Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: trouba nebo mrazak?
Ad startovanie - V3S sa startovala v zime tak, ze pred sanie sa dali horiace noviny a natocila sa. Aj toto by ti urcite pomohlo :-) BTW raz sme to skusali u toho Peugeota a potvora nechytil. Ale bolo to asi preto, ze nam cez noc zamrzla aj zimna nafta. -
« Re: trouba nebo mrazak?
To iste sa da urobit aj na mojom benzinaku - staci, ked zacnem kurit prv, ako sa motor ohreje. Potom uz teplota moc nestupa. Ale viem tomu pomoct, staci chvilku jazdit trosku razantnejsie a teplota ide hore. Na dieseli si viem predstavit, ze sa pri tvojom style jazdy nezohreje ani za taku dlhu cestu. BTW raz som siel s kamosom jeho Fabiou, nebolo ani velmi zima, mozno takych -10 a tiez mu pri zjazde kopca prestala kurit, lebo teplota motora klesla az uplne dole. Vidis, nie je to vysada iba dieselov. -
"-- skrytý --" 06.01.04 18:49
« Re: trouba nebo mrazak?
Pořád lepší, když je to motor CLIA než kdyby to byla manželka :-) Sic tomu moc nerozumím, dřív se dávala před chladič ochranná dečka, ale myslím, že něco není v pořádku. U nás bylo -24°C a po asi 5 km byl motor ohřátý a na 10 km na normálu. Co se týče startování, mám od vánoc novo baterku (měl jsem 34) a koupil jsem raději 40, a chodí bezproblémů, no nemám naftu. Pamatuji si, že můj tatík měl AVII ráno si vzal plechovku z benzínem a zapálil ji pod motorem a potom to startovalo jako diví :-) Tak kluci nafťáci, už víte jak na to :)) -
"-- skrytý --" 06.01.04 14:04
« trouba nebo mrazak?
a propos .. dneska jsem po 45km jizdy do prace v tom mrazu prijel s teplomerem o dva dilky pod normal, vic se ten motor zahrat nedokazal :-) Nemluve o tom, ze pri sjezdu z kopce (cca 2,5km) do Radotina po vic jak 20km jizdy mi ten motor dokazal vychladnout uplne na nulu. :-) Asi je ten muj Clious nejaky frigidni. :-))) -
« Re: reset palubniho pocitace ze zimy?
Startovalo to celkom polahky, moje auticko startuje aj pri -30, to je overene. Takze nejakych trapnych -15, ci kolko mohlo byt v meste, to nic nie je. Ad diesel - nas stary Peugeot sa startoval tak, ze sa nazhavilo 2-3x, a potom sa nechal tocit motor na starter, kym nechytil. Niekedy to trvalo aj 5s, kym naskocil. Hlavne bolo mat baterku v takom stave, aby vydrzala tocit. Ale to bol stary mechanicky diesel bez turba, neviem, ci to je rovnake aj pre elektroniku. Ad kovovy zvuk - ked dlho stojim niekde na zime, tiez zo zaciatku ma motor divny kovovy zvuk, z toho by som si tazku hlavu nerobil. -
« Re: Ostrekovace
Trysky boli zamrznute tiez, ale to je iba vedlajsi produkt letnej zmesi. Mne prostenai netocil motorcek s cerpadlom, zmes nebola uplne zamrznuta, ale bola husta ako zelatina :-) Cez obed, ked auto stalo na slniecku som si veselo zastriekal, ale dnes v noci mrzlo strasne, tak som radsej ani neskusal, ako sa zatvaria ostrekovace. BTW vyzera to tak, ze na isty cas zostavam v Prahe, tak to by sme sa niekedy mohli stretnut a povozis ma, ze by som vedel, ako sa da jazdit za 3l nafty. Na oplatku ti ja ukazem, ako to nadherne znie, ked ma motor 6500 otacok :-))) -
"-- skrytý --" 06.01.04 12:04
« Re: reset palubniho pocitace ze zimy?
Tak jak Vam to dneska startovalo? Dneska rano mi teplomer ukazal uctihodnych -22'C .. a az 7.nastartovani bylo uspesne :-/ .. ikdyz aspon ze to naskocilo, uz se me zmocnovala trudomyslnost :-) Nevim, jestli to mam brat za dobry vykon, ze mi to vubec nastartovalo, nebo za spatny, protoze to ostatnim v tom samem mrazu naskocilo snaz?? Mezi kazdym startovanim jsem uz zhavil trikrat, pro jistotu. Ze by byl problem spis v tom, ze to diky tomu ztuhlemu motoru nema dostatecnou kompresi na vzniceni? Pri tom startovani to necham otocit tak petkrat, maximalne sestkrat. Je to hodne nebo spis malo a mel bych tomu dat vetsi chvili, aby tam ta dostatecna komprese vznikla?
Asi uz tusim, ze ten reset nebyl zpusoben jen primo mrazem. Dnes jsem otocil klickem o dve polohy a kontroluju i v tom krutu, ze palubak zresetovany nebyl. Jedno startovani, druhe a treti neuspesne taky a pak jsem zaslechl takovy zvuk, jako kdyz hrabe harddisk :-) .. rikam si, hm, ze by? otocim klickem znova o dve polohy a pocitadlo bylo samozrejme zresetovane. -
"-- skrytý --" 05.01.04 22:11
« reset palubniho pocitace ze zimy?
Tak jsem se dnes vratil .. ne z hradu :), ale z hor, nic moc vysokeho, Krusne v Novem Meste u Moldavy, ale zazil jsem tri noci po sobe, kdy teplota v noci klesla pod -10'C, ze jsem mel rano vynulovane pocitadlo na palubnim pocitaci. Komplet jako kdyz se stiskne ten reset-cudlik. V miste meho tradicniho stani jsem uz zazil mrazy horsi, i -16'C, ale tohle se mi doted jeste nestalo. Hm hm hm.
Kdyz bylo pres noc kolem -15-16, tak se mi poprve i rano stalo, ze mi motor naskocil az napoctvrte. Dvakrat se otocil naprazdno, jakoby bez nafty, napotreti uz blafnul, napoctvrte uz se chytil. Po tom prvnim pokusu jsem vzdy dvakrat az trikrat nechal nazhavit, nez jsem znova otocil a chtel nastartovat. Jinak jak to uz naskocilo, tak byl ale ten zvuk takovy "skripavy", co se mi linulo z motoru, ale po takovych 10-15 vterinach uz se to ustalilo do normalniho zvuku. Jinak ale pak uz pohoda a Clious se na snehu nenechal zahanbit a i moturek bezel jedna basen. -
"-- skrytý --" 05.01.04 22:02
« Re: Ostrekovace
caf lufe, nemel jsi jen zamrzle trysky na ostrikovacich? Uz se mi to minulou zimu taky prihodilo, s evidentne zimni smesi, rucne dolivanou :-) Ale jestli Ti to nestrikalo ani po x-set kilometrech, kdy uz je kapota dobre prohrata, tak to je fakt divny :-/ A nepomohla by klasika v podobe hadicky a trochu nasat? :))