Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: 1.4 16V MTV
Ide o to, ze nove renoltacke benzinaky s variabilnym casovanim (1.6 16V a 2.0 16V) uz nemaju plochu charakteristiku krutaku ako mali tie stare (vcitane 1.4 16V). To bolo od 2000 do 6000 takmer bez zmeny. Tie nove maju pri 4000 dost velky hrb krutaku velmi podobny ako maju dizle pri 2000. Cize ak porovnas priblizne porovnatelne, cize napriklad 1.6 s 83kW a momentum 152Nm proti 1.9 s 88kW a 300Nm tak ak odhadnes sprevodovanie 3:2 tak moment na kolesach mas (3:2)x(152:300)=0,76 v prospech dizla – to sa da ocakavat, ale nie je to taky strasny rozdiel ako bol u starsich motorov pri tom co pani redaktori nazyvaju “pruzne zrychlenie” ale ja to vidim skorej na jazdecku chybu – a to plati LEN!!! v strednych otackach. Ak tomu dvihnem mandle pri vyssich otackach rozdiel sa strati. Ak by si porovnal toho sameho dizla s novym o 50 000 lacnejsim dvojlitrom s 99kw a 191Nm tak ten pomer je (3:2)x(191:300)=0,955 co je nepoznatelny rozdiel a mas motor co sa po vytoceni utrhne z retaze. No nebudem dopredu investovat do motora ktory to boh vie kedy vrati a pritom je slabsi a pri tom smrdi ako traktor ... :-) -
« Re: 1.4 16V MTV
yyyy - pocitovo asi ano, ale v reali to bude hodne ine. BTW tiez si myslim, ze 150Nm benzinaku vs 200Nm naftaku bude na kolach presne v opacnom pomere.
Pred chvilkou som si pozrel cennik Meganu Kombi. S 1.9dCi za 820 tis mam vo vybave vsetko, po com moje srdce tuzi. Uz mi chyba iba nejakych 400tis na akontaciu :-). -
« Re: 1.4 16V MTV
bodyia, ako mozes verit takej ftakovine ako ze 60kW a 80kW jazdi rovnako??? pozrel si parametre? rozdiel v maximalke 20km/h v zrychleni 3 sekundy to je u teba "to iste"??? co s tym ma spolocne krutiaci moment? ... a keby aj, na dizli mas o polovicu tazsie sprevodovanie -
« Dve poruchy
Takze po 3 apol rokoch a 80 tis. km odislo lanko s el. ovladania okien. Novy mechanizmus s DPH 11.000 Sk. Takmer zaroven odisiel mechanizmus klapky vnutorneho a vonkajsieho obehu vetrania.
24.000 Sk. Vetranie som dal zablokovat len na vonkajsi obeh. Vyzit sa bez toho da.
Bez otvarania okien nie. Mechanik ma upozornil, ze uvedena zavada na vetrani sa vyskytuje u Meganov casto. -
« Re: 1.4 16V MTV
No, já jsem pročetl spoustu recenzí (z anglickejch a francouzskej webů, u nás to nikdo ještě netestoval) a všichni se shodli na tom, že 1.5 dci jezdí minimálně stejně jako 1.6 16V. Roli hraje kroutící moment (185 versus 150) a hladkost chodu dci. Scenica II s 1.6 jsem zkoušel a docela to jelo... ale jsou to zatím hypotézy, uvídím, pak napíšu review:-)
btw: 2.0 16V znám z Laguny... a nic moc. Na ten obsah líný a spotřeba poměrně vysoká.
Destičky jsem na cliu taky ještě neměnil (66t.) -
« Re: Ještě jednou - zimní pneu
Ktorakolvek zimna je lepsia ako najkvalitnejsia univerzalka. Ja viem, to je omielane stale dookola, ale moc ine ti poradit neviem. Mam Hankook W400, vitaz nejakeho testu OAMTC, kupil som ich v metre vo Viedni a pohoda. Vyliezol som tam, kde ini nevyliezli, ale pravdou je, ze niektori tam vysli este pohodovejsie ako ja. BTW v cechah skus e-pneu, ceny maju vynikajuce a nieco si snad vyberies. -
"-- skrytý --" 24.09.03 09:08
« Návrat z dovči :-)
Zdárek. Tak nakonec jsem odjel do Chorvatska na Makarskou rivieru. Počasi super. Spotřeba tam 4.2l/100km a zpátky 4.3l/100km. Počítač u "Lucinky" nemám, ale vždy jsem dotankoval plnou nádrž. Natankoval jsem před hranicemi plnou a v Kninu(HR) jsem měl najeto přesně 800km a v bádrži bylo lehce přes 1/4. Jinak ten diesel už se pěkně rozjíždí :-) Jsem s clioušem max. spokojenej až na to dílenský zpracování palubky. Pořád mi tu a tam vrže. Tam jsem jel 15hod a zpátky 13hod. To je na 1100km celkem slušný. Hlavně zpět jsem jí trochu šlapal na krk.
Jinak jsem si objednal na zimu 14" plecháče 600kč/kus. Co ty šrouby? Musím kupovat na ty plecháče jiný? Měj te se. Dlabas -
"-- skrytý --" 24.09.03 08:56
« Re: Budu muset navštívit servis!
To: Roka - mě to dělalo po necelém měsíci. A byl to nevystředěný silentblok na motoru. Vystředily a dotáhli. Jinak já mám taky Lucii 1.5dCi/48kw. Koupil jsem jí a servisoval v Říčanech u AUTO-PILAŘ. Končím s ním, protože majitel je děsnej * a některé závady opakovaně neopravily. Podle známých by měl být v pohodě AMOS-OTAVA - mají dokonce dvě pobočky v Praze. Já začnu využívat jejich služeb na Praze 4. Hodně šťastných km a vítej do klubu :-) -
« Re: 1.4 16V MTV
No mame v rodine megana 1.4 16V a scenica 1.6 16V, mozem povedat ze je to shruba dynamicky to same, takze pocitaj ze ti ta kasna zozerie 10KW proti meganu a dalsich asom 5 na clio takze to mas ako clio s 40-50KW, co je pomalolezec, to by som asi umrel nudou, myslim ze takych 70kW je na scenica dolna hranica rozumnosti, teraz seriozne rozmyslam o Meganiku s 2.0 16V s automatikou ... je to za cenu 1.9 dizla ... nekamenujte ma :-))) ... BTW, ma niekto nejae skusenosti s Proactive? -
« Re: 1.4 16V MTV
100HP 1.5ka se nabízet bude, ale až někdy začátkem příštího roku... no a když se člověk zamiluje, jde těžko odolat:-) Rozdíl na 1.9 byl 70t. a i v rámci svého zdraví jsem pak 1.5 zvolil jako ideální... umím občas být agresivní řidič a v tom to prostě asi nepůjde:-)
Rozhodně ale díky za info. -
« Re: 1.4 16V MTV
To je priam hroza! Ja mam problem s tym, ze lenivejsie auto, ako je teraz moje Clio (tiez mam 1.4 16V) uz asi neznesiem a niekto tu prejde na Scenica s 60kW dieselom :-))) Ja pokukujem po 2.0 16V alebo 1.9dCi, tie sa dynamikou snad tomu Cliu rovnat mozu, ale ta cena... -
"-- skrytý --" 23.09.03 16:47
« Re: 1.4 16V MTV
1400 to je o 420kg vic, nez to Clio., coz je cca o 43% vahy navic. No na klidne vozeni rodinky to urcite bude, ale zadnou divocinu bych s tim necekal. Na takove auto by to chtelo spis tu silnejsi 80kW 1.5dCi (pokud se ovsem v CR nabizi), nevim, nestudoval jsem. Akorat jsem dneska zaregistroval, ze na Megane v sedanu snad dostupna bude. -
« Re: 1.4 16V MTV
Tak jsem koukal, že máš 1.5 dci 60kW... já si ho nechal dát do Scenica. Myslíš - subjektivně - že to s tím trochu pojede (hmotnost 1400)? V sedanu je prý hodně v pohodě. Je mi jasný, že jako clio, co mám teď, to nepojede, ale fascinuje mě úspornost a takovej zajímavej lo-level segment:-) -
"-- skrytý --" 23.09.03 12:39
« Re: vecere na ceste
tak ja tu vcera zertoval o macke v asfalte a co cert nebo spis macka nechtela, jedna se mi v Srbsku pred serpentynkama pripletla do cesty. No nastesti stacilo trochu zpomalit -20km/h a vzala do zajecich, nebo spis do kocicich.
Co me uz potesilo mene, ze mi vecer po ceste domu cca 10km svitila ma oblibena kontrolka elektroniky/zhaveni. Pod plynem svitila, pri zarazene rychlosti z kopce nesvitila. Nepomohlo ani zastaveni, vypnuti, nastartovani .. jako s Windowsama :-) Jednou se mi v pulce cesty i zretelne propadl vykon na pul vterinu, ale v zaveru uz zhasla. Dneska rano ani tuk .. po celou cestu vsechno slapalo jako hodinky. Patrne si se mnou vcera pohrala starsi verce FW, az se nekdy podivam do servisu, reknu jim, aby mi tam tu novou nahrali, protoze to ti lumpove urcite jeste neudelali. :-/ -
« 1.4 16V MTV
Ahoj kluci, doufám, že se nebudete zlobit za soukromou inzerci. Včera jsem objednal novýho Scenika a Clio brzo přestanu potřebovat. Kdyby jste ho někdo chtěl, ozvěte se.
Model MTV, motor 72kW 1.4 16V, zlatá metalíza, 3dv., rok 2000, najeto 66t., 2x airbag, CD s ovládáním pod volantem, el. okna, specifický int. MTV, střešní nosič, construct. Rychlý auto (měřeno: 0-100 za 9.6, max. 195) a i relativně úsporný (dlouhodobá spotřeba kolem 6.5l/100km, při dodržování předpisů o litr míň, na dálnici o litr víc). Jedna lehká havárka na levé zadní kolo, vůz je pojištěný, takže oprava ve značkovým servisu z orig. dílů (fotka i faktura k dipozici). Jinak samozřejmě serv. knížka, dokumentace atd. Jsem první majitel, koupený v ČR. Cenu si představuju cca 180t., původní byla 340t. Kontakt 603 248 123 nebo mail@bodyia.cz.
Dík a omlouvám se znovu za inzerci.