Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Re: Re: Re: Re: prohozeni prednich a zadnich pneu
ABS zaberie aj pri brzdeni pri 130 (ak dupnem na brzdu a aktivuje sa BAS), buhuzial som si to overil na vlastnej kozi, fakt silny zazitok. Ale aktivuje sa aj normalne - raz som brzdil a zistil, ze brzdim malo, tak som slapol az na podlahu a pri ~90km/h som citil, ze zabera ABS. Na brzdenie sa fakt stazovat nemozem. Zadok trochu znervoznie, ale nie natolko, aby uskocil. Zvykol som si na to spravanie a vyhovuje mi, ze auto aj pri brzdeni dokaze rychlo menit smer. Naproti tomu Oktavia II ma vyslovene sklamala svojou vlacnostou zadku, ktory pri prudkom brzdeni mal tendenciu skalopevne si drzat povodnu stopu. Skoro som predvadzacku pri predbiehani koli tomu rozbil - musel som dupnut na brzdu a vratit sa spat za nakladak, ale moj nacviceny reflex tu nezafungoval. Mal si vidiet predajcu, ako sa potom tvaril >:-[]
BTW na Cliu mi zadok odlietal o dost viacej, tam navrat do pruhu pri prudkom brzdeni nebol vobec jednoduchy, ale zlepsilo sa to na sirsich gumach. -
"-- skrytý --" 05.04.05 15:07
« Re: Re: Re: Re: prohozeni prednich a zadnich pneu
luf >:-[] Pri tomhle hardcore brzdicim pokusu, jak moc Ti do rizeni zasahla ABSka? Jestli se ty brzdy dokazou kousnout uz od zacatku, to Ti to muselo pekne brnkat do nohou, ne? :-) Malo platne, tenhle Tvuj Megane uz je modernejsi auto nez me Clio, takze ty brzdy budou urcite lepsi. Mne se u toho meho Cliaka docela libi ten plynuly zatah brzd, je to nadavkovane tak na chlup akorat, aby kola nesla do zablokovani .. marne vzpominam, kdy mi pri prudkem brzdeni sepla ABSka (ikdyz ja znacne predvidam, tak prudce nebrzdim :-) Clio je kratkej prcek, tak mam pri brzdeni pocit, ze veskera krocena hmotnost zacina u me a cim bliz k cumaku, tim se zarypava vsi silou do zeme :-) ... zatim si neumim predstavit, jake to je, mit za zady kombika, preci jen uz je to vetsi kus auta. Mas jisty pocit, ze ten zadek se pri tomhle neroztancuje nebo tam nejakou nervozitu auta citis? -
« Re: Re: Re: prohozeni prednich a zadnich pneu
Ad brzdy - najazdili 106t, potom mi auto ukradli. Na prehliadke pri 105t ale tvrdili, ze do dalsej prehliadky vydrzia. Odahd je teda 125t km. Predbehnut ma nemoze byt velky problem, pretoze s Cliom som jazdil ostro a brzdy dostavali slusne zabrat. Porovnanie s Meganom ale nemaju sancu ustat. Ked som kupoval Clio, tak som si pri skusobnej jazde skoro rozbil nos o predne sklo. Za par km som si na ne zvykol, ale ked som skusal Megana, stalo sa mi to iste, brzdy su proste brutalne. Ale bol by som radsej, keby ich nastup bol plynulejsi, hodne sa bojim, aby mi niekto nevletel do kufru a tak sa musim na brzdenie dost sustredit. Ale ked to moze clovek beztrestne zahamtnut, tak si to uzije. Vyskusat brzdnu drahu 100-0 na 37m je super zazitok >:-[] BTW manzelku som raz upozornil, aby sa drzala, ze idem vyskusat ako to brzdi. Sedela vzadu a ja som si nevsimol, ze nie je priputana. Pri brzdeni zo 60km/h skoro preletela ku mne dopredu a odvtedy sa uz puta vzdy ;-) Celkom slusna predvadzacka, co sa moze stat cloveku ked nie je priputany a nabura. -
"-- skrytý --" 05.04.05 11:08
« Re: Re: Re: prohozeni prednich a zadnich pneu
"Proste predne vs. zadne gumy sa zjazdievaju inak a preto pri ich prehodeni auto istu dobu huci. Problem po case vymizne."
- Může to přestat hučet, ale také nemusí. Záleží na tom, jak moc jsou ty zadní sjeté do pilky. Pokud se propásne vhodný moment přehození mezi předními a zadními, tak se to (po přehození) jen dále stupňuje, neboť gumy se nezarovnají (nezajedou do roviny), ale naopak o to více opotřebovávají nerovnoměrně. -
"-- skrytý --" 05.04.05 11:00
« Re: Re: prohozeni prednich a zadnich pneu
diky Lufiku, to se mi ulevilo :-)
Zrovna jsem si na Tebe vcera vzpomnel, kdyz jsem menil kola .. juknul jsem na brzdove desticky, Ty jsi na nich myslim odlital 120tis.km, ne? :-) ja uz mam 95, vnitrni desticky maj jeste asi 4mm a vnejsi 7mm, tak Te mozna i trumfnu :-)
Ad brzdy .. jaky mas srovnani ten Tvuj kombik Megane a Clio, co ma pocitove ostrejsi brzdy? -
"-- skrytý --" 05.04.05 09:14
« prohozeni prednich a zadnich pneu
Pred dvema tydny jsem si daval pred vymenou do pucu letnaky, resp. hlavne ty disky :-) a dost nemile jsem zjistil, ze jsem mel pravej predni disk docela slusne bacenej na vnitrni strane rafku, dvakrat za sebou, jedna supa byla vetsi, druha mensi. I pri sebelepsi vuli se sem tam clovek nejake te dire nevyhne, ze jsem par takovych vetsich nekde v sezone vzal, to jsem vedel, ale nikdy se to nasledne neprojevilo na jizdnich vlastnostech, auto nikam netahlo, nevybrovalo, nic, pohoda, tak jsem to vic nestudoval. Takze to bylo nemile prekvapeni. Tak jsem nasel servis v Horomericich za Prahou, ktery dela i tyhle opravy disku. Kdyz to dali na vyvazovacku, tak to bylo okem dost patrny, jak to i haze ve vertikalni ose. Vcera jsem si opraveny disk privezl, udelali to pekne, okem jsem na vyvazovacce nejake zjevne vykyvy neregistroval. Nicmene jsme se tam shodli, ze bude lepsi ten disk dat na zadek namisto puvodniho predku. Tak jsem hned vecer doma prehazoval kola. Chci ted koncem mesice dubna v te Barum akci koupit nove ContPremiumContacty 2, takze jsem tam umyslne jeste na mesic vrazil ty docela slusne ojete "jednicky", jen jsem prehodil zadni kola s prednimi. Dneska jsem to cestou do prace prubnul a dost me sokovalo, jak se to chovalo. Behem prvnich dvou kilaku mi v rychlosti kolem 30-50 zacala dost znacne rezonovat palubka, kola dost hucela, znatelne vic, nez puvodne, a to v celem rychlostnim spektru. Ty znacne rezonance nakonec ustaly, ale to huceni porad zustava, sice je o neco mensi, ale kolem 40-50km/h je pasmo, kdy to i lehounce vibruje do volantu a vic huci, ikdyz jinak auto stranove netahne. Pod i nad touhle rychlosti se to dost ztisi. Zatim jsem s tim odjel necelych 60km.
Mate s tim nekdo zkusenosti, jestli se tohle pri prohozeni kol na napravach stava? A muzu cekat, ze se to po nejake vzdalenosti zase srovna? Nebo mi radite, abych se na ty gumy uz vykaslal a poridil ty nove, protoze by se timhle stavem mohlo jeste neco poskodit?
Jinak tady jezdime P-206 3dv a je tam o dost vic mista nez v cliu. Hlavne vzadu 8-s Tak se tady mejte pohodove a at Vam to poradne brzdi ;-)