Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: sterace
Ajvn - tiez som kupil Valeo stierace v nejakej predajni autodielov, tiez sadu 53+51 za cca. 400SKK. Dozadu som dal gumicku z prednych, nie vsade bola uplne znicena :-) BTW po skusani roznych silikonovych, viaclamelovych a podobnych sraciek, co dobre stierali 2 mesiace som dospel k nazoru, ze je lacnejsie kupit cele stierace znackove a mat 18 mesiacov pokoj. Sice som sa tomu najprv branil, ale nakoniec som spokojny. -
« Re: klapani a zpatecka
Mam sice Megana, ale pp. to bude rovnake. Spiatocku vyraduj smerom na neutral tiez so zdvihnutym "kruzkom". Je to mechanicka zalezitost, nemusis sa obavat. Co sa tyka toho 4 klap za sekundu: Ak je to taky plastovy klapavy zvuk a ide to zo vzduchotechniky, rychlo maz do servisu, je to porucha klapky vnutorneho a vonkajsieho obehu vzduchu. Mal som tu istu zavadu, v servise hovorili ze som uz asi stvrty. Vymena celeho bloku stoji 24 litrov. Uz nemam zaruku tak som to len nechal odpojit od elektriky v polohe vonkajsieho obehu. -
« Re: autoradio (lucie)
Autorádio je chráněno kódem - když někdo odpojí napájení, musí při dalším připojení zadat kód. Kód se často nedává ani při prodeji, ale autosalón ho na požádání pro konkrétní vůz musí jeho majiteli sdělit. Vestavná autorádia mají display mimo samotný přístroj, když by ho někdo ukradl, k ničemu by mu nebylo (pakliže nemá sám renault). -
« autoradio (lucie)
jeste jeden dotaz..
3) mame clio lucie s cd prehravacem. prosim vas, jak je tahle vec chranena proti zcizeni? (nerozumim tomu), ale myslel sem si, ze radia by se mela dat z auta nejak lehce vyndat, nebo aspon ten predni panel. jak je to u toho renault lucie radia? ja si s tim moc nehral, ale v manualu o nejakem vyndavani krytu nebo celeho radia nic nepisou.. -
« klapani a zpatecka
zdravim majitele clia.
mel bych 2 dotazy, ale predem se musim omluvit za svou neznalost. sem totalni lama. autum nerozumim a clio mame teprv necely mesic.
1) kdyz otocim klickem a zapnu elektrinu, tak jeste nez nastartuju, ozyva se pravidelne a velmi tiche klapani (asi 4 "klap" za sekundu). Je to normalni?
2) bo je auto nove, mam strach abych nekde neco neurval nebo neponicil, takze se musim zeptat jako blb: jak radite ze zpatecky na neutral? jde mi jen o to, ze na kdyz radim zpatecku, jde to krasne lehce, ale zpet uz musim vyvinout vetsi silu a tak mam obavy, jestli to nedelam trebas spatne. Zkratka normalne potahnu klacek dolu (doprava uz jde sam). Neni na to treba nejaky jiny mechanismus? Jako ze mam treba nejak pridrzovat to kolecko co zvedam, kdyz zpatecku radim? Nebo tak nejak? -
"-- skrytý --" 17.10.03 14:41
« Re: sterace
No tak jsem se dopidil na stranku www.autokelly.cz .. maji tam nahradni dily k mrakum vozu, vcetne stiracu Valeo, co jsou davane z tovarny na Cliich a hle, sada 5351 stoji 311 s DPH .. oproti nejakym od oka 820 u Renaulta za ty same .. no to je docela dost husty "vejvar". Kdyz uz je o tehle strankach rec, je zajimave si projit ceny ruznych dilu a vzpomenout si, kolik za ne chteli v servisu. Kuprikladu za mlhovku u Renaulta za 2500 si tady rikaji 1600. To uz se asi vazne vyplati si ji koupit tady, jit domu a tam si ji sam nasroubovat, nez za to nekrestansky platit v servisu, kde si nechaj priplatit i dobre slovo a pozdraveni. :-/ -
"-- skrytý --" 17.10.03 14:35
« Re: sterace
zizal: Srandu si nerobim, lebo nevies dobre citat. Ja som tam neisiel iba pre sterace .. to bolo pri ceste, lebo som tam isiel na tu servisnu prehliadku zdarma. :-) Nikdy jsem je jeste nemenil, tak se zeptam mozna blbe, ale zeptam se. Predpokladam, ze Ti ta gumicka sama do boku nejde volne vytlacit, taky tam mas ty krajni dve "svorky" primackle k tomu kovovemu "plisku", co je v te gumicce? Tzn. necim roztahnout ty svorky, vyndat, dat nove a pak zamacknout ty krajni svorky? -
« Re: sterace
Hi! Ajvn: Neviem, ci si robis srandu, ale mna by koli stieracom ani len nenapadlo ist do servisu. Mam Scenic a tam pasuju normalne gumicky do stieracov, co bezne dostat na kazdej pumpe. Jednoducho som kupil ake sa mi pacili (silikony, viaclamelove,...) a nasadil som ich tam. Precnievajuce konce som odstrihol a ukoncil sponou, co bola pri stieracoch.Mne to pripada hlupe stratit 2 hodiny z mojho casu, aby som siel do servisu koli takej blbosti. Na pumpe to mam za 5 minut hotove... -
"-- skrytý --" 17.10.03 12:01
« sterace
Tak jsem byl dneska na servisnich dnech Renault. No co mohli tak za hodinu projit! Rekli mi, ze je to ok.:-) To torpedo, opravdu se tomu tak rika, mi dnes rano nepodlepil po dohode, bylo -4 a chce to pry tvrdnout 4 hodiny, takze by to nemelo smysl s tim syrovym hned vyjet na mraz. Necham to na jindy, vydrzelo to rok a pul, vydrzi to jeste nejaky ten patek. :-) Ale to me nastvalo, jsou sterace. Jel jsem tam s tim, ze si necham asi udelat vymenu. Pravej u ridice se uz trha, levej zacina, vzadu trochu taky zacina. Jenze oni neumi nebo nechteji vymenit jen gumicky, ale cela raminka a ceny! .. kratsi je myslim u ridice, co? 51cm?? za ten chteji 371Kc, ale nema pry tu pritlacnou listu. Pravej, ten ma 53cm?? za ten chteji 458Kc. A za zadni, kde ale jde uplne krasne vysunout cela gumicka, kdyz se ohne do luku (jde to pak vysadit), tak za tu 259Kc. Ty ceny mi prijdou jako vtip! Jak to kdo resite, jake jste si pri vymene poridili Vy? Kupujete cele, s raminky, jakou znacku, jaky rozmer, za kolik, nebo tam nejak sezenete a vymenite pouze gumicky a raminka nechate puvodni?? Diky za kazdy tip. -
« všechno v jednom
No, já mám clio 3,5 roku, model 1.4 16V a: Okna mi taky při plně neotevřené nebo nezavřené poloze drnčí, ale tím výčet závad asi končí, žádný torpédo tam nemám a ani se nehýbou plasty. Překvapivě po 70t. nic nevrže, interiér pořád vypadá jako novej. Někdy když je motor studenej to jede jakoby na tři válce (chvilku, pak to zmizí), podle servisu je to ale prý vlastnost motoru, ne vada.
Chtěl jsem ho teď prodat, reálná cena se pohybovala kolem 160-170t., což je 50% původní hodnoty, tedy nic moc (alespoň podle tabulky poklesu cen z autobild.de). Zajímavý pro mě bylo, že kdyby to by býval 5d model, dostal bych mnohem víc, nikoho taky nezajímala výbava a výkon motoru byl brán jako podružná záležitost. Z toho plyne, že jestli chce někdo při dalším prodeji tratit opravdu málo, ať koupí základní motorizaci, 5 dveří a bez příplatkový výbavy:-) Nakonec šlo pryč mamčino clio ('93, 1.2, 5d:-), za deset let ztráta 200t., to je lepší než 170t za 3 roky... ale odpovídá to zřejmě křivce poklesu ceny.Mamka dostane 1.4 16V:-)
Před časem tu proběhla diskuze zda-li 1.5 dci 80HP do Scenicu. Měl jsem ho objednanej, ale pořád jsem nevěděl, jestli je to dobře. Přečetl jsem desítky recenzí, někdo to chválil, někdo ne. Projel jsem se s tím motorem v sedanu a krátkým meganu, jelo to hodně příjemně, překvapivě dynamicky (v cliu ten motor musí bejt fantastickej). Ale Scenic váží 1420kg, má větší odpor vzduchu. Takže nakonec jsem ještě změnil objednávku na 1.9 dci, prodejce mi velmi vyšel vstříc. Ještě jsem se taky projel 1.6 16V s automatickou AC... a moc to teda nejelo.
Nicméně, mezi informacemi, které se mi prohnaly kolem - lze pořídit tuning (chip dává 107 HP nebo mezijednotka kolem 98HP, krouťák to zdvihne o 35Nm), Renault se na to tváří ale hodně ošklivě. Firemní 100HP verze bude asi best value (do sedanu/kombíku prosinec, do Scenicu leden až únor) a během příštího roku přijde taky nová 1.2 dci 70HP do Clia2/Clia3(od konce 2004)/Twinga2(od 2005 a i 5d) -
« Re: Šrouby na kola + pneu
Lidi z www.pneuobchod.cz jsou seriozní a v pohodě. Ale divím se, že si koupil zrovna Barumy, který jsou v porovnání s novým Kumhem KW 17 o třídu níž. Navíc se teďkon prodávají v akci okolo 1500,- Normálně stojí tak přes dva tisíce. Takže šrouby neměnit. -
« Re: Renault Clio - problémy
Ach jo, koukám, že všichni opravdu mají podobné zkušenosti.
Vidíš, ten silentblok to je zajímavá úvaha. Zkusím to s nima v tom servisu probrat. Mě to taky začalo chraptět tak ten měsíc po koupi. Někdo zase říkal, že to může být vibující lanko plynu. Tak nevím...
Všechno drnčí... :o(((