Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 11.01.04 13:27
« smiřte se vy nafťáci s benzíňákama...
Mám pocit, že se tu rozpoutal nelítostný souboj co je lepší nafta či benzín. Mně by nejlépe vyhovoval kdybych spotřebovával ve svém autě vzduch nebo vodu a ven by vycházela pára či kyslík nebo něco co by nikomu neškodilo. Měli by jste ten spor už uzavřít a zakopat válečnou sekeru. Stejně to nikam nevede a přeci nikdo z vás nepodlomí přesvědčení toho druhého, když už on investoval do svého miláčka tolik peněz, tak si snad nemyslíte, že vám dá za pravdu, že udělal chybu a i vy se chováte stejně, protože se přesvědčujete, že vy jste chybu taky neudělali. Snažit se zde na těchto stránkách radit těm, co se tu snaží tu radu najít a vést cílevědomou pomoc, právě těm a né jim radit, že benzíňáka si kupovat neměli a naopak. To já hledám tady a taky se rád dělím o zážitky se svým CLIEčkem, protože se chci o ně s někým rozdělit a pokecat. Co navštěvuji od září tyto stránky, tek jsem se dozvěděl aspoň, jak rozdělat dveře a opravit kliku. Nebál jsem si opravit středový panel a opravit vyvléknutý bohden u topení a vím, že v budoucnu mne určitě čekají další patálie a budu rád, když mi někdo z vás pomůže. Tak už se smiřte s tím co máte doma a netahejte to sem v takové míře. Já chápu, že nafta je hospodárnější, někdy v zimě zlobí nastartování, což dělala vždycky, je dražší při nákupu a ty motory se snaží dohonit hbitostí benzíňáky. Ale těžko se to posuzuje, když jsem si horko těžko ušetřil na zánovní CLIO. Mohu jen zatím říc, že jsem se svým autíčkem plně spokojen a rád s svámi podělí o strasti i radosti. Měj te se hezky a věřte i ten nejlepší auťák může dostat drbu od toho nejhoršího, že se z toho už nevzpamatuje. Ať vám to frčí.... :)) -
« Re: Chudaci naftaci :o)
BTW, na meranie zrychlenia z 0 na 100 kludne zabudni, to sa meria dost sofistikovane, s optimalizovanym preklzom na 1 (niekedy aj na 2), proste je to v amaterskych podmienkach dost neopakovatelne ... a neverim ze tvoja dizlova ekodusa bude ochotna rozbehnut sa na 1 s plnym kotlom na 4000 otackach a ak aj ano tak smrad spojky ti to nedovoli uz nikdy viac zopakovat :-))) -
"-- skrytý --" 09.01.04 17:13
« Re: Chudaci naftaci :o)
yyyyy: U toho srovnani jednotlivych modelu nejde jen o srovnani vykonnostnich parametru, ale taky stupne vybavy. 1.2ka se nabizi s nizsi vybavou, nez 80k 1.5ka, takze ten cenovy rozdil je svou merou i diky tomuto. Nicmene stale si myslim, ze je vic blizsi 1.4ce. K 1.2ce bych spis videl bliz 65k 1.5ku s tim, ze ten diesel je pochopitelne slabsi, nez 1.2. .. no, koukam, ze nakonec dojde na to, co planuju uz dlouho. Musim si nekdy se zahratym autem udelat test realneho zrychleni z 0 na 100, protoze mam dost silne pochybnosti, ze mi to zrychluje na tuhle hodnotu rychleji, nez tabulkovych 12.2 sec :-) Takovy nemereny pokus jsem absolvoval zatim jen jediny, vynuceny, rozjizdeni na dalnici v Nemecku z parkoviste bez pripojovaciho pruhu a bylo to navic do kopce a pri -2 stupnich. Subjektivne mi to prislo hodne svizny. :-) -
« Re: Chudaci naftaci :o)
Ajvn> ja chapem ze pises o kliu, pisal som ze neviem o com pises lebo v cenniku uz 1.4 8V neni (aspon v slovenskom), ale ked porovnam tvoj 80k dizel tak by som k nemu urcite nestaval 1.4 16V ale 1.2 16V so 75k je to teda slabsie ale nie neporovnatelne (urcite blizsie ako 1.4 16V), no tam teda taky rozdiel nie je ale aj tych 80kk, navyse pri nizsej spotrebe rolu hra. inak ak by som porovnaval 1.4 16V tak s 1.5 100k a tam mas rozdiel v cene sase to same, tak neviem ako sa da dosiahnut ten rozdiel 15kk -
matuS 09.01.04 00:00
« Re: zadne okno
Je to bezne u aut ktore nemaju dostatocne dimenzovanu ventilacnu sustavu. A to, ze budes mat cely cas zapnute vyhrievanie zadneho skla ti akurat nepatrne zvysuje spotrebu. Keby nieco bolo zle, vyhodi sa poistka. Nemaj obavy to stale pouzivat. Jedine, ale to si nemyslim, ak jazdis kratke jazdy, tak by to mohlo znemoznovat dostatocne nabitie baterie (narocne studene starty+svetla...). Co vy na to? -
« Re: Chudaci naftaci :o)
Ajvn> Luf ma pravdu, ja sa bavim o meganoch, takze neviem ocom pises ty, ale ak sa kuknem na nas cennik meganov tak 1.4 ma vykon 72kW a porovnaletlny dizel je 1.5 73kW. Tak je cenovy rozdiel podobny, 110kk. Proste nech robim co robim tak tych 100kk za rovnaky dizlovy vykon musim vyvalit. Rovnako tie akcie dizel za cenu benzinu su klamlive, je to vzdy ten slabsi dizel za cenu silnejsieho benzinu. Proste ekonomicky vyznam nevidim, dizel alebo benzint ti proste musi vyhovovat, tu neni nijake "lebo je lepsi". Keby bola niektora volba lepsia, tie ostatne by sa proste nepredavali :-) -
« Re: Ostrekovace
matuS> myslim za ani s tou spotrebou oleja to nebude take horuce, podla ukazovatela stavu oleja tie motory olej nezeru vobec ... od vymeny do vymeny mi zmizlo jedno "o" z ukazovatela len pri prvej vymene (mozno sa zabiehal?), odvtedy nic, to znamena aj keby sa spotreba zdvojnasobila, este furt nic nedolejem, a aj keby som musel doliat litrik, tak zo mna neubudne. Auto ma skoro 100 000 a stale mam pocit ze sa dynamika zlepsuje a spotreba zmensuje. -
matuS 08.01.04 15:39
« Re: Ostrekovace
yyyy> ludia maju zvratene nazory. tocenim motora sa nic nepokazi, je na to stavany. maximalne bude pri nejakych dvestotisicoch km brat viac oleja, co sa vyriesi novymi piestnymi kruzkami a tesnenim hlavy. to je par tisic korun. kym podtacany motor bude mat v * klukovku, jej ulozenie a podobne sracky ktore su drahe jak svina -
"-- skrytý --" 08.01.04 11:10
« Re: Chudaci naftaci :o)
jak yyyy, tak luf tu pisete o 1.9, ale proc? Copak je nejaky axiom, ze diesel zacina na 1.9??? (lufe, krom toho ja neuvazoval 1.6ku, ktera se jako Clio u nas v Cechach neprodava, ale 1.4) Mne to srovnani 1.4 benzin s 1.5dCi na 80hp prijde odpovidajici. 1.4 ma lepsi z 0 na 100, ale ne o tolik, aby to byl rozdil tridy. 1.5 ma naopak lepsi kroutak a lepsi elasticitu nez benzin. Benzin naopak kontruje vyssi maximalkou, ktera je sice oproti mym 175 znatelneji vyssi, ale to mi pro provoz neprijde rozhodujici .. jak casto potrebujete jezdit vic, nez 175? Takze pokud jako kupujici premyslim o autu ne jako o zavodnim stroji, ze ktereho chci zdimat limity, ale jako o prostredku k memu uzitku, tak mi ty oba stroje vychazi v 90% svych provoznich rezimech velmi porovnavatelne.
A ze byvaji Vase "oblibene" 1.9ky vyrazne drazsi? Proc ne, ale to neni argument pro to pausalne rict, ze naftaci jsou mene vyhodni. Jak kteri a jak proti kterym benzinakum. -
« Re: Chudaci naftaci :o)
Ajvn - nemozes porovnavat 1.5dCi 80PS a 1.6 16V 115PS koli diametralne rozdielnemu vykonu. A preto musis ratat, ze rozdiel cenny bude 115tis SKK, havarijna a zakonna poistka bude drahsia a na 100km usetris 100SKK. To tie pocty vyzeraju zase trosku inak, ze?