Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 09.08.03 09:35
« Jsem nešťastný Sněženek :( - přední dveře
Včera jsem šle svoje autíčko opláchnout od venkovního prach a zjistil jsem, že nemohu otevřít zvenčí pření dveže. Tak jsem to studoval, jelikož mám na dálku otevírání a mohu i zajistit auto zevnitř, tak jsem zjistil, že otvírání funguje a dveře se odjistí, ale ta páčka pro otvírání jde na prázdno :(. Tak nevím jestli se mám pokusit ty dveře sám opravit a nebo raději se spolehnout na nějakého šikulu či firemní servis. Nevím co mne čeká při demontáži. Není někdo do by mi poradil. Předem děkuji -
"-- skrytý --" 08.08.03 10:11
« spotřeba - pneumatiky - topení - brzdy
Vlastním asi měsíc CLIO 1,4 55 kW r.v. 2000
Spotřeba - nemám v CLIU počítač na spotřebu, ale mám pocit, že mi to je úplně jedno. To autíčko prostě JEDE :-) a když má člověk cit pro plyn a brzdu a uši pro zvuk motoru, a to mám i otáčkoměr (moc nekoukám), tak mám pocit, že jede za minimum benzínu. Bohužel jsem neměl ještě čest naplnit nádrž 2x naplno a zatím jezdím vzdálenosti do 50 km npř. denně do práce 25 km. Co se týče peněz za benzín si moc nevšímám (pokladnu drží žena :)), mě stačí radost ze svižné jízdy.
Pneumatiky - CLIO jsem koupil na elekronech 195/55 (hvězdice) a moc mu sluší. Díval jsem se do techničáku a bohužel je tam zapsaný nemám. (zapsali by mi je za 2500 Kč v Praze - zloději!)Takže na zimu jsem už koupil plecháče, elektrony si nekoupím, bylo bych mi jich líto je koupat v Krkonošské soli a budu shánět rozumně drahé pneumatiky. Rád bych si nechal poradit od vás????
Topení - bohužel jsem si koupil CLIO v době, kdy topení nepotřebuji (ono 30 °C a víc..... :(), ale přesto jsem byl překvapen (mile) Vyjel jsem s manželkou v 5:30 ráno do práce a bylo trochu chladno. Manželka ustrojená na 30 °C a tak jsem trochu zatopil a byl jsem překvapen, že už po jednom kilometru se s topení linulo příjemné teplo aniž by teplota motoru stoupla k druhé čárce. Podotýkám, nemám klimatizaci. Tak to nechápu. Ale zjištění to bylo příjemné. Mohl by jste mi to někdo vysvětlit.
Brzdy - mám už ujeto 39000 a s těmi brzdami jste mne nepotěšili. Myslíte, že to je stoprocentní, že mne to postihne? Nemohl bych eliminovat nějak cenu následné opravy? Např. že bych si to obložení nechal preventivně vyměnit či si je nechat zkontrolovat. Jinak to auto brzdí jako ČERT. Ještě nemám prodaný FAVORIT a musím v něm občas přejet a rád si zase sednu zpět do CLIA. Kdyby někdo měl zájem o Favorita 136 L, tak prodám za 35000 Kč českých [odkaz] a může se v něm projíždět.... :)
zdravím a předem děkuji
-
« Help
Mam prvy vaznejsi problem. Vo vetracej jednotke sa pri spusteni (prepinani obehu) vetrania ozve klopkavy zvuk asi 5 krat v sekundovych intervaloch. Ako ked klapka prepinaca vnutorneho a vonkajsieho obehu vzduchu nemoze sadnut na svoje miesto. Mate s tym niekto skusenosti ? Da sa to odstarnit aj svojpomocou, alebo je potrebna navsteva servisu ?
BTW: Robilo mi to kedysi aj na R19-ke ale prestalo to. -
« Re: Problem so zadnymi brzdami
Takze dobra sprava pre vsetkych majitelov Clia. Caka vas to vsetkych :-((( Prejavuje sa to aj tym, ze sa koleso pri cuvani obcas same zabrzdi a nemozes sa pohnut, pri jazde vpred to akoby kovovo sucha, pri zabrzdeni to je pocut viacej. U mna to nebuchalo, buchlo to iba raz, ked som to odtrhol. BTW menili aj tebe cele zadne brzdy vrtane valcekov alebo iba oblozenie? Kolko si mal najazdene? Kde si si to dal robit? -
« Re: Problem so zadnymi brzdami
Prejavovalo sa to buchanim od zadnej napravy pokial clovek cuvol a potom sa pohol dopredu, alebo naopak. Raz sa mi dokonca stalo, ze sa to oblozenie nejako vzpriecilo a nemohol som vobec cuvnut, jednoducho zostalo to koleso zablokovane... -
« Problem so zadnymi brzdami
najma pre luf-a
Cau ak si dobre pamatam tak teba to postihlo cca pred rokom, ze sa ti odlepilo oblozenie zo zadnej brzdy. Tak minuly tyzden ma postihla ta ista zavada. Takze som o 8500 Sk lahsi, po zasahu znackoveho servisu. Mal som povodne naivnu predstavu ze na aute by sa do troch rokov naketo zavady nemuseli vyskytovat :-( Renault ma u mna cierny bod... -
"-- skrytý --" 31.07.03 12:24
« Re: nejvyssi udaj na PP spalenych litru vs. jeste to opravdu
Ten můj 60koníkovej má psáno 162km/h a tachometrově už jel 185km/h. Ale jak moc ten tachometr kecá fakt nevím. Jinak ty plasty u dveří už zase nelícujou a okno začalo zase cvakat. Tak jim to tam zase za pár týdnů hodím na hlavu a pokud to neopraví, tak si budu muset najít jiný servis. Kam jezdíte vy? A jak jste spokojeni? -
"-- skrytý --" 30.07.03 12:52
« Re: nejvyssi udaj na PP spalenych litru vs. jeste to opravdu
luf: :-) No dobre,tak jsem Te neukecal :))
Papirove je 175, ale v realu jsem to nezkousel, vezl jsem se s tim nejvic kolem 150, vic nebylo zatim potreba :-) Ani to neplanuju testovat. Spis me laka si otestovat zrychleni 0-100km/h, mam takove tuseni, ze uvadeny udaj 12.2 sec je zbytecne podhodnoceny a realne to na 100vku vybehne rychlejc. Mozna mam ale velke oci :-) -
« Re: nejvyssi udaj na PP spalenych litru vs. jeste to opravdu
Ajvn - fuj!!! Ze sa nehanbis jazdit s nim takto. 80 koni to uz dokaze pekne popretahovat aj vacsie auta a ty miesto toho robis Cliam hanbu a pluzis sa po cestach ako pos**ty :-)
Ja pochvalim Clio, ako malo zerie - 150km/h po dialniciach, 130km/h po okreskach a priemerna spotreba 7l, najazdene 160km za 80 minut. Aby ste sa nestresovali, bolo to v nedelu v noci o 1:30, to na cestach nebyva nikto okrem mna a v aute som bol celkom sam :-) -
"-- skrytý --" 29.07.03 13:39
« Re: Zimní gumy
citron: kola tam mam letni i zimni 185/55 R15, mam letni a zimni sadu, oboji Alu, na zimu jsem tam dal Borbety, ktere jsou myslim o pul palec sirsi, nez orig renaultacky. Snad ted nebudu kecat, ze ty jsou 5.5" zatimco ty Borbety jsou 6". Ty letni jsou vic do balonu, zatimco ty zimni jsou "hranatejsi", pevnejsi bocnice. Letnaci jsou Continental Premium Contact, s kterymi to prislo, zimaky jsem tam po velkem prebirani a vahani dal nakonec Marshal KV15 (Kumho). Vzorek velmi podobny Cont TS790, akorat ma tri pomerne siroke podelne zlabky, takze to stycnou plochou spis odpovida 175kam. Musim zatukat, ze jsem s nima po prvni zime max. spokojeny. Perfektne drzi, vyborne brzdne vlastnosti, nejsou moc slyset a zralo mi to s nimi pouze o 0.1 litru vic nez s letnakama pri stejne teplote vzduchu. Pritom cenou to bylo radove za 2500Kc/kus, zatimco za Good UG6 nebo ty Conti bych dal o litr vic.
Zatimco jsem v lete na dalnicich predjizden, vzpominam, ze v zime po zasnezene neuklizene D5 k Rozvadovu jsem naopak vsechny predjizdel ja :) -
"-- skrytý --" 29.07.03 13:17
« Re: Vymačkanej Citron
citronku, podle PP, resp. podilu dvou hodnot 13.8litru na 478.7km to bylo 2.883 l/100km, ale to je udaj podle PP a ten promeruje 4-6%, takze realna spotreba mohla byt odhadem 3.02, coz uz tak skvele neni :o)
Ceskou kopcovitou a stoupajici D5tku jsem si vychutnal sam, bez podpory :), do Ambergu je to po okrskach sem tam v kolonach a zbytek cesty uz byla dalnice, kde jsem sem tam tiraka obstastnil svou pritomnosti. (nebrat doslova!:-)) -
"-- skrytý --" 29.07.03 13:08
« Re: nejvyssi udaj na PP spalenych litru vs. jeste to opravdu
STAVROS: :-) No jak to delam. Jednak nejezdim jako slon, potom, a to tu o mne vi snad uz kazdy:), takhle jezdim pro zabavu, jako "sport", takze samozrejme nejezdim po dalnicich jako kazdy normalni ridic :-) 130tkou, ale do te 100vky a mym pruhem je ten napravo od prerusovane cary :-)) Ale ted trochu vecne :)
Snazim se, pokud to jde, jezdit na vrcholu kroutaku, tzn. mezi 1950-2050 ot/min. Jo, motor mam 1.5dCi 60kW/80k (samozrejme nechipnutej). Clio je velmi skvele zprevodovane do mesta na spotrebu, takze pokud pominu rozjizdeni na semaforech, tak na 4ku se necha jet striktnich 50 za 2.5-2.7, na 5ku cca 70 se necha v ne moc idealnich otackach 1500 ot/min (pod tuhle hranici uz motor do interieru zacina vibrovat:) "sudlat" spotreba 2.8-3.2.
Dalsi hint je jizda z kopce, umet odhadnout, kde se jeste vyplati nechat kvalt bez citelne ztraty rychlosti a kde uz je vyhodnejsi neutral a plachtit :)
Urcite velkou merou pomaha predikce toho, co Te v naslednych metrech, stovkach metru ceka. Kdyz vidim stojici kolonu, nedojizdim az k ni pod plynem, ale na neutral nebo za 0.0 s kvaltem k ni plynule "dobrzdim" a casto takhle v pripade semaforu zjistis, ze se necha dost zastaveni na cervenou eliminovat, pokud v te lokalite cyklus semaforu znas, dojedes k nim akorat ve chvili, kdy tam pada zelena. :-) Pri tomhle Te za Tebou vyblika nebo vytroubi jen nervak, kterej za volantem nemysli a umi jen plnej plyn a plna brzda :)
Nebudu zastirat, ze cas od casu vyuzivam slipstream za necim velkym, ale tam dost pozorne koukam, jak maji delane zasterky zadnich kol, preci jen kvalita celniho skla je prednejsi nez par deci nafty :-) Jinak nemyslete si, ze jezdim nalepeny na zadku, u kamionu je stale efektivni rozpeti 2-3sec za nim :-) Nejlepsi zazitek byla jizda za Trutnovskym TIRakem v Nemecku asi 250km v kuse, jel konstatne mezi 90-100, presne podle meho gusta:-)
Cim pomaha Clio nizke spotrebe je jizdni stabilita v zatackach, takze 80kou, kterou po okrskach bezne jezdim, bez brzdeni projedu i zatackovite useky a neni potreba znova akcelerovat :-) (Neberte me doslova, cestou z Prahy do Berouna pres Karlstejn samozrejme obcas brzdit musim :))
No a posledni tip je jezdit na PP se zaplou aktualni spotrebou a pokud tomu provoz dovoli, tak sem tam sledovat a ladit pravou nohu :-) .. A to je vse.
Docela by me zajimalo, jestli by se mi snizila spotreba na uzsich pneu, nez mych soucasnych 185/55. Jinak znatelne spadla spotreba po prvni a zatim jedine garancni prohlidce s vymenou oleje. -
« Zimní gumy
Hele Ajvne, co tam máš za kola? Tuším, že ses kdysi zmiňoval o 15"? Já bych tam měl mít elektrony 15" s gumama 185/55-15. Jak jsi řešil zimu? Koupils plechy nebo přezouváš? Uvažuju že by byly vhodnější 14" plechy - to jsou pak zimní 175/65-14. V zimě možná lepší trošku užší, autíčko je to přeci jen hodně lehké.
Ještě k barvě: Já chtěl modrou Nautile, manželka čevenou. Hádejte jak to dopadlo... Ne, neuhádli jste, autiko nebude červené. Protože nikdo nechtěl přistoupit na barvu toho druhého, tak jsme nakonec šli na kompromis - takže tuctová stříbrná metla.