Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 17.07.03 15:38
« Re: Clio a žárovky
vencaz: Moc diky za tohle info. No ty originalky jsou prachobycejne Philipsky a vydrzely skutecne nejdyl, ikdyz i tak mene, nez kolik se udava jejich oficialni min. vydrz. Pokud je to teplotne tak na stiru, tak je asi vazne smritici chodit do zarovek s extra zvysenym svetelnym vykonem jako jsou ty Silverstarky, ty se v tom musi skvarit :(( Tak uvidime, jak si budou lebedit ty Light@Day. Jestli zarvou taky brzy, tak se podivam asi do servisu a budu od nich chtit nejake pisemne vyjadreni, at mam argument pro reklamaci zarovek :) -
« Clio a žárovky
Ahoj ajvne, nemám sám Clio, ale má ho kamarádova přítelkyně, svítí pořád, a má s tím autem úplně stejné problémy s žárovkami. Když jsme nad tím tak přemýšleli, došli jsme k závěru, že je to těmi světly s optikou, kde je asi málo prostoru a žárovka je pernamentně přehřátá, oproti jednoduchým otevřeným světlům s klasickou H4. V Renaultu to řešili několikrát, s tím, že je na autě všechno v pořádku, ale je jim to divné, protože ostatní zákazníci tyto problémy nemají. Vždy byly vyměněny originální žárovky od Renaultu, značku bohužel neznám, ale kupodivu vydrží vždy víc než ostatní žárovky od benzinových pump nebo hypermarketů. Usuzujeme, že ti ostatní zákazníci třeba svítí jenom v noci, což je přecejenom trochu nižší teplota vzduchu, a tento fakt dohromady s vyšším kilometrovým průběhem a nižším počtem nasvícených hodin vede k pocitu spokojenosti. -
« Re: Silverstarky aneb kolik vydrzi, nebo spis nevydrzi
Ajvn: Napada ma len, ci nahodou nestartovavas so zapnutymi svetlami, vraj to ziarovkam hodne skodi (to uz som aj moju slecnu vytrenoval, ze ked jej to zdochne, tak ze ma najprv vypnut svetla a az potom tocit klucikom ;))) -
"-- skrytý --" 16.07.03 11:53
« Re: Silverstarky aneb kolik vydrzi, nebo spis nevydrzi
Cert vi, proc mi tak malo vydrzely? Original Philipsky mi vydrzely 7 mesicu a nakych 328 hodin (cca 450 zapnuti/vypnuti) .. no budiz, ikdyz ani to neni zadna velka slava. Ale ty Silverstarky nejprve jen 114 hodin (cca 170 z/v) a odesly v jeden den obe, vymenena prava pak o trochu vic 125 (cca 130 z/v) a tahle leva "uctihodnych" 205 hodin. (cca 210 z/v) :-( Nejezdim zadne kratke x km vyjizdky pro rohliky, vetsinou trasy od 30km az po mnohasetkm streky. Nemam predstavu, jestli ty orientacne udavane pocty zapnuti jsou uz pro zarovku smrtici nebo ne (ikdyz ten velky rozptyl od 130 po 210 u Silverstarek si myslim ze to tim nebude.) Ze by to bylo vzdy v horkem dni, to taky ne, byla to vetsinou zima, resp. zacatek jara :), az ted naposled parne leto. Ze by presto byla ta komora tak prehrata, nevetrana, nechlazena, ze by to odchazelo kvuli nadmerne teplote?? No nasi si ze me delaj srandu, ze kdyzbych jezdil po dalnici normalne rychle a ne tim eko-stylem, tak by se mi to chladilo lip :-))) Pak mam jeste jedno vysvetleni, ze to odejde pri nejakem zel.prejezdu, dire atd.. zkratka otresem. Balony na kolech taky nemam, ale 55ky, ikdyz ze bych to mel nejak prefloukle, to rozhodne ne.
Pokud je nekdo znalec na problematiku zarovek, vzdy to bylo ciste prepalene vlakno, zadny odpadly artefakt vlakna v bance. -
« Re: Silverstarky aneb kolik vydrzi, nebo spis nevydrzi
Hm tak aspon ze tak ;)) Som zvedavy, ako dlho Ti vydrzia ;)) Este som videl nejake OSRAMy s extra extra dlhou zivotnoustou, ale za tie chceli za par 50EUR, tak som si povedal, ze za take prachy si ich mozu niekam strcit :(( -
"-- skrytý --" 15.07.03 23:48
« Re: Silverstarky aneb kolik vydrzi, nebo spis nevydrzi
Tak to v OBI nakonec dopadlo dobre. Pracovnik oddeleni autodoplnku trochu ironicky poznamenal, ze by pro me a hlavne pro ne bylo lepsi, kdyz bych uz u nich zarovky nekupoval. :-) Ale uznali,ze mi po treti reklamaci za mene nez pul roku vrati penize a misto toho jsem si priplatil 60Kc a vzal jsem na zkousku se sice mensim svet.vykonem, ale s vyrazne delsi zivotnosti (no to chci tech uvadenych 950h videt) Osram Light@Day, na celodenni sviceni. -
« Re: Silverstarky aneb kolik vydrzi, nebo spis nevydrzi
Ajvn: mas fakt smolu :((( Ja mam teraz namontovane nejake Phillipsy H7 oznacene len "+30%", svietia fakt pekne a vydrzali mi uz asi 20000km (a stale svietia). Cenovo vyjdu na cca. 18EUR 2 kusy, co je celkom prijatelna cena. AK ich uvidis, mozem ich len odporucit. -
"-- skrytý --" 15.07.03 10:01
« Silverstarky aneb kolik vydrzi, nebo spis nevydrzi
Tak me dneska odpoledne ceka dalsi krest ohnem v OBI, uz tam jdu potreti, aby mi vyreklamovali tentokrat pravou Silverstarku, ktera nasvitila 203 hodin a odesla pod kytky. Uz jsem behem dvou reklamaci dostal tri nove (2+1), ale ted tam jdu s tim, ze chci vraceni penez, protoze k tomuhle vyrobku nemam duveru. Grrrr. Na nejakych datasheetech od Osramu jsem objevil obrazek, ze jsou ted nove Silverstarky, kde je napsano, ze maj i vyssi zivotnost, takze evidentne u nas doprodavaj ten horsi sunt. :-( Kdyz to pujde, mozna zkusim ty LongLifeky. No jeste napisu, jak jsem uspel tentokrat, nebo jestli me uz ochranka OBI vyhodila ven na dlazbu :)) -
"-- skrytý --" 14.07.03 10:38
« promerovani PP vs. sizeni cerpacich stanic
Trocha cisel pro zajemce. Tak jsem se o vikendu dostal k tomu premerit, kolik se mi melo realne vejit tekutiny do 10l kanystru. Netestoval jsem to po okraj, pouze tam, kam jsem mel natankovano od pumpy a k me litosti ta pumpa moc neosidila :-( Misto pumpovych 11.92 realnych 11.76, takze cca 1.36% "marze" :-) Tak pokud odectu od celkove odchylky tuhle chybu pumpy a od toho jeste "statistickou" odchylku pri resetovani PP pri kazdem tankovani, tak mi v mem pripade vychazi, ze PP vykazuje prumernou chybu 3.57%, o ktere je realna spotreba vyssi. Ale realne si myslim, ze ta odchylka podle situace lita v daleko vetsim rozkmitu. -
"-- skrytý --" 11.07.03 13:30
« novy Scenic
Kombik asi opravdu vypada lip, ikdyz v realu jsem ho zatim nevidel. Ale uz jsem videl v Nemecku stat na krizovatce noveho Scenica a vypadal docela sympaticky. Jeste ze nemusim ted zadne auto dlouhe roky kupovat, asi bych byl sileny, protoze bych si nic nevybral :-) Dost me taky desi to mnozstvi elektroniky. Co tak ctu ruzne prispevky u ruznych znacek, tak to chybama vic a vic pripomina Windowsy :( -
« novy megan kombi
Zrovna som fcera dostal do schranky list od renolta ze si mam ist vyskusat noveho megana kombi "v kratkom case" ... co tym mysleli??? to ako aby som nahodou nesiel v lete kupit ine auto tak ze nech este chvilku pockam ??? :-))) ... vyzera to ze vedia ze som na kombiky ... lebo ked som minule kupil kombika tak teraz toho kratkeho by som nekupil ani vo sne ??? :-))) ... maju pravdu :-))) -
« Re: Lichtenstejnsko - Vaduz
Ajvn: Ono s tim kanystrem to mas tak. Benzin se pomerne
rad vyparuje. A aby kanystr nemusela byt tlakova nadoba, tak
je to udelano tak, ze je tam hodne velka rezerva,
kde je normalne vzduch a do ktere se benzin muze vyparovat.
Cim vetsi mas tu vzduchovou rezervu, tak tim
mensi budes mit tlak. Kdyz tedy narves kanystr az po okraj,
riskujes problemy...
Inac v servise Renault (Kestler, BA-Petrzalka)predavaju HB3 ziarovky za 365.-Sk (NARVA) a tu istu ziarovku dostanes v autoprislusenstve za 160-190.-Sk.
Vymena je lahka.
O nejaku reklamaciu som sa este nepokusal, aj ked menim tieto ziarovky fakt dost casto :-(