trochu volnejsi Prahy. Pak nevim proc, zacaly byt kolony uz pred osmou na rade mist Prahy, kde se temer vubec nedelaly, typicky Strakonicka je ted zasekana jedna basen uz od Chuchle ob den. Posunul jsem cas na pul osmou, to same. Uz fakt nevim, kdy mam jezdit do prace a nestat v kolonach. Dneska jsem kvuli mlade musel odskakat priskoky Plzenskou, Vrchlickeho, Jiraskac, ... Resslovka a Jecna docela sla. Ale stejne votres, spotreba 4.4, to je na zabiti. >:-[] Minuly rok jsem tohle jezdival za rovne tri litry. Jeste ze jedu v patek do Nemecka a o vikendu zpet, to si zase trochu vylepsim bilanci. >:D -
« Re: Re:
Dlabas: clovece, neviem, ale na tom zabehnuti nieco bude. Som kedysi zabiehal sukromnu Ibizu - opatrne, podla knizky - a nie je to nc moc. Ani vykonom, ani spotrebou. A potom som dostal do ruky sluzobnu Corsu a to bol iny zabeh!! Mala 6km na tacho, ked som vysiel za Blavu, potom plny plyn az na koniec dialnice a podobne :*) A kara zrala menej ako kolegom a ovela lepsie chodila! Inak mne sa ta spotreba hybe okolo 4,5 litra priemer v pohode, ako som pisal, ked som to dral po dialnici cez 150kmh, tak som sa dostal na 4,9l. A s klimou ;-) -
« Bez nadpisu
Dano07: vitaj v klube ;-) Veľmi ti neporadím, ale čo sa týka kvality paliva, tak staršie DTi sú rozhodne menej citlivé ako nové DCi. A pokiaľ sa ti podarí aj vstrekovač odpáliť, tak vzhľadom na to, že to ešte nie je common rail, tak oprava nie je drahá...
Podľa toho, čo hovoríš, by som si rozhodne prešiel palivový systém, tá výmena filtrov je podľa mňa asi ideálny nápad. Na filtroch rozhodne nešetri. A netankuj sajgon. Good luck! -
« spotreba
Chalosi je tu rec o spotrebe tu 5litrov, tam 4.
Ja mam priemer 7,4l v 3/4 mesto, 1/4 dialnica.
Ale to svezeni >:-[] 1,6 110ps
Inak urobil som Nitra Bratislava rychlost 100 - 110km/ h za 5,2l.
Takze da sa ked sa chce. Takze tie vase dci by mali jazdit na 3l/100km :P -
« Palivová Nádrž
Zdravim majiteľov Renaultov,
Chcel by som sa len opýtať, skôr poradiť s mojim menším problemom.
Nedávno som kúpil Clio 1,9 dTi. Predchádzajúci majitej asi omylom natankoval trošku nekvalitnejšiu naftu čo sa prejavilo nedávno, tým že auto začalo v nepravidelných intervaloch trhat. Napr. pri 90 km-h slabo trhalo. Pomalšie sa rozbiehalo a dostávalo do otáčok. Momentálne plánujem v blízkej budúcnosti kúpu nových filtrov, palivového a vzduchového a takisto zobrať auto diagnostiku. Po vyčistení palivového filtra mimochodov v tej nádržky kde je pal. filter boli v spodnej časti dost velké nečistoty ide auto uz podstatne lepsie. Ale chcel by som sa spýtať či vie niekto kde sa prestne nachádza spetný ventil v palivovom systéme.
Mám pocit že predtým bol dosť zanesený a nezatváral sa, v hadičkach bolo vidieť bublinky. Teraz je to Ok ale aj tak ked budem čistiť nádrž chcel by som sa pozrieť aj na ten ventil.
Ešte ak by ste mohli poradit kde mám hľadat EGR ventil.
Je možné, že sa nečistoty mohli dostať aj dalej ako len po palivový filter ?
Dakujem
Dano -
"-- skrytý --" 02.05.06 17:44
« Re:
To Ajvn & Meky:
Ty Vaše spotřeby jsou stejně zajímavé. Já se svým clioušem jezdím stále kolem 5l/100km. (+/- 0,3l/100km)
Po dálnici se snažím jezdit 130km/hod = 3000-3200ot/min. Jezdím hlavně trasy cca 30km tam a 30 zpět. Kdybych jezdil 150km/hod, tak jsem někde kolem 3500ot/min a to už je znát na spotřebě. Jendou jedinkrát jsem jel za 4,2l/100km a to byla cesta do Chorvatska.
Asi jsem si ho jinak zajel a je to znát na spotřebě. Dávat motor na brzdu nebudu, ale podlě mě má víc než 48kw/160Nm.
Jinak moje spotřeba bude dána i kolonami v Praze 8-s a ty kolony jsou každým dnem horší a horší. PS: klimu nemám.
Třeba dnes odpoledne kolem 15hodiny - kolona na D1 směr Praha před sjezdem na Opatov/Háje, další kolona před Hostivaří a na to další před Štěrboholy. Pokud bych jel přes Říčany-Uhříněves-Štěrboholy, tak tam potkám tunu TIRáků a starých Avií. Možná bych si měl na léto koupit moped :-! Pálubní počítač nemám a vždy beru splnou nádrž. S naftou od Shellu jsem měl spotřebu stejnou, takže jsem nepoznal žádny efekt výkonu ani spotřeby.
Kámoš má Megane Grantour 1.5dCi/100k a palubní počítač mu ukazoval spotřebu 5,3l/100km, ale když jsme dotankovali a spočítali, tak to bylo 6l/100km :shock: -
"-- skrytý --" 28.04.06 11:09
« Re:
Meky: Kopce by v tom zasadni roli hrat nemely, pokud se vratis do nadmorske vysky, ze ktere jsi vyjel. Teda nepocitam v to prudke "alpske" serpentyny, kde sice sjizdis vse za nulu, ale nahoru je to o neustalem prerazovani a trapeni dvojky a trojky :-) Bezne kopce jsou ok, vyjedes je za 5-5.5 a dolu je sjedes za 0-0.7 a prumer obojiho jsou zase tri litry. ;-) Ja mam po ceste do a z prace tri pomerne vetsi a delsi kopce.
Ted se mi ale nedari, Praha je zasekana uz v pul osme rano, to nechapu, porad se motam v kolonach a zuby nehty se drzim pod 3.5. :'-( (tech 3.5 v "podpisu" je prumer za celych 130tis. km .. pres leto jsem jezdival pod tri, ale po vymene na nove gumy jsem si pohorsil. >:-[] ) -
« Bez nadpisu
to AJVN:
dik za podporu - ja si tiez myslim, ze vyrobca ten interval urcite musel testovat - a pouzivaju ho uz dost dlho, takze by to malo byt OK. :-!
Ja pravdepodobne pouzijem olej Shell Diesel Ultra 5W-30 plna syntetika - dokazem si zohnat liter za nejake 400 Sk - co je o dost menej ako v obchode : ;-)
A s tou naftou mas tiez pravde - lejem tam len Shell diesel - obvykle z rovnakej pumpy (ak sa da)
BTW: neviem, ako robis 3,5l - naposledy som mal 4,13l/100km. Mozno tym, ze mam slabsi motor a beham po kopcoch a nie po rovinach... -
"-- skrytý --" 24.04.06 20:03
« Re: Re: Re: OLEJ pre DCi
Ja bych to s tim intervalem 30tis. km nevidel tak hrozne. Mam za sebou 4 vymeny oleje vzdy po tomhle intervalu, vzdy slo o Elf Excellium 5W40T a nikdy jsem mezi vymenami nemusel dolevat ani kapku oleje. Tenhle tyden dovrsim 130tis. km a na chodu motoru neni zatim zadna znamka sebemensich problemu. Olej jsem doposud menil vzdy maximalne po 12mesicich (rocne najedu min. 30tis.), spis o neco drive, takze extremne dlouho ho v aute nemam.
Spis bych mnohem vic lpel na tankovani kvalitni nafty(resp. benzinu) a nesnazil se pofiderne usetrit desetihalere na ukor zivotnosti napr. vstrikovacich trysek, coz jsou desetitisicove castky. -
« CLIO
Ahojte. Tak sa opytam este aj tu, idem respektive chcem kupit renault clio, rocnik 2003, 1.5 DCi, najazdene 89000 Km, ako nove, chcem sa opytat na skusenosti s tymito autami, pocul som zevraj su nejake poruchove, a maju problemi s elektrikou, co mi na to viete povedat? mam si kupit to auto? nebolo by vhodne investovat do ineho? dakujem za vase postrehy a nazory. -
« Re: Re: OLEJ pre DCi
to Dlabas: dik, ale ide prave o to, ze neviem pochopit, preco potm dava vyrobca interval 30tkm??? tie dva roky su ok, ale ten interval nechapem...
Mne olej nastastie nezerie a ak mam pravdu povedat, je mi luto kupovat castejsie taky drahy olej - najlacnejsie sa mi podarilo zohnat za 11 Eur/l..., naviac - nemam este tolko km, aby mal byt motor opotrebovany... Asi sa na to vybodnem a necham bezat ten 30tkm interval - ved auto je na to, aby sluzilo, nie? :-!
Navyse som bol po zime na prhliadke a za geometriu som zaplatil 1000Sk, com ma dost nasralo. Okrem toho, to podivne hrkanie mi ten mantak technik nevedel identifikovat. Vraj to moze byt nejaky silentblok na motore, ale neviem to presne... -
"-- skrytý --" 17.04.06 23:38
« Re: OLEJ pre DCi
To Meky: když jsem viděl ten olej po 30tis, tak jsem přešel na 20tis interval. Motoru to rozhodně neuškodí. A hlavně jsem po 25tis. musel vždy nechat trochu dolít. Pokud chceš stejný olej co tam máš doposud, tak niže jsem psal odkaz. Kamarádka mi sehnala úplně stejný palivový filtr (po 60tis.km) za 920,- s PDH i s dokladem. Renaulti chtěli po telefonu 2500,- >:-[] -
« OLEJ pre DCi
Ahojte panstvo, blizi sa mi termin servisnej prehliadky a rad by som si nejake veci zohnal sam - malo by to byt o dost lacnejsie ako v servise :idea:
Vedeli by ste mi poradit, aky olej a kolko ho potrebuje motor 1,5Dci, 48kw? (Myslim hlavne specifikaciu SAE a API)
+ myslite, ze interval vymeny oleja po 30000km je dostatocny? Alebo treba menit skor? :*) -
« Cafte stare paky
Objavil sa mi problem s riadenim. Je akoby zadrete - zarezle.
Po nastartovani a manevrovani z parkoviska ide riadenie "skokovito"
Do najblizsich zakrut tiez. Ked sa to "zohreje" je riadenie spojitejsie, nie vsak idealne.
Auto nikdy nebolo burane, ani narazene na obrubnik. Podozrenie mam na hreben riadenia, alebo cidlo posilovaca.
Pls, ak ste sa s niecim podobnym stretli, uvitam radu. Orin. -
« 115 000
Nazdar, no tych 115 000km je najazdenych komplet. Ja som to kupoval 4 rocne a malo najazdenych 87 700 a boli tam nahodene conti. Na zimu som trochu pozabudol takze urcite tam mal majitel nejake zimaky,pretoze na tychto v zime, tak to by bolo vo drzku.
Ale myslim ze su tam od zaciatku, lebo su to seriovky a davaju sa na nove auto. Podla mna ich nemenil a su tam od zaciatku.
Ak odratame zimy tak maju mozno 60 000km. Netrufam si povedat presne, ale vzhladom na to ze su dost opotrebene, tak si myslim ze ich fakt nemenil. Jedine ze kupil znova tie iste. :roll: -
"-- skrytý --" 06.04.06 13:56
« Re: jezdi tak
jojojo, svata pravda. A nechodme daleko za traktorem napric, ona jen takova babka chodkyne s karkou udela peknou caru pres rozpocet, kdyz na Vas najednou vybafne za zatackou. Nez si stacite rict: "To sem se te babo lekl!" .. tak jste v ni! >:D