Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 09.02.05 19:11
« turbo
Ajvn: principiálně není. TDI a CR jsou jiné principy vstřikování paliva, PD-zase jiný. Starší turba v turbínové části(proudí spaliny z válců) měla rozváděcí lopatky(netočí se) s konst. geometrií. V současnosti jsou turba s variabilní geometrií, tj., že se rozváděcí lopatky turbíny v závislosti na zatížení motoru aj. mohou natáčet. Tím se mění tlak a rychlost proudění z tohoto kola, což má vliv na fci. oběžného turbínového kola a tím na kompresor, tj. kolo, které stlačuje vzduch. Kromě jiného je menší prodleva(turbo efekt),lepší plnění válců, lepší podmínky pro spalování, klesne spotřeba( litrová i měrná), vzroste výkon motoru, Mk, ale nezapomeň, že je také jiný systém vstřikování. U"nejhoršího" motoru je to jeden pilotní předvstřik a pak hlavní dávka(měla i stará O1 TDI-jenže mechanicky řešeno: slabá a silná pružina ve vstřikovači, 19 a 38 MPa, jestli se nepletu). Svět jde na rozdělení vstřikování až na 5 vstřiků(elektonické vstřikovače)...je to moc zjednodušeně psáno, celé je to složitější,věci fungují v souvislostech. Turbo je nedílnou součástí. Samotnou kapitolou je třeba optimální tvar a objem spalovacího prostoru atd....Už dost -
"-- skrytý --" 09.02.05 14:43
« Re: Všechno drnčí
Mě tam skřipě všechno. Palubka pravé dveře občas levé atd. atd. atd.
Možná vyndat palubku, přilepit důležité věci kofixem a jezdit bez palubky >:-[]
Ostatní s tím nemají problém - asi jsem koupil divnou serii.
Chtěl jsem s ním zkusit přes 200tis. km, ale po dnešním přečtení příspěvků nevím, nevím. -
"-- skrytý --" 09.02.05 14:22
« Re: hory
Čau ve spolek. Tak jsem zpět. Bylo to tam super.
Jinak jsem tam potkával spostu clioušů :-)
Dokonce 2.0 16v Sport.
Koupil jsem si na cestu "svět motoru" a tam byla statistika spolehlivosti a clio tam moc neviniká.
Teď když jsem četl příspěvek od Ajvn: "garančka a turbo", tak se asi cliouše po leasingu zbavím.
Myslel jsem si , že u nového auta se začnu s kravinama zabejvat po 5-ti letech, jenže já bych k těm servisákům mohl jezdit pořád.
Mám ho rád, ale ty servisy a dílenské zpracování mě fakt s..ou. -
"-- skrytý --" 09.02.05 10:10
« Re: turbo
IT: jeste jednou dik za ty odkazy, poucne, z tech obrazku se necha dost pochopit. Jednu vec presto stale nevim. Je nejaky principialni rozdil v tom, jak se pracuje s TD u klasickych TDI motoru a jak u motoru se systemem CR? Subjektivne se mi zda, ze u TDI motoru je daleko silnejsi ten turbo efekt (v urcitem omezenem spektru otacek), zatimco u CR je ten nastup turba o dost mene znatelny, ten zatah je tam plynuleji rozprostreny ve vetsim spektru otacek. -
matuS 08.02.05 17:28
« Re: Re: garancka a turbo
To Ajvn: Pokud to v momentě, kdy to začne jet na motorový olej přes prosakující ucpávky turba, nestopneš třeba zadušením motoru přes zařazený kvalt a brzdu, tak se můžeš s motorem rozloučit. Tohle se u benzíňáku s turbem nemůže stát!
preco sa ten motor sam nezastavi po vypnuti kluca?
ved je elektronicky riadeny, nie?
A jeste k tomu turbu. Par informaci. Tyhle TD v Cliich maji fixni polohu lopatek, menitelnou geometrii maji turba v drazsich vozech vyssich trid. Mozna jen dobre, tipnul bych si, ze tahle vychytavka bude dalsi pricina drivejsiho odchazeni turba do vecnych lovist. :-) To prosakovani oleje tesnicima krouzkama ma za nasledek nejen prusak do sani motoru, ale i se tim "pobrynda" jeho venkovni cast, prosakne to tam, odkud to pak muze kapat na zem, coz byl i muj pripad .. a je fakt, ze jsem tu uz pred par mesici psal, ze se mi sem tam pod vozem udela sice mala, ale olejova kapka, tak tohle je dobre brat za signal a nechat to zkontrolovat. Pravdepodobne jsem mel kliku, ten rozsah prosaku zacal narustat prave v dnech, kdy jsem planoval tuhle garancku, protoze pred tim jsem olej viditelne neztracel a nedolejval ho a podle servisu uz nejaky nashromazdeny olej v intercooleru, v mezichladici byl. Ptal jsem se na to zaduseni motoru v pripade ,ze by motor zacal jet na olej .. tak mi potvrdili zarazeni kvaltu a stat na brzde a na muj dotaz, ktery rychlostni stupen, jestli tam vrazit petku nebo jinej, jestli tomu synchrony staci, tak rekli, ze by mela stacit trojka nebo ctyrka a ze by tam ten kvalt mel jit i pri vyssich otackach vrazit a motor by tak kyzene chcipl. :-)