Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 31.03.04 16:33
« zdravime dalsiho eco-drivera :-)
Ahoj kotlare, zdravim do klubu, koukam, ze se tu objevil dalsi silenec na uspornou jizdu jako ja. :-) Jen skoda, ze mas jinou kubaturu, ze nemuzeme soutezit >:D
To podtaceni, pretaceni a opotrebeni motoru. Nejmene ho opotrebujes, pokud jezdis v oblasti nejvyssiho tociveho momentu, kdy ma motor nejvetsi silu. Takze nebudu Vam benzinakum mluvit do otacek, ale juknul bych na graf prubehu tocaku toho motoru a z toho bych vyvodil, jaky styl tomu motoru nejvic prospiva = je zaroven i nejhospodarnejsi.
Ale nechce se mi to zdat, mit dvojku jen do dvacitky a pak za tri? .. ja mam s 1.5dCi pri 30km/h na trojku bajvoko 1500ot/min. Kolik teda muzes mit s benzinakem taky pri trojce pri 20km/h??? Nechci se hadat, ale neco mi rika, ze to na benzinak budou ukrutne nizke otacky. (samozrejme tusim, ze zprevodovani nebude identicke, trochu jine kubatury, ale presto) -
matuS 31.03.04 16:08
« Re:
kotlar, lenze praveze podtacanim je motor namahany viac ako otackami (nebavime sa o otackach v cervenom poli)
o podtacani sa bavime ked chces akcelerovat napr na 4rke a mas 1500 otacok... u 16 ventiloveho maleho motora ako mas ty by som v pripade akceleracie nikdy nesiel pod 1800ot -
« Bez nadpisu
Lista u okna jde posunout dolu, ale po nejakem case opet povyleze nahoru. Palubku mi také sundávali. Ani se nedivím, ze dela ramus. Je to slaby plast navic jakoby nytovany z vicero kusu. Staci na palubku poklepat rukou a uz je znat, ze je to reseno nic moc. Proste nema zadnou tuhost.
Jet na neutral z kopce? To plati pro auto bez vstrikovani. Mam tam vzdycky kvalt a je to jedna z mala moznosti jak usetrit nejaky ten dcl. Pri deceleraci a od urcitych otacek ma motor spotrebu 0. -
« Bez nadpisu
Všem se omlouvám za velká písmena, netušil jsem, že tím způsobím takové pozdvižení. Ve snu by mě nenapadlo, že tohle může vadit...
Můj popisovaný styl jízdy mě nejenže učili v autoškole, ale i v různých motoristických magazínech tento styl uvádějí, jako možný. Hodně záleží, zda motor výrazně nepodtáčíte. Podtáčení se projevuje mimo jiného škubavým zrychlováním. Pokud však při tomto stylu jízdy chcete rychleji zrychlovat a sešlápnete hodně plyn, pak je to špatné. To pak chce podřadit. Prostě to je pro klidnou městskou jízdu.
Také jsem četl názor, že čím více otáček má motor, tím větší je jeho opotřebení. Selský rozum mi napovídá, že je to pravda. Čím je motor více namáhán, tím víc se opotřebí. To samozřejmě platí na obě strany - podtáčení a vytáčení až na hranici možností.
NASHLE pardón, nashle. >:D
Honza. -
« Re:
To mas vlastne auto? Lebo ak ano, tak ho asi moc rad nemas! Ten motor ma 16V, sice usetris na nadrz 250CZK, ale zivotnost motora skratis na ?polovicu? Pri uplne normalnom jazdeni po meste si 1.4 16V zobrala 7,5l (1 po 3tis ot, 2 po 50km/h to neviem presne otacky, a zvysok na 3, pripadne na 4, ak bola sanca dlhsie sa viezt okolo 70km/h) Tak bud je ten motor extra nepodareny a moc zerie, alebo to prehanas s tym skorym preradzovanim a keby si radil neskor ale jazdil plynule, tak mas spotrebu iba nepatrne vyssiu.
A caps lock vypni, pliz! -
« Bez nadpisu
AHOJKY, TAK UVOLNĚNOU LIŠTU PO OBOU STRANÁCH PŘEDNÍHO OKNA MÁM TAKY - NAHOŘE SE TO NEDÁ "ZACVAKNOUT". ALE ZKUS TU LIŠTU POSUNOUT DOLŮ - JDE TO ZTUHA, ALE JDE. PAK BY TO MOHLO JÍT. JE TO ASI U VŠECH CLIÍ.
PP SE MI ZATÍM NERESETUJE, ALE JEDNOU MI UKÁZAL DOJEZD BÁJEČNÝCH 4 800 KM NA NÁDRŽ! JŮŮŮ TO BY ŠLO! ŠKODA ŽE TO NENÍ PRAVDA, ACH JO. :-)
PŘEDBĚŽNĚ JSEM SE SE SERVISEM DOMLUVIL, ŽE MI SUNDAJÍ PALUBOVKU, VYTĚSNÍ JI A ZNOVU NANDAJÍ. DÁM PAK VĚDĚT, JAK SE TO PROJEVILO V PAZVUCÍCH.
NEVÍM, JAKÝ STYL JÍZDY PREFERUJEŠ. DLE MÝCH ZKUŠENOSTÍ NEMÁ SMYSL VE MĚSTĚ JEZDIT RAZANTNĚ, PROTOŽE STEJNĚ TĚ ZASTAVÍ ČERVENÁ NA KŘIŽOVATCE. TAKŽE MÁM VYZKOUŠENO, ŽE I KDYŽ JEDU RAZANTNĚ A NEBO PODLE PŘEDPISŮ A S LEHKOU NOHOU NA PLYNU, POŘÁD MI CESTA Z PRÁCE DOMŮ TRVÁ STEJNĚ. TUDÍŽ PŘED TÍM JSEM JEZDIL ZA PRŮMĚRNÝCH 7,5 LITRŮ PO MĚSTĚ A DNES ZA 5,5 LITRŮ. ČAS JE STEJNÝ A UJEDEŠ ZHRUBA O 100 KM NA NÁDRŽ VÍC....
NÁVOD: NA JEDNIČKU MAX 10KM/H, NA DVOJKU MAX 20 KM/H, NA TROJKU MAX 35 KM/H, NA ČTYŘKU MAX 50 KM/H, NO A OD 50 KM/H DÁVAT PĚTKU. NEBO: PŘEŘADIT NA VYŠŠÍ STUPEŇ PO DOSAŽENÍ 2100 OTÁČEK. DO KOPCE KLIDNĚ PODŘADIT, ALE MOC NEVYTÁČET - TAK ABY SE TOČILO CCA 2 700 OTÁČEK. Z KOPCE A PŘI DOJÍŽDĚNÍ NA ČERVENOU VYŘADIT A JET NA NEUTRÁL. ROZJÍŽDĚT SE PLYNULE - NECHTÍT ZÁVODIT S OSTATNÍMI, K ČEMU TAKY? >:D
ZATÍM PÁ.
HONZA. -
« Re: Ziarovky
So ziarovkami so zvysenym vykonom by som moc neexperimentoval. Par ludi si uz roztavilo parabolu svetla... Nemusi sa to stat zrovna tebe, ale ja by som to neriskoval. Predsalen je tam 2x vacsi vykon => 2x vacsie tepelne ziarenie.
Kde kupujes Silverstarky? Sa mi zdaju nejake moc drahe, ja som H4 nakoniec zohnal v Blave za 210SKK :D -
« Ziarovky
V SR stoja Silverstary kt. pouzivam na Megane aj C3 okolo 700 SKK (sada).
Svietia vynikajuco, ale odchadzaju po 6 mesiacoch.
Minuly tyzden, ked mi odisla jedna na C3, som natrafil na 100W Eltu za 99! Sk. Tak som ju kupil (mali iba jednu). Svietivost ma este o cosi vacsiu ako Silverstar +50%. Uvidim kolko vydrzi, ale za tu cenu to zatial ide.
Mimochodom v kazdom obchode ma presviedcali, ze 100W H7-ky sa nevyrabaju :o)
Ostava len jedna nezodpovedana otazka - Co na to pistky ???
Bezne sa tak drzim (kombi megan 1.4 16V) 6,5 az 7. Ak jazdim "kultivovane" cize s davom a teda relativne pomaly, tak som daleko cez 7. Aj ked uznavam ze to moc nerobi dobre na nervy okolojazdicom a niekedy mi to niekto "ukaze" v podobe toho vyhulenia pred krizovatkou, alebo predbehnutia v 120 po meste, ked on to pri tych 80 proste nestopne a vyhoji si sebavedomie predbehnutim. ... jeden mamlas tak dokonca vo vedlajsom pruhu nabural >:-[]