Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 26.01.04 20:54
« a jeste jeden postreh k ABS na kluzku
.. pokud se jezdi na hodne kluzkem povrchu, snih s uklouzanym podkladem, typicky na horach ted o vikendu:), tak moment, kdy sepne pri brzdeni ABS je k memu prekvapeni hodne brzo .. pri trochu silnejsim brzdeni. No silnejsim, moc silne to z pohledu bezneho provozu neni. Bajvoko jsem potreboval brzdit z 60tky na 30tku na useku asi 60 metru, umerne tomu jsem zacal brzdit a kuuu*va drb drb drb drb zaplo ABS a bylo mi v tu chvili trochu horko, protoze se zatacka se svodidly blizila neprijemne rychle a diky tomu ABS to auto brzdilo totalne na *piiip*. Na tak uklouzanem podkladu to rytmicke brzdeni ABS vzdy vedlo ke ztrate adheze. Nezbylo nez trochu povolit brzdu a zacit brzdit znova, vyslo to, ale mam z toho ponauceni, jak malo staci k tomu, aby to ve svahu z kopce na uklouzanem bylo ve chvilce neovladatelne. Tak bacha na Vasich cestach, at se z te radosti z jizdy a z hratek v zimnich podminkach nestane nejaka osemetna situace, kdy jde v lepsim pripade o plechy! :) -
"-- skrytý --" 26.01.04 20:44
« Clious umi byt i pretacivy
Asi jsem neobjevil nic noveho, ale o vikendu jsem si overil, co uz jsem nahodne tusil, ze Clio se necha snadno dostat do pretaciveho chovani na kluzkem povrchu, aniz by se pouzila rucni brzda. Ale je to takovy "o hubu" styl. Nejlepsi je to jet s plynem do zacatku zatacky, jeste do okamziku, kdy uz kola zacinaji jit v natoceni a to auto se o nekolik stupnu vychyli z rovneho smeru a zacne opisovat oblouk. Pak uz staci jen pustit plyn a tim se odlehci zadek a ustreli. :-) Ne moc, vetsinou jen tolik, aby to pomohlo lepe tu zatacku vykrojit, ikdyz jednou se mi povedlo dostat ukazkovy smyk, ze se mi zadek dostal v 80-ti stupnove zatacce presne do vysledneho smeru a kontra jsem to musel rovnat, aby me to nepredbehlo. Ve finale to byl ukazkovy prujezd, ale jak rikam, je to trochu o hubu styl. :-) Tim spis, ze je podminka s tim plynem, ikdyz jen mirnym, jet az do zatacky, takze to nechte vede k tomu, ze je tam clovek minimalne o trochu rychlejsi, nez by bylo zdravy pri klasickym zpomalovani.. a beda, kdyz je ten podklad uklouzany vespod vic, nez clovek ceka... :-( .. to uz nezatoci ani cumak trochu a Clious v cele sve krase jede kamsi rovne k Neumetelum. :-/ Ale pokud se jede nekde v serpentynach, kde je najezdova rychlost do 30km/h, tak se s temihle hratky s plynem necha celkem bezpecne ten zadek dostrkavat :) -
"-- skrytý --" 26.01.04 18:33
« Re: dalkove ovladani
no baterku si vyměnit můžeš, já to taky udělal, dalo mi ale chvilku přemýšlení, jak se to otvírá - vysune se to, ale potom mi to nešlo otevírat a tak jsem zajel do orig. servisu a ten chlap s tím šel do auta, chvilku to podržel asi zapnutý a hned to šlo - zdarma. -
« dalkove ovladani
Ahoj, mam problem s dalkovym ovladanim. Kdyz jdu z domu k autu, tak mi ho dalkac otevre, ale kdyz je klicek chvili venku na chaldnem pocasi, nebo v kapse, tak ne a ne reagovat... muze to byt slabou baterkou?
Muzu koupit baterku a sam si to vymenit? Nenarusi to nejak immobilizer? -
« Re: Pískání brzd- Thalia II
Pokial nepiskaju pocas jazdy stale, tak by som to neriesil. Ked je vlhko, je bezne, ze brzdy piskaju. Pomoze ich poriadne raz za cas zadupnut, zrejme sa tym strhne nejaka vrstvicka, ktora to piskanie sposobuje a potom to aj lepsie brzdi aj nepiska. Aspon tak to funguje na mojom a na par autach co vo svojom okoli poznam. -
"-- skrytý --" 25.01.04 21:07
« ad brzdove desticky
Jak jste poznali, ze je pravy cas na vymenu brzdovych desticek? Anebo se Vas nikdo neptal a na garancce Vam je vymenili a basta, jen proto, ze je to treba povinna vymena na druhe garancce?
Mne se pomalu druha garancka blizi, tak doufam, ze mi je jeste nevymeni, podle me je musim mit jeste netknuty :-) .. kdyz brzdim skoro vyhradne jen podrazenym motorem :-) -
"-- skrytý --" 25.01.04 20:54
« Re: Pískání brzd- Thalia II
Brzdy aj mne piskali tiez od uplne noveho auta, ale vzdy pri pomalej jazde (do max 20km/h) (a hlavne v zime). Brzdove dosticky ale vydrzali skoro 60.000km, a kotuce som menil teraz aj s dostickami - 105.000km.
Nejak som si nato zvykol :-)
Ad pretacavost - staci ist aj trochu ostrejsie do zakruty, netreba ani uberat plyn a zadok proste ustreli. Je lahky a tak nema taku dobru trakciu ako predok. Tento sposob ustrelenia je ale lepsie ovladatelny, lebo je plynuly. Ked uberies, tak je to nahle a casto nemozes vediet, kedy sa ten zadok zastavi, vsak :-) BTW ked budes skusat na snehu, vyskusaj si esicko, ked ti uz v prvej ustreli zadok. Ten prekmit na druhu stranu je maximalna zabava, ale casto to konci hodinami, takze trenuj radsej tam, kde je dost miesta :-)))