Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 14.06.05 07:20
« Re: kral spotreby
onegear: vyhradni odberatel nafty znacky JET :-) Parkrat jsem pred dvema roky zkusil v Plzni to jejich Yoko Ono ... no tam byl zretelne poznat rozdil, jelo to o dost hur, taky jsem to natankoval jen trikrat a prdim na ne, za tech par kacek to nestoji. JET je ve Str.Cechach a v Praze asi nejlacinejsi znackova pumpa a s kvalitou problemy nemiva, co se snazim zjistit a sam jsem spokojeny. Jinak s tim Shellem vs. Aral Ti to verim, .. kdyz Aral prichazel s tou svou tichou naftou a Shell taky prisel s nejakou to svou naftovou "specialkou", tak se tvrdilo, ze ta aralacka nafta ma vetsi viskozitu, nez shellacka .. shell diky tomu jede lacineji, aral naopak tiseji, ale co uz v reklamach nezminovali, naopak draz :-) Jestli je to jen fama, netusim, ale co pises, by to tedy potvrzovalo.
A s tim 3.7 po najetych 3000km, to je velmi velmi dobre, co ja si vzpominam, tak s takhle sirovym motorem jsem taky zajizdel nejakych 3.7-3.8 .. takze jsi na te spravne ceste ten motor zajet stejnym stylem, jako ja a dockas se stejnych vysledku, neboj ;-) -
"-- skrytý --" 14.06.05 06:57
« kral spotreby
ajvn - prosim, jakou naftu tankujes, a zaznamenavas rozdily ?
moje zkusenost - s naftou od shellu providelne spotreba o 0.2l nizsi nez s naftou aral >:D , ale oproti tobe jsem bridil - pod 3.7 se nedostanu snad az bude motor dospelejsi (1.5dci), zatim 3k km. -
"-- skrytý --" 13.06.05 14:01
« Re: Re: Re: Re: kral je mrtev, at zije kral s novym rekordem
miro: no taky cekam, az dojedu nadrz, ze pak zmerim odchylku .. typicky byva mezi 6-7%, coz bych se pohyboval na rovnych 2.700, to uz nezni tak bombasticky :-) ikdyz i to je prijemne, nez udavana deklarovana 4.2 kombinovane >:D
Docela ale bylo zajimave sledovat, jak se v celem prubehu choval udavany dojezd. Mozna i to by vneslo nejake svetlo do te odchylky PP. Kdyz pominu, ze se ten prumer v prvni puli nejak vyvijel, od pumpy nekam k Cerhovicim to slo do 3.2 a pak se mi to na Rozvadov k memu udivu podarilo srazit na 2.8 a pres Nemecko pod tech 2.6 pred Heilbronnem, tak pak jsem se az na tu Stuttgartskou anabazi pohyboval porad nekde mezi 2.58-2.62 .. takze celkem stabilni prumer a cekal bych i stabilne vypocitavany dojezd. Ale ne. U toho Heilbronnu, kde jsem to poprve zlomil pod 2.6, mi dojezd + ujeta vzdalenost davala celkem neco malo pres 1.900 km. :-) Ale cim dal jsem jel, tak mi ten dojezd klesal a zpatky v Cechach uz byl jen na cca 1.790 km, ikdyz je ale nadrz konstanta a celkova prumerna spotreba na nadrzi se chovala taky temer jako konstanta. Budiz, dejme tomu, a ono se to tak asi i chova, ze dojezd se nevypocitava z celkovych dostupnych dat, ale z nejakeho lokalniho vzorku, ikdyz bude dostatecne siroky, pokud ty data k tomu jsou. Takze k Heilbronnu od vychodu je to vicemene par desitek km z kopce, takze tam clovek jel vyrazne lip, nez za 2.5 a proto i ten vetsi dojezd. A cim vic odjeto, tim se ten udaj zpresnuje. Ale pokud bych vzal za bernou minci ten dojezd ted, tak zjistuju, ze se propoctem nedostanu na prumer ani 2.7, ale skoro 2.8 :-), nicmene je to urcite bliz realite, +- jedna desetinka, nez udaj palubaku, ktery je ulitly v tomhle pripade, predjimam, o jeden a pul desetinky. Ale suma sumarum mi z toho vychazi, ze palubak ten dojezd a prumernou spotrebu nevypocitava z jednoho zdroje informaci, ale minimalne ze dvou, odlisnych. -
"-- skrytý --" 12.06.05 22:55
« kral je mrtev, at zije kral s novym rekordem
Opet jsem si po nejake odmlce vyrazil na vylet do nemecke republiky Baden-Wuertenberg, ve smeru tam ve dvou lidech a plne nacpanem autu batozinami, nazpet uz sam a s minimem zavazi. Ac jezdim celorocne se svetly, tentokrat jsem udelal vyjimku a protoze obe cesty byly za bileho dne, tak jsem zkusil obe odjet bez svetel a bez ventilace, venku parak nebyl, ale prijemnych 11-17 :-) Navic cestou nazpet jsem si zakazal i radio a CD a vyradil jsem tak vse elektricke povahy, co by mohlo zatezovat spotrebu :-) Prvni cestu tam od cerpaci stanice JET v Kralove Dvore na D5, pres Rozvadov, Amberg, norimberskou A6 az po Heilbronn, dolu ke Stuttgartu a pak smerem na Karlsruhe do ciloveho Pforzheimu se mi podarilo cestu dlouhou 488,3km projet se spalenymi 12.59 litry nafty, tedy 2.578 l/100km. Nedavno jsem tu psal, ze mi prijde meta pod 2.7 jako temer nerealna, tak uz je. :-) Ale cestu zpatky jsem pojal jako vyzvu >:D Kdyz jsem byl lehci a navic jsem obetoval i zaple CD :-) Trasa byla trochu jina, od Stuttgartskeho letiste, puvodne nazpet do St, ale tam byla kolona, takze jsem to otacel zpatky, kolem letiste jeste jednou, na Ulm, pak nahoru na sever na norimberskou a zpatky pres Amberg, Rozvadov az do Berouna. Streka byla tentokrat delsi, 545,8km. Bohuzel nedele, nakladaky nejezdi, jen po norimberske jsem vzal za vdek jednomu Klatovakovi, co me vyvezl az do Wernberg-Koeblitzu :-) V Cechach jako kdyz utne, prvni nakladak v mem smeru me dojel az primo v Beroune, holt pech. >:D No dobre, priznam se, celou D5 jsem projel v prumeru 80km/h :-), spotrebe jsem podridil uplne vse :P, nakonec jsem spalil 13,81 litru, coz ve vysledku znamenalo prumer 2.530 l/100km. Tohle se mi bude ale uz tezko vylepsovat, ... ikdyz? >:-[] -
"-- skrytý --" 11.06.05 16:49
« Vzduchový filtr, mezichladič
Nevíte někdo, jak se dostat k vzduchovému filtru - vložce.
Sundám plastový dekl z motoru a nahoře je ten box. Můžu z toho sundat tu nasávací hadici co jde k levému přednímu světlu. Ten box je na půlku rozdělen a je top sešroubované 4-mi šrouby s hvězdicovými hlavičkami.
Chci si koupit a odzkoušet K&N nebo GREEN filter (pouze vložku - ne KIT).
A nemůže to mít vliv na váhu vzduchu?
Předem díky za zkušenosti a rady.
Pak mám možnost sehnat přídavný mezichladič i s hadicemi za 4tisíce. Dle mého názoru motoru neublížím spíš naopak. Nárust točivého momentu by mohl být až 10Nm.
PS: zítra se už dostanu přes 50tis km.
Jinak nafta nám pěkně stoupá na ceně - bral jsem za 27,90 ale jinak potkávám i za 29,50.
To Ajvn: nejnižší spotřebu jsem měl do Chorvatska za 4,2l. Ty by jsi to zvládnul za 2l. >:D
Jinak už jsem přesáhnul hranici 50tis km.