Renault Clio (II)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.02.05  18:28

    « garancku mam za sebou :-)

    Lidi, nevim cim to je, kde se stala ta zmena, ale po dnesku jsem odjizdel z Renault servisu NADVYSOST SPOKOJENY, jako nikdy! :-) Tak predne samotna garance pri 90tis., z predpokladane avizovane ceny 5-5.5tis, se nakonec vyklubalo velmi prijemnych 4203 Kc. Je v tom vymena oleje (Excellium 5W40T), olejovy filtr, vlozka vzduch.filtru, a pak par drobnosti v par-kc hodnote, tesna zatka, spona a paska. V ramci garance (jeste,ze jsem ji mel prodlouzenou) mi nakonec menili vic veci, nez jsem cekal, v celkove cene 41.390Kc :-) .. a to uz se vyplati! >:D Nejdrazsi polozka byl ten turbokompresor za 33.264 Kc. Potom zjistili, ze mi huci zadni naprava. Vsiml jsem si toho presne v dobe, kdy jsem menil na zimaky, ikdyz jsem to vnimal jako od vsech kol. No a vysledek byla vymena lozisek zadniho naboje. Taky v garanci, coz me mile prekvapilo, tohle bych cekal, ze reknou, ze je to bezna spotrebka. :-) (btw. 1.680Kc) Potom vymenili to vadne cidlo venkovni teploty (1.250 Kc). Typicka renaulti zavada-kontrolka airbagu spolujezdce, postacilo vymenit dutinku (tu svorkovnici kabelu pod sedackou .. 13 Kc :-) ) Ovsem zajimavy byl ten muj EGR ventil, resp. ta kontrolka elektroniky, ten zatoceny praseci ocasek. Proc nekdy problikaval? Proc se obcas pri tom objevil pokles vykonu? ... Nebylo to tim, ze bych mel zaneseny sazemi vlastni EGR ventil, jak se vsichni obecne domnivali. Byla poskozena kabelaz plynoveho akceleratoru, protoze tenhle plyn uz neni tazenej bovdenem, ale el.kabelem. Takze vymena tehle kabelaze vysla Renault na 1.802 Kc. Krom toho me servis mile prekvapil tim, ze mi me zimou a horami notne zaspinene vozitko umyli a vevnitr vyluxovali zadara. Takze za dnesek maji u me velkou jednicku .. doufam, ze tohle budu moct psat casteji. ;-)
    A jeste k tomu turbu. Par informaci. Tyhle TD v Cliich maji fixni polohu lopatek, menitelnou geometrii maji turba v drazsich vozech vyssich trid. Mozna jen dobre, tipnul bych si, ze tahle vychytavka bude dalsi pricina drivejsiho odchazeni turba do vecnych lovist. :-) To prosakovani oleje tesnicima krouzkama ma za nasledek nejen prusak do sani motoru, ale i se tim "pobrynda" jeho venkovni cast, prosakne to tam, odkud to pak muze kapat na zem, coz byl i muj pripad .. a je fakt, ze jsem tu uz pred par mesici psal, ze se mi sem tam pod vozem udela sice mala, ale olejova kapka, tak tohle je dobre brat za signal a nechat to zkontrolovat. Pravdepodobne jsem mel kliku, ten rozsah prosaku zacal narustat prave v dnech, kdy jsem planoval tuhle garancku, protoze pred tim jsem olej viditelne neztracel a nedolejval ho a podle servisu uz nejaky nashromazdeny olej v intercooleru, v mezichladici byl. Ptal jsem se na to zaduseni motoru v pripade ,ze by motor zacal jet na olej .. tak mi potvrdili zarazeni kvaltu a stat na brzde a na muj dotaz, ktery rychlostni stupen, jestli tam vrazit petku nebo jinej, jestli tomu synchrony staci, tak rekli, ze by mela stacit trojka nebo ctyrka a ze by tam ten kvalt mel jit i pri vyssich otackach vrazit a motor by tak kyzene chcipl. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.05  19:11

    « turbo

    Ajvn: principiálně není. TDI a CR jsou jiné principy vstřikování paliva, PD-zase jiný. Starší turba v turbínové části(proudí spaliny z válců) měla rozváděcí lopatky(netočí se) s konst. geometrií. V současnosti jsou turba s variabilní geometrií, tj., že se rozváděcí lopatky turbíny v závislosti na zatížení motoru aj. mohou natáčet. Tím se mění tlak a rychlost proudění z tohoto kola, což má vliv na fci. oběžného turbínového kola a tím na kompresor, tj. kolo, které stlačuje vzduch. Kromě jiného je menší prodleva(turbo efekt),lepší plnění válců, lepší podmínky pro spalování, klesne spotřeba( litrová i měrná), vzroste výkon motoru, Mk, ale nezapomeň, že je také jiný systém vstřikování. U"nejhoršího" motoru je to jeden pilotní předvstřik a pak hlavní dávka(měla i stará O1 TDI-jenže mechanicky řešeno: slabá a silná pružina ve vstřikovači, 19 a 38 MPa, jestli se nepletu). Svět jde na rozdělení vstřikování až na 5 vstřiků(elektonické vstřikovače)...je to moc zjednodušeně psáno, celé je to složitější,věci fungují v souvislostech. Turbo je nedílnou součástí. Samotnou kapitolou je třeba optimální tvar a objem spalovacího prostoru atd....Už dost
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.05  14:43

    « Re: Všechno drnčí

    Mě tam skřipě všechno. Palubka pravé dveře občas levé atd. atd. atd.
    Možná vyndat palubku, přilepit důležité věci kofixem a jezdit bez palubky >:-[]
    Ostatní s tím nemají problém - asi jsem koupil divnou serii.
    Chtěl jsem s ním zkusit přes 200tis. km, ale po dnešním přečtení příspěvků nevím, nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.05  14:22

    « Re: hory

    Čau ve spolek. Tak jsem zpět. Bylo to tam super.
    Jinak jsem tam potkával spostu clioušů :-)
    Dokonce 2.0 16v Sport.
    Koupil jsem si na cestu "svět motoru" a tam byla statistika spolehlivosti a clio tam moc neviniká.
    Teď když jsem četl příspěvek od Ajvn: "garančka a turbo", tak se asi cliouše po leasingu zbavím.
    Myslel jsem si , že u nového auta se začnu s kravinama zabejvat po 5-ti letech, jenže já bych k těm servisákům mohl jezdit pořád.
    Mám ho rád, ale ty servisy a dílenské zpracování mě fakt s..ou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.05  10:10

    « Re: turbo

    IT: jeste jednou dik za ty odkazy, poucne, z tech obrazku se necha dost pochopit. Jednu vec presto stale nevim. Je nejaky principialni rozdil v tom, jak se pracuje s TD u klasickych TDI motoru a jak u motoru se systemem CR? Subjektivne se mi zda, ze u TDI motoru je daleko silnejsi ten turbo efekt (v urcitem omezenem spektru otacek), zatimco u CR je ten nastup turba o dost mene znatelny, ten zatah je tam plynuleji rozprostreny ve vetsim spektru otacek.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.02.05  19:08

    « turbo

    matuS: mitsi ti to píše a pokud nevěříš, tak zde to máš ještě jedenkrát:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.02.05  19:04

    « Re: Re: Re: garancka a turbo

    Protože už z principu dieselového motoru běží sám, tedy pokud má na co. A motorový olej je pro něj v daném ohledu palivem, ať děláš s "elektronickým řízením" co děláš!
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 08.02.05  17:28

    « Re: Re: garancka a turbo


    To Ajvn: Pokud to v momentě, kdy to začne jet na motorový olej přes prosakující ucpávky turba, nestopneš třeba zadušením motoru přes zařazený kvalt a brzdu, tak se můžeš s motorem rozloučit. Tohle se u benzíňáku s turbem nemůže stát!

    preco sa ten motor sam nezastavi po vypnuti kluca?
    ved je elektronicky riadeny, nie?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.02.05  15:57

    « sypání

    nesype se "sajrajt" co se nalepil na podběhy?auto se nesype určitě, tak to neřeš
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.02.05  12:24

    « Re: Re: Re: Re: Re: Něco se mi sype z auta

    nie
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…