Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 06.08.04 14:22
« Re: Re: Re: velky rozdil prejit na sousedni, nizsi rychl.ind
matuS: to jsou pravdiva slova. Clovek si to musi neustale opakovat, ze ma gumy uz znatelne ojete a jet podle toho. Pred tremi tydny jsem chytil neskutecnou destovou prutrz, voda doslova rostla pred ocima na dalnici, nastesti vsichni jeli rozumne krokem, protoze to vic ani neslo, uz kvuli mizerny viditelnosti v nekterych chvilich na hranici 50m, ale pri 70tce bylo misty citit, ze je to mezni rychlost, kdy ty pneu jeste staci v rovnem smeru odvadet vodu, uz tam byly citit naznaky plavani. V ty rychlosti zkusit zatocit, jsem v hodinach a na svodidlech natotata. Moc prijemne to neni, svym zpusobem se tesim na to, az tam dam nove pneu :-) -
"-- skrytý --" 06.08.04 13:27
« Re: velky rozdil prejit na sousedni, nizsi rychl.index?
No ted maj najeto 51.000 a jeste na nich mozna 6-8tis. odkrouzim, uvidim, jak rychle sleze ten zbytek, co tam mam :-) .. ted se snazim jezdit jako beranek, jestli se mi preci jen podari ty gumy dotahnout do zimy :o) No je zjevne, ze pokud bych s tim autem jezdil jen klidne a moc ty zatacky nerezal, tak ty gumy vydrzi jeste o dost vic :-) Vnitrky maj mozna jeste 4-5mm, ale vnejsi drazka je uz na 2mm .. no nic moc, no :-) .. ale na Hockenheim za sucha by to slo >:-[] -
« Re: velky rozdil prejit na sousedni, nizsi rychl.index?
Moc ti nepomozem, mal som CPC na Maxime a tam boli tusim do 240km/h, po ich zjazdeni tam isli tusim nejake Klebery alebo co, no hroza! Ale jedna vec je ista, urcite sa mrkni do technicaku, aky rychlostny index mas predpisany, aby si "nahodou" nemal na STK problemy ;-) . BTW kolko ti tie CPC vydrzali? -
"-- skrytý --" 06.08.04 09:27
« velky rozdil prejit na sousedni, nizsi rychl.index?
Pomalu musim premyslet o vymene letnaku a kdyz koukam na e-pneu, na ContiPremiumContact, ktere tam mam osazene i ted, tak je docela citelny cenovy rozdil mezi rychlostnim indexem H a T. Ted tam mam myslim Hacka, ktere jsou do 210, maximalka meho Clia je ale jen 175 a Tecka jsou od Hacek lacinejsi o vice jak 400Kc na kolo a ty jsou do 190km/h. Tak premyslim, ze bych tam poridil ty Tecka. Myslite, ze bude nejak vyznamne citelne zhorseni jizdnich vlastnosti te gumy? Bude pravdepodobne tvrdsi, logika veli, ze asi horsi grip mit bude, otazkou je, jestli to bude vubec znat? Jezdeni po rovine samozrejme nemyslim :), ale takove ty rychlejsi prujezdy zatackami ? Lufa se radeji neptam, ten jeste v Lotto nevyhral >:D , ale najde se tu nekdo, kdo mel moznost testovat dve stejne gumy, odlisne pouze v rychlostnim indexu? Ale jestli chces neco Lufe pridat z Tve studnice vedomosti, neboj, budu rad i za to ;-) -
"-- skrytý --" 06.08.04 03:22
« Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Mega
To Ajvn: Tvé vysvětlení je naprosto přesné a já se pod něj podepisuji! Přesto si rýpnu: Já "se nedomnívám", já to mám prostě odzkoušeno v praxi, a proto to vím.
A ještě jeden tip: gumu s měkkými bočnicemi poznáš bezpečně podle toho (samozřejmě pouze v porovnání s jinou gumou na tomtéž typu auta), že vyžaduje podstatně vyšší ovládací sílu na volantu, hlavně při manipulaci na místě (parkování apod.). Nejmarkantnější to samozřejmě je na autě bez posilovače řízení, ale takových dnes už mnoho není.
Pro pořádek opakuji: S huštěním to nemá nic společného! Tuhost bočnice je vlastnost, kterou guma dostala do vínku od konstruktéra, a huštění už na tom mnoho nezmění. -
"-- skrytý --" 05.08.04 10:35
« Re: aerodynamika - Clio vs. Mega
Mitsi: Mozna jsi mel stejny vuz, ale ze jsi menil jen pneu a rafky, je zdani .. kdo zaruci, ze jsi mel konstantni poryvy vetru? :-) Ale nebudu negativni :), zkusim najit duvod, proc to funguje, jak pises. Napada me jedine .. pokud je mekci bocnice, rozkmit auta v podelne ose oproti stycne linii pneumatik muze byt teoreticky vetsi, nez kdyz je bocnice pevna. Kdyz v prvnim pripade zboku foukne vitr, spodek pneu jde stale v linii nehnute a jen se trochu "nahouli" pneumatika do boku ve smeru vetru, zatimco u te tvrde bocnice tam tahle "vule" neni, tak to rovnou hne s celym autem ... jinak nevim, cim by to mohlo byt zpusobene, pokud je realne pravda, co se Mitsi domnivas :-) -
"-- skrytý --" 04.08.04 15:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I
Charakter bočnice konkrétní gumy ale nezměníš huštěním. Tedy pokud by se nejednalo o extrémní podhuštění či přehuštění. Zažil jsem borce, který hustil "podle oka", resp. "promáčklosti" pláště ve styku s vozovkou. Toho Favorita nebylo možno udržet na silnici: na předku měl téměř 4 atm.!!! -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs.
>Já jsem byl taky a nikdy bych neuvěřil tomu, co jsem napsal v předchozím příspěvku, kdybych neměl tu (asi dosti vzácnou) příležitost se o tom přesvědčit na vlastní kůži. <
To moze byt aj zavisle na aute ktore sa v tomto propade chovalo takto a v inom sa to moze chovat prave naopak a v inom to moze byt uplne nezavisle. Ak je pravdou ze je to o tvrdosti bocnice tak by to malo ist simulovat tlakom v gumach. -
"-- skrytý --" 04.08.04 14:20
« Re: Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Meg
Zkus porovnat několik druhů pneu stejného rozměru a rychlostní kategorie na tomtéž voze a pak to srovnej se širšími a nízkoprofilovějšími gumami na větším ráfku - opět na tomtéž voze. Možná budeš překvapen! Já jsem byl taky a nikdy bych neuvěřil tomu, co jsem napsal v předchozím příspěvku, kdybych neměl tu (asi dosti vzácnou) příležitost se o tom přesvědčit na vlastní kůži.
Pozor! Hovořím teď výhradně o vlivu pneu (z hlediska tuhosti bočnice) na citlivost vozu na boční vítr a vyjeté koleje, nikoli o jízdních vlastnostech, zj. v zatáčkách. -
« Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane
Mitsi - to nesedi s mojimi skusensotami. Na nizkoprofilovych gumach sa iba drzim volantu, na normalnych "balonoch" bolo mierne treba korigovat smer. Pisem o Cliu a rozdiele 165/65R14 vs. 195/50R15. S citlivosou na kolaje suhlasim, predvadzaci Megane mal 205/55R16, moj ma 205/50R17 (pre Ajvna - Continental SportContact2) a kolaje je na mojom citit viacej. -
"-- skrytý --" 04.08.04 11:37
« Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane
Citlivost na boční vítr = zásadní vliv pneumatik: čím měkčí bočnice, tím menší citlivost, čím tvrdší bočnice (zj. u široké nízkoprofilové gumy), tím větší citlivost na boční vítr a hlavně vyjeté koleje.
PS: Tím současně nechci říct, že na konkrétním vozidle a jeho podvozku nezáleží... -
"-- skrytý --" 04.08.04 09:44
« Re: Re: Re: Re: Re:
yyyyy: Ja nevim, ze Ty vzdycky musis mit neco extra, nejake extraburty :-) Nevim, co Ti poradit .. snad .. prestehovat se nekam, kde neni takovej kopcek a nebo tak pravidelni policajti >:-[] Ale reknu Ti, trapit to do kopce 40tkou na 4ku .. no fuj! :-) To musis mit s bidou 1200 otacek, to uz by ta trojka byla lepsi a mozna by nezrala ani tolik moc, jako ta podtocena ctyrka. Nerikej, ze by to pak zralo vic, jak 9 litru? .. pokud teda nesplhas na K2ojku >:D Dolu se zarazenym kvaltem za nula, to mas prumernou spotrebu 4.5 :o) -
« Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane II
Kliom som nikdy nejazdil, ale ak myslite citlivost na vietor v zmysle uhybania zo smeru, tak ani stary ani novy megan to nerobi, a dokonca ani scenic, len to nimi mlati hore dole, ale neuhnu ako napriklad uhybaju skody alebo moja stara tempra kombik, nexia uhybala tiez, leganza ani nahodou, a ford escort len nebadane (aspon si to tak pametam) -
« Re: Re: Re: Re:
>nula od nuly pojde <
nula od nuly nepojde ked v kopceku musis zaradait, a ked ti rychlostny limit nedovoli ist ten kopec na optimalnu rychlost ja napriklad byvam na kopceku, do ktoreho leziem 40tkou na stvorku, co od toho cakas? a potom cestou nazat zase na tu 40tku brzdis, lebo tam kazde rano meraju :-) -
"-- skrytý --" 04.08.04 08:58
« Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane
orin: Beru zpet, co jsem napsal. Nejsi o moc horsi eco-driver, nez ja. Kdyz s tim umis pod pet, jsi stejne dobry eco-driver. >:-[] To musim doma rict otci, ten ma taky tuhle 1.6 16V, ale v kratkym Megane I., ze se s tim necha jezdit za pet. On ma smulu v tom, ze s tim jezdi 80% po meste a vesmes kratke trate do 8km a zbylych 20% byva dalnice, kde si zase rad zajezdi 140-150, takze porad bojuje se spotrebou mezi 6.8-6.9. Tak ho ted trochu popichnu, treba ho to donuti si udelat nejaky delsi vylet po ceskych okreskach :-) -
« Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane II
Miro - to je jasne, ze ti vietor autom zakyve >:D Ale ja som skorej myslel citlivost pri jazde - ked vybehnes v 130 spoza mosta/vetrolamu alebo kopca, ked ide oproti tebe kamion, ked je narazovy vietor a podobne situacie - tam sa moj Megane sprava kludne, drzi stopu a vobec ho to nerozhadze. Clio bolo citlivejsie, Renault 21 asi tak isto ako Clio na 14" a staru Skodu 100 v takych pripadoch bol problem udrzat v jazdnom pruhu. Na Megane sa iba drzim volantu. Asi za ten rozdiel opat mozu moje nizkoprofilove gumy >:-[]