Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 03.11.03 17:43
« Krytí u řadící páky a bohden klapky...
CLIO 1,4i, 4 dveře, 2 1/2 roku staré najeto 42000 km. Už dost dlouho jsem tu nic nenapsal a trochu mne to mrzí. Stal jsem se objetí práce a makám od rána až do večera a na nějaké sezení před monitorem už nemám dost sil. Ale přeci se chci rozdělit o zkušenost. Mám CLIO (starší) asi třetí měsíc a první závada byla, že mi nešli otevírat přední pravé dveře. Už opraveno - byl zlomen kus umělé hmoty v klice. A teď se mi stalo, že kryt u řadící páky se odtrhl od podlahy a zjistil jsem, že ulétly dvě pření packy z umělé hmoty a taky jsem náhodou nahlédl do jiného novějšího CLIA a měl tu závadu stejnou. Taky mi povolil bohden u klapky topení, která rozvádí vzduch. Nejdříve jsem to chtěl nechat na servisu - mimo jiné jsem se ptal, koli by staál ten koženkový kryt k řadící páce i z prací - asi 1200 Kč (kryt 750 Kč) .... :-( dost drahý a tak jsem se nakonec do toho pustil sám. Nejdříve jsem musel vyndat podlahové krytí řadící páky. Stačí povolit tři šrouby a dva "špunty" a tři elek. zásuvky od zapalovače, zámku dveří a varovných světel a byl pryč. Pak jsem uvolnil další dva šrouby a vyvlíknul jsem panel ovládání topení. Měl jsem štěstí, že ten bofden byl jen vyvlíknut a ne nějak ulomen. Doteď nechápu, jak to mohlo samo povolit. Nakonec jsem to vše opravené vratil nazpět a začal řešit ten koženkový kryt na řadící páku. No moc to nebylo lehký. Zkoušel jsem to lepit vteřinvým lepidlem, bohužel. Nakonec jsem se rozhodl, že tam navrtám samořezný šroub a zkusím to přichytit a to se mi povedlo. Je sic vidět půl malé hlavičky, ale abych koupil za 750 Kč nový a za dva roky se to stalo znova, to se mi nechce. Možná jste už řešily stejný problém, tak zkuste navrhnout jinou variantu. Jinak už mám asi 3 týdny zimáky na plecháčích, které jsem natřel barvou přímo na rez, tak na jaře napíšu, jak jsem dopadl. No a ta baterka mi taky trochu dělá starosti, ale je ji 2,5 roku, tak si myslím, že by mohla vydržet. Je fakt, že když jsem měl Favorita, tak první baterie mi vydržela 1,5 roku a druhá 9 let!!! Tak si vyberte :))
Zdraví všechny Sněženek -
« Re: A je to tady
Potesim ta. Mal som podobny problem so Skodou 100. Do vyduchu mi vliezla stokoruna a uz nikdy som ju neuvidel. Bohuzial ani pri predaji som nemal ako dokazat, ze tam je a tak som si ju nemohol pripocitat k cene. Nastastie 100 SKK je paierovych, takze necingali.
BTW a co tak zatajit, ze ti tam padla a ist do servisu, ze ti nieco cinga v palubovke, nech to najdu? Nebudes to musiet rozoberat sam :-) -
"-- skrytý --" 03.11.03 11:48
« aku kvapalinu?
Zistil som ze hladina chladiacej kvapaliny je pod minimom. (aj ked nechapem kde a kedy sa stratila, pred mesiacom som bol na prehliadke v servise a tam mi ju doliali na MAX)
Vie mi niekto poradit, co tam mam naliat? Co tam vlastne leju v servise? -
« Re: A je to tady
citron> to nie je na mrtvicu to je slusna vystraha ... kamosovi tam padol obciansky (taka ta zalaminovana karticka co s nou predtym skrabal namrznute sklo zrana), vyprdol sa na to az ho stopli polisi, tak tam pred nimi musel rozobrat pol auta kym to odtade dostal ... a mam pocit ze to bola felicia, tak s renoltom nemusis moc lutovat ... ze je ti hned lepsie :-) -
« A je to tady
Asi jsem to s dokonalostí nového Cliečka zakřikl. Je tu první problém - a obrovský. Jsem z toho na mrtvici, skoro lituju, že jsem raději nekoupil škodověnku. O co jde? Jak je nad tou středovou kapličkou (displejem rádia) ta prohlubeň, zvykl jsem si tam dávat 10ti korunu na vozík do marketu. No a stačilo jedno ležérní pohození desetikačky do přihrádky - a hop, mrška vyskočila a zapadla do té podlouhlé skuliny pod čelním sklem (výdech ventilace). A teď tam jezdí v každé zatáčce - crrrrrr cink vlevo, crrrrrr cink vpravo... No hrůza. Vidět tam není, nahmatat nejde, přeci kvůli tomu nevyhodím celé autiko!!?? Poradí někdo co s tím? Ať se mi vrátí radost ze života... -
« Re: zima a clio
luf> to je presne ono, kupis baterku, ma 40AH, fachci 4 roky, klesa jej kapacita, ale aj tych poslednych 5AH furt staci, potom pride zima a uz si s nou neprdnes, je dobre jej pred zimou zmerat kapacitu ... napriklad tymi reflektormi - nechaj ju 2h svietit, ak nema problemy, je ok, ak odide tak ju rovno vyhod ... normalne vydrzi 4 roky bez problemov, piaty rok treba davat pozor, alebo ju rovno vyhodit. Mne chyta megan vzdy na prve pretocenie, tak som si isy ze az to baterka bude mat nahnute, tak na to nepridem az kym uplne nechcipne. Planujem megana predat, tak novemu majitelovi proste odporucim kupit hned novu a je to. BTW - moja baterka je udrzbova, ak by som kupoval novu, tak len bezudrzbovu. -
« Re: zima a clio
yyyy - diky za teoriu o baterkach. Ja uz tiez iba bezudrzbove, ale mam v aute stale originalnu a dost mam strach, ze raz ked budem auto velmi potrebovat, proste nenastartujem. Da sa to nejako vyzistit, co a ako s tou baterkou? Strasi ma skusenost svokra z predminulej zimy, startoval cely cas OK, az raz rano sadol do auta a uz ani nenazhavil. Bez akejkolvek vystrahy, ze baterka ide zomriet. -
« Re: zima a clio
luf, oloveny akumulator straca casom kapacitu, a to nevidis ani na napeti v nabitom stave, ani vnutornom odpore (alebo prude pri odbere). Jedina seriozna informacia je hustota kvapaliny v nabitom stave POKIAL JE ORIGINALNA. For je v tom ze strata kapacity je sposobena tym, ze u starej baterky sa sira zafixuje v krystalickom sirane olovnatom, ktory sa nabijanim uz nerozlozi, takze nabijes baterku, ale kyselina uz nema povodnu hustotu. Vysledok je, ze v zime nenastartujes, lebo 1/ husty olej, 2/ tocis dlhsie 3/ ucinnost studenej baterky je o prd - co v lete stacilo, v zime nestaci tak zakonite odide v zime. Ina metoda je skusit pred dlhou cestou vybit baterku svetlami. Zeru 60W, to je 5A, ked po 1 hodine svietenia zacnu odchadzat, ma baterka len 5AH co na zimu uz nestaci. Normalne ma mat tych nejakych 40AH co na nej pisu, to znamena ze nabita musi svietit nejakych 8 hodin. Dalsi problem mas ak ti cez noc samovybije, to sa stava tym, ze na starej baterke odpadava olovo z elektrod, to sa zbiera v spodnej casti, a ak to nastupa az po elektrody, proste zacne vzrastat priecny prud (samovybijaci vovnutri baterky) a do rana je prazdna - to sa da opravit vyplachnutim, ale moc to nepomaha, lebo aj kapacita to ma uz nahnute - volakedy sa to dalo vyriesit skratovanim toho clanku - ked boli baterky zalievane smolou ... ale to sa tusim robievalo v casoch MB1000 nie? Ja uz len bezudrzbove ... jednak vydrzia kusok viac, jednak netreba dolievat ... -
« Re: zima a clio
Da sa zmerat hustota kyseliny a tym vlastne clovek zisti, ci je OK. V servisoch to urcite budu vediet zistit, v predajniach autosuciastok by tu somarinu na meranie aj mali mat. BTW este ma napadlo, ze sa da zmerat aj startovaci prud. Ma to nejaky vyznam merat, povie mi to nieco o stave baterky? (Predpokladam totiz, ze auto asi neodobera maximalny startovaci prud pri kazdom startovani) -
« Re: zima a clio
gonzo - nejako to tu v poseldnej dobe nesledujem, takze neviem, ci mas nove auto. Ale ak mas nove Clio, tak je na zimu pripravene do -40 stupnov. Jedine by som sa mrkol na baterku, ci je OK. BTW ked otvaram okna bez zapnuteho motora, idu nejako pomaly. Nespominam si, ci to tak bolo odjakziva, alebo mam uz baterku pred smrtou. Ako to chodi vam? -
« Re: palub. pocitac
Gonzo, palubny poc. ma dotykovy display. Niekolko krat poklop po skle, ked nespozorujes ziadnu reakciu, skus silnejsie.
Pokial ani tak nic, vypni kluc zo zapalovania, drz stlacene tlacidlo na pake ovladania stieracov (je na konci a tlac amerom do osi volanta) a zapni kluc do prvej polohy zapalovania tak, aby svietili kontrolky. Malo by ti to potom ist. -
« palub. pocitac
Diky za vase odpovedi na me otazky.. Dalsi dotaz..
Ten palubni displej mi ukazuje porad jen dva cisla. Pocitam, ze to vrchni budou celkove kilometry a ten spodni (ktery vynuluju tim buttonem vedle) jsou kilometry od vynulovani.
Chcu vedet, if to jde nejak prepinat a if to ukazuje i neco jineho.