Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
matuS 07.03.05 14:15
« Re: Re: Re: Re: Re: mala uvaha
keby si to bral po suciastkach tak mozno by si vymenoval este dalsich 20 spolocnosti ktore dodavaju suciastky do vsetkych automobiliek.
takze do tejto roviny by som to nestaval, lebo rovnake suciastky mozu byt namahane rozlicne - ci uz umiestnenim na motore, alebo vykonom motora atd atd. -
« Re: Re: Re: Re: mala uvaha
matuS - mas pravdu, z tychto prispevkov to vyzera dost biedne. Nastastie moje skusenosti s Renaultmi su dobre. A vsetko je to otazka pohladu - kamarad s Fabiou dal za 100t km do oprav vyse 20.000 a je nadseny, ake to je bezproblemove auto. Ja som na Cliu dal za taku istu dobu do oprav 6.000 a hooodne ma sralo, ze sa na aute nieco vysypalo este pred najazdenim 100t km. Ale ked som vyberal dalsie auto, tak som zase skoncil u Renaultu. Na trhu nebol rozumny konkurent, ktory by nebol o 100tis drahsi. Takze ked si to tak vezmes, tak mam na opravy k dobru prave tych 100, ktore som usetril na cene. Vo vysledku po 200.000 km bude mozno cena kvalitneho a draheho vs. lacnejsieho a menej kvalitneho rovnaka (ale skorej si myslim, ze furt bude vyhodnejsi ten lacnejsi, uz len koli casovej hodnote penazi)
BTW z tu vymenovanych zavad na Renault nespadaju vstrekovace (Bosh?), turbo (Garett?), riadiaca jednotka (Siemens), moje brzdy (Lucas). Toto su suciastky, ktore najdete aj v autach inych vyrobcov. Takze neviem, ako by sme si pomohli mat inu znacku auta. -
"-- skrytý --" 05.03.05 18:58
« Re: Re: Re: mala uvaha
matuS: balik sponzorstva .. to je hezky terminus technicus, budu si to pamatovat :-D Jestli jsem to myslel vazne? Pochopitelne, jsem realista. Nekdo, kdo si kupuje Toyotu za vyrazne drazsi porizovaci naklady, tak s vedomim, nebo spis s pravdepodobnosti, ale vysokou:), ze pak do servisu bude jezdit jen na servisni prohlidky. Nejsem slepy zastance ruznych TUV statistik poruchovosti a pod., ale urcite nelze nevidet, ze nektere znacky maji kvalitu jinde, nez treba bohuzel Renault. Ale s tim vedomim jsem do te koupi sel. S tim, ze se za sebe pokusim to auto netyrat a nezkracovat mu vlastni blbosti jeho zivotnost, ale s uvedomenim si, ze se neco nejspis podelat muze. I proto jsem zkalkuloval, ze do te prodlouzene zaruky i za ty penize pujdu, protoze se mi to snad vyplati. Vyplatilo se :-) Mimochodem, ja pri koupi vedel, ze nekupuju auto s tim, ze ho po trech letech prodam nekam dal, ale ze ho chci mit delsi dobu. Takze po tech letech mozna do Clia dam tolik penez na opravy, ze se to zacne blizit porizovaci cene Toyoty :), ale ty penize jsem daval z ruky pomaleji a nedelal jsem si tak okamzite vetsi diru do svych financi. -
« Re: mala uvaha
no ... s 3 renoltom, nie s 2hym, ale je fakt ze ma len nieco cez 15000 ... takze tak ... mimochodom na sceniku sa teraz v zime objavuje nejaky permonik - obcas ma rano vynulovane hodiny (stalo sa asi 3x) ... nevie niekto nieco? ... kam kopnut a tak .... -
"-- skrytý --" 04.03.05 14:02
« dodatek k malé úvaze
Ajvn: docela zajímavá úvaha. Turbo občas odejde, nevím jestli jsi psal příčinu poruchy, bývá to mazací olej(renault má podle mne dost dlouhé inervaly výměny=30 tis, já je zkrátil na polovinu a jiný olej,žádný long-life), hnát studené do otáček, hned vypnout po velkém zatížení motoru, špatná nafta. Renault turba nedělá, seč se to pak vztahuje na značku, to je jasné.Také úlet při výrobě-tolerance,vyvážení rotoru.... Jinak by turbo mělo vydržet. viz:
[odkaz]
[odkaz] -
"-- skrytý --" 04.03.05 10:05
« Re: mala uvaha
matuS: Takhle to vypada sice strasidelne, jak to pises, ale nevim, jestli to presne vystihuje kvalitu Renaultu vs. uzitou hodnotu za tu cenu. Podle me si na tom Renault vybudoval svou obchodni strategii. Prodavat lacineji, mozna prave proto, ze nekde vedome snizili vyrobni naklady na ukor kvality ... a az se to zacne zakaznikovi hrobit, tak pak dostat penizky za servisni zakroky, casto prave po skonceni garance. A propos, kdyby nebyly servisni zakroky, servisy se jim neuzivy a samotni prodejci v celoevropske auto-recesi moc velke vydelky aktualne nemaji. A neni mozna nahodou, ze Renault ma v CR pomerne sirokou sit autorizovanych servisu/prodejnich mist v porovnani s jinymi zahranicnimi znackami. A to neni spatny argument, jak prilakat zakazniky ... servis "na kazdem rohu". Kdyz budete mit treba Hyundai, Nissan, hledejte pak nekde servis, daleko, ztratite cas, penize. To u Renaultu mate klid. ... na takovouhle argumentaci o dostupnosti urcite rada zakazniku taky slysi. A malo platne, vyse pocatecni investice pri koupi je hodne rozhodujici faktor pri volbe. Takze ono asi nebude nahodou, ze Renault ma takove velke prodeje v Evrvope a drzi se na spici.
A k te poruchovosti a nakolik to obtezuje majitele ... to je taky sporne. Kazdy to vnimame jinak. Kdyz zrekapituluju poruchy meho Clia, ani jedna z nich nebyla ta fatalni ... auto me nechalo ve stychu stat nekde kdesi mimo domov. .. tohle neznam. Vsechno, vyjmu-li to turbo, byly zavady, ktere vyznamne neovlinovaly moznost s autem jezdit i nadale. "Blbiny", s kterymi jen musite nekdy do toho servisu zajet, aby to dali do richtigu. Jo, ono to samozrejme neco stoji :), neni-li to v zaruce, ale vetsina tehle blbin jsou detske nemoci auta prave z doby zaruky. Tim nechci obhajovat existenci bugu .. na takove drahe hracce by se to proste stavat nemelo a kdyz selze vystupni kontrola a nefunguje Vam treba korektne palubni pocitac, je to trapas vyrobce a cloveka to nas*ra, ze musi hned zpocatku do servisu neco vyladit.
To turbo mohl byt samozrejme prusvih. Nicmene i kdybych zaruku nemel a musel to zacvakat, coz by me pekne namichlo :), tak bych si ale musel soudne priznat, ze se mi tahle ma volba vyplatila. Vybral jsem si sice ropaka, kde mohou byt castejsi a drazsi problemy nez u benzinu, ale zaroven jsem provozem do dneska na jeho provoznich nakladech usetril penez vic, nez kolik by me stala vymena turba, takze ja bych na tehle volbe stale netratil a porad jeste ziskaval! Cele je to kompromis. Dost tezky kompromis, co si vybrat za auto, aby se sladily cenove porizovaci a provozni vydaje, provozni vlastnosti, uzite moznosti, nasledne prodejni sance, mira komfortu nebo mira sportovnich ambici vozu ... zatim jsem to zazil pouze jednou a trvalo to cely rok skoro denodenniho sbirani dat, informaci a analyza :-) Vysledkem je, ze patrim do tehle mistnosti :-D Zatim jsem nezazil pocit, ze bych sve volby litoval. Naopak. Zatim si rikam, ze se desim momentu, kdy tohle budu muset podstupovat znova, protoze sance, ze budu mit podobne stastnou ruku na vyber vzhledem k cenam, akcim prodejcum a samotnym vozum na vyber, uz tak vyhodna byt nemusi. Nejradsi bych si nechal Clio naporad. :-D -
matuS 03.03.05 12:01
« mala uvaha
dneska rano som rozmyslal nad vasimi autami.
keby sme zobrali statistiku tohoto servera, tak to bude pre renault dost bieda.
Ajvn je s autom spokojny, ale v nadstandartnej zaruke, ktora nieje zdarma mu v podstate odislo turbo - velmi draha suciastka
Hellebrand ma 2 clia, na jednom mu odisli velmi drahe vstrekovace, na druhom riadiaca jednotka, tiez velmi draha
dlabas ma s autom neustale problemy a je nespokojny.
yyyyyy je uz s druhym renaultom spokojny, ale uvidime co bude jeho dcicko robit po 100.000km
luf je az na bezdratove otvaranie dveri spokojny, ale rovnako ako yyyyy ma auto este uplne nove
miro je spokojny az na to ze mu auto obcas dost vrzga
ja osobne este poznam 2 laguny ktore su uplne sroty a majitelia su nespokojni, ale je pravda ze su skor zo zaciatku vyroby
urobil som niekde chybu? -
"-- skrytý --" 02.03.05 10:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Budu mít Megana 1.6
Dneska me rano potesil ropak ... teplomer ukazal -20'C a na jedno otoceni klickem (5xkrat se otocila klikovka) mi to naskocilo. Sice ten zvuk nebyl, co byvava v lete :), ale ja si po ranu musim taky odkaslat, takze mu to toleruju. :-D Ikdyz je fakt, ze vcera to bylo lepsi, pri -12 stacilo jedno otoceni klikovkou a uz to bezelo. ;-)