Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 14.08.03 10:01
« Re: Jsem nešťastný Sněženek :( - přední dveře
Tak konečně jsem se k tomu dostal. Včera jsem s trochou obav to začal podle vašeho návodu rozebírat. Trochu jsem tápal, ale nakonec se mi to povedlo rozebrat :). Zjistil jsem, že je tam zlomená taková část z umělé hmoty. Už ji mám objednano a prý by cena neměla přesáhnout stovku. Tak si myslím, že to odpoledne zadělám a bude to chodit... Ještě jednou dík za radu. Již zase šťastný Sněženek :) -
"-- skrytý --" 12.08.03 23:53
« Re: Tzv.
dlabas: Jen jedinou jsem Cliouse skutecne prohnal (chtel jsem chytit start F1 v TV :-), a to jsem po okreskach v okoli Rican neustale vytacel na 120 a po dalnici 140, pres Prahu stovkou .. ve finale prumer 96km/h na asi 67km trase s prum.spotrebou 4.2l/100km. Vim, ze je tohle pro Lufa rozjezdova rychlost :-) Jezdim do 2500ot/min, pouze pro ostrejsi predjizdeni tocim az k 3000-3200ot/min. Jinak kroutak mam 185Nm pri 2000ot/min. -
"-- skrytý --" 12.08.03 21:42
« Re: Tzv.
Ajvn:
Nazdar nízká spotřebo :-)
Tak jsem s tím svým cliem byl na Moravě a průměrná spotřeba 5.15l/100km. Když jsem jezdil po okrskách do těch 100km/hod, tak ručička palivoměru se téměř nehýbala. Ale jak s ním vjedu na dálnici, tak už ručička klesá značněji. Po tý dálnici jsem jel cca 250km s rychlostí 125 až 155km/hod (tachometrově). Jak je ten diesel točenej nad cca 2750 ot/min, tak už začína papat.
Jaký máš zkušenosti ty? Jinak ten tvůj silnější motor ti pěkně závidím :-))) PS: ten 6-ti kvalt by určitě na ten tvůj silnější diesel nebyl špatnej, ale u toho mýho by to nemělo až takový význam. Kolik má ten tvůj motor točivěj moment? -
"-- skrytý --" 12.08.03 13:14
« Re: Tzv.
Moc dík za názor. Když nad tím taky přemýšlím, tak si z tý změny udělal ten soukromník docela dobrý *. Za 10 min práce 3300 Kč. Já vím, že všechna investice je hlavně v tom programováním, trochu v reklamě a ve zkušenostech, ale i tak se mi to zdá drahý. -
"-- skrytý --" 12.08.03 11:33
« Re: Tzv.
Ja o prechipovani jeste pred koupi auta taky premyslel, mel jsem tu o tom debatu s Michalem z Autokomplexu, vypadalo to sice hezky, o kolik kW by ten 60kW diesel vytahl, udajne i s trochu lepsi spotrebou, ale nakonec jsem si to rozmyslel z duvodu:
1) pokud by si toho servis vsiml, ztratil bych od Renaultu zaruku na motor
2) jak sam pises, to auticko ma porad jeste dost vykonu v rezerve, takze v osemetne situaci Ti pomuze a zavodnikem jinak byt nechci
3) zvyseny vykon je na ukor zivotnosti motoru a to nemam zapotrebi, ja chci Cliouse uzit dost roku, nez pujdu do vymeny
4) spotrebu mam tak mizerne nizkou, ze se az stydim, jak tu s tim otravuju ostatni :-) a mam-li byt uprimny, pochybuju, ze bych s chipem mel jeste nizsi :))
5) chipnuty diesel, co jsem mel moznost vysledovat, opravdu vic kouri. Nerikam, ze je to tragedie, ale prece tu nebudu poslouchat naseho mileho Cleanera, ze mu kazime ovzdusi :-) Zatim jsem mel pouze jedinou moznost zeptat se, jak "kourim" ja, resp. moje Clio :-), a ac to kolega za mnou cilene nesledoval, ani pri podrazeni a plnym plynu si pry zadneho naznaku koure nevsiml. (ono je to mozna i tim, ze Clio ma ten vyfuk dobre schovany pod zadnim naraznikem :)
6) Jestli bych spis bral neco jineho, tak 6-ti kvalt :-)) -
"-- skrytý --" 12.08.03 08:52
« Tzv. "přečipování" motoru
Mám kamaráda, který si nedávno koupil starší Felicii. V sobotu mne poprosil, abych s ním jel k Mladé Boleslavi, že mu tam nějaký mechanik tzv. přečipuje motor. Tak jsem tam jel s ním. Ten mechanik nás přijal velice slušně a napojil na auto počítač a potom vyměnil nějaký čip. Vyčistil nějaký váleček od pilin a po zaplacení 3300 Kč jsme se vraceli. Kamarád zjistil, že tah motoru je na 2500 ot. (předtím 3000 ot.) a max. otáčky se taky posunuli o 500 ot. výše. Ten mechanik mu říkal, že výkon se posune jen asi o 2 koně, ale spotřeba by se měla lehce snížit. Koukal jsem do ceníku a např. pro Oktavii 1,9 TDI to stálo 20000 Kč a výkon o 22 koní. Jeden jiný můj známí si kdysi koupil CLIO 16V 1,4 již přečipované s výkonem 105 kW (dovoz z Německa) a potom ho rozsekal :(. Mě by zajímalo, jestli se to u nás někdo dělá a jestli to má smysl u CLIA 1,4 55 kW r.v. 2000. Já když pozoruji svoji jízdu, tak mám pocit, že autíčko má stále dost síly a např. na pátý stupeň se bezpotíží dostanu na 1500 ot. a dovolím si i lehký zátah. tak nevím jestli by taková poměrně dráhá záležitost měla smysl.
Děkuji předem za odpovědi -
"-- skrytý --" 12.08.03 08:34
« Re: Jsem nešťastný Sněženek :( - přední dveře
Moc děkuji za radu. Vidím, že tak jednoduchý to není, ale nečeká mne tam už žádná záhada. Hned odpoledne to podle vaší nápovědy zkusím. Večer dám vědět, jak jsem dopadl - ze smuného Sněženka se stal Sněženek s nadějí :)
Dík -
« Re: Jsem nešťastný Sněženek :( - přední dveře
Dvere sa rozoberaju jednoducho - sroby su na spodnej hrane tapacirungu - tusim ze 3. Dlasi srob je shovany v priehlbni na madle dveri - treba vypacit zaslepku a pod nou je schovany. Dalej je treba odsrobovat klucku otvarania, povytiahnut ju a odpojit od nej lanko na otvaranie dveri. Upozornujem, ze su to sroby torx a su v dvoch velkostiach, aby sa to rozoberalo "jednoduchsie". V tejto chvili tapacirung drzi uz len silou vole, lebo je prilepeny nejakym strasne lepkavym a natahovacim lepidlom, doporucujem zacat ho pacit od spodu. Pukania pocas pacenia sa netreba bat, tapacirung je este prichyteny na takych plastovych nozickach, ktore sa nastastie nedaju pokazit, staci ich proste vytiahnut (vtedy nahlas puknu). Poslednym krokom je vytiahnut tapacirung z listy okna a je to hotovo. Ak mas radio, preskumaj najskorej ako su chytene repraky, mozno ich bude treba najskor odmontovat (kryt sa da lahko vypacit ked vsunies srobovak do tej medzery v hornej casti krytu, kryt je pruzny, neni tu co pokazit). Po demotovani sa ti ukaze tiahlo od otvarania dveri, central je ale schovany kdesi za plechom a moc sa k nemu nedostanes. Ked sa ti to nepodari opravit, das to rozobrane do servisu a oni to uz snad nejako daju dokopy :-) -
« Re: Problem so zadnymi brzdami
Tak ako vidim, roztrhlo sa vrece so zadnymi brzdami. Mam pre vas jednu radu - na Clio 1.2 az 1.4 55kW pred faceliftom sa da vsetko zohnat od druhovyrobcov (bubny s priemerom cca. 185mm) a vymenu zvladne kazdy mechanik. 1.4 16V a vyssie a Clio po facelifte ma bubny vzadu vacsie (~200mm) a tak je treba vsetko kupovat original (bubon za 10tis SKK...).
Mne sa to stalo pri 64tis km. Oblozenie a vlastne vsetko v brzdach som mal Lucas. Lucas tiez ako jediny ma v katalogu diely na brzdy pre nove Clia, bohuzial nic z toho este nie je uvolnene pre trh a tak na tom zarabaju v servisich. BTW davali ste si niekto stocit po tejto poruche bubny? Mne tvrdili, ze je bubon dost ryhovany a ze ho treba vymenit. To som odmietol a zatial na tom jazdim 23tis km bez problemov. -
"-- skrytý --" 09.08.03 10:06
« Re: Problem so zadnymi brzdami
Ja som riesil tiez tento problem. Akurat problem vznikol este aj v tom, ze mne sa proste z nicoho nic zadne kolesa zablokovali a nesli ani do predu ani do zadu. Musel som ist odtahovkou do servisu.
Menili len brzdove oblozenie a 2 dni som bol z nicoho nic bez auta ;-(((