Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 22.01.04 15:21
« Re: Vyjet za studena nebo za tepla...
Ona to není zas tak úplně pravda. Nastartovat a vyjet se doporučuje především kvůli ekologickému hledisku. Zdaleka to neplatí pro všechny motory - naopak diesely a především turbodiesely jsou an ten studený rozjezd značně háklivé, a je lepší je nechat chvilku běžet na volnoběh. Pro zájemce o toto téma doporučuji navštívit nějaké pokrokové JZD, kde mají nověší vozový park - konkrétně třeba traktory John Deere. Ty totiž, dokud se neohřejí na určitou teplotu, skoro ani nedovolí odjet... -
« Re: Vyjet za studena nebo za tepla...
Nad tymto by som fakt neplakal. Ja nastartujem, oskrabem a idem. Nikdy mi netrva skrabanie dlhsie ako 5 minut (ze by som nezazil poriadnu zimu). Co na to motor je mi jedno, dostava iba synteticky olej, tak nech si nestazuje :-) Niekedy ho necham bezat na volnobeh aj 20 minut, nie som predsa sadista, aby som si vlastneho syna posadil do sedacky, ktora ma -10 stupnov. A spomeniem nasho dookola tu omielaneho Peugeota 309D, ten zazival podobne startovacie kury, a teraz ma nabehanych 450tis km, a ziaden problem. Motor startuje, taha, nezerie a nehuli, a to vsetko pritom absolvoval s mineralnym olejom, (viete si ho predstavit, ked bolo vonku -20?) Takze tuto temu by som nevidel az taku zhavu. Nejakym straseniam, ze na volnobeh sa motor nemaze a tak by som moc velku vahu neprikladal, vyrobca predsa musi ratat aj s tym, ze hned po strate zapecies v zapche na 2 hodiny :-) BTW staci zhodid viecko na veku ventilov, aby clovek videl, ako tam pekne spliecha olej aj na volnobeh. -
« Re: to päťy
Ajvn> asi mas pravdu, ked som tu enyu nerozumel, tak som si pustil aspon titulky (bolo to na DVD), ale ani to nepomohlo, bolo to plne nezrozumitelnych kombinacii pismeniek, ale aspon sa tam objavilo to odveke konske hijo a huo :-) ... dufam ze tajomstvo tvojho eko jazdenia je v EKOnomike a nie v EKOlogii - prosne to je ked namiesto stlacenia plynu zahukas hijooooo!!!! :-))) -
"-- skrytý --" 22.01.04 14:20
« Vyjet za studena nebo za tepla...
Rád bych se chtěl dozvědět váše názory na ranní startování. BUĎ: přijít k autu, vše očistit a teprve potom nastartovat a pomalejší plynulou jízdou se hned rozjet. NEBO: přijít ihned nastartovat a při volnoběhu vše očistit (což teď v zimě trvá i 10 minut) a rozjet se zahřátým autem. Podotýkám mám CLIO 1,4i osmi ventil. Zajímali by mne dvě hlediska: CO JE LEPŠÍ PRO AUTO, TEDY HLAVNĚ MOTOR A CO JE LEPŠÍ PRO SPOTŘEBU. Předen dík za vaše názory. -
« Re: Uzamčení vozu DO za chodu motoru
Děkuji za reakci, asi máte pravdu. To tlačítko k uzamčení za jízdy (uzamčení se má aktivovat při rychlosti 7km/hod, ale aktivuje se prakticky ihned i bez pohybu) je u R- Thalie také. Deaktivuje se to zmáčnutím opačného konce tlačítka či otevřením dveří zevnitř. Snad by to mělo být funkční i u mnou nadhozeného případu t.j. uzamčení (při běžícím motoru) DO (druhým klíčem) zvenku čímž se současně aktivuje zabudovaný alarm. Imobilizer by měl být vyřazen tím, že je klíček ve spinací skříňce, respektive motor běží. -
« Re: Uzamčení vozu DO za chodu motoru
no ja mam megana ale myslim ze to bude to same, urcite som DOckom raz auto zavrel na krizovatke ked sa ku mne valil nejaky dzubo co sa tri mesiace neumyval a strasne sa so mnou chcel bavit ... BTW megan na to ma aj tlacitko aby sa nebolo treba hrat s klucom