Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Chudaci naftaci :o)
Ajvn> >Z ceho usuzujes, ze mam o hodne tezsi prevodovku, prave v pomeru 3:2 ?? Ty ale porad odmitas akceptovat nazor, ze silnice neni zavodni draha< to si si vymyslel to som nepovedal, ja hovorim ze to nema vypovednu hodnotu, rozbiehat auto pri 80 na 5 ak motor toci 1500 (benzin) je jazdecka chyba a nie "zla elasticita". ... BTW celkom ti verim ze na tom Barandove vidis len tych pomalych, ti rychli ti davno utiekli, to nie je argument ... ale stale mlzis ... presviedcas ma ze vykon nepotrebujes a stale si mi nepovedal teda preco svoj motor (islo ocenu nie?) porovnavas so silnejsim ??? -
"-- skrytý --" 12.01.04 15:54
« Re: Chudaci naftaci :o)
yyyyy: Z ceho usuzujes, ze mam o hodne tezsi prevodovku, prave v pomeru 3:2 ?? Kdyby to byla pravda, to bych diky tem tezsim prevodum musel mit i lepsi maximalku, ne? Ted nepolemizuju, ted se zvedave ptam, tohle nevim (jako radu jinych veci) :-))
Jinak jasne, u benzinaku ta krivka dolu nepada, ale kdo rika, ze se to neda u dieselu suplovat zarazenim vyssiho rychlostniho stupne v ten pravy idealni moment? :)
Ze test elasticity vytvorili ignorantni v redakcich? Ty ale porad odmitas akceptovat nazor, ze silnice neni zavodni draha a pokud dvouapul litr je doma 150-200, tak je mu to na drtive vetsine svetovych komunikaci na houby, protoze se tu jezdi do 130 a nikoho, az na par nadsencu:-), nezajima jeho elasticita od 150-200, kterou moc nevyuzije. :-) Ja vidim vyznam tehle korabu jen v tom, ze jsou pohodlne na dalnice, brblaji si tech 140-160 pri nizkych otackach, protoze na to maj objem motoru, ale v rychlostech do 100km/h jsou dost handicapovani oproti mensim zivejsim vozitkum, ktere jim davaji na *.
Ten uzsi rozsah efektivnich otacek dieselu .. ale to je prece pochopitelne, ze s dieselem se musis naucit jezdit jinak, nez s benzinakem. Kazdy z tech dvou aut chce neco jineho, aby jsi z nich dostal ten idealni vykon. Takze pak zjistis, ze ten uzsi rozsah otacek neni pro Tebe svazujici, protoze Te to jinym stylem jizdy nemusi omezovat. Dobre je videt srovnani benzin/diesel treba v Barrandovskem kopci ze stani od semaforu. Na benzinaku vidis, ze radi vyssi stupne pozdeji, ja je tam naladuju rychleji, ale taky diky tomu jsem do bajvoko 70km/h rychlejsi a utecu benzinaku. Pak patrne ten benzinak vytaci do idealnich otacek trojku a dava za ctyri a zacina se pomalu dotahovat zpatky na me a nekde mezi 90-100 uz ma benzinak tu dynamiku urcite lepsi, to se nebojim priznat.
Mne by se ta sestka libila .. mit na tacho 90 a 1500ot/min, 115 a 2000 ot. (jezdit touhle rychlosti za 2.8 l/100km by nebylo spatny,co? :)) a 2500 pri 140 .. to bych pak i po te dalnici jezdil rychleji :) -
matuS 12.01.04 15:47
« Re: Chudaci naftaci :o)
ajvn> Nez jsem jezdil az tak "eko" :), tak se mi motor pri potrebe akcelerovat pri stejnem plynu sbiral pomaleji, nez po nasledne ujetem 500km useku na hodne lehkou nohu na dalnici
presne tieto iste pocity som zazival pri jazde s AX 1.5D (ziadne datove mapy) Otec hovoril, ze to mohlo byt vypalenim karbonu (dialnice som jazdil vyhradne na plny plyn (140-150km/h) ale ja si myslim, ze je to len POCIT. Pokial to nezmeras, nema to ziadnu vypovednu hodnotu.
Ked budes merat zrychlenie na 100km/h, najdi si rovnu cestu a meraj to 2x tam a 2x spat a urob priemer. Podla mna lepsi vysledok ako je papierovy neurobis, ale to je len moj sukromny nazor. -
"-- skrytý --" 12.01.04 15:19
« Re: Ajvn vysvetli
orin: vsechno co tu ted ctes, je pouze odposlouchane z debat tady na Motorcafe, prevazne ve foru Autocomplexu :-) Ja si na to patent na rozum nedam, mohu kecat, ikdyz mi to prijde v praxi, ze to tak je. Ridici jednotka ma mit udajne tzv. datovou mapu, coz je nejaka "tabulka hodnot" pro urcite jizdni rezimy, ktere popisuji idealni hodnoty vstrikovane smesy, vzduchu, predstihy, atd. Pokud auto jezdi jen ve meste, urcite by mu vyhovovalo specificke nastaveni tehle hodnot narozdil od auta, ktere jezdi spis ustalenou jizdou v rychlejsich rezimech .. napr.. No a to nastaveni tehle hodnot v RJ nema byt fixni, ale RJ podle nejake historie Tve jizdy umi vyhodnotit, jake hodnoty by na tom zaklade byly nejvyhodnejsi z tabulky te datove mapy a tyhle hodnoty pak aktualne, dynamicky, prideli motoru.
Proto mam napr. v praxi overene, pokud pri mem eko stylu budu chtit kratkodobe jet treba 140km/h, tak mi to bude zrat daleko vic, nez pokud bych tou 140tkou jel delsi usek, nacez ta RJ zareaguje a po nejake dobe zacne pouzivat jine hodnoty z datove mapy, ktere pro tenhle sviznejsi chod jsou priznivejsi a i to auto pak pri stejne rychlosti zacne zrat min. -
« Re: Chudaci naftaci :o)
luf> ja stojim kazdych 50L/spotreba benzinu, presne mi to vychadza aj na mechur, aj na zaludok je to na kilometri 333 za norinbergom, je tam dobry burger king :-)))), pri zastavovani 50L/spotreba nafty v 1.5dci by som sa asi pocural a kyselina by mi prepalila dieru do zaludka ... no aspon by som v nom nemal podtlak :-) -
« Re: Chudaci naftaci :o)
Ajvn> ide presne o to co pises: > Znova se ptam, prevaha v ktere situaci? Ja mam vyssi objem motoru, ja mam hodne vyrazne vyssi kroutak nez ta 1.4 16V.Elasticitou myslim zrychleni z x na y pri stejnem rychlostnim stupni. Vetsinou se tyhle testy delaji na 4ku bud 60-100 nebo 80-120.Diesel ma sice uzsi rozsah otacek, vyjadreno odectenim tech meznich hodnot, ale to jen proto, ze naftaku "tohle malo" staci (holt vyssi objem motoru:), zatimco benzinak na to podobne spotrebuje skoro cele kolecko otackomeru :-)))No jestli mi na dCi Cliu neco chybi, tak je to sestikvaltJen nevim, ja bych chtel mit Cliouse aspon 7 let, ale timhle stylem by mel najeto 300.000km :-) Myslite, ze je to na takove auto mozne??:-)< U mna rozhodne nie, mam to uz skoro 4 roky a minimalne 2 sa to snazim vymenit, zatial bezuspesne, ale mam zavezok do marca, aby mi nahodou nezdrazeli :-) … uuuuuz to tam skoro bolo ale zase z toho zislo … zatial ide o Megan kontra Vectra (kombi samozrejme) :-) -
« Re: Chudaci naftaci :o)
Ajvn - aj tak sa musis pri dhlhych trasach raz za cas pretiahnut, takze zastavit kazdych 5 hodin na benzinke mi vobec nevadi (t.j. kazdych cca. 600km). A tym, ze mam benznak, som usetril tolko love, ze si mozem dovolit kupovat aj drahy benzin v zapadnych zemiach :-))) Ale v reali zastavujem castejsie, moj mechur tu polohu za volantom moc dobre neznasa :-) -
"-- skrytý --" 12.01.04 13:35
« Re: Chudaci naftaci :o)
lufe, no jo, ale Ty nemas dvoulitrove Clio, viz. ta Vectra :), ale teda majitele tehle aut ve meste lituju .. jezdit tam stabilne na dvojku, na trojku .. brr :-) No u me tech 40, hm, to je tak rozumna mezni hodnota, pokud chci brzdit motorem, tak tam jeste ctyrku mam, pod 40 uz davam trojku :)
Ovladatelnost a vic kg na predku ma byt nevyhoda? Ja mam auto tezsi jen o 20kg, takze ne moc, ikdyz i to vaha je, ale zrovna u predohrabu jsou ty kila vepredu spis k dobru, takhle v zime, led, snih, marast .. ta hnana naprava lip drzi adhezi.
Jestli si neceho na tom dieselu vazim je prave ten akcni radius, to je benefit k nezaplaceni, pokud nekdo potrebuje jezdit delsi streky. Setri to nervy, cas a penize.
Ja porad doufam, ze v nizsi a nizsi stredni tride prevladne tendence vyvijet "malo"objemove diesely, tech cca 1.4-1.7. Vahove je to lepsi, spotrebou, cenove pri koupi je to taky znat oproti 1.9 a pokud dokazou z 1.4 benzinaku vytahnout 98k, ktere bohate staci pro beznou jizdu, tak podobne je videt, ze se necha z 1.5 (1461mm2) naftaku taky dostat 100k, coz prece taky musi stacit, pokud to auto nema uz 14 metraku. -
« Re: Chudaci naftaci :o)
Jedna skusenost z minuleho tyzdna - 2.2l Opel Vectra diesel, pri poklese rychlosti pod 40 km/h, musel majitel radit dvojku, inak to vobec netahalo. Ja v tej istej rychlosti mozem ist kludne aj na 4ku :-) Myslim, ze kazdy mate svoj kus pravdy, ale pri malom aute sa jednoznacne priklanam na stranu benzinaku - kultivovanost, rozsah otacok, ovladatelnost (nejako na nu zabudate, chlapci, diesel ma ovela tazsi predok a to sa na jazdnych vlastnostiach prejavi), rychlejsie sa zohreje atd. Male auta su do mesta a tam je diesel nevyhoda. Naopak pri velkom aute pre rodinu je asi lepsia volba diesel - jazdi dialnicu na nizsich otackach, lepsie pruzne zrychlenie, vyrazne lepsia ekonomika prevadzky, vacsi akcny radius. A pri cene velkeho auta je rozdiel ceny nie az tak velmi okaty. Toz moj nazor.
BTW , rozdiel 1.6 16V a 2.0HDI 110PS u Peugeotu 307 je strasnych 150tis. Myslite, ze sa to niekomu niekedy vrati? Tu si kupi diesel iba ten, ktoremu maximalne vyhovuje, to uz s ekonomikou prevadzky IMHO nema nic spolocneho! -
"-- skrytý --" 12.01.04 11:02
« Re: Chudaci naftaci :o)
yyyyy: To vis, ze taky sranduju. Tohle je jedno z mala for, kde se lidi neurazi, je to tu aspon trochu vecne a je tu neopakovatelna Renaulti atmosfera. :-))
Vcera jsem si chtel cestou z hor zkusit to zrychleni z 0-100, jel sem s kamaradem, mel by mi to kdo merit, ale prselo, tak jsem to nechal na priste na sucho :-) Je to mozna naivita z nezkusenosti (takovy test jsem jeste nedelal), ale opravdu verim v to, ze minimalne tu hodnotu 12.2 sec udelam, mozna lepsi:-)) A proc? Protoze je ten motor dobre zajety a jezdim ty same provozni rychlosti s lehci nohou, min to krmim, diky tomu vyuzivam tuhle cast datove mapy RJ, diky ktere ma ten motor o neco vyssi rezervu pri nutnosti dat plny kotel, nez u "bezne" jezdeneho motoru. Driv jsem si tohle subjektivne vyzkousel. Nez jsem jezdil az tak "eko" :), tak se mi motor pri potrebe akcelerovat pri stejnem plynu sbiral pomaleji, nez po nasledne ujetem 500km useku na hodne lehkou nohu na dalnici. Pak to auto vystrelilo citelneji lepe. Takze to ze ten vykon bezne nepouzivam neznamena, ze tam tu velkou rezervu vykonu nemam priprapvenou pro pripad nouze. :)
Prijde mi hodne jednostranne tvrzeni, ze 100k vs. 80k jasne vypovida, kde je prevaha. Znova se ptam, prevaha v ktere situaci? Ja mam vyssi objem motoru, ja mam hodne vyrazne vyssi kroutak nez ta 1.4 16V. Vem si nedavno provedeny zavod mezi tim Tvym zminovanym Ferrari (F1) a Eurofighterem. EFA ma diametralne nasobne vic koni nez Ferrari a presto na urcitem useku se EFA nechytalo. Tim chci jen nastinit, ze jedna fyzikalni velicina jeste neni vserikajici.
Elasticitou myslim zrychleni z x na y pri stejnem rychlostnim stupni. Vetsinou se tyhle testy delaji na 4ku bud 60-100 nebo 80-120. Jasne, pri elasticite na petku ze 130-170 mi natrhnes triko:-), ale tuhle situaci jsem v praxi nikdy nepotreboval, za to tu 60-100, resp. 80-120 na okreskach hodne casto :)
Diesel ma sice uzsi rozsah otacek, vyjadreno odectenim tech meznich hodnot, ale to jen proto, ze naftaku "tohle malo" staci (holt vyssi objem motoru:), zatimco benzinak na to podobne spotrebuje skoro cele kolecko otackomeru :-))) No jestli mi na dCi Cliu neco chybi, tak je to sestikvalt, to priznavam, na dalnici by ta sestka byla skvela, ale jinak necitim problem v tom, ze by ty rychlostni stupne byly nedostatecne kratke, spis naopak. 1-2 pominu, 3 je dobra pro courani po meste, kdyz to nejede (30-45km/h), nebo pro akceleraci ve meste pri predjeti, na ostatni si krasne vystacim se 4 (50-120km/h) a 5 (65-175km/h) .. prijde Ti to maly rozsah?:), v kopcich podrazovat nemusim, tak co mi chybi?
Horsi je, ze puvodne jsem mel jezdit rocne 30k km, ale ted vidim, ze se dostanu az na 40-45k za rok. :-/ (To se mi dCi vrati uz za rok a pul, tzn. mne uz se to vratilo). Jen nevim, ja bych chtel mit Cliouse aspon 7 let, ale timhle stylem by mel najeto 300.000km :-) Myslite, ze je to na takove auto mozne??:-) -
« Re: reset palubniho pocitace ze zimy?
Tak se mi opet resetoval PP. Chvilku po nastartovani se rozsvitily vsechny kontrolky, po chvilce zhasly a vse krome celkovych kilometru byl vynulovane. Je to dost neprijemne, doufam, ze se to nebude casto opakovat. Oprava by byla asi pekne mastna. :-(( -
« Re: Chudaci naftaci :o)
ajvn> nesranduj ak ta maximalka netankuje (mna teda ano) tak 1,5 sekundy na zrychleni je pekny rozdiel, to uz moze byt o hubu pri predbiehani .... proste 80 je 80 a 100 je 100. Ved sam pises ze ten vykon nepouzivas, tak preco porovnavas dve rozne veci. 1.4 16V je proste o hodne velky kus silnejsia. A samozrejme ze to neucitis ak ten vykon nepouzijes. To je ako tvrdit ze tvoje clio je vykonovo porovnatelne ako ferari, lebo tak jazdis a rychlejsie aj tak nikdy nejdes :-). ... Neviem co nazyvas elasticitou, ak tym myslis vykon v strednych otackach tak tam je mozno ten slabsi dizel blizsie benzinu, ale na opacnej strane tym zaplatis uzsi rozsah pouzitelnych otacok u dizla. Ja to vidim tak, ze najdes pre aj proti a ak do toho zapocitas aj cenu, si priblizne narovnako (ako som pisal to by sa nepredavali dve verzie), ale vykon neukecas, ked ho mas tak ho mas, ak ho nemas tak nemas. A ak ho nepotrebujes, preco potom porovnavas cenu silnejsieho auta? To je presne to co robi renolt dizel za cenu benzinu - ano ale o triedu silnejsieho :-))) ... inak ohladne tej ceny - nemyslim si ze je rozumne kupovat drahsi dizel preto ze sa to RAZ vrati, ja si kupim benzin lebo mi to tak vyhovuje a ak si niekto kupi dizel, verim ze dovod bude mat presne rovnaky. Investicia do auta je blbost sama o sebe, tak preco vrazit prachy do niecoho aby sa mi pomaly v buducnosti vratili a to este bez zisku (alebo minimalnym)? -
"-- skrytý --" 11.01.04 18:47
« Re: Chudaci naftaci :o)
yyyyy: Samozrejme jsem uvazoval 1.4 16-ti ventil. Hadas spravne, ze porovnavam 80k a 100k. Neni zdaleka vsechno jen o konich. Jak jsem uz psal, z provozniho hlediska, tzn. v rezimech, ktere z 95ti procent uzivas v provozu, jsou ty auta vice nez srovnatelna. Na jedne strane lepsi maximalka se zrychlenim, na druhe strane lepsi kroutak a o trosku malo lepsi elasticita. Prave ta vyhoda v te maximalce je dost sporna, jestli spadne do tech 95%. Takze bez urceni, kdo je asi "provozne" lepsi, to sverim konovi, o tom je plane se prit, to je veci uhlu pohledu, .. tak mi suma sumarum vychazi, ze si tyhle dve auta jsou nejblize porovnatelna (vztazeno k memu 80k dCi). Mozna ten svuj pohled jeste priblizim. Tohle dCi je v Cliu v porovnani s jinymi vozy velmi nadprumerne silne a pruzne v rozsahu cca 30-115 km/h. Tzn. mesto - ok, okresky - ok. Na dalnici uz tolik nepotrebuju bleskurychle zrychleni z napr. 130-170km/h, kdyz tam takove bombasticke zrychleni neni zdaleka tak zivotne dulezite, jako napr. na te okresce, kde musim byt schopny v kratkem useku predjet maximum moznych aut v kolone. V tehle situacich vidim to misto, kde se lame chleba a kde je pro me zajimave vozy mezi sebou motoricky srovnavat.
A jeste jednou po dvou a pulte zopakuju, ze cenove bylo moje Clio cca o 15kk drazsi, nez 1.4 16V, s o malo chudsi vybavou. A i kdyby to melo byt vuci 1.2ce, s rozdilem bajvoko 50 litru, tak se to myslim porad jeste dobre vyplaci pri 30k km/rok, pokud teda nechces auto strelit hned treti rok z baraku.