Renault Clio (II)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  16:35

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyyy: jezdeni bez razeni je stejne tak plane, jako kdyz pri tancovani s partnerkou neni panev v kontaktu s jeji panvi. To je proste to koreni jezdeni, si nemuzu pomoct :-))

    Mne se libi, jak si radu mych narazek vylozis uplne jinak, nez jsem je myslel .. viz. ten automat :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  16:14

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Nastup turba a vykony pri urcitych otackach najdes, ked das pre auto vytvorit Car specific data. Bez toho sa diesel fakt neda simulovat. A potrebne udaje cerpam z webu, vsetko co som potreboval som nasiel. Napr. www.renault.co.uk ma zverejnenych dost vela technickych udajov.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  16:10

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyy - vidis to trochu skreslene. S vyssimi otackami rastu aj vsetky odpory, preto by taky plochy motor bol opat klasicky skorodieselovy, subjektivne by najlpesie tahal dole. Idealna je charakteristika mierne stupajuceho tocaku az takmer do konca. Ale taky diesel asi nikdy neuvidime a benzinaky majuce takuto charakteristiku sa prezentuju ako sportove :-( A jalove motory so zatahom nikde sa prezentuju ako rodinne auto s plynulym zatahom :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  15:42

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    >to je naopak ta radost z jizdy< nie, radenie pri predbiehani nie je radost ale listok na cintorin :-) preco by som mal stratit cenny cas ked to spravim na jeden pink??? Automaticka prevodovka ti v tom nepomoze, maximalne CVT ... ale paci sa mi ako vsetky necnosti dizla povazujes za pasiu :-) ... mozno som uz na to stary, ale ja robim vsetko aby som nikde jazdit nemusel :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  14:35

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyyy: vidis vidis, matuS to taky rika, budes se holt muset naucit radit. :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 13.01.04  14:29

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    davat automat do 1.6 je masochizmus
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  14:09

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Nene, to je naopak ta radost z jizdy, z kontaktu s vozem, ze jste jedno telo, jeden duch :-)) A jeste vetsi predjizdeci euforie je radit pri predjizdeni v zatacce :o))

    Kdyz Te tak posloucham, proc Ty si vlastne neporidis automat? :-) Ja jsem teda jeho odpurce, mne to razeni proste bavi, a ted to nerikam samoucelne pro to, abych si obhajil sveho diesela :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  13:48

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    predbiehanie JE pretekarstvo - rozsah otacok je prave o tom - radit v polovici predbiehania je na draka
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  13:28

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    No ja si intuitivne rikal, ze tam bude nejaky "omezovac", ze tam jinak hrb byt musi. To by mohl jit mozna az nekam k 240Nm :-)

    Ale ta posledna Tvoja veta Ta odhalila.. ved to stale hovorim, ze si srdcom pretekar :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  12:23

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    No ona by nebola rovna, bol by tam taky velky hrb, ale je odstrihnuta riadiacou jednotkou (nepisal si minule o nejakych mapach?) - cize plniacim tlakom z turba a vstrekovanim. Asi sa boja o klukovku :-) ... btw je to normalne, maju to aj benzinove turbo motory. V tej vyhladenej oblasti sa to prave chova ako benzinak. Niektore motory to maju tak silne ohranicene ze udavany vykon konci zrovna na konci toho vyhladenia (vyrobca s tou opadnutou castou uz nepocita) a tie maju potom max vykon pri napr 3500. Taky dizel by mi potom sedel, ale to by musel seriozne tahat uz od 1200, to by sa uz blizilo benzinaku a slo by s tym celkom pekne zazavodit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  11:45

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyyy a luf: Cim si vysvetlujete, ze ten novy 74kW diesel do Clia ma podle te krivky na autorevue.cz tak plochou krivku tocaku mezi 2000-3000, vlastne uplne vodorovnou?

    Ty parametry jsou hezke, co o tom pisou :), skoda, aspon ten o 17% vykonejsi IC by mi tam mohli namontovat, ze bych jim to otestoval :-) Ale kdyz ctu, ze je to diky zvysene kompresi, tak mam obavu, ze to bude celkove nachylnejsi k porucham :-/
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  11:08

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    luf> nastup turba som tam nikde nevidel, musim to kuknut este raz, uz je to tusim tak dva roky co som sa s tym hral. Inak na odhad chovania sa pri najvysslom stupni nepotrebujes skoro nic. Stacia ti tri body vykonovej krivky ktore dostanes v podobe max vykonu, max tocaku a "0". Ak tam nie su nijake triky ako ustrihnuty vrch ako maju dizle, tak ti staci vediet max rychlost pri max vykone (co sa vecsinou kryje), a potom z koeficienta odporu a odhadnuteho vykonu pri strednej rychlosti a znamej hmotnosti poznas zrychlenie. Nepotrebujes ziadne tajomnosti ako prevody, diferak, gumy a podobne co sa dost tazko od predajcu da vypacit (pokial sa to nevala na internete).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  10:57

    « Re: chudak moje dieselove dCi :-))

    Ajvn> to vazne u vas nie je 1.2 16V v tej istej vybave? Ja som mal pocit ze tie modely u vas a u nas sa uz zjednotili. Lebo v nasom cenniku take je.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  09:39

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyy - da sa to velmi dobre nasimulovat, treba iba nastavit otacky, pri ktorych zabera turbo a pripadne dopocitat ku niektorym otackam vykon v danom momente. Potom je krivka takmer uplne zhodna s tou, co ukazuje vyrobca. Skusali sme ten program s bratrancom, on ma dopravnu skolu a porovnavali sme to s vysledkami, ktore je on schopny dopocitat rucne (a ktore sa bezne pouzivaju) a vyzera to tak, ze ten program rata s tymi istymi vzorcami, ktore sa vseobecne ucia a akceptuju, ze su v prijatelnej miere presne/aproximujuce. Len sa s tym treba pohrat.

    Ad testovanie - ja som Clio kupoval tiez bez vyskusania, take v tej dobe v SR este nebolo, tak mi ani nikto nevedel povedat, ako bude jazdit. Skusil som iba Megane 16V a Clio 1.2. Tiez ma serie, ze ked chcem vyskusat, ako sa to auto psrava pvedzme na dialnici, tak ma poslu do *, ze nie je poistene a ze sa s nim nemoze tak daleko ist atd. Keby mali aspon najcastejsie predavane auta v najbeznejsich motorizaciach a rotovali si ich medzi sebou v ramci SR, ale oni sa kazdy hraju na svojom piesocku a zakaznik je v *. My v Blave sme na tom ale este stale dobre - u jedneho nemenovaneho predajcu Citroenu na strednom slovensku mali iba C3, ked chcel clovek skusit Xsaru alebo C5, tak iba krcili ramenami. Do C5 ani nepustili cloveka sadnut! Podla coho si potom mas kupit auto?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.04  22:20

    « chudak moje dieselove dCi :-))

    hej chalani, ze Vy se nechate tak snadno rozpalit. :-)) Ne, v legraci, trochu Vas tu popichuju :-) Ja tu samozrejme nechci hlasat, ze neni nad moje dCi, tak namysleny nejsem a jsem strizlivy, lepsich motoru je nepreberne, sice ne moc, ale par z nich jsem si mohl vyzkouset, takze to dobre vim. Jestli ale principielne vyvysuju Clio v nekterych vecech nad ty koraby, a tim myslim Clio v benzinu i dieselu soucasne, tak je to diky jeho vaze versus vykon motoru. Kolega s 2.5 litrovym dieselovym BMW mi jasne priznal, ze pokud se bude chtit v nizsich rychlostech takhle odpichnout jako ja s Cliem (jeli jsme obe auta za sebou v provozu), muze na to s klidem zapomenout. Neco jineho je rozhoupat tunu, neco jineho vic jak 15 metraku. Ten vykon BMW se realne oceni az ve vyssich rychlostech, kdyz uz je ta masa oceli trochu v pohybu. Roli v tom urcite hraje i velikost kol. Cim mensi, tim je zivejsi, ale kratsi dobu; cim vetsi, tim to zpocatku chvili trva, ale pak si to clovek uzije dyl. (to zni skoro jak sexualni poucka:-)))

    Jsem pouhopouhy amater zelenac, za takove pojmenovani se nestydim, nemuzu se tu srovnavat s ostrilenymi jezdci, automechaniky, atd, ale subjektivne okolo sebe vnimam, ze pro vetsinu dnesnich aut neni problem jezdit rychle. Vetsina aut na to motoricky ma, aby tech 150 vklidu jela, i malej uzkej Smartik si to okolo "sere", az se za nim prasi. U velkych korabu vidim benefit ve vetsim pohodli, vetsich uzitych moznostech, ale pro BEZNY provoz diametralni vykonostni rozdily nevidim. Cim vetsi auto, tim roste hmotnost vozu, ta si zada vic koni na utahnuti takoveho kocaru a to si vetsinou zada logicky vyssi objem motoru. Takze je to cele samoucelne a pocatecnim hybatelem byla velikost (=pohodli) vozu, aby byly ve vysledku ty vozy v provozu vykonostne hodne podobne. (stale zduraznuji, ze se bavime o provozu vramci rychlostnich limitu). Jasne, asi je rozdil mezi Fabkou, ktera s jednim motorem zrychli na 100 za 17 vterin a druhou, ktera to zvladne za 11. Ale pokud se rozhlednu a vetsina dnesnich vozu nizsi stredni tridy s benzinem 1.6 zrychluje na 100 mezi 11.0 - 11.5, a jen ty svetle vyjimky jsou rychlejsi, tak pokud jsem pri vyberu sveho auta puvodne uvazoval o aute tehle parametru, uvazoval jsem mezi nami prave o 1.4 16V Cliu :), ktere je motoricky velmi nadprumerne, tak potom diesel, ktery to zvladne za 12.2 neni lenoch takovy, ze bych ho z kategorie tehle vozu mel vyloucit, kdyz rada jinych, casto i silnejsich dieselu to rychleji nezvlada. Zkratka, rekl jsem si, ze to takovy vykonostni ustupek neni, je to stale v toleranci meho hledacku a ty provozni naklady to velmi pozitivne vyvazi.
    V te debate jsme utekli od toho podstatneho. Debata byla o tom, jestli je diesel aspon tak navratna investice nez nakup benzinaka. (a ja pridavam, ze mam ted na mysli vyhradne Clio) Ja proti sobe dal dva modely vozu, pozor, modely VOZU, nikoliv modely MOTORU! V tom je velmi podstatny rozdil, prave v te vybave, na kterou jsem upozornoval. 1.2 16V je bohuzel chudsi bratricek jak k 1.4 16V, tak i k 1.5 80k. Vybavou jsou si 1.4 16V a 1.5 dCi vice podobnejsi. Pred nakupem auta jsem krom dalsich drobnosti vedel, ze nechci zadneho lenocha auto, s nejakou akceptovatelnou spotrebou a ze chci, aby melo ve vybave to, to a to a to cele se veslo do nejake sumy penez. Ve finale mi zbyly dve auta. Clio 1.4 16V v Dynamique a Clio 1.5 dCi 80k v limitovane serii Extreme, ktery byl diky te akci diesel za cenu benzinu jen o tech avizovanych 15.000 drazsi (a to v cene benzinaka nebyl zadni spojler a jen 4 misto 6 repraku!:) No reknete, je pak tezke premyslet, do ceho jit?? Proto se tu s yyyyy pru, proc porovnavam tyhle dva vozy a jejich ceny. Neporovnavam zavodni stroje a jejich spickove mezni vykony, ale ty, ktere bezne upotrebim a ktere od toho potencialne potrebuju ocekavat.
    Asi jsem v tomhle vic strizlivy a umirneny, je fakt, ze na zavodeni pouzivam s oblibou PC :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  22:11

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    luf> ten program mam, aj som tam skusal naondit nejake dizle ale nebolo to o nicom, nevedelo to dobre odhadnut priebeh tociveho momentu. Ovela lepsie vysledky som dosiahol s odhadom "pruzneho zrychlenia" na xlsi co som si spravil, sedelo to lepsie, ale furt je tam vela odhadov, lebo automobilky neudavaju dost podkladov. Dost ma serie ze ked si kupujes topanky tak si ich mozes pozriet a vyskusat mozno viac ako ked si kupujes auto. Kukaju na mna ako na blbeho ked hovorim ze chcem skusit presne take ake si chcem kupit, ze vraj nemozu mat 5 testovaciek s roznymi motormi ... no ja zase nedam melon za auto ktore si nevyskusam ... a vobec by som asi najviac bral verziu ze si auto poziciam na vikend ... kludne si to radsej zaplatim ako z pozicovne ako potom zistit ze mi to nesedi. Obcas jazdim na A6 2.5 TDI ale teda take auto by som si v ziadnom pripade nekupil, to ten motor to je masochizmus, mozno preto mi ho vzdy davaju ked idem k zakaznikovi :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  22:01

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Ajvn> kukni aurevue cz, je tam nove klio s 74kw dizlom s tym by si mohol tvrdit ze 1.4 16V je slabe :-) ale kukni tu cenu ... :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  21:07

    « Re: SERVIS

    V znackovom - mozno su drahsi, ale nemam ziadne starosti navyse, iba zaplatit opravu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  21:05

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Teda ste to tu rozprudili :-)
    Ad silne auta - mal som k dispozicii Nissan Maximu 3.0 24V, s manualnou prevodovkou. Jedina chvila, ked som sa citil handicapovany bola, ked som isiel na nakup do Carrefouru a chcel som zaparkovat. Inak to auto islo tichucko a casto sa stavalo (mne nie, ale zdielal som ju este s jednym), ze ked sme sa zakecali, zabudol na dialnici zaradit 5 a isli sme aj 50 km na 3ke :-) Motor mal cca. 5tis ale nikto to nemal sancu zistit podla hluku :-))) O pruznom zrychleni poviem iba tolko, ze som casto blikal Passatom s cervenymi DI huliacim pred mnou, aby sa pratali z pruhu, ked napr. niekde skoncila uzavierka a oni v presvedceni, ze pruznejsie auto na cestach uz neexistuje mi zavadzali.

    Ajvn - ak chces v reali zazit to, o com ta yyyy presviedca, kludne to sem napis (alebo mailom na lufik@hotmail.com). Istu dobu sa teraz budem nachadzat v Prahe, takze ta kludne zveziem, mozeme v reali porovnat pruzne zrychlenia, hlucnost atd. Ja netvrdim, ze je 1.4 16V najsamlepsi motor na svete, ale ma nesporne vyhody, ktore ked vies vyuzit a ked sa nebojis ich vyuzivat (tym myslim radit dost neskoro atd.), tak vies, ze ho nemozes porovnavat s 80PS dCi. Tych 18PS navyse je a musi byt vidiet.

    yyyy-mu som kedysi posielal program CarTest, ak ho este ma, moze vam ho poslat. Nasimuloval som si v nom nove Megany 1.6 a 1.9dCi. A ked som zadal obmedzenie otacok na 3500 pre benzinak a 2500 pre diesel, tak simulacia ukazala, ze rychlejsi je benzinak. A vlastne bol rychlejsi vzdy, ked rozdiel maximalnych otacok bol v tomto pomere. Casom, ked sa dostanem k jednemu mojmu CD, ktore ma teraz kamos, mozem ti poslat ten program aj s udajmi pre moje Clio, pripadne tam zadam aj to tvoje, aby si videl v reali, ako sa to bude spravat. Ale najlepsie by to bolo porovnat to v skutocnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 12.01.04  20:21

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    ajvn>yyyyy: Z ceho usuzujes, ze mam o hodne tezsi prevodovku, prave v pomeru 3:2 ?? Kdyby to byla pravda, to bych diky tem tezsim prevodum musel mit i lepsi maximalku, ne?

    keby ten tvoj motor tahal do 6500-7000 ako kazdy benzinak, tak by si aj mal

    Jinak jasne, u benzinaku ta krivka dolu nepada, ale kdo rika, ze se to neda u dieselu suplovat zarazenim vyssiho rychlostniho stupne v ten pravy idealni moment? :)

    pretoze ked preradis na vyssiu rychlost, opat si prevodmi znizujes krutiaci moment a vykon - aby si to pochopil: na motore mozes mat v tej chvili vyssi kr.mom a vykon ale konecny vykon a krutiaci moment namerany na kolese bude nizsi, kvoli prevodom.

    Ty ale porad odmitas akceptovat nazor, ze silnice neni zavodni draha a pokud dvouapul litr je doma 150-200, tak je mu to na drtive vetsine svetovych komunikaci na houby, protoze se tu jezdi do 130 a nikoho, az na par nadsencu:-), nezajima jeho elasticita od 150-200, kterou moc nevyuzije. :-)

    ked je motor elasticky a dostatocne vykonny v rychlostiach 160km/h a vyssie, tak nema zmysel sa bavit o vykonoch 60-100km/h, nie?

    Ja vidim vyznam tehle korabu jen v tom, ze jsou pohodlne na dalnice, brblaji si tech 140-160 pri nizkych otackach, protoze na to maj objem motoru, ale v rychlostech do 100km/h jsou dost handicapovani oproti mensim zivejsim vozitkum, ktere jim davaji na *.


    evidentne si este nesiel v aute, ktore ma dostatocny vykon. To ze ich robis na krizovatkach pochopitelne nic neznamena. Pre tvoje info, limo, ktore ma dobru akceleraciu nad 160km/h, ma vykon nad 200koni, t.j. 0-100km/h spravi pod 9s, t.j. on pojde na krizovatke do 3/4 svojich otacok (vzdialene bude pocut motor) s 3/4 stlacenym plynom a automat bude plynulo radit, kym ty budes palit spojku, mat plny plyn a rvat tam rychlosti ze synchrony budu plakat....a on bude stale rychlejsi ;-)

    nikto ti neberie, ze mas pekne, dobre a usporne auto, ale netlac ho tam, kde nepatri. Momentalne totiz bojujes sam proti sebe!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…