Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 25.04.04 19:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: max. otáčky...
Prostě to byly nekvalitní gumy, neboť gumy v "T" do 190 km/h (předpokládám, že takové tam obul výrobce), musí vydržet dlouhodobou jízdu na úrovni rychlostního indexu, ovšem při využití LI - hmotnostního indexu - na maximum! A na maximu LI jsi se stěží pohyboval (pokud jsi nejezdil s permanentně přetíženým autem), nahledě na to, že "tacho 200" ještě nemusí znamenat "reál 200". Ale jinak nyní (po Tvém dodatečném vysvětlení) souhlasím s tím, že jim "Tvůj způsob používání" nesvědčil, třebaže by na to měly být stavěné. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: max. otáčky...
Never tomu, je to megan s 1.4 16V a originalne na tom boli nejake good yearky "made in turkey" narozdiel od inych kubatur, kde boli uplne ine gumy - aj rozmerovo, aj vyrobou. Ja som s tym jazdil cistu nemecku a rakusku dialnicu 140 - 190 podla podmienok. Prva guma odisla po 20 000 tak ze na pravom prednom kolese sa v priebehu asi 500km najprv objavilo "dupotanie" potom to uz pri 180 bolo aj citit na volante, potom uz pri 160 a nakoniec zvitazil strach, tak som v pol ceste zastal, a to uz bolo tak zle, ze na volante pri velmi nizkej rychlosti bolo VIDIET ako sa pomaly prevaluje vpravo-vlavo s otacanim kolesa.
Zvonka nebolo vidiet nic, ale ked som zhodil koleso, tak bolo jasne vidiet bublinu na behuni, nijake odlupovanie ani ziadny kaz, proste bublina - jasne roztrhnuty kord vovnutri. Tak som tam hodil rezervu a jazdil dalej. O 10 000 to same na inom kolese.
Tak som sa proste nasral, stare gumy som vyhodil a kupil slusne (barum alebo co to bolo) kolesa a odvtedy po ftakach.
Bud to boli vymety - ale podla znacky neverim a to ze to mal turek v ruke podla mna nemoze zmenit kvalitu kordu vovnutri, ja si myslim ze to proste na tu 1.4 nebolo stavane, kto mohol cakat ze to cely zivot bude jazdit na hranici max. rychlosti? Ja si proste myslim ze tam mali byt rovnake gumy ako mali "vecsi bratia". To ze je tam 1.4ka neznamena ze to tych tachacovych 200 neurobi. -
"-- skrytý --" 25.04.04 17:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: max. otáčky...
Žádný výrobce si nedovolí obout na auťák gumy "pomalejší", než je auto. Teď nehovořím o jeho "papírové maximálce", ale o max. rychlosti, které je daný vůz schopen dosáhnout třeba po hódně dlouhém rozjezdu z prudkého kopce - nejedná se o "Vmax", ale o tzv. "maximální konstrukční rychlost"! Neboj, gumy jsi pouhou "jízdou po dálnici na plný kotel během 30 tis. km" určitě nezdrbal a montáží "rychlejších gum" tenhle problém určitě nevyřešíš, spíše naopak - rychlejší gumy se totiž také rychleji ojíždějí, neboť mají měkčí směs. -
« Re: Re: Re: Re: Re: max. otáčky...
No s tymi gumamy to mam radsej ned su "cosi cez", originalne gumy co boli na aute som roztrhal behom prvych 30 000 ... postupne odisli vsetky ... jazdil som cistu dialnicu na plny kotol a bolo to na ne evidentne moc ... alebo ktosicosi dodzubal pri vyrobe? -
"-- skrytý --" 25.04.04 16:51
« Re: Re: Re: Re: max. otáčky...
Jo, jo, kde jsou ty doby, kdy člověk juknul na stupnice rychloměru a otáčkoměru a hned věděl, na čem je. A když si nebyl jist, tak ještě pro jistotu zkontroloval rychlostní kategorii pneumatik, které na to obouval výrobce, a "byl úplně doma". Dneska má téměř každé "městské vozítko" stupnici rychloměru až do "kdovíkam", otáčkoměr "až za roh" a nízkoprofilové gumy pokud možno nejméně ve "véčku" (tj. do 240 km/h). A že to jezdí max. někde kolem 160-170 km/h? Koho to zajímá! Jen by mne zajímalo, jestli je to důsledek snahy za každou cenu ušetřit na nákladech (proč dělat různé rychloměry, když přece stačí jeden - pro všechny modifikace daného typu vozu...) nebo šikovný marketingový tah... -
« Re: Re: Re: max. otáčky...
no myslim ze tych 8 ventilov je samo o sebe dobrym obmedzovacom >:D ale zobral by som to tak, ze treba kuknut do papierov kde mas max vykon a to ber za "zdravy vrch" obcas to prebehnut o par sto nie je problem ale nema to moc zmysel. Dalej by som uz nesiel, ten motor je stavany na svoje maximalne otacky, vyssie ho nevycistia, vycisti ho vysoky prietok potrubiami a ten je u 8 ventilov nizsie ako u 16 ventilov. Proste je dobre to pri rozbehu vytlacit na to maximum, udrzis ho v dobrom stave a neuvidis to na spotrebe skoro vobec (ak po tom hned nezabrzdis :mrgreen: ). -
"-- skrytý --" 25.04.04 12:13
« Re: Re: max. otáčky...
Otáčky, kdy už zasahuje omezovač, nejsou žádným důvodem pro to, aby v autě něco smrdělo (pokud se takto nevypaluje jinak "podchlazený" výfuk...), tím méně pak spojka, která (pokud je v pořádku a permanentně neprokluzuje) vlastně není vůbec v činnosti (je "jen" sepnutá, nic víc). Tím nechci říct, že je zdravé motor při každém vytočení hnát až do otáček omezovače. -
"-- skrytý --" 25.04.04 09:08
« Re: max. otáčky...
Předpokládám, že Clio má omezovač otáček - takže až do omezovače (v případě nutnosti). A to, že Renaulty dnes používají "jednotný" otáčkoměr (bez vyznačení červeného pole) a možná i "jednotný" rychloměr (stupnice na novém Meganu do 260 je opravdu impozantní, obzvláště u nejslabších verzí), považuji za pěknou pitominu.